بهترین هارد SSD های سال ۲۰۲۴ 

32
0
بهترین هارد SSD

هارد SSD قابل حمل یکی از مفیدترین دستگاه هایی است که برای استفاده شخصی و حرفه ای وجود دارد. به عنوان یک دستگاه قابل حمل، وصل کردن ساده آن به یک پورت USB برای استفاده کردن از فضای ذخیره سازی لذت بخش است. مهمتر از آن، SSD ها از نظر عملکرد بر هارد دیسک های مکانیکی تسلط دارند، به راحتی به دست می‌آیند، و ظرفیت های ذخیره سازی عظیمی را ارائه می‌دهند. 

بهترین SSD قابل حمل به طور کلی: Samsung T9 

 سامسونگ همیشه حافظه های SSD عالی داشته است و جای تعجب نیست که Samsung T9 یک دستگاه فوق العاده دیگر است. با بهره گیری از USB 3.2 Gen 2×2، می‌تواند زمان انتقال فایل های بزرگ، از تصاویر گرفته تا فیلم ها را کوتاه کند. یکی دیگر از جنبه های فوق العاده T9: می‌تواند با دستگاه های ویندوز، اپل و اندروید مستقیماً ارتباط برقرار کند. 

 جدای از عملکرد، آنچه مسلماً بهترین ویژگی سامسونگ T9 است، طول عمر آن است. توانایی مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع 9.8 فوتی به این معنی است که اگر به طور تصادفی آن را از روی میز خود ول کنید، به ندرت نگران آسیب دیدن آن خواهید بود. با توجه به اینکه خنک کننده حرارتی آن خوب است، استفاده مکرر از آن طول عمر آن را کاهش نمی‌دهد. 

 با سرعت بالای خواندن و نوشتن سریع و ثابت، جای تعجب نیست که Samsung T9 به اوج برسد. با این حال، دوام و قابلیت اطمینان آن را نباید نادیده گرفت، مانند توانایی آن در خنک ماندن در زیر بارهای سنگین و پوسته بیرونی قوی. 

 مزایا: 

 سرعت خواندن و نوشتن 2000 مگابیت بر ثانیه 

 هنگام برخورد با بارهای سنگین خوب و خنک نگه می‌دارد 

 می‌تواند در برابر سقوط از ارتفاق 9.8 فوت مقاومت کند 

 گزینه عایق آینده عالی 

 معایب: 

 بدون رتبه بندی IP مقاومت در برابر گردوخاک و آب 

قیمت: 120 دلار در AmazonSee 

 بهترین SSD قابل حمل اقتصادی: Crucial X6 

اگر فقط اسناد را ذخیره می‌کنید، اما هر چیزی فراتر از آن، و با سرعت حلزون حرکت می‌کنید، خوب است. گزینه بسیار مطمئن تر برای استفاده اولیه، Crucial X6 است. 

 به طور کلی، Crucial X6 یک سطح برتر از درایو متوسط ​​شماست، به خصوص در مورد خواندن داده ها. حداکثر سرعت آن 540 مگابیت در ثانیه است، و اگرچه سرعت نوشتن آن نصف آن است، اما در مقایسه با یک درایو سایز متوسط هنوز هم قوی است. Crucial X6 به طور قابل توجهی بزرگتر از درایو فلش معمولی شما است، بسیار باریک و به اندازه کافی کوچک است تا در جیب شما قرار بگیرد. 

 Crucial X6 با رابط USB 3.2 یک SSD قابل اعتماد و جمع و جور است که برای نیازهای اولیه مناسب است. به لطف پوسته مقاوم آن، به راحتی می‌توانید آن را در جیب یا کیف مسافرتی خود بدون نگرانی از آسیب وارد کنید. 

 مزایا: 

 هزینه پایین هر گیگابایت 

 می‌تواند در برابر سقوط تا ارتفاع 6.5 فوت مقاومت کند 

 سازگار با رایانه شخصی، پلی استیشن، ایکس باکس و دستگاه های تلفن همراه 

 معایب: 

 سرعت نوشتن با فایل های حجیم اندک است 

قیمت: 50 دلار در AmazonSee و Newegg 

 مقاوم‌ترین SSD قابل حمل: LaCie Rugged Pro 

LaCie Rugged SSD Pro با ارائه اولین پوسته لاستیکی که سقوط سه متری و فشارهای تا دو تن را تحمل می‌کند، اسم در کرده است. همچنین دارای استاندارد IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است تا واقعاً توانایی خود را در مقاومت در برابر طبیعت کامل کند. اگر مثلاً در حال گرفتن عکس در حال پیاده روی هستید، به این آرامش فکری نیاز دارید. 

 به لطف پشتیبانی از Thunderbolt3، LaCie Rugged SSD Pro به خوبی با دستگاه های اپل کار می‌کند، اما ویندوز از چرخه خارج نمی‌شود. از USB-C نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به سرعت خواندن و نوشتن 2800 مگابایت دست پیدا کنید که برای مدیریت یک فعالیت حرفه ای بیش از اندازه کافی است. 

 LaCie Rugged SSD Pro با IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و بیرونی مستحکم آرامش خاطر را فراهم می‌کند. همچنین دارای سرعت خواندن/نوشتن فوق العاده از طریق Thunderbolt 3 است. 

 مزایا: 

 سرعت خواندن/نوشتن تا 2800 مگابیت بر ثانیه از طریق Thunderbolt 3 

 IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار 

 مقاومت در برابر سقوط 3 متر 

 همراه ایده آل برای افراد در فضای باز 

 معایب: 

 کابل کوچک 

 هزینه هر گیگابایت کمی زیاد است 

قیپت: 208 دلار در AmazonSee و AppleSee و Walmart 

 بهترین SSD قابل حمل برای بازی: Crucial X10 Pro 

با داشتن لپتاپ های بازی قدرتمند که به شما امکان می‌دهند هر عنوانی را در حال حرکت بازی کنید، شاید فضای ذخیره سازی تنها مشکل شما باشد. برای اطمینان از اینکه بازی های شما در سریع ترین زمان ممکن بوت می‌شوند و شاهد پاپ‌این های ناگهانی نباشید، Crucial X10 Pro یک گزینه عالی برای گیمرها است. 

 Crucial X10 Pro به ترتیب دارای سرعت خواندن و نوشتن 2100 مگابیت در ثانیه و 2000 مگابیت در ثانیه است که کمی بهتر از SSD محبوب دیگر برای بازی، WD Black P50 است. حتی اگر دستگاه شما نمی‌تواند از مزایای USB 3.2 Gen 2 استفاده کند، با USB 3.2 Gen 1 سازگار است. Crucial X10 Pro  بسیار بادوام است. این دستگاه دارای استاندارد IP55 مقاومت در برابر گرد و غبار آب است و علاوه بر مقاومت در برابر سقوط تا ارتفاع 7.5 فوتی. 

 Crucial X10 Pro به عنوان یک SSD بازی قابل حمل از trifecta استفاده می‌کند: فوق العاده سریع، بادوام و آنقدر کوچک است که می‌توانید آن را به جاکلیدی متصل کنید. وقتی نوبت به سازگاری می‌رسد، به سادگی آن را به کنسول یا رایانه شخصی خود وصل می‌کنید و آماده است تا بازی های مورد علاقه شما را ذخیره کند. 

 مزایا: 

 سازگار با پلی استیشن، رایانه شخصی، ایکس باکس، مک، اندروید، iOS، لینوکس 

 پوسته آلومینیومی سخت و آنودایز شده 

 سرعت خواندن و نوشتن سریع 

 رمزگذاری سخت افزاری 256 بیتی AES 

 معایب: 

 اگر ردیابی آن را نداشته باشید به راحتی گم می‌شود 

قیمت: 121 دلار در AmazonSee at Best Buy 

 بهترین SSD قابل حمل با ظرفیت بالا: Samsung T5 EVO 

اگر فردی هستید که دائماً داده ها را برای استفاده طولانی مدت ذخیره می‌کنید، ممکن است یک ترابایت کافی نباشد. Samsung T5 EVO دارای حداکثر 8 ترابایت فضای ذخیره سازی است، که اگر تولید کننده محتوا هستید عالی است. 

 صرف نظر از آنچه در Samsung T5 EVO ذخیره می‌کنید، خیالتان راحت باشد که داده هایتان ایمن هستند. این فقط به دلیل لاستیکی بیرونی آن نیست که می‌تواند در برابر سقوط تا 6 فوت مقاومت کند، بلکه به دلیل رمزگذاری سخت افزاری 256 بیتی AES آن نیز هست. با توجه به دوام و اندازه Samsung T5 EVO، می‌توانید با خیال راحت آن را در جیب یا کیف مسافرتی قرار دهید بدون اینکه نگران آسیب باشید. 

 فرقی نمی‌کند تولیدکننده محتوا باشید یا صرفاً وسواس زیادی در ذخیره داده ها دارید، Samsung T5 EVO می‌تواند با فضای ذخیره سازی 8 ترابایتی خود از پس همه این خواسته ها برآید. همچنین اندازه جیبی، بادوام و دارای USB-C است. 

 مزایا: 

 تا 8 ترابایت فضای ذخیره سازی 

 لایه بیرونی لاستیکی مقاوم در برابر ضربه؛  می‌تواند در برابر سقوط تا ارتفاع 6 فوت مقاومت کند 

 سازگار با طیف گسترده ای از دستگاه ها 

 معایب: 

 محدود به سرعت USB 3.2 Gen 1 

قیمت: 600 دلار در AmazonSee و  در سامسونگ 

 سوالات متداول 

 SSD مخفف چیست؟ 

 SSD مخفف “solid state drive” یا درایو حالت جامد است. SSD ها در مقایسه با هارد دیسک هایی که در لپتاپ های قدیمی و هارد اکسترنال یافت می‌شدند، کوچکتر، سبک تر و بی صدا هستند. 

چرا SSD ها بیشتر از HDD ها قیمت دارند؟ 

 این به خاطب ترکیبی از عملکرد، هزینه های تولید و تقاضا است. SSD ها نسبت به چند سال پیش بسیار قابل اعتمادتر و راحت تر در دسترس هستند. همچنین سرعت خواندن و نوشتن سریعتر با هزینه اضافی همراه است. 

 تفاوت بین SSD و HDD چیست؟ 

 هارد دیسک ها ماهیتی مکانیکی دارند و از دیسک های فلزی و بازوی محرک برای خواندن و نوشتن داده ها استفاده می‌کنند. SSD ها داده ها را با استفاده از یک نوع سلول حافظه فلش ذخیره می‌کنند. تفاوت اصلی این است که SSD ها در سرعت خواندن و نوشتن برتری دارند، در حالی که HDD ها وابسته به سرعت چرخش پلاتر هستند. 

 SSD داخلی بهتر است یا SSD خارجی؟ 

 یک SSD داخلی به دلیل این واقعیت که مستقیماً با رایانه شخصی شما ارتباط برقرار می‌کند در مقایسه با یک SSD خارجی که نیاز به وصل کردن از طریق USB دارد، برتری دارد. با این اوصاف، اگر بخواهید از USB 3.0 و بالاتر استفاده کنید، یک SSD خارجی همچنان می‌تواند از نظر سرعت بسیار نزدیک باشد. 

 میزان خرابی یک SSD چقدر است؟ 

 براساس آمار Backblaze، یک پلتفرم ذخیره سازی ابری، نرخ خرابی SSD 1.05 درصد است، بر اساس آمار بازبینی اواسط سال 2023. این به دنبال اعداد مشابهی است که شرکت در بررسی آمار Drive 2022 خود مشاهده کرد، که نرخ خرابی 0.98 درصد را نشان داد.  . 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس