بهترین پنکه های قابل حمل

44
0
بهترین پنکه های قابل حمل

مهم‌ترین سوالی که باید قبل از خرید انواع پنکه‌ی قابل حمل از خود پرسید این است، که دقیقا در کجا قصد استفاده از آن را دارید؟ آیا پنکه را فقط برای چند روز سفر نیاز دارید؟ یا این یک سفر طولانی با سناریوی احتمالی عدم وجود دستگاه سرمایشی پیش روی شما است؟ به دنبال راه ساده‌ای برای ایجاد آرامش در هنگام مطالعه یا کار هستید، یا می‌خواهید در هر موقعیتی پنکه‌ی کوچک خود را بیرون بیاوردی و داخل مترو یا BRT خود را خنک کنید. در کنار موقعیت استفاده از پنکه‌ی قابل حمل سوالاتی در مورد دسترسی به برق برای شارژ دستگاه یا عدم ایجاد سروصدای فراوان در زمان کار سر میز مطالعه هم می‌تواند از جمله فاکتورهای مهم دیگری باشد. در این پست به بررسی بهترین پنکه های قابل حمل می پردازیم.

بهترین پنکه های قابل حمل

قبل از هر چیزی باید بدانید که پنکه‌های قابل‌حمل به نوعی گجت‌هایی سبک به شمار می‌روند، که می‌توانند در فصول گرم سال پیاده‌روی یا فعالیت‌های خارج از خانه را برای شما راحت‌تر کنند. در همین راستا معرفی انواع مدل‌های این محصولات و مزایا و ویژگی‌های هر یک می‌تواند کمک اثربخشی به انتخاب و خرید شما باشد.

۱. پنکه‌ی رومیزی؛ گزینه‌ای مناسب برای میز کار و دانش‌آموزان

بهترین پنکه های قابل حمل
بهترین پنکه های قابل حمل

تصور کنید که سر جلسه‌ی امتحان نشسته‌اید و محیط حتی با وجود کولر هم خیلی گرم است، چراکه ممکن است موقعیت شما برای استفاده از باد خنک کولر مناسب نباشد. در چنین حالتی قرار دادن پنکه‌ی رومیزی می‌تواند به معنی واقعی کلمه نجات بخش باشد. این دستگاه‌های زیبای جمع و جور ممکن است کوچک باشند، اما شما را خنک و راحت نگه می‌دارند. این دسته از کالاهای خنک کننده دارای طراحی‌ای کلاسیک هستند و برای میز کار و دانش‌آموزان هم گزینه‌ای کاربردی به حساب می‌‌آیند. این نوع از پنکه‌ها معمولا یک جهته و در مواردی چند جهته‌اند و با پورت USB قابل شارژ و کار هستند.

ویژگی‌های کلیدی

پنکه‌های رومیزی اغلب در نوع USB و جمع و جور به بازار عرضه می‌شوند و بر روی میز جای زیادی را اشغال نمی‌کنند.
قیمت پایینی دارند که معمولا همه از پس خرید آن بر می‌آیند.
قدرت خنک کنندگی کافی‌ای را فراهم می‌کنند و به راحتی از خانه به محل کار قابل حمل و نقل است.

۲. پنکه‌ی دستی؛ همراه شما در وسایل نقلیه‌ی عمومی

تصور کنید که اوایل بعد از ظهر را سپری می‌کنید و هوا به شدت گرم است، این گرما با نشستن در خودرو یا مترو و اتوبوس بدتر هم می‌شود. در چنین حالتی اگر پنکه‌ای شارژی و قابل حمل با خود داشته باشید، تحمل گرما برای شما بسیار راحت‌تر خواهد شد. این نوع پنکه یک گجت نوآورانه است، زیرا نیاز اولیه انسان به خنک شدن را در هر محیطی برطرف می‌کند. جالب است بدانید که پنکه‌های دستی آنقدر کوچک‌اند که به راحتی در کیف‌های دستی و جیب‌های معمولی شلوار جای می‌گیرند. بنابراین هنگاهی که در مسیر برگشت به خانه از سر کار، اگر دمای اتوبوس حسابی بالا رفت، می‌توانید پنکه‌ی ریز خود را از جیب خود بیرون بیاورید و خنکی‌ای فوری را برای خود مهیا کنید.
ویژگی‌های کلیدی

ایجاد جریان هوا حداکثر تا ۳ متر در اطراف
مقاوم در برابر فشار و قابل شارژ با کابل USB
بسته به مدلی که انتخاب می‌کنید باتری پنکه دستی با شارژ کامل تا ۸ ساعت هم دوام خواهد داشت.

۳. پنکه گردنی؛ همراهی مناسب در زمان ورزش

این دسته از محصولات هم از جمله گزینه‌های خلاقانه در دنیای امروز به شمار می‌رود. یک پنکه‌ی گردنی و قابل حمل وسیله‌ای است که به دور گردن خود می‌بندید، بنابراین می‌توانید آن را هر کجا که هستید حمل کنید. این کالای سبک قابل استفاده برای هر رنج سنی‌ای است و از طریق شکاف‌هایی که دارد باد خنک را در هر جایی از جمله در زمان ورزش به سمت شما سرازیر می‌کند. فن‌های گردن تقریباً شبیه هدفون هستند و با یک طرح نعل اسبی یا U شکل با پره‌هایی در داخل دستگاه (معمولا) عرضه می‌شوند.
لازم به ذکر است که وزن استاندارد یک پنکه گردنی تقریباً ۹.۱ اونس (حدودا ۲۵۶ گرم) است. پنکه های گردن مانند هدفون به گردن و روی شانه‌های شما آویزان می‌شود. بنابراین با وجود آن شما می توانید تقریباً هر کاری (از جمله پیاده‌روی، دویدن یا خوردن شام) را انجام دهید.

ویژگی‌های کلیدی

بسته به برند کالا این نوع از پنکه‌های قابل حمل و گردنی قابلیت تنظیم در حالات کم، متوسط یا زیاد را دارند.
این نوع از پنکه‌ها شارژی هستند و باتری این کالاها بین ۴ تا ۱۶ ساعت دوام می‌آورد.
اکثر فن‌های گردنی بدون پره هستند، به این معنی که پره‌های آن در داخل فن قرار می‌گیرند.
نکاتی که قبل از خرید پنکه دستی یا شارژی باید به آن‌ها توجه کنید
قبل از انتخاب و خرید هر نوع پنکه‌ی قابل حملی از پنکه دستی گرفته تا مدل‌های شارژی، همراه، گیره‌ای و USB باید نکات زیر را مدنظر داشته باشید، چراکه رضایت از خرید شما را بالا خواهد برد.

امکانات پنکه‌ی قابل حمل و نوع شارژ آن

چراغ LED داخلی، پایه مغناطیسی و بند گردنی از جمله ویژگی‌های مهم در هر پنکه‌ی قابل شارژ و قابل حملی است. همچنین از آنجایی که نیازهای خنک کننده شما بسته به آب و هوا یا مکان تغییر می‌کند. ممکن است در ساعاتی از روز فقط به کمی باد ملایم نیاز داشته باشید یا هدفتان این باشد که عرق خود را خشک کنید. بنابراین انتخاب یک فن قابل‌حمل با قابلیت تنظیم سرعت بسیار بااهمیت است.

همچنین اگر در سفر به برق دسترسی دارید، یک کالا با کابل USB انتخاب خوبی برای خرید است، زیرا می‌توانید آن را از طریق تلفن، لپ‌تاپ یا پاور بانک خود شارژ کنید. اگر در کمپینگ هستید، ممکن است به برق دسترسی نداشته باشید، بنابراین مطمئن شوید که پنکه‌ی انتخابی شما با باتری کار می‌کند. از طرفی یکی از مشخصه‌های مهم در این دسته از کالاها قابلیت نمایش میزان شارژ است، اگرچه ممکن است در وهله‌ی اول چنین امکانی چندان مهم تلقی نشود، اما در زمان استفاده به‌ویژه در خارج از خانه بسیار به کار می‌آید. در همین راستا لازم به تاکید است که اکثر کالاهای شارژی دارای چراغ شارژ هستند که نشان می‌دهد شارژ کامل پنکه است یا خیر.

موتور پنکه یا فن رومیزی

حتی اگر در زمان خرید قدرت موتور پنکه برای شما مهم نیست، باز هم توصیه می‌کنیم پرقدرت‌ترین مدل را انتخاب کنید. موتور به نوعی قلب هر وسیله‌ای از جمله پنکه‌ی رومیزی است و اگر به خوبی کار نکند، از عملکرد آن ناامید خواهید شد. بهترین موتور در این نوع از کالاها احتمالا موتوری است که هم قوی باشد و هم در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند.

وزن و نوع پنکه‌ی انتخابی با توجه به نیاز

قبل از خرید یک پنکه‌ی قابل حمل، نحوه و مکان استفاده از آن را در نظر بگیرید. آیا علاقه‌مندید که در زمان دوچرخه سواری از آن استفاده کنید؟ در چنین حالتی انتخاب پنکه گردنی ایده‌ای فوق‌العاده است. آیا به دنبال محصولی هستید که در صورت گرم شدن هوا در هر موقعیتی، بتوانید روزانه آن را با خود حمل کنید؟ احتمالاً می‌توانید با یک پنکه دستی که دارای حلقه مچ است، از گرما فرار کنید. در صورتی که به دنبال پنکه‌ای برای کالسکه‌ی کودک یا تخت نوزاد هستید، گزینه‌های گیره‌ای می‌توانند مفید باشند. بنابراین همان‌طور که دید که هر پنکه‌ای را بهر کاری ساخته‌اند. لازم به ذکر است که این مساله با وزن دستگاه هم ارتباط تنگاتنگی دارد. چراکه گزینه‌ای سبک‌تر راحتی بیشتری در حمل دارد.

بهترین پنکه های قابل حمل
بهترین پنکه های قابل حمل

سطح نویز پنکه‌ی قابل حمل

اگر چه در این مقاله انتخاب فن‌های قابل حمل با موتورهایی قوی را توصیه می‌کنیم، اما به این معنی نیست که گزینه‌ای انتخابی پر سر و صدا باشد. درواقع دستگاه مدنظر شما باید ترکیب خوبی از خنکی مناسب و عملکرد آرام را داشته باشد. یک پنکه با صدا و نویز بسیار کم در اتاق عالی است زیرا عملا فراموش می‌کنید که در اتاق خواب چیزی وجود دارد.

قابلیت حرکت و دوام کالا

قبل از خرید، با تست کالا در صورت خرید حضوری از قابلیت جابه‌جایی فن مطمئن شوید. به یاد داشته باشید گزینه‌های قابل حمل سبک و جمع و جور هستند، همچنین به راحتی در فضای بسیار کوچکی ذخیره می‌شوند. در کنار این مورد فاکتور کیفیت و دوام کالا هم بسیار بااهمیت است، چراکه استفاده روزانه از فنی با کیفیت پایین در مدت زمان محدودی شما را با دستگاهی خراب رو‌به‌رو می‌کند که ارزش تعمیر هم ندارد. در همین راستا گزینه‌هایی که از پلاستیک ABS یا فلز و مواد محکمی ساخته شده‌اند، برای مدت طولانی‌تری دوام می‌آورند.

چگونه یک پنکه‌ی قابل حمل را تمیز کنم؟

همیشه قبل از اقدام به تمیز کردن پنکه‌ی قابل حمل، دستورالعمل‌های تمیزکاری آن را بررسی کنید. چراکه هر کالایی دستورالعمل متفاوتی از دیگری دارد. از طرفی شما که نمی‌خواهید محصولی دارای باتری یا USB خود را با استفاده از آب و صابون خراب کنید. قبل از تمیز کردن محصول، مطمئن شوید که فن کاملاً خاموش است و از هر منبع برقی جدا شده است. برای تمیز کردن عمومی این نوع دستگاه‌های کوچک، درپوش باتری، درپوش فن یا هر قسمتی که به راحتی جدا می‌شود را بردارید. سپس دستگاه را گردگیری کنید تا هر گونه زباله‌ای در لای پره‌های آن از بین برود.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس