هر آنچه که باید در مورد مانیتورهای انرژی بدانید

89
0
مانیتورهای انرژی

قیمت انرژی، در حال حاضر بالاتر از هر زمان دیگری است و بنابراین یک مانیتور انرژی می تواند همان چیزی باشد که برای کنترل مصرف انرژی به آن نیاز دارید. از آنجایی که تورم در تمام جهان همچنان در بالاترین سطح خود قرار دارد، ایده های مبتنی بر کاهش مصرف برق از جذابیت بیشتری برای افراد برخوردار می شود. درواقع، در کنار صرفه جویی مالی، مصرف کمتر برق برای محیط زیست نیز مفید است. راه های زیادی برای دستیابی به صرفه جویی در مصرف برق وجود دارد و یکی از آنها نصب مانیتور انرژی است. این دستگاه‌ ها میزان مصرف برق شما را پیگیری می‌کنند و به شما امکان می ‌دهند مکان‌ هایی را پیدا کنید که مصرف انرژی بالایی دارند و بتوانید به راحتی کاهش دهید. بنابراین سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که مانیتورهای انرژی چیست و آیا نصب آن مفید خواهد بود یا خیر؟

همچنین مطلب بهترین مانیتورهای گیمینگ 2022 هم شاید برای شما مفید باشد.

مانیتور انرژی چیست؟

مانیتورهای انرژی دستگاهی هستند که میزان مصرف برق را نشان می دهد و به شما اطلاع می دهد که در چه بخش هایی مصرف برق بسیار بالا است. این دستگاه ها معمولاً شامل سخت افزاری هستند که به مدار الکتریکی شما متصل می شوند و با اتصال به اپلیکیشن تلفن هوشمندی که دارند، اطلاعات را بدون درنگ در اختیار شما قرار می دهد. با این حال، می ‌توانید مانیتورهای انرژی کوچک‌تری را نیز خریداری کنید که فقط برق مصرفی لوازم خانگی را اندازه‌ گیری می ‌کنند.

اگرچه عملکرد هر یک از مدل های مختلف این دستگاه ها متفاوت است، اما بسیاری از مانیتورهای انرژی به شما این امکان را می دهند که میزان مصرف خود را در سطح هر دستگاه اندازه گیری کنید. این دستگاه ها محل دقیق مصرف برق را به شما نشان می دهند و با داشتن این اطلاعات می توانید بینشی لازم را برای کاهش مصرف برق در هر ماه به دست آورید. در نتیجه، بسیاری از افرادی که مانیتورهای انرژی خریداری می کنند، می توانند مصرف خود را تا بیش از 10 درصد کاهش دهند. دو نوع مانیتور انرژی وجود دارد که شامل مانیتورهای انرژی خانگی و فردی می شوند. در ادامه همراه ما باشید تا هر یک از این مانیتورها را مورد بررسی قرار دهیم.

مانیتورهای خانگی

مانیتورهای خانگی مستقیماً به مدار الکتریکی شما وصل می شوند. این دستگاه ها مصرف برق را در سراسر خانه شما ردیابی می کنند و اطلاعات لحظه ای را در اختیار گوشی هوشمند شما قرار می دهند. این فرآیند معمولاً با سنسورهایی به دست می ‌آید که روی مدار الکتریکی شما می‌ چسبند و تعیین می‌ کنند که جریان برق به چه صورت کار می ‌کند. برخی از مانیتورهای انرژی نیز از یادگیری ماشینی برای درک و شناسایی دستگاه های مختلف استفاده می کنند و با بررسی اطلاعات به دست آمده می تواند به شما بگوید که هر دستگاه دقیقاً چقدر برق مصرف می کند.

مانیتورهای فردی

مانیتورهای فردی یا دوشاخه های هوشمند به پریزهای شما وصل می شوند. این دستگاه ها به جای اندازه گیری کل مصرف برق خانه، برای نظارت بر لوازم خانگی طراحی شده اند. در صورتی که در خانه خود از پریزهای هوشمند استفاده کنید، می توانید با در نظر گرفتن زمان اوج مصرف، آنها را از راه دور خاموش کنید. این نوع مانیتور در صورتی مفید است که بخواهید رفتار یک دستگاه خاص را بررسی کنید. برای مثال، ممکن است بخواهید بدانید تلویزیون شما در حالت آماده به کار چقدر برق مصرف می کند. اگرچه مانیتورهای خانگی را می توان برای یک هدف مورد استفاده قرار داد، اما در برخی موارد این دستگاه ها نمی توانند بین وسایلی با ویژگی های شناسایی مشابه تفاوت قائل شوند.

انتظار چه قابلیت هایی را باید از مانیتور خود داشته باشید؟

مانیتورهای انرژی به گونه ای طراحی شده اند که اطلاعاتی بسیار بیشتر از آنچه در صورتحساب انرژی شما موجود است را ارائه دهند. در ادامه به چند قابلیت ویژه این دستگاه ها اشاره خواهیم کرد.

بررسی سریع مصرف برق دستگاه

بسیاری از مانیتورهای انرژی به شما این امکان را می دهند که مصرف برق را به صورت بلادرنگ و به روش های مختلف اندازه گیری کنید. به عنوان مثال، برخی از این دستگاه ها مصرف انرژی شما را بر حسب دلار در ثانیه یا انتشار CO2 نشان می دهد. این یک ویژگی مفید است زیرا تأثیر روشن و خاموش کردن یک دستگاه خاص را نیز در نظر می گیرد.

بررسی لوازم خانگی فردی

بسیاری از مانیتورهای انرژی به شما این امکان را می دهند که میزان مصرف برق هر دستگاه را اندازه گیری کنید. این قابلیت معمولاً با استفاده از یادگیری ماشینی به دست می ‌آید که یک ویژگی مهم است، زیرا نشان می‌ دهد که کدام دستگاه‌ ها کمترین مصرف انرژی را دارند و در کجا می‌ توانید به طور بالقوه صرفه‌جویی کنید.

اعلان های برنامه

برنامه ها و نمایشگرهای هر یک از این مانیتورهای انرژی از نظر پیچیدگی بسیار متفاوت هستند. در حالت ایده‌ آل، باید به دنبال محصولی با اپلیکیشنی که دارای کاربری آسان است، باشید که اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می ‌دهد. برخی از برنامه‌ ها را می‌ توان طوری تنظیم کرد که وقتی مقدار خاصی از برق را مصرف می‌ کنید یا وقتی وسایل خاصی روشن یا خاموش می ‌شوند به شما هشدار ارسال کنند.

سازگاری پنل خورشیدی

برخی از نمایشگرهای انرژی با پنل های خورشیدی سازگار هستند. این نوع مانیتورها می توانند هم میزان انرژی تولید شده توسط پنل های شما و هم میزان مصرف آن را ردیابی کنند.

چرا باید مانیتور انرژی بخرید؟

مانیتورهای انرژی به طور فزاینده ای در حال کسب محبوبیت هستند. در ادامه به برخی از دلایل مهم برای خریداری مانیتورهای انرژی اشاره می کنیم که باید مورد توجه قرار گیرند.

در صورتی که می خواهید از برق کمتری استفاده کنید

یک مانیتور انرژی اطلاعات بسیار کاملی از میزان برق مصرفی شما در هر دستگاه ارائه می دهد. این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا بفهمید که در کجا می توانید انرژی کمتری مصرف کنید بدون اینکه بخواهید سبک زندگی خود را تغییر دهید.

در صورتی که می خواهید هزینه کمتری برای برق بپردازید

اگر در منطقه ‌ای زندگی می‌ کنید که بسته به زمان روز، نرخ‌ های برق متفاوتی از شما دریافت می ‌شود، می ‌توانید صرفاً با تغییر الگوهای مصرف خود در هزینه خود صرفه‌جویی کنید. بسیاری از مانیتورهای انرژی به شما این امکان را می دهند که نرخ های تنظیم شده با زمان را که در منطقه شما اعمال می شود را وارد کنید. سپس توضیح می دهند که با استفاده از وسایل خود در زمان های مختلف چقدر می توانید صرفه جویی کنید.

اگر می خواهید از پنل های خورشیدی استفاده کنید

نمایشگرهای انرژی برای افرادی که از پنل های خورشیدی استفاده می کنند، بسیار جذاب هستند. برخی از مانیتورهای انرژی را می توان به پنل های خورشیدی مانند EcoFlow 400W یا Zendure 400W متصل کرد که میزان برق تولید شده توسط پنل ها و میزان مصرف شما را نشان می دهد. سپس می ‌توان از این اطلاعات برای تنظیم عادت ‌های خود استفاده کنید و تنها در ارزان‌ترین زمان‌ های روز از برق شبکه استفاده نمایید.

در چه صورت نباید مانیتور انرژی بخریم؟

مانیتورهای انرژی مصرف برق را به طور خودکار کاهش نمی دهند. یک مانیتور انرژی فقط اطلاعاتی را ارائه می دهد و اگر شما از این اطلاعات برای کاهش مصرف برق خود استفاده نکنید، در هزینه خود صرفه جویی نمی کنید. اگر می خواهید چیزی بخرید که به طور خودکار مصرف برق شما را کاهش دهد، باید روی وسایل کم مصرف تر سرمایه گذاری کنید. پنل های خورشیدی نیز برای این منظور ایده آل هستند.

آیا می توانیم مانیتورهای انرژی را خودمان نصب کنیم؟

نصب مانیتورهای انرژی فردی آسان است، اما مانیتورهای کل خانه معمولاً به کمک یک برقکار نیاز دارند. اگرچه ممکن است خودتان هم بتوانید یک مانیتور کل خانه را نصب کنید، اما انجام این کار مستلزم اتصال فیزیکی حسگرها به مدار الکتریکی است. بنابراین، اگر با مدارهای الکتریکی آشنایی نداشته باشید، انجام آن توسط خودتان، می تواند خطرناک باشد.

مانیتورهای انرژی در صورت استفاده صحیح بسیار مفید خواهند بود!

مانیتورهای انرژی این روزها بسیار پر طرفدار هستند و بسیاری از افرادی که آنها را خریداری می کنند؛ می توانند هزینه های قبض برق خود را کاهش دهند. اگر می‌ خواهید از الکتریسیته کمتری استفاده کنید اما مطمئن نیستید که چگونه می ‌توانید این کار را انجام دهید، یک مانیتور انرژی می تواند اطلاعات لازم را برای اتخاذ عادات کارآمدتر به شما ارائه دهد. در عین حال، درک این نکته مهم است که مانیتورهای انرژی مصرف انرژی را به طور خودکار کاهش نمی دهند. اگر یکی بخرید و به توصیه آن عمل نکنید، در مصرف برق صرفه جویی نخواهید کرد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس