کدام کنسول بازی قابل حمل را بهتر است در سال 2022 بخرید؟

127
0
کنسول بازی قابل حمل

آیا شما هم به دنبال خرید یک کنسول بازی قابل حمل هستید؟ بیایید گزینه های شما را در نظر بگیریم: Nintendo Switch، Steam Deck، Nintendo 3DS و موارد دیگر.

در حالی که کنسول های بازی خانگی مانند پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X|S توجه زیادی را در دنیای بازی به خود جلب می کنند، نباید سیستم های قابل حمل را نیز فراموش کنید. در سال 2022 گزینه های انگشت شماری برای بازی در حال حرکت دارید.

بیایید گزینه های موجود سیستم بازی قابل حمل را بررسی کنیم تا بفهمیم کدام یک برای شما مناسب است.

1.کنسول بازی قابل حمل: نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ یک کنسول هیبریدی است. می توانید از آن در حال حرکت در حالت دستی یا متصل به تلویزیون خود برای پخش تمام صفحه استفاده کنید.

هنگامی که در خانه هستید، آن را در داک ارائه شده بیندازید، که به شما امکان می دهد از طریق HDMI به تلویزیون خود خروجی دهید. سپس هنگامی که می خواهید در حال حرکت بازی کنید، به لطف باتری قابل شارژ و کنترلر های قابل حمل Joy-Con می توانید آن را به هر جایی ببرید. اکثر بازی ها با استفاده از هر یک از تنظیمات قابل پخش هستند.

در حالی که Switch در مقایسه با همتایان خود ضعیف است، اما با انتخاب شگفت انگیزی از بازی ها، این مشکل را جبران می کند. عناوین انحصاری سوییچ شامل انتخاب های عالی مانند Zelda: Breath of the Wild، Super Mario Odyssey و Metroid Dread می شود. هزاران بازی مستقل فوق ‌العاده، همراه با پورت ‌های جواهرات Wii U و حتی پورت ‌های بازی ‌های شخص ثالث مانند Doom و Monster Hunter در دسترس هستند.

مزیت دیگر این است که Switch یکی از معدود کنسول های قابل حمل است که در حال توسعه فعال است، به این معنی که بازی های جدید در آینده قابل پیش بینی عرضه خواهند شد.

سرویس آنلاین نینتندو به اندازه آنچه سونی یا مایکروسافت ارائه می دهند قوی نیست، و صفحه نمایش تنها 720p بسیار بد است. احتمالاً برای فضای بیشتر به کارت microSD نیاز خواهید داشت، زیرا فضای ذخیره‌ سازی زیادی در آن وجود ندارد. اما با وجود این ویژگی ‌های جزئی، سوئیچ بهترین ارزش را در بازی ‌های قابل حمل امروزی نشان می ‌دهد.

مدل های نینتندو سوییچ

سه مدل نینتندو سوییچ وجود دارد: مدل اصلی، مدل OLED و Switch Lite. در حالی که مدل اصلی یک انتخاب همه جانبه خوب است، مدل OLED گران ‌تر صفحه نمایش برتر و حافظه داخلی بیشتری را ارائه می ‌کند که برای بازی ‌های قابل حمل مهم هستند. در همین حال، Switch Lite فاقد توانایی اتصال به تلویزیون است، در عوض بر روی بازی قابل حمل با ساختار سبک تر و کنترلرهای Joy-Con داخلی تمرکز می کند.

برای مقایسه کامل این موارد، می توانید مقاله ی ما در زمینه سوئیچ و سوئیچ OLED چگونه با هم مقایسه می شوند، سپس Switch Lite چه تفاوتی با سوییچ دارد، را ببینید.

2. Steam Deck

اگر رویای بازی عناوین رایانه شخصی خود را در حال حرکت داشته اید، Steam Deck را دوست خواهید داشت. Valve آن را در اوایل سال 2022 بسیار هیجان ‌انگیز عرضه کرد و اگرچه طراحی آن مشابه سوئیچ است، اما این دو مخاطبان متفاوتی را هدف گرفته‌ اند.

Steam Deck به شما این امکان را می‌دهد که همه بازی‌ هایی را که در Steam دارید دانلود کنید و آن‌ ها را در هر جایی بازی کنید، چه روی مبل شما یا در سراسر جهان. دارای صفحه نمایش 1280×800 60 هرتزی است، بنابراین بازی های شما مانند ریگ اصلی شما خوب به نظر نخواهند رسید، اما کاملا قابل پخش است.

تعداد زیادی از بازی ‌های Steam روی Deck کار می‌ کنند، و شما رتبه‌ بندی هر عنوان را می ‌بینید که به شما امکان می ‌دهد تا بدانید که چقدر خوب روی دستگاه قابل حمل کار می‌ کند. سخت ‌افزار دارای سفارشی ‌سازی کنترل عالی است، بنابراین می ‌توانید دکمه ‌ها و پد ها را به هر چیزی که برای شما مناسب است تغییر دهید.

نقطه ضعف اصلی عمر باتری است. بسته به بازی، ممکن است بیش از دو ساعت شارژ نداشته باشید. این بدان معناست که برای مثال برای یک اتوبوس کوتاه از یک پرواز چند ساعته مناسب تر است.

اگرچه گران است، اما اگر قبلاً ده‌ ها بازی در Steam دارید، خرید بازی مانند سایر کنسول‌ ها هزینه اولیه زیادی ندارد.

با توجه به اندازه عظیم و عمر باتری کوتاه، اگر به دنبال چیزی برای قرار دادن در کیف خود برای کارکردن هستید، Steam Deck را توصیه نمی کنیم. اما اگر از علاقه مندان به بازی های رایانه شخصی هستید و می خواهید بازی های خود را در هر مکانی انجام دهید، Steam Deck ارزش خریدن دارد.

در زمان نوشتن این مقاله شما باید به لیست انتظار بپیوندید، سفارش ‌ها در حال حاضر در سه ماهه پایانی سال 2022 ارسال می ‌شوند. در این بین، می توانید مقاله ی بررسی Steam Deck ما را برای دریافت جزئیات کامل بخوانید.

3.کنسول بازی قابل حمل: گوشی هوشمند یا تبلت شما

فراموش نکنید که تلفن یا تبلت موجود شما یک دستگاه بازی توانمند برای خود است. تعداد زیادی بازی برای خرید به صورت جداگانه در اپ استور یا گوگل پلی وجود دارد.

سرویس‌ های اشتراک Apple Arcade و Google Play Pass حتی بهتر از آن هستند، که در آن ‌ها ماهیانه چند دلار پرداخت می ‌کنید تا به صد ها بازی بدون تبلیغات و خرید های درون ‌برنامه دسترسی داشته باشید. اگر از بازی های موبایل برای گذراندن زمان لذت می برید، اما نمی خواهید زمان خود را با تبلیغات یا تراکنش های خرد غارتگرانه تلف کنید، این خدمات ارزشش را دارند.

در حالی که استفاده از گوشی شما ارزان ترین گزینه برای بازی های موبایلی است، کیفیت بازی ها نقطه ضعف اصلی آن است. بازی ‌های عالی زیادی برای پلتفرم ‌های موبایل طراحی شده ‌اند، اما بیشتر آنها در مقایسه با همتایان کنسولی خود ضعیف هستند. و مگر اینکه بخواهید یک کنترلر بخرید و به دستگاه خود متصل کنید، کنترل های لمسی برای بسیاری از بازی ها محدود هستند. در نهایت، گوشی ‌های رده پایین ‌تر نمی ‌توانند عناوین سخت را اجرا کنند.

با امتحان کردن Apple Arcade یا Play Pass به مدت یک ماه و دیدن تعداد بازی هایی که از آن لذت می برید چیز زیادی برای از دست دادن ندارید. اگر این موارد شما را راضی نگه نمی دارند، یکی از گزینه های دیگر را امتحان کنید.

4.کنسول بازی قابل حمل: نینتندو 3DS

نینتندو خط تولید 3DS را در سال 2020 متوقف کرد، به این معنی که اکنون فقط از طریق ابزار های دست دوم در دسترس است. با این حال، این کنسول یکی از بهترین گوشی های دستی تمام دوران است.

با مجموعه ای عظیم از بازی ها، از جمله سازگاری با تمام عناوین اصلی Nintendo DS، چیز های زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. 3DS دارای عمر باتری عالی و فرم باریکی است که حمل آن را در هر مکانی آسان می کند.

متأسفانه، 3DS eShop، که خانه این سیستم برای بازی‌ های دیجیتال است، در مارس 2023 بسته می ‌شود. این بدان معناست که شما باید به زودی هر عنوان دیجیتال الکترونیکی را که می ‌خواهید بخرید یا بهایی را بپردازید که بازار استفاده شده برای نسخه ‌های فیزیکی می ‌خواهد.

هنگام خرید 3DS، ما New 2DS XL را توصیه می کنیم که آخرین نسخه منتشر شده برای سیستم بود. از عملکرد سه بعدی پشتیبانی نمی‌ کند، اما با توقف بازی ‌ها شامل جلوه‌ های بصری سه‌ بعدی با ادامه عمر کنسول، چیز زیادی را از دست نخواهید داد.

5.کنسول بازی قابل حمل: پلی استیشن ویتا

پلی استیشن ویتا جدیدترین گوشی دستی سونی است و در حالی که یک پایگاه هواداران اختصاصی دارد، این کنسول با 3DS مبارزه کرد. ویتا اولین بار در سال 2012 در ایالات متحده عرضه شد، اما در سال 2019 تولید ویتا متوقف شد و سونی هیچ برنامه ای برای جانشینی نداشت. از آنجایی که ویتا از زمان خود جلوتر بود، مایه شرمساری است.

یکی از بزرگترین مشکلات ویتا کمبود نرم افزار کشنده بود. بسیاری از بهترین عناوین آن بازی ‌های مستقل و RPG ژاپنی بودند که برای همه جذاب نبود. مشکل جدی دیگر ویتا کارت حافظه اختصاصی آن بود. آنها در طول عمر سیستم گران بودند و اکنون به طرز فجیعی گران هستند. نسل دوم Vita دارای فضای ناچیز 1 گیگابایتی است، بنابراین برای ذخیره بازی ‌ها یا باید مبلغی را برای کارت رسمی بپردازید یا از کارت شخص ثالث استفاده کنید.

اگر از طرفداران بازی های ژاپنی مانند RPG و رمان های بصری هستید، Vita چیز های زیادی برای دوست داشتن دارد. همچنین سیستم خوبی برای اجرای بازی ‌های مستقل در حال حرکت است و برخی از ورودی ‌های دستی در سری ‌های پلی ‌استیشن مانند Uncharted و Killzone را ارائه می ‌کند. اگر از طرفداران زیادی هستید، ممکن است ارزش دیدن این موارد را داشته باشد. با این حال، Persona 4 Golden که مسلماً دلیل اصلی خرید ویتا بود، اکنون بر روی رایانه شخصی در دسترس است و در سال 2023 برای سایر سیستم ها عرضه می شود.

با وجود کارت های حافظه گران قیمت و کمبود برنامه های قاتل، توصیه ویتا سخت است. ما به جای آن یک سوئیچ را پیشنهاد می کنیم.

بهترین سیستم قابل حمل در سال 2022 چیست؟

برای اکثر مردم، Nintendo Switch برنده واضح کنسول های دستی است. دارای عمر باتری خوب، مجموعه ای عظیم و عالی از بازی ها و قابلیت پخش در تلویزیون است. به علاوه، در حال توسعه فعال است.

Steam Deck عالی است اگر در حال حاضر یک کتابخانه بزرگ بازی رایانه شخصی دارید و می خواهید آن را در حال حرکت ببرید. در غیر این صورت، این یک سرمایه گذاری گران است و به دلیل اندازه و عمر باتری آن قابلیت حمل محدودی دارد.

اگر نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید یا فقط بازی ‌های معمولی انجام دهید، تلفن خود را امتحان کنید و ببینید آیا آن بازی‌ ها به اندازه کافی برای شما خوب هستند یا خیر. در غیر این صورت، سوئیچ نقطه ورود عالی به گزینه های بازی بیشتر است.

اگر می توانید معامله ای پیدا کنید، اگر به بازی های انحصاری علاقه دارید، 3DS ارزش خرید دارد. فقط توجه داشته باشید که پس از مارس 2023 گزینه ‌های شما برای خرید بازی ‌ها بسیار محدود تر می‌ شود. به دلیل هزینه مضحک کارت حافظه و عدم وجود بازی‌ های ضروری، PS Vita را در سال 2022 به هیچ‌ کس توصیه نمی ‌کنیم.

سیستم های دستی دیگر مانند آنالوگ پاکت در بازار وجود دارد، اما ما می خواستیم در اینجا روی پیشنهادات اصلی تمرکز کنیم.

کنسول های بازی دستی ادامه دارند

اکنون می دانید چه گزینه هایی برای بازی در حال حرکت دارید. در حالی که توقف تولید 3DS و Vita نشان دهنده آخرین نسل با سیستم های قابل حمل رقیب است، موفقیت سوئیچ ممکن است الهام بخش دستگاه های هیبریدی بیشتری در آینده باشد.

در همین حال، توصیه های کلی تری وجود دارد که باید هنگام تلاش برای انتخاب یک کنسول در نظر بگیرید.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب یک کنسول قابل حمل بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس