بهترین کنسول های دستی 2023

345
0
بهترین کنسول های دستی 2023

بازی‌های دستی این روزها بیش از هر زمان دیگری محبوب شده‌اند و با کنسول های قابل حمل به راحتی در هر شرایطی می توانید بازی کنید و لذت ببرید. کنسول‌های بازی قابل حمل نیز به تنهایی به کنسول‌های بازی کاملاً پیشرفته تبدیل شده‌اند و بسیاری از ویژگی‌ها و عملکردهای مشابه سایر کنسول ها را ارائه می‌دهند.

بهتریم کنسول های دستی در سال 2023

بهترین کنسول های دستی: نینتندو سوییچ OLED

نسخه ریبوت شده کنسول اصلی نینتندو سوییچ، Switch OLED یک صفحه نمایش OLED 7 اینچی واضح تر و بزرگتر را برای یک تجربه بصری پیشرفته معرفی می کند.

مزایا

صفحه نمایش بزرگتر با جلوه های بصری بهبود یافته

فضای ذخیره سازی بزرگتر از سوئیچ استاندارد

صدای پیشرفته

معایب

بهبودها فقط برای حالت دستی هستند

به لطف صفحه نمایش 7 اینچی بزرگتر با فناوری OLED، می توانید بازی های قابل حمل را روی سوئیچ خود با وضوح بیشتری نسبت به قبل تجربه کنید. O در OLED مخفف کلمه Organic است. و این مربوط به پنلی است که در داخل صفحه نمایش OLED استفاده می شود. تصاویر نیز واضح تر و روشن تر هستند. خبر خوب این است که این به طور خودکار تجربه همه بازی‌های سوئیچ موجود شما را نیز افزایش می‌دهد.

خروجی صدا نیز در مقایسه با سوئیچ اصلی بهبود یافته است، همانطور که حافظه داخلی نیز ارتقا یافته است. فضای این کنسول بازی 64 گیگابایت است. مسلماً هنوز عالی نیست. اما با این وجود ممکن است به کاهش نیاز به کارت‌های SD اضافی پرهزینه کمک کند.

بهترین کنسول های دستی: Steam Deck

Steam Deck Valve بهترین راه برای لذت بردن از بازی های Steam است و عملکردی صاف و یکنواخت و طراحی ارگونومیک راحتی را ارائه می دهد.

مزایا

بازی ها به طور مداوم خوب اجرا می شوند

قیمت مناسب در مقایسه با سایر رایانه های شخصی دستی

سازگاری داک

معایب

عمر باتری کم است

ذخیره سازی محدود

کنسول Steam Deck Valve دنیای بازی‌ها را دگرگون کرده است و از زمان عرضه در فوریه 2022 به سرعت به محبوب‌ترین و پرطرفدارترین کنسول بازی دستی در بازار تبدیل شده است. به خصوص برای اجرای بازی های AAA، می توان آن را به راحتی با نصب NVMe SSD یا کارت microSD گسترش داد.

Steam Deck از یک سی پی یو چهار هسته ای و هشت رشته ای Zen 2 استفاده می کند و دارای 16 گیگابایت رم است. صفحه نمایش لمسی IPS LCD آن 7 اینچ وسعت دارد و روشن و واضح است، اگرچه شاید به اندازه Nintendo Switch OLED نباشد.

رزولوشن 1280 در 800 پیکسلی دارد که ممکن است کمی کمتر از حد انتظار شما باشد. این کنسول دارای دو پد لمسی است که به عنوان پد ماوس عمل می کنند و پاسخگو و لمسی هستند. ماشه‌های عقب و دکمه‌های شانه‌ای، حس ارگونومیک خوب Steam Deck را کامل می‌کنند و در دست گرفتن راحت است.

عمر باتری به توان پردازشی مورد نیاز برای هر بازی بستگی دارد، اما به احتمال زیاد باید هر چند ساعت یک بار کنسول خود را شارژ کنید. به طور مشابه اگر بازی انتخابی شما سنگین باشد می تواند کمی داغ شود. با این حال، لوازم جانبی زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند از Steam Deck خود بیشترین بهره را ببرید.

می توانید از فن های خنک کننده، پاور بانک ها یا لوازم جانبی برای بهبود عملکرد Steam Deck استفاده کنید. این یک کنسول بازی دستی هیجان‌انگیز و بسیار پرطرفدار است.

در حالت docked می‌توانید تقریباً همان عملکردی را که از سوییچ معمولی دریافت می‌کنید، داشته باشید. جایی که نسخه OLED می درخشد در حالت دستی آن است. صفحه نمایش بزرگتر و روشن تر، با رنگ های زنده تر و صدای بهبود یافته از ویژگی های این کنسول است. اگر عاشق بازی در سوییچ خود هستید و می‌خواهید تجربه بازی را به سطح بالاتری ببرید، مدل OLED را امتحان کنید.

بهترین کنسول های دستی: ASUS ROG Ally

بهترین کنسول های دستی
بهترین کنسول های دستی

ASUS ROG Ally یک جایگزین قدرتمند Steam Deck است که امکان بازی های چند پلتفرمی را ارائه می دهد.

مزایا

بازی کراس پلتفرم در حال حرکت

وضوح p1080

تمام بازی شما را در یک مکان ذخیره می کند

معایب

گران

ASUS ROG Ally یک رایانه بازی دستی مبتنی بر ویندوز است که پلتفرم های مختلفی را برای پخش بازی های مورد علاقه خود ارائه می دهد. سازگار با Steam، Xbox Game Pass، بازی‌های ابری، و بازی‌های اندروید است. صفحه نمایش لمسی هفت اینچی فول اچ دی IPS با وضوح p 1080و نرخ رفرش 120 هرتز است.

این پردازنده از پردازنده هشت هسته ای و 16 رشته ای AMD Ryzen Z1 پشتیبانی می کند، همچنین دارای 16 گیگابایت رم و حافظه داخلی تا 512 گیگابایت است. البته اگر به فضای ذخیره سازی اضافی نیاز دارید (و احتمالاً خواهید داشت!) فضای حافظه را می توان با SSD یا microSD افزایش داد.

یکی از مزیت های اصلی داشتن ASUS ROG Ally، وسعت پلتفرم هایی است که می توانید از طریق آنها بازی کنید. ویژگی‌هایی مانند ROG Armory Crate SE به شما این امکان را می‌دهد که بازی‌های مورد علاقه‌تان را در یک مکان مدیریت کنید. این کنسول سریع و پاسخگو است. این کنسول قیمت بسیار بالایی دارد.

نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ اصلی به لطف حالت‌های نوآورانه‌ای که روی پایه، دستی و رومیزی ارائه داد محبوبیت زیادی پیدا کرد.

مزایا:

بازی با صفحه نمایش بزرگ یا دستی

قابل حمل

مجموعه عظیمی از بازی ها موجود است

بازی آنلاین پشتیبانی می شود

معایب

عدم وجود حافظه داخلی

نینتندو سوییچ اصلی به عنوان وسیله ای برای بازی های قابل حمل و همچنین بازی های خانگی ابداع شد و چیزی را به طرفداران کنسول ارائه داد که قبلاً هرگز ارائه نشده بود. این کنسول سه حالت بازی حالت docked، handheld و رومیزی دارد. همچنین کنترل‌های آن جداشدنی هستند.

سوئیچ که چند سالی است در بازار حضور دارد و پیشرفت زیادی کرده است. از نظر عملکرد و ارائه، یکی از بهترین کنسول های بازی دستی موجود در حال حاضر است. انتشار مجدد بازی های کلاسیک در دهه گذشته به عناوین کلاسیک جان تازه ای در سوییچ بخشیده است.

بازی های مانند Grand Theft Auto The Trilogy، The Bioshock Collection، Dark Souls و Assassin’s Creed به لطف این قابلیت کاملاً جدید، دوباره رشد کرده اند. همانطور که از نینتندو انتظار دارید، تمامی فرنچایزهای بازی های انحصاری آن ها دارای عناوین جدیدی بوده اند که در طول عمر سوییچ منتشر شده اند.

این کنسول تا 9 ساعت در حالت دستی کار می کند. تا زمانی که در یک منطقه Wi-Fi مناسب باشید بازی آنلاین در حالت دستی پشتیبانی می‌شود. تنها نکه منفی آن قیمت بالا است. با چند دلار بیشتر می‌توانید سوییچ OLED را بخرید. با این حال، این کنسول دستی نینتندو هنوز ارزش هزینه کردن را دارد. Switch به این زودی از بین نخواهد رفت و هنوز هم قطعا یکی از بهترین کنسول های دستی موجود است.

بهترین کنسول های دستی: نینتندو سوییچ لایت

بهترین کنسول های دستی
بهترین کنسول های دستی

Nintendo Switch Lite با ارائه تمام تجربه بازی، اما منحصراً در حالت دستی، برای بازی های قابل حمل عالی است و یک دوست عالی برای سفر است.

مزایا

کوچکتر و قابل حمل تر از سوییچ

مقرون به صرفه تر

از تمامی بازی های موجود سوییچ پشتیبانی می کند

رنگ های مختلف

معایب

حالت docked موجود نیست

شما نینتندو سوییچ اصلی و اکنون نینتندو سوییچ OLED جدید بهبود یافته را دارید. هر دو کنسول بازی دستی فوق‌العاده هستند که می‌توان آن‌ها را نیز بر روی تلویزیون صفحه بزرگ خود در خانه متصل کرد و از آن لذت برد. اما اگر به دنبال یک کنسول دستی هستید نسخه لایت را خریداری کنید.

Switch Lite بک نسخه ارزان‌تر از سوییچ است که کنترل‌کننده‌های قابل جابجایی را حذف کرده و خود را به عنوان یک کنسول دستی فقط قابل حمل ساخته است.

این کنسول در طیف وسیعی از رنگ‌ها عرضه می‌شود و همه بازی‌های سوییچ روی آن قابل اجرا هستند، به شرطی که نیازی به استفاده از کنترل‌کننده Joy-Con نداشته باشند.

کنترل‌های کاملاً یکپارچه تعبیه شده‌اند و تمام بازی‌های فیزیکی و دیجیتالی که با بازی دستی سازگار هستند پشتیبانی می‌شوند. به عنوان یک کنسول دستی یک تکه، خطر گم شدن قطعات آن در حین بیرون رفتن نیز کاهش می یابد.

Nintendo Switch Lite همان تجربه گیم پلی عالی را به گیمرها ارائه می دهد که Nintendo Switch اصلی ارائه میدهد. همچنین سبک‌تر و قابل حمل‌تر و می‌تواند کنسول دستی مناسبی برای شما باشد.

AYA NEO Air PRO

AYA NEO Air PRO با وجود صفحه نمایش 5.5 اینچی OLED کوچکتر، یک کامپیوتر بازی دستی قدرتمند و سبک وزن است که برای بازی های قابل حمل عالی است.

مزایا

کامپیوتر بازی دستی با کیفیت

سیستم خنک کننده کارآمد

بازی های استیم در حال حرکت

صفحه نمایش OLED

معایب

گران

عمر باتری کم

اندازه صفحه نمایش کوچک

رایانه های بازی دستی این روزها بازار بزرگی هستند، اما قیمت بالایی دارند. این یک کامپیوتر بازی دستی 512 گیگابایتی از Zestioe است (این کنسول را می توان با یک کارت SSD افزایش داد). پردازنده شش هسته ای AMD Ryzen 5 5560U و 16 گیگابایت رم دارد. دارای صفحه نمایش لمسی 5.5 اینچی OLED، رزولوشن اصلی 1920 در 1080 پیکسل است.

از آنجایی که یک سیستم عامل مبتنی بر ویندوز است، می‌توانید از Aya Neo Air Pro برای اجرای هر بازی در Steam استفاده کنید و می‌توانید انتظار عملکرد فوق‌العاده روان را داشته باشید. طراحی زیبا و ارگونومیک است. جوی استیک های ALPS با کیفیت بالا تعبیه شده اند و همه چیز روی صفحه کنسول قرار گرفته است تا حداکثر راحتی را فراهم کند. همچنین می توان آن را به مانیتور نیز متصل کرد.

اگر قصد دارید با Aya Neo Pro به بیرون بروید، ممکن است لازم باشد یک کابل شارژر همراه خود ببرید. قدرت پردازشی آن احتمالاً عمر باتری کنسول را از بین می برد! با این حال یک کنسول دستی Steam فوق‌العاده است و ارزش خرید را دارد.

بهترین کنسول های دستی: Xammue OneXPlayer 1S

Xammue OneXPlayer 1S با صفحه نمایش بسیار بزرگ 8.4 اینچی و هارد دیسک دو ترابایتی خود راهی عالی برای لذت بردن از بازی های Steam است.

مزایا

صفحه نمایش فوق العاده بزرگ

قدرت پردازش سریع

عملکرد صفحه نمایش لمسی

پشتیبانی از استیم

معایب

گران ترین رایانه های دستی در این لیست

OneX Player با یک هارد دیسک 2 ترابایتی و صفحه نمایش 8.4 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل، می‌تواند به سایر رایانه‌های شخصی بازی دستی کمک کند. دارای پردازنده هشت هسته ای AMD Ryzen 7 5700U و 16 گیگابایت رم و مجهز به ویندوز 10 است.

بازی‌های Steam قدیمی‌تر را می‌توان روی OneX Player با وضوح p1080اجرا کرد، اگرچه ممکن است برخی از بازی ها تا حدود p 800 کاهش می‌یابند. باید کمی آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی می توانید از بازی های خود بدست آورید. برخی از آنها با سرعت 60 فریم در ثانیه به راحتی اجرا می شوند، اما بسته به آنچه می خواهید بازی کنید، ممکن است مجبور باشید برای برخی از بازی 30 فریم در ثانیه را بپذیرید.

البته می توان با اطمینان از به روز رسانی ویندوز، عملکرد را بهبود بخشید، و دانلود ابزار اینتل برای به روز رسانی درایورها و نرم افزار نیز به شما کمک می کند تا از این رایانه بازی دستی بیشترین بهره را ببرید.

عمر باتری به سرعت خالی می شود. بسته به چیزی که بازی می‌کنید، با شارژ کامل حدود دو ساعت یا بیشتر انتظار بازی داشته باشید. عملکردهای صفحه لمسی تجربه بازی را بهبود می بخشد.کیفیت صدا مناسب است، اما مطمئناً، هر گیمر رایانه شخصی می‌داند که می‌تواند به راحتی با هدفون مناسب به صدای عالی دست یابد.

OneX Player دارای بزرگترین اندازه صفحه نمایش در بین رایانه های شخصی بازی در کلاس خود و همچنین قدرت پردازش زیاد است.

Goodlife GPD Win 3

بهترین کنسول های دستی
بهترین کنسول های دستی

Goodlife GPD Win 3 با صفحه کلید یکپارچه و با نور پس زمینه خود، می تواند به عنوان یک رایانه شخصی قابل حمل و همچنین مکانی برای پخش بازی Steam مورد علاقه شما استفاده شود.

مزایا

ذخیره سازی مناسب

ویژگی صفحه کلید کشویی

می تواند به عنوان یک کامپیوتر واقعی استفاده شود

بازی های Steam را اجرا می کند

معایب

صفحه نمایش کوچک در مقایسه با سایر کنسول های کامپیوتر دستی

قدرت پردازش کمتر از برخی محصولات رقیب

این دستگاه دارای یک هارد دیسک 1 ترابایتی با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل و پردازنده هسته ای i7-1195G7 است که نسبت به سایر کنسول های دستی مشابه، به میزان قابل توجهی قدرت کمتری دارد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که اندازه صفحه نمایش نیز کوچکتر است. با اندازه صفحه نمایش 5.5 اینچ نمی تواند تأثیری بر تجربه بازی شما نداشته باشد. حتی ممکن است. به عنوان مثال، تصور اینکه در یک بازی RTS در چنین صفحه نمایش کوچکی پلی شود، سخت است.

ویژگی اسلاید صفحه نمایش بسیار جالب است و ویژگی اضافه شده یک صفحه کلید با نور پس زمینه کاملاً کارآمد را ارائه می دهد که سایر رایانه های شخصی دستی ندارند.

اکثر بازی های Steam تا زمانی که آمادگی پذیرش 30 فریم در ثانیه را به عنوان استاندارد داشته باشد، می توانند روی این کنسول دستی اجرا شوند. کیفیت صدا خوب است و کنسول به خوبی با بلوتوث کار می کند. باز کردن قفل اثرانگشت و ویژگی‌های توربوفن نیز دیگر ویژگی های این کنسول هستند. با این حال به عنوان یک رایانه شخصی بازی دستی، نقطه قوت اصلی GPD Win 3 نسبت به رقبای خود، قیمت ارزان آن است.

کدام کنسول بازی دستی برای شما مناسب است؟

در اینجا هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد، زیرا تمام کنسول های دستی دارای نکات مثبت و منفی هستند. هیچ یک از آن ها واقعاً به عنوان یک گزینه “ارزان” نیز واجد شرایط نیستند.

اگر یک گیمر رایانه شخصی نیستید و نگران یک کنسول دستی با گزینه داک نیستید، Nintendo Switch Lite مقرون به صرفه ترین گزینه است. با آن می‌توانید از بازی های سوئیچ مورد علاقه خود در اتوبوس، قطار، پارک و غیره لذت ببرید. این کنسول به گونه ای طراحی شده است که به راحتی قابل حمل باشد.

برای گیمرهای Steam، شما چیزی می خواهید که به شما امکان دسترسی به کتابخانه کامل را بدهد، مانند Steam Deck یا ASUS ROG Ally. از عناوین AAA در هر کجا که هستید با کیفیت خیره کننده لذت ببرید. فقط به یاد داشته باشید باتری را شارژ کنید!

برای یک تجربه کلی عالی Nintendo Switch OLED را توصیه می کنیم. صفحه نمایش OLED خیره کننده آن بازی های نینتندو را به صورت جذابی اجرا می کند. در حالت دستی، می‌توانید از آن تصاویر جدید و واضح‌ لذت ببرید و از مزایای داشتن یک کنسول بسیار قابل حمل و سبک وزن بهره ببرید.

همچنین به حالت Docked نیز دسترسی خواهید داشت. ناگفته نماند که با دسترسی به فروشگاه الکترونیکی نینتندو، کتابخانه وسیعی از محتوا برای جستجو وجود دارد.

3.7/5 - (4 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس