بهترین کامپیوتر 2023: برترین رایانه های شخصی رومیزی برای کار و بازی

90
0
بهترین کامپیوتر

بهترین کامپیوتر را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. به جای خرج کردن پول زیاد برای یک دستگاه مجهز به کامپیوتری ارزان قیمت که نیازهای شما را برآورده نمی‌کند، هدف اصلی شما باید یافتن آن رایانه‌ای کامل باشد که بتواند حجم کار روزانه شما را بدون نیاز به کار انجام دهد. کاهش سرعت یا گرم کردن کل فضای شما.

مطمئن شوید که بهترین پردازنده و بهترین پردازنده گرافیکی مورد نیاز برای نیازهای روزانه شما را دارد. به حافظه نیز توجه کنید – رم 8 گیگابایتی ممکن است برای کاربران معمولی کافی باشد اما برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوا کافی نیست. و مطمئن شوید که برای نیازهای خود فضای ذخیره‌سازی کافی دریافت می‌کنید – مثلاً اگر ویدیوها، عکس‌های با وضوح بالا و بازی‌های زیادی ذخیره می‌کنید، فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی کافی نخواهد بود.

اگر خواسته های شما شامل کارهای فشرده مانند ویرایش ویدیو یا بازی است، ممکن است به چیزی با مشخصات قدرتمندتر نیاز داشته باشید. یکی از بهترین رایانه های شخصی بازی ممکن است یک انتخاب عالی باشد. اما، اگر فقط به چیزی برای ارسال ایمیل و پخش محتوا نیاز دارید، بهتر است از یک سیستم مقرون به صرفه تر استفاده کنید. خوشبختانه، شما فقط با نوع کامپیوتری که می‌خواهید، گزینه‌های زیادی دارید، بسیار کمتر از مارک‌های خاص و چیزهایی که روی میز می‌آورند.

ما به شما کمک می‌کنیم به‌جای خرید چیزی که زیاده‌روی می‌کند یا ارزان‌قیمت که به سختی کار می‌کند، چیزی دریافت کنید که بهترین ارزش را برای پولتان دارد. ما از تجربه چندین ساله خود در رایانه شخصی استفاده کرده ایم و آنها را با سرعت آنها اجرا می کنیم و فقط بهترین رایانه های موجود در بازار را انتخاب می کنیم.

چه بهترین رایانه بازی مقرون به صرفه باشد یا بهترین رایانه همه کاره که به دنبال آن هستید، به احتمال زیاد ما آن را آزمایش کرده ایم. و، شما چیزی از انتخاب های ما در زیر پیدا خواهید کرد که مطابق با نیازها و کیف پول شما باشد. ما حتی بهترین قیمت‌های موجود را در نظر گرفته‌ایم تا بتوانید در صورت موجود بودن معامله رایانه شخصی، پس‌انداز کنید.

بهترین کامپیوتر 2023

بهترین کامپیوتر: Dell XPS Desktop

بهترین کامپیوتر دسکتاپ تاور برای استفاده تجاری و روزمره

مشخصات فنی: پردازنده: نسل دوازدهم اینتل Core i5 – گرافیک i9: تا NVIDIA GeForce RTX 3090 RAM: تا 128 گیگابایت DDR5-3600 (یا 64 گیگابایت DDR5-4400) حافظه: حداکثر 2 ترابایت M.2 PCIe NVME STAPM0 SSD + HD72T

دلایل خرید: +ارزش عالی برای پول

+قدرت زیاد

دلایلی برای اجتناب: -فقط یک پورت USB-C

-شاسی کمی کسل کننده است

این رایانه رومیزی نسبتا جمع و جور از دل که از پردازنده‌های Intel Core نسل دوازدهم (تا Core i9-12900K) و تا Nvidia RTX 3090 پشتیبانی می‌کند، عملکرد بسیار خوبی دارد. و با توجه به اینکه این یک رایانه شخصی Dell است و دل همچنان یکی از بهترین ادغام‌کننده‌های سیستم‌های OEM در جهان است، سخت‌افزار در دسکتاپ XPS موفق می‌شود سیستم‌های مشابه را از رقبای خود با پیکربندی‌های سخت‌افزاری یکسان با قیمتی کمتر دور کند.

در حالی که ما به نوشتن یک بررسی کامل از این دستگاه نزدیک نشدیم، آن را به طور گسترده در دفتر آزمایش کردیم و از آن برای انجام کارهای روزانه خود استفاده کردیم. و باید بگوییم، این یک اسب کار فوق العاده است، به خصوص نسبت به قیمت. برخی از ویژگی ها را از دست می دهد – به عنوان مثال، فقط یک پورت USB-C دارد. اما ثابت شده است که این یک پیشنهاد عالی نسبت به قیمت است، به همین دلیل است که در لیست فعلی ما به عنوان بهترین رایانه شخصی برای اکثر مردم در صدر قرار دارد.

بهترین کامپیوتر: Apple Mac Mini M2 (2023)

بهترین دسکتاپ مک برای اکثر مردم

مشخصات فنی: CPU: تا Apple M2 ProGraphics: تا GPURAM 16 هسته ای یکپارچه: حداکثر 32 گیگابایت حافظه یکپارچه ذخیره سازی: 256 گیگابایت – 8 ترابایت SSD ابعاد (W x D x H): 19.7 x 19.7 x 3.58 سانتی متر

دلایل خرید: + قدرتمندتر از همیشه

+ طراحی فشرده

+ قیمت پایین تر جدید

دلایلی برای اجتناب: -قابل ارتقا نیست

اگر فکر نمی کردید که Mac mini می تواند بهتر شود، پس دوباره فکر کنید. Mac mini (2023) تا کنون بهترین مینی رایانه شخصی است که می توانید در حال حاضر بخرید، با اپل کوچکترین مک را از هر نظر که مهم است بهبود می بخشد. در حالی که هنوز قابل ارتقا نیست، اما قدرتمندتر از همیشه است که توسط تراشه های جدید M2 و M2 Pro قدرت می گیرد. ما آزمایش‌های مشابهی را روی Mac mini انجام دادیم که روی MacBook Pro 16 اینچی (2023) انجام دادیم، و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و ما را از طریق ویرایش فایل‌های فیلم 8K و ساخت پروژه‌ها در Ableton Live 11 بدون عرق کردن دید.

همچنین قیمت ارزان‌تری را پیشنهاد می‌کند – یا حداقل قیمت ورودی، که باعث می‌شود افراد بیشتری، به‌ویژه آنهایی که تنظیمات کوچک‌تری دارند، در دسترس باشند. علاوه بر این، بدنه آن کمی نازک‌تر است، بنابراین می‌توانید به راحتی آن را در کوله پشتی خود قرار دهید تا به دفتر یا در سفر ببرید. اگر به دنبال یک کامپیوتر جمع و جور هستید که بدون مزاحمت روی میز، استودیو یا حتی زیر تلویزیون بنشینید، این یک انتخاب عالی است – حتی کاربران سرسخت ویندوز ممکن است وسوسه شوند.

MSI MEG Aegis Ti5

بهترین رایانه‌های شخصی بازی که ضرر نمی‌کند

مشخصات فنی: CPU: تا Intel Core i9-12900K گرافیک: تا NVIDIA GeForce RTX 3090 RAM: تا 128 گیگابایت 4400 مگاهرتز DDR5 حافظه: حداکثر 2 ترابایت SSD + 3 ترابایت هارد دیسک

دلایل خرید: +به طرز مسخره ای قدرتمند

+شاسی چشم نواز

+ نمایشگر «شماره بازی» بد بو

دلایلی برای اجتناب: -خیلی گرونه

– انتخاب پورت محدود

-طراحی برای همه نخواهد بود

مطمئناً برای همه نخواهد بود، اما گاهی اوقات شما فقط بهترین بهترین ها را می خواهید، کرم مطلق محصول. طبق قضاوت ما، این MSI MEG Aegis Ti5 است: یک رایانه بازی تقریباً مضحک و قدرتمند با یک شاسی منحصربفرد که شامل یک «شماره بازی» در جلو است، که می‌تواند برای تغییر تنظیمات عملکرد سیستم و همچنین نمایش اطلاعات یا نمایش داده شود. انیمیشن های سرگرم کننده بر روی صفحه نمایش مدور آن.

طبیعتا MEG Aegis Ti5 در مدل های مختلفی عرضه می شود که همگی به جدیدترین سخت افزارهای بازی مجهز هستند. جدیدترین پیکربندی با مشخصات بالا از پردازنده مرکزی اینتل Core i9-12900K و کارت گرافیک Nvidia RTX 3090 استفاده می‌کند، و اگر دقیقاً آن چیزی نیست که شما به دنبال آن هستید، مدل‌های مختلفی در دسترس هستند. . البته، بیشتر این مدل‌ها یک پنی برای شما هزینه خواهند داشت، اما اگر به دنبال بهترین عملکرد هستید، دیگر به دنبال آن نباشید.

بهترین کامپیوتر: Apple iMac 24 اینچی M1 2021

بهترین کامپیوتر همه کاره با طراحی مجدد مورد استقبال قرار می گیرد

بهترین کامپیوتر
بهترین کامپیوتر

مشخصات فنی: CPU: تراشه Apple M1 با CPU 8 هسته گرافیک: GPURAM یکپارچه 7 هسته ای – 8 هسته ای: 8 گیگابایت – 16 گیگابایت حافظه یکپارچه صفحه نمایش: صفحه نمایش 24 اینچی 4.5K رتینا ذخیره سازی: تا 2 ترابایت

دلایل خرید: +صفحه نمایش عالی

+ پردازنده جدید قدرتمند اپل M1

+ وب کم فوق العاده

دلایلی برای اجتناب: -فقدان پورت ها باقی مانده است

-Mac mini ممکن است برای برخی ارزش بهتری ارائه دهد

-شارژ کردن ماوس هنوز هم عجیب است

طراحی مجدد 2021 iMac همیشه حاضر به همان اندازه که به نظر می رسد خوب است، دارای صفحه نمایش بزرگ شده (24 اینچ، نسبت به مدل های 21.5 اینچی قبلی) و مجموعه ای از طرح های رنگی پر جنب و جوش. iMac جدید اکنون با سیلیکون خود اپل کار می کند و از تراشه قدرتمند Apple M1 برای ارتقای عملکرد فراتر از iMac های قدیمی مجهز به اینتل استفاده می کند. این یک پلتفرم همه کاره و موثر برای هر حجم کاری حرفه ای است، و امروزه بازی در مک حتی یک گزینه ملموس است.

اگر یک سیستم همه کاره می‌خواهید که مستقیماً از جعبه خارج شود، iMac 2021 یک انتخاب فوق‌العاده است، مسلماً بهترین گزینه موجود در بازار در حال حاضر. حتی با صفحه‌کلید جادویی و ماوس جادویی بی‌سیم اپل – رنگی برای مطابقت با iMac شما، ممکن است اضافه کنیم – ارائه می‌شود تا بتوانید در همان لحظه که آن را راه‌اندازی می‌کنید، دست به کار شوید. یک وب‌کم فول اچ‌دی و راه‌اندازی میکروفون سه‌گانه با کیفیت استودیو، وضوح بسیار خوبی در تماس‌های ویدیویی ایجاد می‌کند. صفحه نمایش جدید یک صفحه نمایش روشن و رنگارنگ با وضوح بالا است که برای ویرایش عکس و ویدیو نیز به طرز شگفت انگیزی عمل می کند.

Corsair One i300

بهترین ایستگاه کاری فشرده برای بازی و تولید محتوا

مشخصات فنی: پردازنده: تا نسل دوازدهم اینتل Core i9-12900K گرافیک: تا Nvidia RTX 3080 TiRAM: تا 64 گیگابایت DDR4 2666 مگاهرتز حافظه: 1 x M.2 SSD + 1 x 2.5 اینچ HDD / SSD

دلایل خرید: +عملکرد شگفت انگیز

+ طراحی فوق العاده جمع و جور

+خیلی بلند نیست

دلایلی برای اجتناب: -بسیار گران است

-به روز رسانی دشوار (هر چند غیرممکن نیست).

Corsair One i300 که الهام گرفته شده از مهندسی سخت افزار کامپیوتر است، یک کامپیوتر ایستگاه کاری فوق العاده جمع و جور است که از برخی از انتخاب های طراحی داخلی هوشمند بهره می برد تا عملکرد بالاتری را با ردپایی که به سختی بزرگتر از Lenovo IdeaCentre Mini 5i در بالاترین سطح دیده می شود، ارائه دهد. فهرست همچنین به لطف فن تک سقفی و پانل‌های جانبی سوراخ‌دار، نسبت به بسیاری از رایانه‌های شخصی قدرتمند، بی‌صداتر کار می‌کند.

One i300 احتمالاً برای یک کاربر معمولی کمی بیش از حد است، با توجه به اجزای داخلی سطح بالا و قیمت ورودی آن. با این حال، این بدون شک قوی‌ترین رایانه شخصی فشرده موجود در حال حاضر است و Corsair مدل‌های مختلفی را با پردازنده‌های AMD و Intel ارائه می‌کند. اگر به دنبال یک رایانه شخصی رده بالا برای کارهای تولید محتوا با منابع فشرده یا بازی های 4K (یا هر دو!) هستید، این یک انتخاب عالی است. طراحی جمع و جور قابل توجه به این معنی است که باز کردن شاسی برای ارتقاء اجزای خود یک پیشنهاد دشوار – البته نه کاملاً غیرممکن – است، اما خوشبختانه سخت افزار ارائه شده در اینجا به این معنی است که Corsair One i300 باید برای سال‌های آینده به شما خدمت کند.

بهترین کامپیوتر: Mac Studio

بهترین کامپیوتر مک برای حرفه ای های جدی

مشخصات فنی: CPU: Apple 10 هسته ای M1 Max یا 20 هسته ای M1 UltraGraphics: مجتمع 24 هسته ای – 32 هسته ای (M1 Max) یا 48 هسته ای – 64 هسته ای (M1 Ultra) GPURAM: 32 گیگابایت – 128 گیگابایت حافظه یکپارچه ذخیره سازی: 512 گیگابایت – 8 ترابایت ابعاد SSD (H x W x D): 9.5 x 19.7 x 19.7 سانتی متر

دلایل خرید: + جمع و جور

+ قدرتمند

+در اصل ساکت است

دلایلی برای اجتناب: -قیمت

-غیر قابل ارتقا

اگر یک حرفه ای خلاق هستید، Mac Studio اساسا بهترین رایانه ای است که می توانید در حال حاضر بخرید. به آن مانند یک مک مینی فوق‌شارژ فکر کنید که مستقیماً تولیدکنندگان محتوای دیجیتال را هدف قرار می‌دهد، مجهز به تراشه قدرتمند M1 Max یا M1 Ultra اپل همراه با 128 گیگابایت رم. این تراشه ها به دلیل تمرکز لیزری بر روی حجم کاری خلاقانه به جای عملکرد کلی تر M2، در واقع برای تولید محتوای سطح بالا نسبت به تراشه M2 تازه معرفی شده موثرتر هستند. کارهای سنگین مانند رندر کردن انیمیشن‌های سه بعدی پیچیده یا ویرایش فیلم‌های 8K همگی برای مک استودیو در یک روز کار می‌کنند، مشروط بر اینکه یک صفحه نمایش مناسب برای اتصال آن داشته باشید.

مانند مک مینی، مک استودیو در هنگام دویدن بسیار جمع و جور است و به طور موثری بی صدا است، بنابراین در حین کار نگران پاک کردن فضای میز یا گوش دادن به صدای زمزمه طرفداران نخواهید بود. برخلاف برخی از کامپیوترهای موجود در این لیست، مک استودیو را نمی توان ارتقا داد – یکی از عوارض جانبی طراحی فشرده آن – و همچنین بسیار بسیار گران است. اما اگر شما یک خلاق حرفه ای هستید، این قیمت غیر قابل انکار ارزش درخواستی را دارد.

چگونه بهترین رایانه شخصی را برای خود انتخاب کنید

چگونه بهترین رایانه شخصی را برای خود انتخاب کنیم

یافتن بهترین رایانه می تواند چالش برانگیز باشد زیرا انواع مختلفی از رایانه های شخصی رومیزی وجود دارد. ما به انواع مختلف نگاه می کنیم و آنها را با رایانه های شخصی دیگر در کلاس خود مقایسه می کنیم و همه چیز را از قیمت گرفته تا عملکرد در نظر می گیریم.

فقط به این دلیل که چیزی ارزان است به این معنی نیست که بد است، بنابراین رایانه های شخصی مقرون به صرفه به اندازه سیستم های پیشرفته نیاز به بازرسی دقیق دارند و در همه موارد ما عملکرد رایانه شخصی را در برابر قیمت مورد انتظار برای یک محصول در آن کلاس در نظر می گیریم.

این بدان معناست که رایانه‌های شخصی کمتر از 500 دلار / 500 پوند / 800 دلار استرالیا به اندازه بهترین رایانه‌های شخصی بازی قدرتمند نخواهد بود، اما اگر بهتر از انتظارات ما باشد، نامزد قوی برای لیست ما خواهد بود. در همین حال، اگر یک رایانه شخصی بهترین عملکرد را در کلاس خود داشته باشد اما سه برابر آن چیزی که باید بفروشد، بعید به نظر می رسد که آن را به کسی توصیه کنیم، زیرا می توانید با کاهش جزئی عملکرد، هزینه قابل توجهی کمتری بپردازید.

کدام پیکربندی کامپیوتر بهتر است؟

بهترین پیکربندی رایانه بستگی به این دارد که از رایانه شخصی خود برای چه چیزی استفاده می کنید. شما باید به CPU، GPU، هارد دیسک و SSD ها و RAM در برج خود توجه کنید زیرا برای پیکربندی بهینه رایانه باید هر یک از جنبه های جداگانه تغییر کند.

اگر از رایانه رومیزی خود برای کارهای روزمره استفاده می کنید، به CPU یا GPU پرقدرت نیاز نخواهید داشت و SSD و RAM استاندارد به خوبی انجام می دهند. با این حال، برج‌های رایانه‌های شخصی بازی به آن پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی پرقدرت و همچنین مقدار زیادی هارد دیسک و فضای ذخیره‌سازی SSD برای بازی‌های با وضوح بالا نیاز دارند.

بهترین مارک کامپیوتر کدام است؟

بهترین مارک کامپیوتر بستگی به این دارد که رایانه شما چه عملکردی دارد و برای چه کاری از آن استفاده می کنید. دل و لنوو اگر به سیستم عامل های ویندوز علاقه دارید، رایانه های روزانه بسیار خوبی را انجام می دهند، اما اپل رایانه های رومیزی فوق العاده ای نیز دارد اگر بتوانید هزینه های گران قیمت آنها را بپردازید.

از طرف دیگر، اگر کامپیوتری می‌خواهید که دارای قابلیت‌های بازی باشد، اگر به دنبال بالاترین کیفیت هستید، باید به برندهایی مانند MSI، Corsair یا حتی Alienware (یک برند متمرکز بر بازی متعلق به دل) نگاه کنید. کامپیوتر بازی

بسیاری از برندهای رایانه بهترین رایانه های شخصی را دارند که با کیفیت و مقرون به صرفه هستند، بنابراین بهترین مارک رایانه برای شما در نهایت به آنچه می خواهید رایانه شخصی شما انجام دهد بستگی دارد.

چگونه تست می کنیم

در اینجا در TechRadar، ما به آزمایش دقیق هر قطعه سخت افزاری که از دست ما می گذرد اعتقاد داریم. اگر در طول آزمایش تحت تأثیر قرار نگیرد، ما همیشه به شما اطلاع خواهیم داد. ما به شما توصیه نمی کنیم محصولی را بخرید که از میانگین عملکرد برای محدوده قیمتی آن کمتر باشد.

فرآیند آزمایش ما از محصولی به محصول دیگر متفاوت است، اما ما همیشه مطمئن هستیم که مناسب ترین آزمایش ها را با توجه به هدف هدف هر آنچه که بررسی می کنیم، انجام می دهیم. این بدان معناست که ما همیشه مطمئن هستیم که تست های بازی زیادی را روی یک لپ تاپ بازی انجام می دهیم، یا معیارهای ویرایش را برای رایانه های شخصی ایستگاه کاری رومیزی انجام می دهیم. همچنین همیشه کیفیت ساخت یک محصول را بررسی می کنیم تا ببینیم آیا با برچسب قیمت پیوست شده مطابقت دارد یا خیر.

اگر می‌خواهید در مورد نحوه آزمایش و رتبه‌بندی رایانه‌ها در این راهنما اطلاعات بیشتری کسب کنید، توضیح ما را در مورد نحوه آزمایش لپ‌تاپ و رایانه‌های رومیزی بررسی کنید تا بیشتر بدانید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس