هکر صرافی FTX کیست ؟

103
0
هکر صرافی FTX

Noah، محقق داده های درون زنجیره ای اطلاعات بسیار مهمی را در رابطه با سقوط FTX فاش می کند. بعد از اینکه Oxscope آدرس مشکوکی را ذکر کرد که ممکن است ارتباطی با هکر FTX داشته باشد. هکر صرافی FTX کیست ؟

یک محقق داده‌های درون زنجیره‌ای در یک توییت اخیر نام آدرس را 0xd275e5cb559d6dc236a5f8002a5f0b4c8e610701 فاش کرد. طبق این گزارش، یکی از کارمندان سابق FTX که نمی خواهد هویت خود را فاش کند تأیید می کند که oxd275 مطمئناً با هکر FTX ارتباط دارد.

هکر صرافی FTX

Noah، ارتباط بین FTX و هکر را در توییتر خود با ذکر اینکه oxd275 در 8 نوامبر انتقالات ETH در مقیاس بزرگ را انجام داد در حالی که صرافی FTX برداشت کاربران را به حالت تعلیق درآورد، ایجاد کرد. در یک توییت، thread lookonchain فاش کرد که قبل از اینکه هکر FTX دارایی خود را به صورت ارز اتریوم تخلیه کند، 0xd275 مقدار زیادی دلار USDC را به صرافی ها منتقل کرده است.

علاوه بر این، lookonchain در توییتر دیگری به آدرس مشکوک 0xd275 اشاره کرد که دلار USDC را از Aave وام گرفته و آن را در 21 نوامبر به صرافی ها منتقل کرد و درست پس از 20 دقیقه، هکرهای صرافی اف تی ایکس 15000 دلار اتریوم را به renBTC ریختند.

نشان می دهد که 0xd275 به صرافی رفته است تا معامله فروش (Short) اتریوم باز کند. علاوه بر این مجموعه‌ای از توییت‌ها در 12 نوامبر اعلام کردند که دو ساعت پس از توقف تجارت 0xd275 ، FTX Accounts Drainer شروع به سرقت دارایی‌ها از صرافی FTX و فروش آنها کرد. فعالیت تخلیه کننده حساب های FTX در ساعت 7:34:23 متوقف شد. نیم ساعت بعد، 0xd275 شروع به معامله کرد.

هکر FTX و Oxd275 یک نفر است

قابل ذکر است، مجموعه‌ای از توییت‌ها و افشاگری‌های lookonchain و Noah همگی به این واقعیت اشاره می‌کنند که هکر FTX و 0xd275 یکسان هستند. با کمال تعجب، صرافی‌های رمزنگاری مانند Bitfinex، Binance، KrakenFX و Coinbase می‌توانند به همه سوالات شما پاسخ دهند. از آنجایی که 0xd275 وجوه سپرده شده در این معاملات را برداشت کرد.

نکته قابل توجه این است که در رویدادهای اخیر، بایننس از قرارداد خرید FTX خارج شد. سقوط FTX و Alameda Research صنعت را تکان داد. طبق داده‌های CoinMarketCap، این رویداد قیمت دارایی‌های کریپتو را بیش از 100 میلیارد دلار کاهش داده است.

منبع: کوین گیپ

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس