بهترین کابل های اترنت برای سال 2022

110
0

بهترین کابل های اترنت (کابل های شبکه) موضوعی است که همیشه یکی از اصلی ترین دغدغه ها و مشکلات مدیران شبکه در سرتاسر جهان بوده و همچنان هست ، در این ساعت از بخش فناوری در سایت اول نیوز به معرفی و بررسی این موضوع پرداختیم، در ادامه با ما همراه باشید .

ممکن است چند سال پیش تعدادی کابل اترنت Cat-5 خریداری کرده باشید، اما با گذشت زمان، احتمالاً زمان آن فرا رسیده است که آنها را به یک گزینه مدرن تر و توانمندتر ارتقا دهید. متأسفانه، گزینه های کابل اترنت در طول سال ها پیچیده و سخت تر شده است.

هرکسی نیازهای متفاوتی برای راه اندازی شبکه خود دارد، بنابراین ما شما را با بهترین انتخاب ها از استانداردهای Cat-5e تا Cat-8 آشنا خواهیم کرد.

آیا می خواهید بدانید کدام کابل برای شما مناسب است؟

راهنمای ما را در مورد نحوه انتخاب کابل اترنت بررسی کنید تا تفاوت سرعت را بیاموزید، چرا Cat-7 کمی عجیب است و کدام نوع ممکن است برای راه اندازی شبکه شما بهترین انتخاب باشد.

Cat 8 برای بیشتر افراد انتخاب نا درست و بدون کارآمد است، اما اگر بهترین‌ها را از نظر محافظ و عملکرد می‌خواهید، به همان اندازه خوب است. این نسخه خاص با روکش طلا در اندازه های 3 تا 100 فوت است و از پهنای باند 2000 مگاهرتز و انتقال داده تا 40 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. کابل های Cat 8 همچنین ضد آب و ضد خوردگی هستند و از مواد PVC بادوام تر برای پروژه های داخلی یا خارجی استفاده می کنند. این یک انتخاب ایده آل برای مدیریت کابل حرفه ای یا شخصی است و همچنین می تواند بهبود قابل توجهی در عملکرد باشد.

کابل اترنت تخت Ugreen – Cat 7

بهترین کابل اترنت Cat 7

مزایا

کابل های تخت

روکش طلا

برای دوام بیشتر تولید شده است

معایب

Cat 7 فقط در موارد خاصی استفاده می شود

طراحی تخت این کابل اترنت یک گزینه جایگزین است که ممکن است برخی بسته به نصب آن را ترجیح دهند. کابل‌های تخت در برابر ایجاد گره‌های کلاسیک کمی مقاوم‌تر هستند و راحت‌تر زیر فرش‌ها، زیر درها یا در شکاف‌های کنار دیوار اجرا می‌شوند. کانکتورهای RJ45 برای دوام بیشتر با روکش طلا و استفاده بیش از حد تولید شده‌اند، با شکلی که در برابر گیر کردن کابل‌ها یا اشیاء دیگر در حین کار مقاومت می‌کند. طول آن از سه فوت تا 50 فوت متغیر است.

کابل اترنت ضد آب و هوا Dacrown – Cat 8

بهترین کابل اترنت برای فضای باز

مزایا

حفاظت بیشتر برای مقاومت در برابر محیط های خشن تر

در طول های بلندتر موجود است

مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش برای کار در فضای باز

معایب

اگر کابل‌ها را در فضای باز اجرا نمی‌کنید، چندان مفید نیست

اگر می‌دانید که پروژه اترنت شما به کابل‌هایی در فضای باز نیاز دارد، جایی که در معرض عناصر قرار می‌گیرند، به گزینه‌ای بادوام نیاز دارید که بتواند آن را مدیریت کند. این کابل Cat 8، در اندازه های تا 150 فوت موجود هستند، دارای هسته مسی خالص، محافظ فویل آلومینیومی، محافظ توری بافته شده و لایه بیرونی PVC ضخیم است. این باعث می شود آن را بسیار مقاوم در برابر آب و اشعه ماوراء بنفش بدانیم، بنابراین لازم نیست نگران مشکلاتی باشید که در آینده ایجاد می شود.

کابل اترنت بدون گره – Cat 6A

بهترین کابل اترنت برای مناطق شلوغ

مزایا

قابلیت انتخاب 6A

کنتاکت های روکش طلا

کانکتورهای بدون گیر

معایب

به آسانی پنهان کردن برخی از انتخاب ها نیست

کابل‌های اترنت رده 6 در نهایت با نسخه 6A بهینه‌شده، با هادی‌های ضخیم‌تر، . پوشش های بیرونی بادوام و افزایش سرعت قابل توجه – 10 گیگابایت تا 100 متر – به‌روزرسانی شدند که آن را به گزینه‌ای عالی برای کسانی تبدیل کرد که نمی‌توانستند با Cat7- کار کنند. این نسخه خاص از کابل همچنین دارای محافظ اضافی، کنتاکت های با روکش طلا و پوشش های مقاوم برای دوام بیشتر است. محافظ گیره بدون گیر همچنین به جلوگیری از خرابی ها یا آسیب کابل در حین کار کمک می کند (یا اگر شخصی به یکی از کابل ها برخورد کرد). این نوع کابل به راحتی آسیب نمی بیند.

کابل فرمت اترنت Ugreen – Cat 6

بهترین پسوند برای کابل های اترنت

مزایا

به شما امکان می دهد کابل Cat 6 فعلی را برای راه اندازی جدید گسترش دهید

سازگار با شرایط جدید

معایب

این یک پسوند است، نه یک کابل کامل

اگر از کابل اترنت فعلی خود راضی هستید، ممکن است نخواهید آن را به طور کامل تعویض کنید. با این حال، یک دستگاه جدید یا راه‌اندازی روتر جدید و غیره ممکن است به این معنی باشد که کابل‌های فعلی شما برای انجام کار به اندازه کافی طولانی نباشند. این نوع کابل Cat 6 به طور خاص برای گسترش کابل فعلی در مسافت های طولانی تر ساخته شده است و در صورت مشکل می توانید آن را بین کابل های اترنت در صورت نیاز استفاده کنید.

بسته ۱۰ عددی کابل اترنت SlimRun Monoprice — Cat 6A

بهترین کابل اترنت برای فضاهای تنگ

مزایا

طراحی کابل باریک برای مناطق باریک

گزینه های رنگی متعدد

برای تنظیمات سرور خوبه

معایب

کابل های باریک ممکن است به اندازه کافی مقاوم نباشند و عملکرد خوبی نداشته باشند.

این کابل‌های «SlimRun» به‌طور خاص برای فضاهای باریک، جا دادن در بین داکت ها یا قرنیزها، یا صرفه‌جویی در فضا،  در اتاق‌های پر از سرور طراحی شده‌اند – اندازه آنها نصف کابل‌های استاندارد Cat-6A است. اگر با تنظیمات پیچیده تری سر و کار دارید، گزینه های رنگی متنوعی نیز برای سازماندهی بیشتر وجود دارد. در اینجا ما بسته‌ای با طول کوتاه‌تر برای اتصال چندین دستگاه به پورت‌های اترنت مجاور انتخاب کرده‌ایم. اگر از این کابل‌های باریک را در مسافت طولانی‌تری استفاده می‌کنید، تا 50 فوت طول در دسترس هستند.

کابل مشکی تخت CableGeeker با گیره های چسبناک – Cat 6

مناسب برای دویدن زیر فرش

مزایا

طراحی تخت برای مخفی کردن کابل ها

لوازم جانبی گیره اضافی برای مسیریابی

معایب

طراحی بدون پوشش ممکن است منجر به تداخل شود

کابل اترنت تخت CableGeeker از جفت‌های پیچ خورده بدون محافظ تشکیل شده است که از 100٪ سیم مسی لخت تشکیل شده است.

این کابل همان حداکثر سرعت مدل آمازون – 1 گیگابیت بر ثانیه – را ارائه می‌کند، حفاظت از تداخل بهتر و پهنای باند 250 مگاهرتز بالاتر از محصولات Cat 5 و Cat 5e دارد. شما می توانید این کابل را در یک بسته دو عددی کابل های 10 فوتی خریداری کنید یا می توانید آن را به صورت تک کابل در طول های 1.5 تا 150 فوت خریداری کنید.

کابل مستقیم آنلاین 30FT – Cat 5e

مقرون به صرفه، با عملکرد عالی

مزایا

کابل های بسیار قابل اعتماد و با طراحی خوب

350 مگاهرتز عددی قابل توجه برای یک کابل 5e

محافظ پی وی سی

معایب

Cat 5e هنوز برخی از مزایای دسته های بعدی را از دست می دهد

کابل ها ممکن است سریع ترین سرعت را داشته باشند، اما شما حتی نمی توانید آن سرعت ها را بدون اتصال قابل اعتماد تجربه کنید. به همین دلیل است که سازندگان Cables Direct Online به کابل های خود به داشتن بهترین اتصال در بازار افتخار می کنند. پهنای باند 350 مگاهرتز را حفظ می کند که یک اتصال فوق العاده قابل اعتماد با نرخ داده 1 گیگابیت بر ثانیه ارائه می دهد. در مقایسه با سایر کابل‌های Cat 5a که معمولاً پهنای باند 100 مگاهرتز را ارائه می‌کنند، این یک پیشرفت بزرگ است. در حوزه تولید کابل های شبکه است.

این کابل اترنت دارای جفت های پیچ خورده چهار رشته ای با روکش های پی وی سی، کانکتورهای روکش طلای 50 میکرونی و هادی های آلومینیومی با روکش مس است.

کابل اترنت شبکه iMBAPrice بسته 10 – Cat 5e

بهترین کابل های اترنت برای پیکربندی سرور

مزایا

گزینه ای عالی برای سرورها و سایر پیگیر بندی سخت افزار ها

مقرون به صرفه برای یک دسته بزرگتر

مطابق با FCC 68

معایب

اگر فقط به یک یا دو کابل نیاز دارید، ضروری نیست

این بسته سرور پسند از کابل‌های 5e، اتصالات بدون گیر، کانکتورهای با روکش طلا و تسکین خاطر به شما می‌دهد که محافظت بیشتری از کابل را ارائه می‌کند و در عین حال از گره خوردن کابل‌ها در حین کار شما می‌کاهد. آنها تضمین می شوند که مطابق با FCC 68 برای سازمان هایی که باید آن کادر خاص را بررسی کنند و در پنج رنگ مختلف برای همه نیازهای سازمانی شما در دسترس هستند.

 

سوالات متداول

یک کابل اترنت خوب چقدر تفاوت دارد؟

یک کابل اترنت جدید می تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند اگر در حال ارتقا از یک مدل قدیمی هستید، به خصوص در مورد سرعت بارگذاری. با این حال، عوامل بسیار مهمی وجود دارد که بر میزان تفاوت شما تأثیر می گذارد، از جمله:

که سرعت اتصال اینترنتی فعلی شما را فراهم می کند

کابل اترنت چقدر از روتر/سوئیچ فاصله دارد (کابل های طولانی تر سرعت را کاهش می دهند)

قابلیت های دستگاه های مجاور مانند روترها و سوئیچ ها

یک کابل اترنت خوب بخشی از راه اندازی برای بهینه سازی سرعت اینترنت است، اما فقط بخشی از آن.

 

یک کابل اترنت خوب برای برنامه های صوتی چیست؟

همان قوانینی که برای اتصالات صوتی به طور کلی برای سرعت اترنت اعمال می شود. ولی ما پیشنهاد می کنیم حداقل از Cat 6 و اتصالاتی که می توانند آن را پشتیبانی کنند استفاده کنید. مطمئن شوید که کابل‌های محافظی را انتخاب می‌کنید که به کاهش امواج و نویز ها کمک می‌کند، که ممکن است در مورد صدا بیشتر قابل توجه باشد. اگر کابل‌های طولانی را برای یک مکان یا سناریو مشابه اجرا می‌کنید، با یک متخصص حرفه‌ای A/V با تجربه در اتصالات اترنت کار کنید. و از اتصال امن تر و سریع تر بهره ببرید.

محبوب ترین انواع کابل های اترنت کدامند؟

وقتی صحبت از کابل های اترنت به میان می آید، “نوع” می تواند به معنای چیزهای زیادی باشد. کابل کشی جفت پیچ خورده برای اتصالات بسیار قابل اعتماد محبوب است، اما کابل های کواکسیال هنوز در بسیاری از سناریو های معمولی استفاده می شود. کابل های رده 6 همچنان یکی از پرکاربردترین گزینه های اترنت هستند، اما با افزایش سرعت اینترنت و پهنای باند، در نهایت رده 8 به گزینه ای محبوب تر تبدیل خواهد شد (Cat 7 … عجیب است). وقتی صحبت از برند به میان می‌آید، هیچ انتخاب مهمی وجود ندارد، اگرچه نگاه کردن به بررسی‌های معتبر همیشه ایده خوبی است. در راهنمای ما در مورد نحوه انتخاب کابل اترنت در مورد این موضوع بیشتر بیاموزید.

آیا کابل های اترنت نایلونی بهتر هستند؟

برخی از کابل ها با نایلون بافته می شوند. این کار پیچاندن یا کشیدن کابل را تا زمانی که آسیب نبیند دشوارتر می‌کند و به محافظت از کابل‌ها در برابر ضربه (مانند پا) یا ساییدگی در طول زمان کمک می‌کند. اگر قرار است کابل شما مکررا جابجا شود یا در موقعیت دیگری قرار گیرد، انتخاب گزینه نایلونی می تواند انتخاب بهتری باشد. در غیر این صورت، بافته شدن نایلون در واقع هیچ مشخصات اترنت را بهبود نمی بخشد و معمولا فضای بیشتری را اشغال می کند.

بهترین کابل های اترنت برای نقاط تنگ کدامند؟

به دنبال کابل های تخت باشید. تعدادی از انتخاب‌های ما طراحی مسطح دارند که به‌طور خاص برای اجرای کابل‌های اترنت در مناطق نامناسب‌تر ساخته شده است. این کمک می کند تا کابل ها را زیر قرنیز، فرش، روی درها یا زیر تزئینات و غیره پنهان کنید. اگر نگران دید هستید یا نیاز دارید کابل اترنت را در فضایی تنگ فشار دهید بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود، از کابل های تخت که در نوع خود بهترین کابل های اترنت هستند، استفاده کنید.

آیا به گیره های چسبنده کابل اترنت نیاز دارم؟

برخی از کابل ها همراه با گیره و بند برای مدیریت بهتر کابل ارائه می شوند. اگر فقط چند کابل را در امتداد کف اجرا می کنید، احتمالاً نیازی به نگرانی در مورد این موضوع ندارید. گیره ها زمانی مفیدتر هستند که کابل ها را زیر میز ببندید، آنها را روی دیوار بکشید یا فقط آنها را از راه دور نگه دارید. تسمه‌ها و ترکیب‌های رنگی ویژگی‌های کلیدی برای مدیریت بسته‌های کابل در اتاق‌های سرور هستند، اما در جاهای دیگر به این اندازه مفید نیستند. و کارایی خاصی ندارند.

آیا افزودن کابل اترنت وای فای من را کند می کند؟

خیر، افزودن کابل اترنت به روتر، پهنای باند را از شبکه Wi-Fi شما نمی گیرد، زیرا کابل یک کانال مجزا است. در واقع، کابل‌های اترنت می‌توانند با حذف دستگاه‌هایی برای اتصال فقط اترنت و آزاد کردن پهنای باند اضافی، فشار زیادی را بر شبکه‌های Wi-Fi شلوغ کاهش دهند.

منبع : digitaltrends

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس