بهترین کارت های SD در سال 2022

66
0
بهترین کارت های SD

یک کارت SD سریع، بادوام و کارآمد ابزاری عالی برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است. دوربین، کنسول بازی، گوشی هوشمند یا هر دستگاه دیگری که به فضای ذخیره‌سازی اضافی نیاز داشته باشد، یک کارت SD تمام نیاز شما را پوشش می دهد. بهترین کارت های SD را در ادامه معرفی کرده ایم.

در سال 2022 باید به دنبال چه ویژگی هایی در کارت SD باشیم؟

مهم‌ترین عاملی که باید هنگام خرید کارت SD در نظر گرفت، ظرفیت ذخیره‌سازی است. البته این بستگی به این دارد که برای چه کاری از آن استفاده خواهید کرد. به عنوان مثال، عکاسان، فیلمبرداران و گیمرها معمولاً به کارت هایی با ظرفیت بیشتر نیاز دارند.

اکثر مدل‌های کارت حافظه دارای چندین گزینه ذخیره‌سازی هستند، اما برخی از آنها حداکثر 256 گیگابایت یا حتی اندازه‌های کوچک‌تر دارند. از طرفی، حداکثر ظرفیت کارت SD که دستگاه شما با آن سازگار است بسیار مهم است که حتما باید به آن توجه داشته باشید. اگر دستگاه شما نتواند از آن پشتیبانی کند، هزینه ای که کرده اید نتیجه بخش نخواهد بود. پس حتما قبل از خرید، دفترچه راهنمای دستگاه خود را بررسی کنید.

در قدم دوم ، سرعت باید معیار بعدی شما برای انتخاب کارت حافظه باشد. برای عکاسان، سرعت بسیار مهم است، زیرا تعیین می‌کند با چه سرعتی می‌توانید عکاسی کنید.

در استفاده های دیگر هم سرعت مقوله ای است که باید به آن توجه کرد. تولیدکنندگان غالبا سرعت هر کارت حافظه را روی بسته‌بندی محصول ذکر می کنند– که گفته می‌شود، این اعداد در اغلب اوقات فقط ادعا هستند ودر نتیجه در دنیای واقعی کمی کندتر هستند.

چند ویژگی فنی دیگر برای شناخت بیشتر کارت‌های SD وجود دارد. برای مثال Ultra High-Speed  (UHS) که حداقل نرخ انتقال داده را نشان می دهد. مثلا، U1 تا 10 مگابایت بر ثانیه، U3 تا 30 مگابایت بر ثانیه را پشتیبانی میکنند. U3 به دلیل سرعت بیشتر برای ذخیره سازی محتوای 4K نیز مهم است، در حالی که U1 با رزولوشن های پایین تر سازگار است.

کلاس‌های سرعت ویدیویی مانند V30، V60 و V90 نیز وجود دارد که V30 نشان‌دهنده پشتیبانی از 4K است و V60 تا 8K اما با سرعت‌های متفاوت (به ترتیب 60 مگابایت بر ثانیه و 90 مگابایت بر ثانیه). رتبه بندی U و V با هم همپوشانی دارند و U3 و V30 دارای قابلیت های ویدیویی مشابهی هستند.

در ادامه ما لیستی از بهترین کارت های SD گردآوری کرده ایم تا تصمیم گیری را برای شما راحتتر کنیم؛

بهترین کارت SD در مجموع : Transcend 700S

ویژگی های مثبت:

+ سرعت انتقال باورنکردنی

+ پشتیبانی از 4k

+ بادوام

+ به همراه نرم‌افزار

ویژگی های منفی:

✗ برای همه کاربران پاسخگو نیست

کارت حافظه Transcend 700S کارت SD مورد علاقه ما می باشد، زیرا ترکیبی فوق العاده از قیمت و عملکرد است. به لطف امتیاز کلاس 3 سرعت UHS، می تواند با سرعت خوانش 285 مگابایت بر ثانیه و سرعت نگارش 180 مگابایت بر ثانیه برسد. این سرعت به این معنی است که می‌توانید بدون وقفه عکاسی کنید.

همچنین از Video Speed ​​Class 90 (V90) برای ویدیوهای 4K و 8K با وضوح بالا پشتیبانی می کند در حالی که قیمت کمتری نسبت به گزینه های مشابه در این لیست دارد. این کارت به گونه ای ساخته شده است که در شرایط سخت مانند رطوبت، ضربه، اشعه ایکس، دمای بالا و… مقاومت کند.

به تمام اینها، Transcend یک نرم افزار بازیابی رایگان و انحصاری را ارائه می کند، بنابراین می توانید به سادگی فایل های پاک شده خود را بازیابی کنید. منتها تنها نقطه ضعف آن این است که فقط در مدل‌های 32 گیگابایتی و 64 گیگابایتی ارائه می‌شود که برای عکاسان و فیلمبرداران کافی نیست.

بهترین کارت SD از نظر قیمت: کارت SanDisk Extreme Pro

بهترین کارت های SD
بهترین کارت های SD

ویژگی های مثبت:

+ سرعت بالا

+ مقرون به صرفه

+ برای حرفه ای ها گزینه ی خوبی است

ویژگی های منفی:

✗ سرعت‌های ادعا شده را نمی‌توان بدون فناوری اختصاصی به دست آورد

کارت SanDisk Extreme Pro بهترین انتخاب ما با در نظر گرفتن قیمت است. علیرغم هزینه بسیار کمتر نسبت به سایر گزینه های موجود در این لیست، سرعت خواندن بسیار سریع آن تا 170 مگابایت بر ثانیه میرسد که زمان انتقال فایل ها از کارت به رایانه را به حداقل می رساند. بعلاوه، دارای رتبه بندی UHS Speed ​​Class 3 (U3) و Video Speed ​​Class 30 (V30) است که آن را برای فیلمبرداری 4K UHD مناسب می کند.

همچنین این کارت دارای سرعت نوشتن قابل توجه 90 مگابایت بر ثانیه است که به شما امکان می دهد به صورت پشت سر هم با تاخیرهای زمانی کمتری عکس بگیرید. در حالی که سرعت‌های ذکر شده بسیار قابل توجه هستند، برای دستیابی به آنها به فناوری اختصاصی مانند کارت‌خوان SD UHS-I SanDisk نیاز دارید. در غیر این صورت، در سرعت خواندن 90 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 80 مگابایت بر ثانیه متوقف خواهید شد.

با این حال، اگر بودجه کمی دارید، نسخه 64 گیگابایتی SanDisk Extreme Pro باید ارزش خرید داشته باشد. و اگر به سراغ مدل‌های 128 یا 256 گیگابایتی بروید، قطعا به سود خود عمل کرده اید.

در نهایت، گزینه‌های ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی نیز برای کسانی که به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارند، وجود دارد، اما این گزینه ها قیمت بالایی دارند.

بهترین کارت SD برای عکاسی: کارت Lexar Professional 2000x

بهترین کارت های SD
بهترین کارت های SD

ویژگی های مثبت:

+ سرعت خواندن و نوشتن فوق العاده

+ گزینه ای عالی برای حرفه ای ها

+ از ویدیوی 4K پشتیبانی می‌کند

ویژگی های منفی:

✗ گران قیمت

✗ حداکثر 256 گیگابایت است

وقتی صحبت از عکاسی حرفه‌ای به میان می آید، هیچ چیزی نمی تواند با کارت Lexar Professional 2000x رقابت کند. به لطف پشتیبانی از فناوری UHS-II، می‌تواند سرعت خواندن تا 300 مگابایت بر ثانیه را داشته باشد. البته، با دستگاه‌های UHS-I نیز سازگار است، اما شما به حداکثر سرعت دست نخواهید یافت، زیرا UHS-II از نظر فیزیکی توانایی بیشتری برای انتقال داده‌های سریع‌تر دارد.

سرعت نوشتن این کارت SD می تواند به 260 مگابایت بر ثانیه برسد، که باید کار عکسبرداری را بدون زحمت انجام دهد. اگر دوست دارید چند فیلم در کنار عکس های خود بگیرید، کارت شما پشتیبانی لازم را انجام میدهد. این دوربین دارای رتبه بندی U3 است که به شما امکان فیلمبرداری با کیفیت 4K را می دهد.

کارت Lexar Professional در مقایسه با اکثر گزینه های موجود در این لیست بسیار گران قیمت است. اما اگر به مقوله سرعت اهمیت می دهید و خواهان پشتیبانی از 4K هستید، این کارت برای شما مناسب است. اگر یک کاربر معمولی هستید، قبل از خرید، حتما چک کنید که دوربین و کارتخوان شما با UHS-II سازگار باشد. تنها نقطه ضعف این محصول است که حداکثر ظرفیت آن 256 گیگابایت است.

Best SD Card for GoPro: SanDisk Extreme Pro Memory Card

بهترین کارت های SD
بهترین کارت های SD

ویژگی های مثبت:

+ ایده آل برای ضبط ویدیوهای 4K یا 8K

+ سرعت خواندن و نوشتن سریع و ثابت

ویژگی های منفی:

✗ ظرفیت محدود

✗ گران قیمت

همه فیلمبرداران می دانند که تطبیق پذیری GoPro چقدر عالی است، به خصوص برای کسانی که دوست دارند در حال حرکت فیلم بگیرند. این کارت برای ضبط ویدیو، در کلاس سرعت V90 و کلاس سرعت UHS3 (U3) رتبه بندی شده است که می تواند فیلمبرداری 4K و حتی 8K را ارائه دهد.

مانند کارت Lexar، SanDisk دارای سرعت خواندن تا 300 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا 260 مگابایت بر ثانیه برای عکاسی پیاپی با عکس‌های با وضوح بالا در فرمت‌های JPEG و RAW است. به علاوه، این کارت ضد آب، ضد ضربه، مقاوم در برابر دمای بالا و اشعه ایکس است.

SanDisk یک گزینه عالی است اما به اندازه کارت Lexar Professional قیمت دارد و حداکثر فضای ذخیره سازی آن 256 گیگابایت است که ممکن است برای تمام نیازهای شما فضای کافی نداشته باشد.

Best SD Card for Steam Deck: SanDisk Extreme Pro Micro Memory Card

بهترین کارت های SD
بهترین کارت های SD

ویژگی های مثبت:

+ زمان بارگذاری سریع بازی

+ می تواند در شرایط سخت مقاومت کند

ویژگی های منفی:

✗ کمی گران قیمت است

SanDisk به دلیل کیفیت محصولات خود در زمینه کارت حافظه شناخته شده است، بنابراین جای تعجب نیست که برای سومین بار در این لیست ظاهر شود. از کلاس های سرعت U3 و V30 به ترتیب برای UHS و ویدیو پشتیبانی می کند. با توانایی خود برای بقا در شرایط سخت، با نشان “Extreme” مطابقت دارد.

این کارت میکرو SD سرعت خواندن سریع 170 مگابایت بر ثانیه را پوشش می دهد. همچنین هنگام اجرای بازی‌ها با RPS، چند میلی‌ثانیه از SSD 512 گیگابایتی Steam Deck پیشی گرفت. تنها نقطه ضعف واقعی این کارت این است که بسیار گران قیمت است، اما قیمت آن با توجه به عملکرد قابل توجیه است.

Best SD Card for Raspberry Pi: Silicon Power 3D NAND MicroSD Card

بهترین کارت های SD
بهترین کارت های SD

ویژگی های مثبت:

+ Excellent Raspberry Pi 4 speeds

+ مقرون به صرفه

ویژگی های منفی:

✗ زمان بوت نسبتاً کند

رتبه‌بندی این کارت UHS Speed ​​1 است و برنامه‌ها را به‌طور پیوسته سریع‌تر از اکثر گزینه‌های مشابه در Raspberry Pi 4 بارگیری می‌کند. همچنین در آزمایش‌های مختلف عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است.

در حالی که شاید چندان ویژگی معمولی نباشد، ولی MicroSD Silicon Power یک سطح سفید دارد که وقتی تعداد زیادی از آنها را داشته باشید، باید برای نشانه گذاری ایده ی مفیدی باشد.

در مورد جنبه های منفی، تنها مشکل اینجاست که زمان بوت آن نسبتاً کند است. البته این مسئله چندان مشکل بزرگی نیست وقتی سایر معیارهای سرعت در صدر قرار گرفته باشند.

بهترین کارت SD برای سوییچ: Sandisk MicroSDXC برای Nintendo Switch

بهترین کارت های SD
بهترین کارت های SD

ویژگی های مثبت:

+ عملکرد سریع نینتندو

+ مهر تأیید نینتندو

ویژگی های منفی:

✗ گزینه ۱ ترابایتی وجود ندارد

با سرعت خواندن تا 100 مگابایت بر ثانیه و زمان بارگذاری سریع بازی، Sandisk MicroSDXC انتخاب ما برای Nintendo Switch است. همچنین از سرعت نوشتن تا 60 مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می کند. بعلاوه، این کارت دارای مهر و مجوز نینتندو است، که به شما اطمینان بیشری میدهد.

این کارت در اندازه‌های مختلف، از جمله گزینه‌های 64 گیگابایت، 128 گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت ارائه می‌شود. هر مدل دارای طراحی متفاوتی است. به عنوان مثال، نسخه 64 گیگابایتی دارای Zelda Hylian Crest و نسخه 128 گیگابایتی دارای نماد سفید Mario Super Mushroom است.

با این حال، شایان ذکر است که هیچ نمونه 1 ترابایتی ندارد. همچنین، لزوماً نیازی به استفاده از این microSD در سوییچ خود ندارید، سیستم از هر microSD پشتیبانی می‌کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس