بهترین مینی کامپیوترهای 2023

66
0
بهترین مینی کامپیوترهای 2023

رایانه های شخصی کوچک mini در مقایسه با دستگاه های با اندازه استاندارد کوچک هستند، اما قدرت کافی برای انجام طیف وسیعی از وظایف – از جمله مرور وب، ایجاد محتوا و بازی ها را دارند. بهترین مینی کامپیوترهای 2023 را بشناسید.

این رایانه های کوچک نه تنها راحت تر از رایانه های شخصی بزرگ هستند، بلکه بسیار بی‌صدا هستند. برای برخی افراد، mini PC می‌تواند کامپیوتر شخصی کاملی باشد.

از نظر طراحی، اندازه آنها از یک لپتاپ تا رایانه ای که می‌توانید در جیب‌تان قرار دهید، متغیر است. رایانه های شخصی کوچک از اجزای کوچک و کم مصرف لپ‌تاپ استفاده می‌کنند تا قدرت شگفت انگیزی را برای شما فراهم کند.

1.بهترین مینی کامپیوترهای 2023: Apple Mac mini M2

بهترین در کل

مشخصات فنی

اندازه: 7.7×7.7×1.4 اینچ

وزن: 2.6-2.8 پوند

پردازنده: Apple M2/M2 Pro

فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت – 8 ترابایت SSD

امتیاز Geekbench 5: 15038

دلایل خرید:

قدرتمند، به خصوص با M2 Pro

کوچک است، روی میز جلوه خوبی دارد

100 دلار ارزان تر از مدل قبلی

دلایل اجتناب:

قابل تعمیر یا ارتقا توسط کاربر نیست

اپل با Mac mini M2 (599 دلار) به خودش رودست زد، یک دستگاه قوی به اندازه یک پینتر که به لطف تراشه سریع M2 ارزان تر و سریع تر از نسل قبلی خود است. گزینه ارتقاء آن با M2 Pro (1299 دلار) آن را به یک مک مناسب برای بازی یا ویرایش عکس/فیلم سبک تبدیل می‌کند.

البته، با پرداخت هزینه Pro، چیزی فراتر از سرعت دریافت می‌کنید: M2 Pro نه تنها قدرتمندتر است، بلکه حافظه و فضای ذخیره سازی بیشتری نسبت به Mac mini معمولی دارد و همچنین دارای حافظه های بیشتری است. این یک مینی رایانه عالی برای طرفداران مک است، رایانه ای که macOS Ventura را به خوبی به نمایش می‌گذارد.

2.بهترین مینی کامپیوترهای 2023: Apple Mac Studio

بهترین کامپیوتر کوچک برای طرفداران macOS

مشخصات فنی

اندازه: 7.7 × 7.7 × 3.7 اینچ

وزن: 5.9/7.9 پوند (M1 Max/M1 Ultra)

پردازنده: Apple M1 Max – M1 Ultra

فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت – 2 ترابایت

امتیاز Geekbench 5: 23931

دلایل خرید:

عملکرد فوق العاده سریع از M1 Ultra

طراحی عالی

تعداد زیادی پورت

صدای کم

دلایل اجتناب:

در مقایسه با چیزی که به دست می‌آورید گران است، به خصوص در سطح بالا

Mac Studio می‌تواند قدرت بیشتری نسبت به هر کامپیوتر اپل موجود در بازار به جز مک پرو ارائه دهد، و همه آن را در یک دستگاه رومیزی، جمع می‌کند.

ما دوست داریم از سیلیکون اپل در MacBook ها استفاده کنیم، بهره‌وری انرژی آن کمک می‌کند تا بهترین عمر باتری را در تجارت ارائه کند، Mac Studio با M1 Ultra ثابت می‌کند که تراشه های اپل توانایی رقابت با بهترین دسکتاپ را دارند.

از آنجایی که این اپل است، باید حق بیمه بپردازید. قیمت اولیه 1999 دلاری Mac Studio خیلی بد نیست، اما این باعث می‌شود که مدل پایه ای با همان تراشه M1 Max که در MacBook Pro 2021 وجود دارد، به دست بیاورید. برای تهیه Mac Studio با تراشه برتر اپل M1 Ultra حداقل 4 هزار دلار باید هزینه کنید، اگر یکی از سریع ترین و قدرتمندترین Mac های موجود در بازار را می خواهید ارزشش را دارد.

3. Minisforum Neptune HX99G

بهترین Mini PC برای بازی

مشخصات فنی:

اندازه: 8.1 × 2.7 × 8 اینچ

وزن: 2.7 پوند

پردازنده: Ryzen 9 6900HX

فضای ذخیره سازی: تا 2 ترابایت NVMe SSD x 2

امتیاز Geekbench 5: 9607

دلایل خرید:

عملکرد باورنکردنی

حافظه و رم قابل ارتقا

صدای قابل گذشت

فوق العاده ساکت

دلایل اجتناب:

باز کردن آن، کمی آزار دهنده است

به لطف Ryzen 9 6900HX و Radeon RX 6600M، این جعبه کوچک با پورت های فراوان و قدرت کافی برای اجرای خوب بازی ها را دریافت می‌کنید. همچنین می‌توانید آن را باز کنید و با حداکثر 64 گیگابایت رم و ترابایت فضای ذخیره سازی، آن را ارتقا دهید، اگرچه روند دور زدن داخل کیس کمی آزاردهنده است.

با این وجود، این یک مینی کامپیوتر عالی برای بازی و یکی از توصیه شده ترین ها توسط ماست.

4.بهترین مینی کامپیوترهای 2023: Raspberry Pi 4 Model B

بهترین mini PC برای پروژه های ساختمانی

مشخصات فنی:

اندازه: 3.4 × 0.4 × 2.2 اینچ

وزن: 1.6 اونس

پردازنده: ARM Cortex A72

فضای ذخیره سازی: فضای ذخیره سازی داخلی وجود ندارد

دلایل خرید:

به طور قابل توجهی قدرتمندتر از مدل های گذشته

از خروجی ویدیوی دوگانه 4K، USB 3.0 و USB Type-C برای تامین انرژی پشتیبانی می‌کند

دلایل اجتناب:

با کیس های Raspberry Pi قدیمی سازگار نیست

سازگاری نرم افزار ضربه خورده یا از دست می‌رود

Raspberry Pi عصر جدیدی از فناوری DIY را آغاز کرد و آخرین مدل، Raspberry Pi 4 Model B، با پردازنده قدرتمندتر، خروجی ویدیوی 4K و انتخاب قطعات بهبود یافته، آن را به اوج جدیدی رساند. آخرین مدل، Raspberry Pi 4 Model B، ارزش بسیار زیادی را برای پروژه های مختلف از ساده تا پیچیده، از پردازش و گرافیک پیشرفته تا ارائه سازگاری گسترده با لوازم جانبی قدیمی‌تر، ارائه می‌دهد.

اگر می‌خواهید با فناوری کاری متفاوت انجام دهید، Raspberry Pi 4 Model B بهترین mini PC برای سرهم بندی و شروع کار است. چه آن را به تنهایی بخرید و چه در یک کیت، شکست دادن Raspberry Pi سخت است.

از زمان بررسی ما، Raspberry Pi 4 Model B با مدل جدیدی به‌روز شده است که دارای 8 گیگابایت رم است که به طور قابل توجهی نسبت به حافظه 2 گیگابایتی مدل پایه بهبود یافته است.

5. Dell OptiPlex 7070 Ultra

بهترین mini PC برای دفتر

مشخصات فنی

اندازه: 10.08 × 3.78 × 1.1 اینچ

وزن: 1.16 پوند

پردازنده: Intel Core i7-8665U

فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت SSD

دلایل خرید:

عملکرد عالی

Mini PC با دسکتاپ All-in-One همراه است

انتخاب پورت عالی

تعداد بسیار زیاد پیکربندی ها و طرح های پوشش

دلایل اجتناب:

شما را در یک اکوسیستم جدید و آزمایش نشده حبس می‌کند

راه اندازی آن مشکل است

دسکتاپ اداری مورد علاقه جدید ما یک ترفند ناپدید شدن جالب را انجام می‌دهد، با طراحی عجیب و غریب که Mini PC قدرتمند را در یک پایه مانیتور با طراحی ویژه پنهان می‌کند که آن را به یک رایانه کم مشخصات همه کاره تبدیل می‌کند. Dell OptiPlex 7070 Ultra با قابلیت های فراوان در اندازه کوچک خود و ارائه یک راه حل مدولار برای دفاتری که می‌خواهند مرتباً آن را ارتقا دهند، یک پیچ و تاب جالب در مینی رایانه شخصی در محل کار است.

این دستگاه به قدری باریک است که ممکن است با یک بسته باتری لپتاپ یا یک داک دسکتاپ اشتباه گرفته شود، اما درون آن یک پردازنده Intel Core، حداکثر 64 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی وجود دارد. دارای پورت ها و عملکرد فراوانی است که آن را در میان بهترین مینی پی سی های متمرکز بر بهره وری قرار می‌دهد که می‌توانید خریداری کنید.

اگر OptiPlex 7070 تمام شده است، می‌توانید 7090 را با قیمت 889 دلار در Dell خریداری کنید.

چگونه بهترین Mini PC را انتخاب کنیم؟

کامپیوتر های شخصی کوچک انواع بسیار زیادی دارند. از رایانه های شخصی کوچک با قیمت کمتر از 50 دلار (50 پوند / 75 دلار استرالیا) تا رایانه های رومیزی جمع و جور با قیمت 1000 دلار یا بیشتر متغیر است. رایانه های شخصی Stick همه کاره ترین هستند و معمولاً بین 100 دلار (100 پوند / 150 دلار استرالیا) تا 200 دلار (200 پوند / 300 دلار AU) قیمت دارند و با اکثر تلویزیون ها یا مانیتورها کار می‌کنند. قیمت مینی پی سی بر اساس سخت افزار بسیار متفاوت است.

آنچه که می‌خواهید بدانید: پیدا کردن مینی کامپیوتر مناسب برای شما با دانستن آنچه به دنبال آن هستید شروع می‌شود. در ابتدا مشخص کنید که آیا واقعا به آن نیاز دارید؟ آیا چیزی به اندازه کافی کوچک می‌خواهید که در پشت تلویزیون به عنوان یک جعبه پخش اختصاصی قرار دهید، یا به دنبال چیزی با قابلیت بازی هستید؟ آیا شما یک وسیله مرور اینترنتی اولیه می‌خواهید یا به قابلیت پردازش و گرافیک جدی نیاز دارید؟ بهترین انتخاب های ما در بالا کار خوبی را برای برجسته کردن موارد استفاده سیستم های مختلف انجام می‌دهند.

اندازه مناسب را بیابید: سپس سؤال فاکتور فرم وجود دارد. مینی رایانه های شخصی همگی کوچک هستند، اما طیف وسیعی از گزینه ها در این دسته وجود دارد، از رایانه هایی که به اندازه کافی کوچک هستند تا در جیب شما قرار بگیرند تا کیس های رومیزی که هنوز به اندازه کافی جمع و جور هستند تا در معرض دید قرار نگیرند. شما قدرت را فدای یک سیستم کوچکتر خواهید کرد، اما همچنان می‌توانید یک دسکتاپ توانمند به اندازه کافی کوچک برای حمل در کوله پشتی داشته باشید، حتی اگر به دنبال قابلیت بازی یا عملکرد ایستگاه کاری هستید.

مطمئن شوید که گزینه های پیکربندی و ارتقا را دوست دارید: در نهایت، گزینه های موجود برای ارتقا را بررسی کنید. بسیاری از این دستگاه ها دارای دو یا سه گزینه پیکربندی هستند که می‌توانند همه چیز را از میزان فضای ذخیره سازی موجود تا وجود پردازنده های سطح بالا و کارت های گرافیک مجزا تغییر دهند. همچنین بحث ارتقا وجود دارد. بسیاری از رایانه های شخصی کوچک آنقدر کوچک هستند که جایی برای تغییرات سخت افزاری در آینده باقی نمی‌گذارند، اما برخی دیگر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به شما امکان می‌دهند حافظه یا فضای ذخیره سازی را اضافه کنید، یا حتی به پورت هایی مجهز شده‌اند که به GPU خارجی برای افزایش قابلیت ها اجازه می‌دهند.

چگونه رایانه های شخصی کوچک را آزمایش می‌کنیم؟

ما هر رایانه کوچکی را که بررسی می‌کنیم، از طریق تعدادی تست معیار و استفاده در دنیای واقعی قرار می‌دهیم تا واضح ترین تصویری را که می‌توانیم از عملکرد آن، بهترین کاربردها و نوع قابلیت هایی که با قیمت دریافت می‌کنید، به دست آوریم.

برای تشخیص عملکرد، از تست پردازنده Geekbench برای اندازه گیری قابلیت های پردازش کلی یک سیستم استفاده می‌کنیم. ما Spreadsheet های سفارشی را اجرا می‌کنیم تا ببینیم چقدر طول می‌کشد تا مجموعه داده های بزرگ و وظایف خردکننده اعداد انجام شود. ما همچنین سرعت انتقال فایل را آزمایش می‌کنیم، فایل های بزرگ را کپی می‌کنیم تا ببینیم یک سیستم چقدر طول می.کشد تا فایل های چند رسانه ای، اسناد و سایر محتواها را کپی کند.

برای آزمایش قابلیت گرافیکی، تعدادی تست بنچمارک از 3DMark اجرا می‌کنیم. هنگامی که سیستمی این قابلیت را داشته باشد، آزمایش های جداگانه بازی و تست عملکرد SteamVR را نیز اجرا می‌کنیم تا ببینیم یک سیستم چقدر در رسیدگی به نیازهای بازی های مدرن توانایی دارد.

مهمتر از همه، ما زمان زیادی را صرف استفاده از هر Mini PC برای فعالیت های روزمره می‌کنیم. فیلم تماشا می‌کنیم، کار انجام می‌دهیم، بازی می‌کنیم و موسیقی را روی بلندگوها پخش می‌کنیم تا درک بهتری نسبت به اینکه کدام یک ارزش پول شما را دارند، داشته باشیم.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس