بهترین داک ها و ایستگاه های اتصال USB-C در سال 2024 

25
0
داک ها و ایستگاه های اتصال USB-C

لپ ‌تاپ ‌ها به اندازه‌ای قدرتمند شده‌اند که مردم بتوانند از آن‌ها به‌عنوان دستگاه بهره‌وری اصلی خود استفاده کنند، اما اغلب با یک معاوضه همراه هستند: پورت‌های کمتر. این می تواند اتصال همه لوازم جانبی و لوازم جانبی شما را دشوار کند، به خصوص اگر در خانه یا در یک محیط حرفه ای کار می کنید. اینجاست که ایستگاه‌های اتصال USB-C وارد می‌شوند و به شما کمک می ‌کنند یک پورت USB-C را به تعداد زیادی پورت تبدیل نمایید. 

بهترین ایستگاه اتصال USB-C به طور کلی: Anker 575 USB-C Docking Station 

Anker 575 USB-C Docking Station تا حد زیادی کامل ‌ترین داک USB-C موجود است. این 13 پورت اتصال و انرژی زیادی را برای شارژ لپ تاپ و لوازم جانبی شما با قیمت کاملا مناسب ارائه می دهد. 

این داک دارای یک آداپتور برق عظیم 135 واتی است که به آن کمک می کند تا 85 وات برق شارژ را به لپ تاپ میزبان و 18 وات برای لوازم جانبی از طریق یکی از دو درگاه USB-C پایین دستی ارائه کند. می تواند سه مانیتور خارجی را با کیفیت p1080 و یک مانیتور تکی با کیفیت 4K با فرکانس 60 هرتز را هدایت کند. متأسفانه، فقط از یک نمایشگر توسعه یافته در مک پشتیبانی می کند. 

همچنین دو درگاه USB-C با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه، سه درگاه USB-A 5 گیگابیت بر ثانیه، اسلات کارت SD، یک اسلات صوتی ترکیبی میکروفون و هدفون و یک جک اترنت دریافت خواهید کرد. در حالی که بسیار براق یا جمع و جور نیست، همه چیز مورد نیاز برای تبدیل هر لپ تاپ USB-C به یک نیروگاه را ارائه می دهد. 

Anker 575 USB-C Docking Station (13-in-1) 

به طور کلی بهترین 

Anker 575 USB-C Docking Station (13-in-1) بهترین انتخاب از پورت ها را در میان سایر داک های USB-C با سه USB-A، سه USB-C، دو اسلات کارت SD، یک جک صوتی 3.5 میلی متری، دو HDMI، یک DisplayPort و یک جک اترنت ارائه می دهد. همچنین از حداکثر سه نمایشگر خارجی و شارژ لپ تاپ پرسرعت پشتیبانی می کند و همه چیز در جعبه از جمله منبع تغذیه را به همراه دارد. 

مزایا 

  • انواع پورت ها 
  • لپ تاپ های پر انرژی را با سرعت کامل شارژ می کند 
  • سه پورت نمایشگر 

معایب 

  • از نمایشگر دوگانه 4K پشتیبانی نمی کند 

بهترین ایستگاه اتصال USB-C برای حرفه ای ها: ایستگاه اتصال UGreen Revodok Pro 312 USB-C 

یک انتخاب ایده آل برای حرفه ای ها، ایستگاه اتصال USB-C UGREEN Revodok Pro 312، به لطف 12 پورت شارژ که به شما امکان می دهد تقریباً هر دستگاهی را متصل کنید، فضای زیادی برای گسترش ارائه می دهد. با پشتیبانی از سه نمایشگر اضافی (و حداکثر K8، نه کمتر)، این داک پخش نمی شود. 

Revodok Pro 312 که حتی برای سخت ‌ترین حجم‌های کاری نیز پاسخگو است، در ساده ‌سازی تنظیمات شما بسیار مؤثر است. با برخورداری از سرعت انتقال داده فوق العاده تا 10 گیگابیت بر ثانیه، درگاه شارژ 100 وات و شارژر 100 واتی GaN که تا 85 وات شارژ لپ تاپ شما را فراهم می کند، بهره وری شما با این دستگاه چشمگیر کاهش نخواهد یافت. 

این گران است و به خصوص قابل حمل نیست، اما اگر به دنبال یک ایستگاه اتصال قدرتمند هستید که از راه اندازی دسکتاپ ثابت تر پشتیبانی می کند، Revodok Pro 312 داک مورد نیاز شما است. 

UGREEN Revodok Pro 312 USB C Docking Station  

بهترین برای حرفه ای ها 

با 12 پورت که فضای زیادی را برای گسترش و پشتیبانی از حداکثر سه نمایشگر اضافی (و حداکثر 8K) ارائه می دهد، ایستگاه اتصال UGREEN Revodok Pro 312 USB-C یک انتخاب ایده آل برای حرفه ای ها است که به دنبال افزایش بهره وری خود هستند. 

مزایا 

  • پشتیبانی از تنظیم صفحه نمایش سه گانه 
  • سرعت انتقال داده فوق العاده بالا 
  • تطبیق پذیری 12 در 1 
  • دارای  
  • شارژر 100 واتی GaN 

معایب 

  • گران 
  • یک واحد کمی سنگین 

بهترین ایستگاه اتصال USB-C: ایستگاه اتصال دوگانه K USB-C4 قابل اتصال UD-6950pdh 

Plugable UD-6950PDH یکی دیگر از ایستگاه های اتصال USB-C است که از فناوری DisplayLink برای پشتیبانی از نمایشگرهای دوگانه K4 با فرکانس 60 هرتز در لپ تاپ های Windows و macOS، از جمله جدیدترین مک بوک های M1 و M2 استفاده می کند. داک به شما امکان می دهد دو نمایشگر را از طریق HDMI، DisplayPort یا ترکیبی از هر دو متصل کنید تا دو صفحه نمایش اضافی برای بهره وری بهتر اضافه نمایید. 

UD-6950PDH گزینه های اتصال مختلفی از جمله، پنج درگاه USB-A برای لوازم جانبی، یک درگاه اترنت، اسلات کارت SD و microSD و دو اسلات صوتی برای هدفون و میکروفون را ارائه می دهد. علاوه بر این، آداپتور AC موجود امکان شارژ لپ ‌تاپ میزبان تا 100 وات را فراهم می‌ نماید و آن را برای لپ ‌تاپ‌ های پرمصرف مناسب می ‌کند. به طور کلی، UD-6950PDH مجموعه ای قوی از ویژگی ها را نسبت به قیمت خود ارائه می دهد. 

Plugable UD-6950PDH USB-C Dual 4K Docking Station  

بهترین ارزش 

148 دلار 

220 دلار 

72 دلار صرفه جویی کنید 

Plugable UD-6950PDH USB-C Dual 4K Docking Station به لپ تاپ شما وصل می شود و 12 پورت اتصال اضافی را با قیمت بسیار کمتر اضافه می کند. اگر بودجه کمی دارید و همچنان به چیزی نیاز دارید که به شما کمک کند چندین صفحه نمایش K4 با فرکانس 60 هرتز، کارت ‌های SD، بلندگوهای خارجی و دسته‌ای از لوازم جانبی USB-A را به لپ ‌تاپ خود متصل کنید، انتخاب خوبی است. 

مزایا 

  • قیمت مناسب 
  • انتخاب HDMI و/یا DisplayPort 
  • پشتیبانی از نمایشگر دوگانه در حالت توسعه یافته در مک و ویندوز 
  • شارژ لپ تاپ 100 واتی 

معایب 

  • بدون پورت USB-C پایین دست 

بهترین ایستگاه اتصال USB-C قابل حمل: OWC USB-C Travel Dock E 

USB-C Travel Dock E از OWC مناسب است اگر می ‌خواهید چیزی را با خود حمل کنید. این یک داک کوچک طراحی شده است تا قابل حمل و همه کاره باشد و به کاربران این امکان را می دهد تا در حین حرکت چندین دستگاه را به لپ تاپ خود متصل کنند. در حالی که پر از پورت نیست، اما به اندازه کافی قابلیت‌ های هر لپ‌تاپ USB-C را افزایش می‌ دهد. 

این داک می ‌تواند به شما کمک کند در حین حرکت به یک صفحه نمایش خارجی با وضوح حداکثر 4K در 60 هرتز متصل شوید، داده‌ها را بین دستگاه‌ها انتقال دهید و چندین دستگاه جانبی USB-A مانند صفحه کلید را متصل کنید. و موس همچنین دارای پورت اترنت برای اتصال به شبکه های سیمی پرسرعت می باشد. 

داک به اندازه کافی کوچک است که در اکثر کوله پشتی ها جای می گیرد و نیازی به برق خارجی ندارد. حتی بهتر از آن، دارای یک پورت PD 100 واتی USB-C هست که می تواند تا 92 وات را به لپ تاپ میزبان منتقل کند. تنها نقطه ضعف این داک این است که پورت USB-C فقط از ورودی برق پشتیبانی می کند، نه انتقال داده. 

OWC USB-C Travel Dock E 

بهترین قابل حمل 

به یک داک USB-C برای استفاده در حین حرکت نیاز دارید؟ OWC USB-C Travel Dock E به اندازه کافی جمع و جور است که می تواند در یک کیف قرار گیرد و دو درگاه USB-A، یک درگاه HDMI، یک کارت خوان SD و یک جک اترنت ارائه می کند. نیازی به برق خارجی ندارد اما می تواند لپ تاپ شما را تا 92 وات شارژ کند که به یک آداپتور 100 وات وصل شود. 

مزایا 

  • مقرون به صرفه 
  • جمع و جور و قابل حمل 
  • تنوع پورت عالی 
  • بدون نیاز به برق خارجی 

معایب 

-بدون پورت داده USB-C 

بهترین ایستگاه اتصال USB-C چند نمایشگر: ایستگاه اتصال سه‌گانه USB-C با صفحه نمایش K (UD-Ultc4k)4 

Plugable ایستگاه های اتصال مانیتور سه گانه با کیفیت و قابل اعتماد را ایجاد می کند و آخرین پیشنهاد آن، Plugable UD-ULTC4K، انتخاب عالی دیگری برای کاربران قدرتمند و چند وظیفه ای است. 

این ایستگاه اتصال در بخش نمایش می درخشد. با سه پورت DisplayPort و سه پورت HDMI، می توانید از HDMI یا DisplayPort یا ترکیبی از هر دو برای اتصال حداکثر سه نمایشگر K/60Hz4 به لپ تاپ خود استفاده نمایید. همچنین به دلیل قابلیت اتصال به نمایشگرهای K4 با فرکانس 60 هرتز متمایز است. 

منبع تغذیه نیز وجود دارد، بنابراین می ‌توانید لپ‌ تاپ خود را مستقیماً از جعبه شارژ کنید، و یک پورت USB-C با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه با خروجی برق ۲۰ وات برای اتصال لوازم جانبی مدرن و شارژ دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر USB-C دستگاه های فعال همچنین جک های صوتی جداگانه برای میکروفون و هدفون، یک جک اترنت گیگابیتی، یک اسلات کارت SD ضروری برای سازندگان و چهار درگاه USB-A وجود دارد. 

Plugable USB-C Triple 4K Display Docking Station (UD-ULTC4K)  

بهترین نمایشگر چندگانه 

250 دلار 

270 دلار 

20 دلار صرفه جویی کنید 

ایستگاه اتصال سه‌گانه نمایشگر 4K USB-C (UD-ULTC4K) از DisplayLink برای درایو حداکثر سه نمایشگر K604 در ویندوز و مک استفاده می‌کند. همچنین جایگزین مقرون به صرفه تری برای ایستگاه های docking مشابه است. 

مزایا 

  • تعداد زیادی پورت، از جمله چهار USB-A 
  • پشتیبانی از سه نمایشگر تا 4K در 60 هرتز در مک و ویندوز 
  • گزینه HDMI یا DisplayPort 
  • لپ تاپ و لوازم جانبی شما را شارژ می کند 

معایب 

-طراحی پایه 

سوالات متداول 

داک USB-C برای چه استفاده می شود، و چرا به آن نیاز دارم؟ 

یک داک USB-C یا ایستگاه اتصال راه حلی مفید برای اتصال چندین دستگاه به لپ تاپ شما از طریق یک کابل واحد ارائه می دهد. با تعداد محدودی از پورت‌ های USB در اکثر لپ ‌تاپ‌ها، تنها تعداد زیادی دستگاه وجود دارد که می ‌توانید همزمان به آن وصل کنید. استفاده از یک ایستگاه اتصال USB-C به این معنی است که نیازی به کنار گذاشتن چیزی نیست، و شما می ‌توانید به راحتی همه چیزهایی را که برای کار مفید نیاز دارید وصل کنید. 

چرا پایه های USB-C اینقدر گران هستند؟ 

به بیان ساده، ایستگاه‌های اتصال USB-C برای اجرای کارآمد دستگاه‌های شما به قدرت زیادی نیاز دارند. بنابراین، آنها باید یک آداپتور برق بزرگ را در خود جای دهند تا با فشار برق رسانی به همه دستگاه های متصل شما مقابله کنند. و اغلب، آداپتور برق بزرگتر از لپ تاپی است که به آن متصل است. 

تفاوت بین پایه های تاندربولت و USB-C چیست؟ 

داک‌های Thunderbolt سرعت ‌های سریع ‌تری نسبت به پایه USB-C ، با انتقال انرژی و قابلیت گسترش بیشتر ارائه می‌ کنند. به طور معمول، سرعت انتقال داده بالا تر و تنوع پورت های بیشتری نسبت به همتایان USB-C خود دارند. از طرف دیگر، پایه‌های Thunderbolt بزرگ ‌تر از USB-C هستند و برای سازگاری با برخی دستگاه‌های جدیدتر، به آداپتور جداگانه نیاز دارند. 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس