بهترین کارت کپچر های سال 2022

109
0
بهترین کارت کپچر

به‌روزرسانی، 2022/08/15: ما توصیه‌های خود را بررسی کرده‌ایم و بهترین کارت کپچر خارجی خود را با NZXT Signal 4K30 جدید به‌روزرسانی کرده‌ایم.

در سال 2022 در یک کارت کپچر به دنبال چه چیزی باشید

کارت کپچر دو کار دارد که باید انجام دهد تا موثر باشد. در اصل، باید یک سیگنال صوتی و تصویری دریافتی را بگیرد و سپس آن را ذخیره کند یا به جای دیگری ارسال کند. در برخی موقعیت‌ها، می‌خواهید که کارت کپچر هم فیلم ضبط کند و هم سیگنال را به یک برنامه کاربردی یا خروجی AV ارسال کند.

هنگام استفاده از کارت ضبط، منبع سیگنال صوتی و تصویری یک کنسول بازی خواهد بود. در حالی که کنسول‌هایی که با پلی‌استیشن 4 و ایکس ‌باکس وان شروع می‌شوند دارای ویژگی‌های پخش داخلی و ضبط گیم‌پلی هستند، اغلب محدود هستند و گاهی اوقات حتی گیم‌پلی را از بینندگان مسدود می‌کنند.

کارت ضبط نه تنها محدودیت های کنسول را دور می زند، بلکه به شما امکان می دهد با استفاده از رایانه شخصی و نرم افزار پخش خود (مانند OBS یا SLOBS) استریم خود را سفارشی کنید.

اگر به طور انحصاری از رایانه شخصی فیلمبرداری می کنید یا فیلم می گیرید، ممکن است کارت ضبط بهترین راه حل نباشد. این به این دلیل است که رایانه های شخصی مدرن می توانند فیلم بازی را بدون سخت افزار خاص ضبط یا پخش کنند. کارت کپچر هیچ بار کاری را از خود رایانه کاهش نمی دهد، بنابراین فقط در صورتی مفید است که بخواهید بازی ها را از کنسول های بازی پخش کنید.

یکی از جنبه‌های مهم هنگام خرید کارت کپچر این است که مطمئن شوید کنسول یا دستگاه انتخابی شما می‌تواند با کارت کپچر استفاده شود. تقریباً همه کارت‌های ضبط به ورودی‌های HDMI نیاز دارند، بنابراین اگر از یک کنسول قدیمی استفاده می‌کنید، به یک آداپتور نیاز دارید.

در نهایت، مطمئن شوید که کارتی را انتخاب کنید که حداقل از وضوح و نرخ تازه‌سازی که می‌خواهید پخش شود را پشتیبانی کند. رفتن به رزولوشن بالاتر و نرخ تازه‌سازی انتخاب خوبی است، اما سخت‌افزاری که نیاز دارید معمولاً گران‌تر است. با این حال، اگر حداقل سخت افزاری را که برای استریم نیاز دارید انتخاب کنید، ممکن است نیاز به ارتقاء زودتر داشته باشید. این به شما بستگی دارد که نیازهای فعلی خود را با آینده نگری متعادل کنید.

با وجود این موضوع، بیایید به توصیه های برتر خود نگاه کنیم.

بهترین کارت کپچر به صورت کلی: AVerMedia Live Gamer 4K

بهترین کارت کپچر به صورت کلی: AVerMedia Live Gamer 4K
بهترین کارت کپچر به صورت کلی: AVerMedia Live Gamer 4K

ویژگی های مثبت

✓ کارت انعطاف پذیر برای هر نوع پخش یا ضبط

✓ ضبط 5.1 و 7.1 فراگیر را ارائه می دهد

✓ از نسبت های تصویر فوق عریض پشتیبانی می کند

✓ ارزان تر از کارت های خارجی با مشخصات مشابه

ویژگی های منفی

✗ به یک کامپیوتر رومیزی با اسلات رایگان نیاز دارید

انتخاب یک کارت ضبط که “در کل” بهترین است معمولاً به این معنی است که محصول باید در اکثر سناریوها به اندازه کافی (یا بهتر) کار کند. این دقیقاً همان چیزی است که Live Gamer 4K از AVerMedia روی میز آورده است. در هیچ موردی بهترین نیست، اما نمی‌توانیم تصور کنیم که کسی از آن ناامید شود، صرف نظر از اینکه به چه چیزی نیاز دارد.

به عنوان یک کارت PCIe داخلی، Live Gamer 4K بیش از اندازه کافی قدرت فنی برای مدیریت بیشتر تنظیمات استاندارد پخش و ضبط دارد. در K4، این کارت می تواند 60 فریم در ثانیه (FPS) و فیلم HDR را مدیریت کند. با استفاده از نرم افزار RECentral موجود، کارت می تواند صدای فراگیر 5.1 یا 7.1 را ضبط کند.

گیمرهای رایانه شخصی و گیمرهای کنسولی که مایل به فدا کردن رزولوشن K4 هستند نیز می توانند به ترتیب با رزولوشن 1440p و 1080p با حداکثر سرعت 144 یا 240 فریم در ثانیه ضبط کنند. علاوه بر همه اینها، Live Gamer 4K از نسبت تصویر فوق عریض پشتیبانی می کند که چندان رایج نیست. حتی قیمت کارت هم با توجه به مبلغی که برای آن می گیرید بسیار مناسب است.

به نظر می رسد Live Gamer 4K هر چیزی را که هر کسی بخواهد دارد ، اما هیچ محصولی کامل نیست. این یک کارت ضبط داخلی است، بنابراین کسانی که لپ ‌تاپ دارند یا نمی‌توانند Live Gamer 4K را نصب کنند، شانسی ندارند. اگر به طور خاص به کارت ضبط خارجی نیاز دارید، نگران نباشید، ما یک توصیه کارت خارجی برای شما داریم.

بهترین از نظر بودجه (Budget): Elgato HD60 S+

بهترین کارت کپچر از نظر بودجه (Budget): Elgato HD60 S+
بهترین کارت کپچر از نظر بودجه (Budget): Elgato HD60 S+

ویژگی های مثبت

✓ ارزش شگفت انگیز برای پول

✓ ضبط 1080p 60HDR

✓ گذر با تاخیر صفر 4K60 HDR10

ویژگی های منفی

✗ بدون رمزگذار سخت افزاری

✗ بدون عبور 240 یا 144 هرتز

✗ بهترین برای ضبط کنسول با استفاده از کامپیوتر

اگر می‌خواهید به راحتی فیلم‌های بازی کنسول را استریم یا ضبط کنید و از قبل یک رایانه توانمند دارید، Elgato HD60 S یک راه حل مقرون به صرفه است. این یک دستگاه جمع و جور است که می توانید به راحتی به لپ تاپ یا سیستم دسکتاپ متصل شوید.

HD60 S+ محدود به فیلم‌برداری 1080p 60HDRاست، اما اکثر کاربران به هر حال با کیفیت 1080p یا پایین‌تر پخش می‌کنند، بنابراین این یک مشکل اصلی نیست. این روی گیم پلی واقعی شما نیز تاثیری نخواهد داشت زیرا این گذر از 4K60 پشتیبانی می کند. با این حال، اگر از این مدل Elgato استفاده می کنید، نمی توانید از حالت های 120 فریم بر ثانیه در کنسول های جدید استفاده کنید. همین امر در مورد سیگنال های 240 هرتز یا 144 هرتز صدق می کند.

فقدان رمزگذاری سخت افزاری دلیل بزرگی است که چرا این کارت ضبط بسیار ارزان است، بنابراین برای اطمینان از ضبط روان به یک CPU قوی نیاز دارید و ترجیحا HD60 S+ باید پورت USB 3.0 اختصاصی خود را داشته باشد.

با توجه به نوع فیلمی که HD60 S+ تولید می‌کند، فکر می‌کنیم برای همه کاربران کنسول مناسب است، مگر اینکه ضبط فیلم 4K برای شما غیرقابل مذاکره باشد. برای بقیه، این یک معامله صادقانه است.

بهترین داخلی: Elgato 4K60 Pro MK.2

بهترین کارت ضبط داخلی: Elgato 4K60 Pro MK.2
بهترین کارت ضبط داخلی: Elgato 4K60 Pro MK.2

ویژگی های مثبت

✓ ضبط 4K60 با نرخ بیت عالی برای پول

✓ گذر (عبور) 4K با تاخیر صفر

✓ از نرخ رفرش بالا در رزولوشن های زیر 4K پشتیبانی می کند.

✓ می تواند فیلم HDR را ضبط کند

ویژگی های منفی

✗ به دسکتاپ با اسلات PCIe رایگان نیاز دارد

Elgato 4K60 Pro MK.2 تقریباً بهترین جایگاه را به جای AVerMedia Live Gamer 4K دریافت کرد. از این گذشته، آنها تقریباً مشخصات روی کاغذ یکسانی دارند. با این حال، محصولات Elgato ضبط صدای فراگیر را ارائه نمی دهند و برخلاف Live Gamer 4K فقط می توانند به صورت استریو ضبط کنند. اگرچه کاملاً موفق نبود، اما چیزهای زیادی در مورد 4K60 Pro MK.2 برای قیمت قابل مقایسه وجود دارد.

همانطور که از نام آن پیداست، این کارت می تواند فیلم های 4K را با نرخ تازه سازی 60 هرتز ضبط کند. همچنین برای فیلمبرداری HDR10 خوب است، بنابراین نیازی به خاموش کردن آن در حین بازی ندارید.

اگر از رزولوشن های زیر 4K راضی هستید، نرخ تازه سازی تا 240 هرتز امکان پذیر است. در حالی که الگاتو اعلام کرده است که 4K60pro از رزولوشن های فوق عریض پشتیبانی می کند، بازخورد (فیدبک) کاربران نشان می دهد که گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، بنابراین خریدار مراقب باشید اگر یک مانیتور فوق عریض دارید!

اما اگر نه پشتیبانی فوق عریض و نه ضبط صدای فراگیر برای شما اهمیتی ندارد، Pro MK.2 جایگزین خوبی برای AVerMedia Live Gamer 4K است.

بهترین کارت ضبط خارجی: NZXT Signal 4K30

بهترین کارت ضبط خارجی: NZXT Signal 4K30
بهترین کارت ضبط خارجی: NZXT Signal 4K30

ویژگی های مثبت

✓ گذرگاه HDMI با تاخیر صفر

✓ راه اندازی آسان وصل و پخش

✓ ضبط یا پخش جریانی تا 4K@30hz

✓ سازگار با ویندوز و مک

ویژگی های منفی

✗ به پشتیبانی USB 3.2 نیاز دارد

NZXT اخیراً برخی از لوازم جانبی و لوازم جانبی کامپیوتری باورنکردنی را تولید کرده است، از جمله موس Lift Gaming و کیبورد مکانیکی کاربردی. NZXT Signal 4K30 یکی دیگر از سخت افزارهای عالی برای اضافه کردن به این لیست است. این کارت عکس برداری خارجی کوچک و باکیفیت، همه آن چیزی است که برای شروع ایجاد محتوای ویدیویی به آن نیاز دارید.

Signal 4K30 با کنسول های پلی استیشن 5 و سری ایکس باکس و همچنین نسل قبلی هر دو شرکت سازگار است. از ضبط 4K تا 30 هرتز و 1080p تا 120 هرتز پشتیبانی می کند. و اگر می‌خواهید با کیفیت 4K بازی کنید اما با کیفیت 1080p استریم یا ضبط کنید، عبور HDMI به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی این کار را انجام دهید.

رایانه ضبط شما، که می‌تواند Windows یا Mac باشد، باید از USB 3.2 پشتیبانی کند تا سرعت داده بالاتر مورد نیاز برای ضبط و پخش 4K باشد. تنها نیازهای دیگر یک پورت HDMI یدکی و برخی نرم افزارهای ضبط صفحه مانند OBS Studio است. نرم افزاری همراه با کارت ضبط وجود دارد، اما فقط برای سفارشی کردن تنظیمات و فقط برای ویندوز.

ترکیبی از قیمت مناسب، ضبط بدون ضرر 4K، سهولت استفاده، و ساخت با کیفیت بالا، توصیه NZXT Signal 4K30 را به هر کسی که به دنبال کارت ضبط خارجی است، آسان می کند.

اگر نیازی به ضبط یا استریم با کیفیت 4K ندارید، بهتر است کارت ضبط خارجی دیگر NZXT را بررسی کنید. Signal HD60 ضبط و پخش بدون دردسر 1080p را با قیمتی مناسب تر (جذاب تر) ارائه می دهد.

بهترین کارت ضبط 4K: AVerMedia Live Gamer Bolt

بهترین کارت ضبط 4K: AVerMedia Live Gamer Bolt
بهترین کارت ضبط 4K: AVerMedia Live Gamer Bolt

ویژگی های مثبت

✓ از Thunderbolt 3، پهنای باند بی بدیل برای کارت های خارجی استفاده می کند

✓ امکان ضبط فیلم غیر فشرده را فراهم می کند

✓ امکان ضبط تا 240 فریم در ثانیه در FHD را فراهم می کند

ویژگی های منفی

✗ بدون پشتیبانی از USB C

✗ در حال حاضر با M1 Mac کار نمی کند

✗ نمی توان HDR را در مک ضبط کرد

مزیت بزرگ کارت های ضبط داخلی PCIe دسترسی به تعداد زیادی از منابع کامپیوتری است. این بدان معنی است که آنها می توانند فیلم را با نرخ بیت نجومی ضبط و پخش کنند و بهترین کیفیت بصری و عملکرد را ارائه دهند. کارت‌های خارجی که به USB متکی هستند، مانند Elgato 4K60 S+، همیشه در مقایسه با آن محدود خواهند بود.

انتقال از USB به Thunderbolt 3 مشکل منابع را برای کارت های ضبط خارجی به طور قطعی حل می کند. به این ترتیب Live Gamer Bolt می‌تواند فیلم‌های 4K 60هرتزی HDR و همچنین نرخ فریم‌های سریع‌تر با وضوح پایین ‌تر را ضبط کند. این کارت خارجی از نظر عملکردی به اندازه یک کارت داخلی است اما نیازی به نصب ندارد. بنابراین، هر سیستم ویندوزی با پورت Thunderbolt 3 کار خواهد کرد.

مک‌های مک نیز پشتیبانی می‌شوند، به این معنی که Mac Mini یا MacBook Pro می‌تواند جفت‌سازی ایده‌آل با Live Gamer Bolt باشد. با این حال، یک اخطار بزرگ در مورد کامپیوترهای مک وجود دارد. AVerMedia از اکوسیستم M1 Mac پشتیبانی نمی کند. پست‌های کارکنان پشتیبانی فنی AVerMedia نشان می‌دهد که درایور M1 در حال توسعه است، اما هرگز منتشر نشد و مک‌ بوک‌ها تا حد زیادی به سمت تراشه M2 رفته‌اند.

Thunderbolt 3 در لپ‌ تاپ‌ها رایج‌تر می‌شود و می‌توان آن را با استفاده از کارت افزودنی سازگار به بسیاری از مادربردها اضافه کرد. این باعث می‌شود که Live Gamer Bolt راه‌حلی انعطاف ‌پذیرتر از کارت‌های ضبط داخلی 4K قابل مقایسه باشد. محدودیت‌های فعلی Mac آن تاسف‌آور است، اما این یک راه عالی برای تبدیل لپ‌ تاپ مجهز به Thunderbolt شما به یک نیروگاه جریان حرفه‌ای است.

بهترین کارت برای استریم: AVerMedia Live Gamer Duo

بهترین کارت ضبط برای استریم: AVerMedia Live Gamer Duo
بهترین کارت ضبط برای استریم: AVerMedia Live Gamer Duo

ویژگی های مثبت

✓ ورودی HDMI دوگانه که امکان استفاده از دوربین با کیفیت بالا را فراهم می کند

✓ گذر (عبور) 4K60 و 1080p240

ویژگی های منفی

✗ محدود به ضبط 1080p

استریم چیزی فراتر از یافتن راهی برای دریافت فیلم های دریافتی به سرویسی مانند Twitch است. راه‌اندازی استریم شامل بسیاری از بخش‌های متحرک است که برای ایجاد یک جریان جذاب و حرفه‌ای در کنار هم قرار می‌گیرند.

به این ترتیب، Live Gamer Duo یکی از بهترین محصولاتی است که برای راه‌اندازی پخش زنده دیده‌ایم. در حالی که در سطح فنی پیشرفته نیست، دارای چندین ویژگی مفید است که زندگی را برای استریمرهای با budget (بودجه)کم تا متوسط ​​آسان تر می کند.

بهترین ویژگی Live Gamer Duo دو ورودی HDMI آن است. این به شما امکان می دهد یک دوربین را به پورت دوم وصل کنید و سپس ورودی های بازی و دوربین را با استفاده از نرم افزار پخش مورد علاقه خود مخلوط کنید. هیچ راه‌اندازی وب‌کم USB با تغذیه مستقیم دوربین HDMI مقایسه نمی‌شود، بنابراین این کارت واقعاً به کل تنظیم جریان شما کمک می‌کند تا وزن خود را بیشتر کند.

یکی دیگر از ویژگی های مخرب، عبور و ضبط نامتقارن است. حتی اگر این کارت محدود به فیلمبرداری 60 هرتز 1080p فشرده نشده باشد، می توانید تقریباً از هر وضوحی که دوست دارید عبور کنید. همچنان می‌توانید از تصاویر 4K60، 1440p144، و 1080p240 در صفحه نمایش محلی خود لذت ببرید، در حالی که پخش زنده را با وضوح 1080p که اکثر بینندگان تماشا خواهند کرد، حفظ کنید.

اگر به دنبال راه‌اندازی راه‌حل پخش اختصاصی با فیلم‌برداری دوربین با کیفیت بالا هستید، این کارتی است که ما به بسیاری از شما توصیه می‌کنیم.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس