بهترین فیلم های مونیکا بلوچی

75
0
بهترین فیلم های مونیکا بلوچی

مونیکا بلوچی بازیگری مقابل دوربین را در سن ۱۶ سالگی و به عنوان مدل و سپس در مقام بازیگر ادامه داد. نخستین حضور او در فیلم کمدی ایتالیایی قرعه‌کشی (۱۹۹۱) بود، در نقش یک بیوه زیبا اما فقیر، که تبدیل به یک زن «فم فتال» به سبک آثار فلینی می‌شود. با این حال، در طول سال‌ها، مونیکا بلوچی استعداد خود را در همه ژانرها، از فیلم‌های هنری گرفته تا چندگانه‌های پرفروش، به اثبات رسانده است. مونیکا بلوچی ۵ شخصیت کلیدی که در کارنامه بیش از ۳۰ساله خود ایفا کرده، برگزیده است. نقش‌هایی که از نگاه او بهترین هستند. بلوچی به روشنی می‌گوید: «من در فیلم‌های فراوانی حضور یافته‌ام. اما بعضی از آن‌ها واقعا موقعیت خاصی را آفریدند.» در این پست به بررسی بهترین فیلم های مونیکا بلوچی می پردازیم.

بهترین فیلم های مونیکا بلوچی

فیلم دراکولای برام استوکر | ۱۹۹۲ | Bram Stoker’s Dracula

از نظر خودِ مونیکا بلوچی، بهترین فیلم مونیکا بلوچی، دراکولای برام استوکر به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و نویسندگی جیمز و هارت است، با گروه بازیگرانی شامل گری اولدمن، آنتونی هاپکینز، وینونا رایدر، مونیکا بلوچی و کیانو ریو برمبنای رمان دراکولا نوشته برام استوکر.

مونیکا بلوچی درباره تجربه حضور در دراکولای برام استوکر می‎گوید: «خدای من، خیلی خنده‌دار بود چون رومن کاپولا عکس‌های من را دیده بود. بنابراین، من با فرانسیس فورد کاپولا آشنا شدم. در آن زمان فقط کار مدلینگ انجام می‌دادم. در دراکولای برام استوکر نقش کوتاهی به من پیشنهاد شد، اما کاری بود که می‌خواستم انجام دهم! واقعا لحظه مهمی برای من بود. کوتاه اما مهم. وقتی ایفای شخصیتی را می‌پذیرم، به این دلیل است که می‌خواهم لحظه‌ای از نقش‌آفرینی‌ام را به اشتراک بگذارم که برایم جالب است، اما گاهی اوقات کاراکتر می‌تواند نقش بزرگی در پروژه داشته باشد. گاهی اوقات می‌تواند نقش کوچکی باشد. زمانی که من با دیوید لینچ [در سریال توئین پیکس] همکاری کردم، واقعا لحظه کوتاهی بود که با او سر صحنه فیلمبرداری داشتم، اما پذیرفتم، زیرا حضور در صحنه فیلمبرداری کنار لینچ و حضور در پروژه دیوانه‌واری مانند توئین پیکس تجربه بود. گاهی اوقات موضوع فقط ملاقات با افراد جالب و حضور در صحنه فیلمبرداری با فیلمسازان خلاق، هنرمندان با استعداد و لذت بردن از لحظه است.»

فیلم مالنا | ۲۰۰۰ | Malena

بهترین فیلم های مونیکا بلوچی

مالنا به نویسندگی و کارگردانی جوزپه تورناتوره بر اساس داستانی از لوچانو وینچنزونی سال ۲۰۰۰ به تولید رسید و مونیکا بلوچی و جوزپه سولفارو نقش‌های اصلی را ایفا کردند.

مونیکا بلوچی در توضیح همکاری با جوزپه تورناتوره می‎گوید: «مالنا ماجرای باورنکردنی دیگر است، زیرا زمانی که در آگهی تبلیغاتی برای برند دولچه گابانا مقابل دوربین رفتم، با تورناتوره آشنا شدم. از کار کردن با او خیلی خوشحال بودم، چون مثل همه سینما پارادیزو را دوست داشتم. سینما پارادیزو فیلم شگفت‌انگیز است و تورناتوره در ۲۸ سالگی این فیلم را ساخت! زمانی که سینما پارادیزو را ساخت، خیلی جوان بود. هنگامی که با تورناتوره آگهی تبلیغاتی را می‎ساختیم، تورناتوره بهم گفت: یک ایده در ذهنم دارم برای فیلمی که می‌خواهم بسازم. اگر روزی این فیلم را بسازم، با شما تماس خواهم گرفت. و من گفتم که باشه، خواهیم دید. موضوعش چیست؟ من در پورتوریکو و مشغول بازی در اولین فیلم آمریکایی‌ام تحت سوء ظن با مورگان فریمن و جین هکمن بودم. تورناتوره با من تماس گرفت و گفت: آن فیلم را خاطرت هست؟ می‌خواهم فیلم را بسازم. ۵ ماه بعد در سیسیل بودیم و ما مالنا را ساختیم. فیلم مهمی بود، زیرا به یک فیلم ایتالیایی تبدیل شد که در سراسر جهان به نمایش درآمد. برای ایتالیا، مالنا بسیار اهمیت داشت.»

فیلم بارگذاری مجدد ماتریکس | ۲۰۰۳ | The Matrix Reloaded

بارگذاری مجدد ماتریکس به نویسندگی و کارگردانی لانا و لیلی واچوفسکی، دومین قسمت از چندگانه ماتریکس است که کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، کری-آن ماس و مونیکا بلوچی در سال ۲۰۰۳ در آن بازی کردند.

مونیکا بلوچی درباره روند انتخابش برای بازی در بارگذاری مجدد ماتریکس در نقش پرسفورن چنین توضیح می‌دهد: «روند انتخابم برای بارگذاری مجدد ماتریکس یک داستان دیوانه کننده دیگر است. من در پاریس بودم و رفتم تا اولین ماتریکس را ببینم، و از سالن سینما بیرون آمدم و با خودم گفتم که اوه خدای من، می‌خواهم در چنین فیلمی بازی کنم. و چندی بعد، در آمریکا برای تبلیغات مالنا رفته بودم و واچوفسکی‌ها با من تماس گرفتند. آن‌ها می‌خواستند با من ملاقات کنند. و نقش پرسفون را بهم پیشنهاد دادند. خیلی خوشحال شدم. سپس به سیدنی رفتم و مشغول فیلمبرداری شدیم. ماجرا همین بود. این طوری است – سینما اتفاقات و موقعیت‌های غیرقابل پیش بینی است.»

فیلم مصائب مسیح | ۲۰۰۴ | The Passion of The Christ

بهترین فیلم های مونیکا بلوچی

در مصائب مسیح به کارگردانی مل گیبسون و نویسندگی بندیکت فیتزجرالد، مونیکا بلوچی نقش مریم مجدلیه را بازی می‌کند. جیم کاویزل نقش حضرت عیسی و مایا مورگنشترن در نقش مریم مقدس ظاهر می‌شوند.

مونیکا بلوچی خاطره انتخاب خود برای نقش مریم مجدلیه را بازگو می‌کند: «مصائب مسیح فیلمی دیوانه‌کننده بود. یادم می‌آید که در رم بودم و با مائوریتزیو میلنوتی طراح لباس، که طراح صحنه و لباس شهیری است و با او در مالنا همکاری داشتیم، ناهار می‌خوردیم، و مائوریتزیو گفت: اوه، من قرار است در پروژه مصائب مسیح کار کنم و من پرسیدم: چه کسی قرار است نقش مریم مجدلیه را بازی کند؟ ببینید من نگفتم حضرت مریم! بلکه پرسیدم بازیگر نقش مریم مجدلیه کیست؟ و مائوریتزیو گفت که هنوز بازیگر این نقش انتخاب نشده است. و سپس مل گیبسون خواست با من ملاقات کند. با گیبسون آشنا شدم و بله نقش را گرفتم. در دوران فیلمبرداری، یعنی هیچکس باور نمی‌کرد که این فیلم همان چیزی شود که شد! همه می‌گفتند: اوه خدای من، این فیلم قرار است خیلی بحث برانگیز شود و از این قبیل صحبت‌ها مطرح بود. به نظرم من در فیلم‌های جنجالی حضور پیدا می‌کنم. برگشت ناپذیر (۲۰۰۲، گاسپار نوئه) بسیار بحث برانگیز بود. وقتی به کن رفتیم یک رسوایی کامل بود! مادرم به من زنگ زد و گفت: چه کار کردی؟ چرا در فیلم‌های عادی بازی نمی‌کنی؟ گفتم: منظورت از فیلم‌های عادی چیست؟ در حال حاضر، برگشت ناپذیر یک فیلم کالت است، حتی ۲۰ سال بعد از ساخته شدنش.»

فیلم اسپکتر | ۲۰۱۵ | Spectre

در فیلم جیمزباندی اسپکتر ساخته سم مندس و با بازی دنیل کریگ در نقش مامور ۰۰۷، کریستوف والتس در نقش فرانز اوبرهاوزر، مونیکا بلوچی نقش لوسیا سیارا را در کنار لئا سیدو به نقش مادلین سوآن ایفا می‌کند.

بلوچی می‌گوید: «من ۵۰ ‌ساله بودم، وقتی کارگزارم با من تماس گرفت و گفت: گوش کن، بعضی‌ها می‌خواهند برای فیلم اسپکتر با تو ملاقات کنند، گفتم که من قرار است نقش چه کسی را بازی کنم؟ نقش کاراکتر‌ام را؟! در حقیقت این یک اتفاق انقلابی بود که یک بازیگر زن ۵۰ ساله در چنین فیلمی حضور داشته باشد. و بعد از ساخته شدن اسپکتر، همه حرف‌های فراوانی درباره انتخاب من زدند. چون مونیکا بلوچی ۵۰ ‌ساله در یک فیلم جیمز باند نقش آفرینی کرد! اسپکتر یک تجربه بود. من واقعاً از کار با سم مندس لذت بردم – او فوق العاده است – بنابراین حضور در آن فیلم تجربه بسیار زیبایی را رقم زد.»

filimo

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس