آموزش ریست کردن PS4 جهت فروش | reset factory پی اس فور

130
1
ریست کردن PS4

چگونه PS4 آماده فروش خود را ریست کنید به دنبال فروش PS4 خود هستید؟ قبل از فروش کنسول خود مطمئن شوید که همه این نکات را رعایت کرده باشید. PS4 شما ممکن است دیگر استفاده نشود، یا برای پرداخت قبض هایتان به پولش نیاز داشته باشید یا اینکه می خواهید آن را به PS5 ارتقا دهید و دیگر به کنسول نسل هشتمی سونی خود نیازی ندارید. دلیلش هر چه که هست به هر حال شما فکر می کنید که اکنون زمان مناسبی برای فروش PS4 است. در این مقاله به آموزش ریست کردن PS4 جهت فروش می پردازیم.

آموزش ریست کردن PS4

از داده های PS4 خود بکاپ بگیرید 

ریست کردن PS4
ریست کردن PS4

قبل از اینکه PS4 خود را بفروشید، بهتر است از اطلاعات PS4 خود بکاپ بگیرید. این کار به ویژه اگر به دنبال خرید PS5 هستید، بسیار مفید است چون تقریباً با هر بازی PS4 قابل سازگار شدن است.

می توانید این کار را به چند روش مختلف انجام دهید. می ‌توانید از تمام داده‌ های PS4 خود، از جمله دیتای ذخیره ‌شده، دیتای بازی، دیتای تنظیمات و گالری عکس ‌ها بکاپ تهیه کنید. با این حال، این فرآیند به دلیل حجم زیاد محتوایی که نیاز به بکاپ گرفتن دارد، می تواند بسیار طولانی باشد.

یک گزینه سریعتر، بکاپ گرفتن از دیتای ذخیره ‌شده PS4 است، که مسلماً مهمترین بخش PlayStation شما است. اگرچه این گزینه از دیتای نصب شده سنگین شما بکاپ نمی گیرد، اما خیلی مسئله مهمی نیست. دیسک ‌های فیزیکی شما، دیتای بازی را ذخیره می‌ کنند و می ‌توانید هر زمان که بخواهید هر یک از بازی ‌های دیجیتالی خود را دوباره دانلود کنید (مگر اینکه سونی آن را از فروشگاه PlayStation خارج کند).

بهترین کار این است که از دیتای ذخیره شده PS4 خود بکاپ بگیرید و دیتای نصب شده خود را روی هارد دیسک خارجی نگه دارید. به این ترتیب، نیازی به نصب مجدد یا دانلود مجدد همه بازی ها و آپدیت پچ ها نخواهید داشت و می توانید از این هارد اکسترنال برای اجرای بازی ها در PS5 نیز استفاده کنید.

PS4 خود را غیرفعال کنید

ریست کردن PS4
ریست کردن PS4

با دی اکتیو کردن PS4 خود، تضمین می کنید که اطلاعات حساب PSN خود را از PS4 خود جدا کرده اید، که در واقع بهترین کار همین است چون به این ترتیب هر کسی می تواند پس از فروش PS4 شما از آن استفاده کند. به این ترتیب شما نیز می توانید کنسول پلی استیشن دیگری را نیز به عنوان کنسول اصلی خود فعال کنید.

می توانید این کار را هم از طریق PS4 خود و هم از طریق وب سایت پلی استیشن انجام دهید.

با استفاده از PS4 خود، این مسیر را دنبال کنید: Settings > Account Management > Activate as Your Primary PS4 > Deactivate > Yes.

و برای دی اکتیو کردن از طریق وب سایت پلی استیشن به صورت زیر عمل کنید:

وارد حساب PSN خود شوید. روی آواتار خود در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید و Account Settings را انتخاب کنید. در قسمت Other Settings، گزینه Device Management > PlayStation Consoles > Deactivate All Devices را انتخاب کنید.

PS4 خود را Factory Reset کنید

ریست کردن PS4
ریست کردن PS4

حال که از دیتای PS4 خود بکاپ گرفته اید و PS4 خود را غیرفعال کرده ‌اید، وقت آن رسیده که آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید، یعنی باید تنظیمات PS4 خود را به همان تنظیماتی که از باکس خارجش کردید برگردانید. 

خوشبختانه، ما قبلاً یک راهنمای کامل در مورد نحوه فکتوری ریست کردن PS4 خود آماده کرده ایم، بنابراین برای تکمیل این مرحله آن را مطالعه کنید.

تمام وسایل جانبی اضافی PS4 خود را پیدا کنید

شما تقریباً آماده فروش PS4 خود هستید، اما آخرین کاری که باید انجام دهید این است که هر وسیله جانبی اضافی که PS4 شما باید داشته باشد را چک کرده و جمع آوری کنید و در کنار آن قرار دهید.

حال ممکن است این وسایل پکیج اصلی، اکسسوری ها، هر کابل یا کنترلرهای اضافی باشد، و اگر اینها را به PS4 خود اضافه کنید، ارزش PS4 شما بیشتر خواهد شد. پس بهتر است نگاهی به دور و اطراف خود بیندازید.

با همه اینها، یکی از چیزهایی که ممکن است دوست نداشته باشید به همراه PS4 خود بفروشید، یکی از دیسک های بازی خود است. بنابراین، قبل از اینکه PS4 خود را برای فروش بسته بندی کنید، چک کنید که دیسکی در درایو وجود نداشته باشد. به سادگی ممکن است از این موضوع غافل شوید. 

اگر در چند سال آینده بخواهید PS5 خود را نیز بفروشید، به همه این نکات نیاز خواهید داشت. 

PS4 خود را در شرایط مناسب بفروشید

حالا دیگر PS4 شما باید برای فروش آماده باشد! اینکه از کجا شروع کنید گاهی می تواند گیج کننده باشد و همیشه این احتمال وجود دارد که یک مرحله کوچک اما حیاتی را فراموش کنید. امیدواریم که به شما در این مسیر کمکی کرده باشیم.

نکته جالب این است که اگر بخواهید بازی ‌های PS4 خود را مجدداً مرور کنید و تمام لحظات خوبی را که این کنسول برای شما به ارمغان آورد به یاد بیاورید، PS5 ممکن است بتواند آن لحظات هیجان انگیز و فوق العاده و حتی بیشتر از آن را برای شما به تصویر بکشد.

منبع: makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه برای “آموزش ریست کردن PS4 جهت فروش | reset factory پی اس فور

  1. · 25 دی 1400 در 17:12

    بسیار مفید و کاربردی بود

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس