بهترین لپ تاپ های اقتصادی 2023

80
0
بهترین لپ تاپ های اقتصادی

بهترین لپ تاپ های اقتصادی را این روزها به راحتی نمی‌توان یافت. همانطور که همه چیز پیش می‌رود، انتخاب گسترده‌ای از لپ‌تاپ‌های باکیفیت و خوش‌ساخت برای خرید در آن محدوده قیمت وجود ندارد.

خوشبختانه، در حال حاضر گزینه های فوق العاده ای برای مردم در بازار برای لپ تاپ جدید با قیمت پایین وجود دارد. مجموعه لپ‌تاپ‌های زیر 500 دلار که در زیر گردآوری کرده‌ایم، ماشین‌های باکیفیتی را نشان می‌دهد که می‌توانند به شما کمک کنند کارها را بدون آسیب رساندن به کیف پولتان انجام دهید.

مسلماً، از اکثر این ماشین‌ها کارایی پیشرفته یا بهترین طراحی صنعتی را نخواهید داشت. اما می توانید برای خود یک لپ تاپ قابل اعتماد برای انجام کار در حال حرکت بخرید، یا یک دستگاه محکم بخرید که می توانید به کودکان بدهید با این آگاهی که اگر (زمانی) آن را بشکنند، چیز بسیار گران قیمتی را از بین نخواهند برد.

اگر می توانید بین 500 تا 1000 دلار هزینه کنید، ممکن است بخواهید برای چند توصیه دیگر که هزینه کمی بیشتر دارند، نگاهی به لیست ما از بهترین لپ تاپ های مقرون به صرفه بیندازید.

1.بهترین لپ تاپ های اقتصادی Acer Aspire 5

بهترین لپ تاپ اقتصادی ویندوز 11

مشخصات فنی

صفحه نمایش: 14 اینچی FHD (1920 x 1080)

پردازنده: Intel Core i3-1115G4

پردازنده گرافیکی: گرافیک اینتل UHD

رم: 8 گیگابایت رم

فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت SSD

وزن: 3.2 پوند

دلایل خرید

+عملکرد مناسب

+صفحه کلید پاسخگو

دلایلی برای اجتناب

– جای بد بلندگو

– می تواند بسیار گرم اجرا شود

-کیفیت وب کم ضعیف

Acer Aspire 5 یک لپ‌تاپ کامل ویندوز 11 با قیمت کمتر از 500 دلار است، و دقیقاً همان چیزی است که برای یک لپ‌تاپ مقرون‌به‌صرفه انتظار دارید: هیچ چیز برجسته‌ای نیست، اما به اندازه‌ای خوب است که شما را در یک روز وبگردی، انجام کارهای اولیه یا تماشای فیلم به شما کمک کند.

این لپ‌تاپ براق‌ترین یا شیک‌ترین لپ‌تاپ موجود در بازار نیست، و همچنین پردازنده Core i3 اینتل مدل سطح پایه، کسی را با قدرت شگفت‌زده نخواهد کرد. و عمر باتری 8 ساعته (حداقل در آزمایش ما) به سختی کافی است تا شما را از یک روز کاری متوسط ​​عبور دهد. اما به سختی می توانید لپ تاپ ویندوزی بهتری با این قیمت پیدا کنید.

2. Lenovo Chromebook Duet

بهترین 2 در 1 زیر 500 دلار

مشخصات فنی

صفحه نمایش: 10.1 اینچ، 1920 در 1200

CPU: MediaTek Helio P60T

پردازنده گرافیکی: ARM G72 MP3

رم: 4 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 64 گیگابایت eMMC

وزن: 2 پوند (docked)

دلایل خرید

+صفحه نمایش واضح و رنگارنگ

+ عمر باتری عالی

+بهینه سازی تبلت ChromeOS

دلایلی برای اجتناب

-لولا سست

-صفحه کلید فشرده

اگر به دنبال یک لپ‌تاپ مقرون‌به‌صرفه هستید و از ایده تبلت/کروم‌بوک هیبریدی ناراحت نیستید، Lenovo Chromebook Duet می‌تواند برای شما مناسب باشد. در حال حاضر با 245 دلار می‌توانید تبلت و صفحه‌کلید جداشدنی را تهیه کنید، به‌جای اینکه نیازی به پرداخت جداگانه هزینه‌های آن‌ها مانند مایکروسافت سرفیس گو داشته باشید – اگرچه این دستگاه هیبریدی ویندوز 10 تجربه ممتازتری را ارائه می‌دهد. تبلت 10.1 اینچی با داشتن هشت هسته ای 2.0 گیگاهرتزی مدیاتک Helio P60T، پردازنده گرافیکی ARM G72 MP3، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی eMMC، قدرت یا فضای ذخیره سازی زیادی ندارد.

اما این مهم نیست زیرا کروم بوک است، که بیشتر از خدمات مبتنی بر وب استفاده می کند که تمام کارهای سنگین را از Lenovo Chromebook Duet انجام می دهد. و مشخصات پایین به این معنی است که از طریق باتری نمی خورد. همچنین دارای یک صفحه نمایش فوق العاده واضح و روشن با وضوح 1920 در 1080 است که برای تماشای پرحرفی یوتیوب به همان اندازه که برای زیپ کردن ایمیل ها و مرور وب خوب عمل می کند.

3.بهترین لپ تاپ های اقتصادی Microsoft Surface Go 2

بهترین ویندوز 2 در 1 زیر 500 دلار

مشخصات فنی

صفحه نمایش: 10.5 اینچ، 1920 در 1280

پردازنده: Intel Pentium Gold 4425Y

پردازنده گرافیکی: Intel UHD Graphics 615

رم: 4 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 64 گیگابایت eMMC

وزن: 1.22 پوند (1.75 پوند با پوشش نوع)

دلایل خرید

+ عمر باتری بسیار بهبود یافته است

+ صفحه نمایش روشن، رنگارنگ (و بزرگتر).

+ وب کم عالی

دلایلی برای اجتناب

-عملکرد تحت تاثیر قرار نمی دهد

-Type Cover دارای منحنی یادگیری است

مایکروسافت سرفیس گو 2 یک کارت وحشی برای وارد کردن به این لیست است. برخلاف سایر لپ‌تاپ‌ها، این دستگاه ترکیبی است که می‌تواند وظایف مضاعف را به عنوان لپ‌تاپ جنگجوی جاده‌ای و تبلت ویندوز 10 انجام دهد. در ظاهر، Surface Go 2 چندان متفاوت از مدل قبلی خود به نظر نمی رسد، به جز در یک ارتقای منظم که مایکروسافت حاشیه های خود را برای قرار دادن یک صفحه نمایش 10.5 اینچی به جای نمایشگر 10 اینچی کاهش داد. آن صفحه همچنان رنگ‌های روشن و تند ارائه می‌کند.

مایکروسافت Surface Go 2 زمانی که لوازم جانبی اختیاری Type-Cover به ترکیب اضافه می‌شود، خودش را نشان می‌دهد. این تبلت سطح مبتدی 299 دلاری Surface Go 2 را تا 359 دلار افزایش می‌دهد، اما در این فرآیند آن را به یک لپ‌تاپ شیک تبدیل می‌کند که به طرز شگفت‌آوری توانایی دارد. اما برای نگهداشتن چیزهای زیر 500 دلار، باید پردازنده Intel Pentium Gold، تنها 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه eMMC را تحمل کنید. این به سختی مجموعه ای از مشخصات قدرتمند است، اما برای افرادی که می خواهند یک دستگاه 2 در 1 را برای کارهای بهره وری نسبتاً سبک وزن دارند – به مرور وب، پردازش کلمه و ارسال یک دسته سالم از ایمیل ها فکر کنند، کافی است.

اما اگر نمی‌خواهید در حال حرکت کار کنید، می‌توانید آن را با فیلم‌ها و ویدیوها، و همچنین چند بازی مستقل، با حسن نیت سازگاری با Steam بارگیری کنید، و از آن‌ها برای دوری از یک رفت‌وآمد کسل‌کننده استفاده کنید. و با افزایش عمر باتری نسبت به نسل قبلی خود، Surface Go 2 باید به اندازه کافی دور از پریز برق به کار خود ادامه دهد تا شما را از یک سفر طولانی مناسب عبور دهد.

4. Acer Chromebook Spin 311

یک کروم بوک بادوام و مقرون به صرفه

مشخصات فنی

صفحه نمایش: 11.6 اینچ، 1366 در 768

سی پی یو: 2.0 گیگاهرتز هشت هسته ای مدیاتک MT8183

پردازنده گرافیکی: ARM Mali-G72 MP3

رم: 4 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: 32 یا 64 گیگابایت eMMC

وزن: 2.65 پوند

دلایل خرید

+ عمر باتری Solid

+صفحه کلید استثنایی

+ صفحه نمایش گوریلا گلس مقاوم

دلایلی برای اجتناب

-صفحه نمایش کم نور و با وضوح پایین

-بدون پورت USB 3.0 نوع A

Acer’s Spin 311 دقیقاً همان چیزی است که بسیاری از مردم از یک Chromebook انتظار دارند: کوچک، ارزان، و به اندازه کافی قادر به انجام کار و بازی سبک هر روز. صفحه کلید برای کروم بوک با این اندازه و قیمت عالی است. عمر باتری نیز قوی است و اگرچه عملکرد عالی نیست، اما برای انجام کارهای سبک و روزمره کافی است.

برای دانش‌آموزان، کودکان یا هر کسی که به‌دنبال دستگاهی بسیار قابل حمل است که وسایل ضروری را به درستی تامین کند، Spin 311 یکی از بهترین کروم‌بوک‌ها برای کودکان است که می‌تواند با برخی از بهترین کروم‌بوک‌ها با قیمت مشابه رقابت کند.

5.بهترین لپ تاپ های اقتصادی Apple iPad 2021 with Smart Keyboard

بهترین کامپیوتر اپل که می توانید با قیمت زیر 500 دلار بخرید

دلایل خرید

+نمایشگر روشن و رنگارنگ

+ عمر باتری فوق العاده

+ چیپ سریع

دلایلی برای اجتناب

– طراحی کمی قدیمی

-محدودیت های iPadOS

خوب، بنابراین iPad 2021 واقعاً یک لپ‌تاپ نیست. اما با قیمت 449 دلار می توان آن را به صفحه کلید هوشمند اپل مجهز کرد که تبلت را به شکلی از لپ تاپ هیبریدی با قیمت کمتر از 500 دلار تبدیل می کند. از این نظر، کمی شبیه سرفیس گو مایکروسافت است.

اگر نیاز به انجام کارهای ایمیلی، تهیه پیش نویس یک سند word، یا انجام برخی ویرایش های سبک عکس و ویدیو دارید، این iPad به طور معقولی توانایی دارد. مسلماً این یک دستگاه قدرتمند نیست، اما تعداد کمی از لپ‌تاپ‌ها در این لیست هستند. و در حالی که iPadOS محدودیت‌های خود را دارد، هنوز هم می‌تواند مجموعه خوبی از کارهای روزمره را انجام دهد. و پس از آن، اکوسیستم مدیریت‌شده غنی از برنامه‌ها را در اپ استور اپل انتخاب کرده‌اید، که آی‌پد اصلی را به دستگاهی محکم برای کارهای سبک و بازی جدی تبدیل می‌کند.

به‌عنوان یک دستگاه ثانویه، ما می‌توانیم به طور کامل به این آی‌پد توجه کنیم، حتی اگر در مقایسه با آی‌پد ایر 5 گران‌تر، کمی قدیمی به نظر برسد.

چگونه بهترین لپ تاپ زیر 500 دلار را برای خود انتخاب کنید

سنجش میزان انتظار از لپ تاپی که کمتر از 500 دلار است می تواند دشوار باشد. قرار نیست عملکردی بی‌نظیر یا طراحی فوق‌العاده‌ای داشته باشید. و ممکن است مجبور شوید برخی از مصالحه ها را در مورد نمایشگر انجام دهید، مانند اینکه چگونه رنگ ها را خوب کنترل می کند و چقدر روشن می شود. اما این بدان معنا نیست که باید با لپ‌تاپ‌هایی که ارزان به نظر می‌رسد بسنده کنید. بلکه شما به دنبال موردی هستید که مقرون به صرفه باشد. بنابراین در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام خرید لپ تاپ زیر 500 دلار باید در نظر داشته باشید.

کروم یا ویندوز؟ با 500 دلار یا کمتر، شما محدود به تهیه یک دستگاه ویندوز 10 یا سیستم عامل کروم هستید، زیرا حتی ارزان ترین مک بوک ایر 2020 نیز از محدوده قیمتی شما خارج است. به این ترتیب باید تصمیم بگیرید که آیا لپ‌تاپ ویندوزی یا کروم بوک با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر.

سیستم عامل کروم سیستم عامل سبک وزنی را ارائه می دهد که حتی بر روی ابتدایی ترین سخت افزار اجرا می شود، اما همچنان مجموعه ای جامع از توانایی ها و برنامه های مبتنی بر وب را برای انجام بسیاری از کارهای محاسباتی روزانه ارائه می دهد. علاوه بر این، اکنون از برنامه های اندروید پشتیبانی می کند.

از سوی دیگر، ویندوز 10 برای اطمینان از عملکرد روان، به انرژی کمی بیشتر نیاز دارد. اما طیف عظیمی از نرم‌افزارها را پشتیبانی می‌کند، بسیار بیشتر از آنچه که سیستم عامل کروم در حال حاضر می‌تواند آرزو کند. و ویندوز 10 به طور منظم در حال بهبود است، به این معنی که می‌توانید بهترین نرم‌افزاری را که مایکروسافت می‌تواند ارائه دهد، سال‌ها پس از خرید لپ‌تاپ خود دریافت کنید.

لپ‌تاپ‌های تاشو یا قابل تبدیل: لپ‌تاپ‌های زیر 500 دلار معمولاً در دو نوع عرضه می‌شوند – لپ‌تاپ‌های تاشوی سنتی یا تبدیل‌پذیر 2 در 1 پویا. صدف‌های تاشو معمولاً ارزان‌تر از این دسته هستند و تجربه سنتی لپ‌تاپ را با صفحه کلید و صفحه‌نمایش غیر لمسی ارائه می‌دهند. اما اگر دستگاهی با صفحه نمایش لمسی می‌خواهید که بتواند به عنوان تبلت نیز عمل کند، دستگاه‌های قابل تبدیل (یا قابل جدا شدن، مانند Surface Go) ارزش بررسی را دارند.

به کمتر از p1080 بسنده نکنید: مگر اینکه واقعاً پول نقد ندارید، نباید به اکثر لپ‌تاپ‌های با نمایشگر 1366در 768 بسنده کنید. بسیاری از نوت بوک های مقرون به صرفه با وضوح صفحه نمایش p1080 شروع می شوند، که تفاوت بزرگی در پخش برنامه های Netflix یا کار بر روی اسناد Word برای ساعت ها ایجاد می کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس