معرفی بهترین روش ها برای افزایش عمر باتری آیفون

67
0
افزایش عمر باتری آیفونافزایش عمر باتری آیفون

چقدر از ظرفیت باتری آیفون شما باقی مانده است؟ برای بسیاری از طرفداران اپل، شارژ باقی مانده موضوعی نگران کننده است. کاهش سلامت باتری به این معنی است که مصرف انرژی سریع تر می شود و عمر باتری تلفن همراه تا حد زیادی کاهش می یابد. به همین دلیل، بسیاری از کاربران این سوال را مطرح کرده اند که چگونه می توانند سلامت باتری های خود را حفظ کنند. خوب، باتری با قدیمی شدن ظرفیت خود را از دست میدهد، اما ما می توانیم اقدامات احتیاطی را برای ماندگاری بیشتر آنها انجام دهیم. در این مقاله به معرفی بهترین روش ها برای افزایش عمر باتری آیفون می پردازیم.

افزایش عمر باتری آیفون با تعویض باتری

فعلاً در مورد تأثیر تغییر باتری بر هوابندی آیفون صحبت نکنیم. حتی اگر باتری اصلی را جایگزین کنید، مشخص میشود که پشت گوشی شما باز شده است و از حالت فابریکی خارج شده است. ناگفته نماند که ممکن است باتری های فیک به اسم باتری های اورجینال به شما فروخته شود، که ضرر بیشتری به شما متحمل می‌کند.

پس از کمی فکر کردن، بهتر است تا حد امکان جلوی آسیب دیدگی باتری را بگیرید. با توجه به ویژگی باتری های لیتیومی، نمی‌توانیم از کاهش سلامت باتری در حین استفاده جلوگیری کنیم. با این حال، می توانیم تا حد امکان از عادات شارژ خوب استفاده کنیم. برای جلوگیری از کاهش سلامت باتری می‌توانیم از نکات زیر استفاده کنیم.

قبل از شارژ کردن، منتظر خاموش شدن تلفن نباشید

طبق اعلام رسمی اپل، تاثیرگذار ترین عامل بر عمر باتری آیفون «سن شیمیایی باتری» است. برای محاسبه، یک سیکل به چرخه ای از 0 تا 100٪ اشاره دارد، یعنی تعداد چرخه های شارژ و دشارژ. استاندارد اپل برای این کار این است: وقتی چرخه شارژ به 500 بار برسد، باتری می‌تواند تا 80 درصد ظرفیت اولیه را حفظ کند. اگر سلامت باتری آیفون شما در طول دوره گارانتی کمتر از 80 درصد است، می توانید برای تعویض رایگان باتری به خدمات پس از فروش رسمی اپل مراجعه کنید.

افزایش عمر باتری آیفون
افزایش عمر باتری آیفون

شایان ذکر است که استاندارد ارائه شده توسط اپل به شدت محافظه کارانه است. حتی اگر به 500 چرخه استفاده معمولی برسیم، سلامت باتری با این سرعت به 80 درصد نمی رسد. در این صورت اگر بخواهیم کاهش سلامت باتری آیفون را به تعویق بیندازیم، باید سعی کنیم از شارژ و دشارژ شدن خودداری کنیم تا به یک چرخه برسیم. این بدان معناست که قبل از شارژ نباید صبر کنید تا باتری 0% شود. معمولاً هر زمانی که شرایط شارژ داریم باید آن را دوباره شارژ کنیم. خوب است که بتوانید محدوده 25٪ تا 75٪ را حفظ کنید و حداقل باید حدود 25٪ برای شارژ در نظر گرفته شود.

عملکرد شارژ بهینه سازی باتری را روشن کنید

در اسناد رسمی اپل، جمله ای وجود دارد که اشاره می کند، شارژ سریع راحت است و شارژ آهسته عمر را تضمین می کند. چند آزمایش با استفاده از شارژر های 5 واتی، 18 واتی و 20 واتی برای شارژ یک آیفون جدید به مدت دو ماه نشان می‌دهد که تنها باتری آیفون 5 واتی در 100 درصد نگه داشته می‌شود. بنابراین، کوتاه کردن عمر باتری با استفاده از شارژ سریع آسان تر است. برای طول عمر، وجود شارژ قطره ای کاملاً ضروری است و این نیز از اهمیت فعال کردن عملکرد شارژ بهینه سازی است.

عملکرد بهینه سازی شارژ باتری به طور پیش فرض در آیفون ها روشن است. اگر به عمر باتری اهمیتی نمی دهید، می توانید آن را خاموش کنید. پس از خاموش کردن آن، سرعت شارژ آیفون بهبود می‌یابد، اما اثر آن مشخص نیست.

افزایش عمر باتری آیفون
افزایش عمر باتری آیفون

این عملکرد به طور هوشمند عادات شارژ شما را یاد می گیرد. اگر عادت دارید گوشی خود را شب تا صبح شارژ کنید، این فاصله زمانی را به خاطر می آورد. پس از شارژ تا 80 درصد، سرعت شارژ را کاهش داده و زمان شارژ را طولانی تر می کند. این ویژگی تا حد زیادی از سلامت باتری محافظت می کند.

در محیط گرم یا سرد شارژ نکنید. در حین استفاده از شارژ کردن خودداری کنید

دمای کارکرد کامل باتری لیتیومی دستگاه های الکترونیکی مانند تلفن های هوشمند ۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد است. هنگامی که دما کمتر از 0 درجه سانتیگراد باشد، عملکرد باتری لیتیومی کاهش می یابد. اگر درجه حرارت بالاتر از 35 درجه سانتیگراد باشد، ظرفیت باتری از بین می رود. در این راستا، اپل رسما اعلام می کند که بهترین بازه دمایی برای دستگاه های اپل، دمای ایده آل بین 16 تا 22 درجه سانتیگراد است.

علاوه بر این، اپل همچنین تاکید کرد: «هنگام استفاده از گوشی در محیط بسیار سرد، زمان استفاده از شارژ گوشی کاهش می‌یابد و باتری به سرعت خالی می‌شود، اما این وضعیت موقتی است. زمانی که دمای باتری به محدوده عملکرد عادی بازگردد، عملکرد آن نیز کاهش می یابد.”

از قرار دادن آیفون در محیطی که دمای آن بالاتر از 35 درجه است خودداری کنیم. ممکن است آیفون پس از رسیدن به 80 درصد شارژ را محدود کند. اگر گوشی خود را به مدت طولانی در محیطی با دمای بالا شارژ کنید، صدمات جبران ناپذیری به باتری وارد می کند.

علاوه بر عوامل محیطی، گرمای خود گوشی نیز بر عمر باتری تأثیر می گذارد. بسیاری از افراد به انجام بازی در هنگام شارژ عادت دارند که به راحتی منجر به گرم شدن غیرعادی آیفون می شود. برای حفظ سلامت باتری، سعی کنیم در حین انجام بازی از شارژ شدن خودداری کنیم.

از شارژرهای اصلی اپل استفاده کنید

بیشتر مشکلات شارژ در نتیجه استفاده از شارژرهای غیر اصل است. شارژرهای غیراصل ضعیف مکانیسم های ایمنی مربوطه را ندارند. بنابراین، همیشه خطر گرم شدن بیش از حد یا اتصال کوتاه وجود دارد. اگرچه شارژر اصلی اپل لزوماً سریع ترین شارژر نیست، اما باید ایمن ترین باشد. دارای محافظ در برابر جریان بیش از حد، حفاظت از ولتاژ بیش از حد، حفاظت در برابر دمای بیش از حد، حفاظت در برابر اتصال کوتاه و محافظت در برابر شعله از پوشش است. با فرض اطمینان از ایمنی، کاهش سلامت باتری را نیز به حداقل می رساند.

افزایش عمر باتری آیفون
افزایش عمر باتری آیفون

با این حال، شارژر اصلی اپل دو مشکل دارد که کاربران اغلب از آن شکایت دارند. یکی اینکه گرانقیمت است و دوم اینکه دوام ندارد. با این حال، برای ایمنی آیفون، شارژر اصلی آیفون بهترین گزینه است.

نتیجه گیری

اینها نکات ساده ای هستند که به کاربران آیفون کمک می کند تا از سلامت باتری آیفون خود محافظت کنند. ممکن است تعویض باتری ایده خوبی نباشد.  شما باید پول خرج کنید و جایگزینی به احتمال زیاد عالی نخواهد بود، به خصوص اگر از تعمیرکاران شخص ثالث باشد.

منبع : gizchina

5/5 - (2 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس