بهترین گوشی اوپو 2023

222
2
بهترین گوشی اوپو

اگر در اروپا، استرالیا یا آسیا زندگی می کنید، احتمالاً با چند گوشی هوشمند Oppo برخورد کرده اید. بهترین گوشی اوپو 2023 را در ادامه معرفی کرده ایم.

اگرچه Oppo ممکن است به اندازه سامسونگ نام آشنا نباشد، اما در واقع یکی از پنج برند برتر گوشی های هوشمند جهانی (در سهم بازار) به طور منظم است و اکثر گوشی های آن اکنون در بریتانیا و در سراسر اروپا و آسیا عرضه می شوند.

طی چند سال گذشته، شاهد پیشرفت‌هایی در سخت‌افزار و دستگاه‌های رقابتی‌تر آن در سراسر صفحه بوده‌ایم، با بازنگری‌ها و بهبودهای مداوم در پوسته نرم‌افزار اندروید ColorOS – که اکنون یکی از نسخه‌های مورد علاقه ما از Android است.

آخرین خط پرچمدار 5G اوپو Find X5 است که در اوایل سال 2022 عرضه شد و شامل Find X5 Pro و Find X5 Lite می شود. توجه داشته باشید که این شرکت از Find X4 صرف نظر کرده است، بنابراین سری Find X3 در واقع مدل های 2021 هستند – و به لطف کاهش قیمت، بسیاری از آنها هنوز هم خرید خوبی دارند. سری Find X6 در اوایل سال 2023 انتظار می رود.

خط Reno این شرکت به طور قابل اعتمادی در بریتانیا و اروپا راه اندازی نمی شود، اما برخی از گزینه های Reno هنوز در دسترس هستند – و در واقع سری فعلی Reno 8 در سطح جهانی عرضه شده است. پس از آن، پیشنهادات اقتصادی این شرکت در سری Oppo A، به همراه قابلیت‌های تاشو Find N آن وجود دارد – اگرچه تاکنون فقط Find N2 Flip در خارج از چین در دسترس است.

بهترین گوشی های اوپو 2023

Oppo Find N2 Flip – بهترین گوشی Oppo

Oppo Find N2 Flip تنها گوشی تاشو Oppo است که می توانید در خارج از چین بخرید و رقابت مستقیمی را برای Samsung Galaxy Z Flip 4 ارائه می دهد.

Oppo از این واقعیت کمک می کند که قیمت آن بسیار رقابتی است – به خصوص در بریتانیا – اما این را با گزینه ارزان و شاد اشتباه نگیرید. هنوز هم پردازنده‌ای پرچم‌دار، کیفیت ساخت بهتر از ارائه‌شده توسط سامسونگ و همان دوربین اصلی که در گوشی‌هایی مانند OnePlus 11 خواهید یافت.

شما باید بدون شارژ بی سیم یا ضد آب زندگی کنید و این خطر را بپذیرید که به عنوان یک گوشی تاشو ممکن است به اندازه یک تلفن سنتی دوام نیاورد. اما اگر بتوانید با آن سازش‌ها زندگی کنید، این واقعاً فوق‌العاده است.

 

Oppo Find X5 Pro – بهترین پرچمدار

Find X5 Pro پرچم‌دار همه‌جانبه و رقصنده Oppo از بهار 2022 است و یک سال پس از آن همچنان یک گوشی عالی است.

بله، گران است، این را نمی توان انکار کرد. اما جدیدترین چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1، 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی، و شارژ سیمی 80 واتی را به همراه 50 وات بی سیم دریافت می کنید.

دوربین های اصلی و فوق عریض هر دو حسگر 50 مگاپیکسلی یکسانی دارند و عکس هایی با کیفیت تقریباً یکسان، با رنگ های تند، جزئیات زیاد، و محدوده دینامیکی عالی ارائه می دهند. «فقط» یک دوربین با زوم 2 برابری وجود دارد – متأسفانه در اینجا بدون لنز پریسکوپی – اما نتایج در اینجا نیز چشمگیر هستند.

این یک گوشی بزرگ و سنگین است – تا حدی به لطف سرامیکی پشتی – و طراحی آن نیاز به عادت کردن دارد، اما این یک گوشی همه کاره عالی است که در هر زمینه ای ارائه می شود.

تنها دلیل واقعی برای نخریدن آن این است که فکر می کنیم جانشین آن، Find X6 Pro، احتمالاً در گوشه و کنار است.

Oppo Find N – بهترین کتاب تاشو

Oppo Find N یکی از بهترین تاشوهای موجود در اطراف است – که آن را بسیار شرم آور می کند که حداقل در حال حاضر فقط در چین در دسترس است، همانطور که فایند N2 بعدی آن – که ما هنوز آن را نداشته ایم. فرصتی برای آزمایش خودمان

با این حال، ما اولین Find N را آزمایش کرده‌ایم، و اگر به اندازه کافی شجاع باشید که گوشی را وارد کنید، کیت فوق‌العاده‌ای پیدا خواهید کرد. این یکی از محکم‌ترین طراحی‌های تاشو در اطراف (اگرچه برخلاف جدیدترین مدل‌های سامسونگ، فاقد ضدآب است) به همراه مشخصات پرچمدار – از جمله یک دوربین سه‌گانه پشتی بسیار توانا، دارد.

Oppo Find X5 – بهترین پرچمدار مقرون به صرفه

Oppo Find X5 تنها در چند مورد از برجسته‌ترین لمس‌های موجود در Find X5 Pro از دست می‌دهد. هنوز هم طراحی ممتاز، صفحه نمایش عالی و تنظیمات دوربین تقریباً یکسانی را حفظ کرده است.

در واقع تمام چیزی که از دست می دهید بدنه سرامیکی، رتبه IP و جدیدترین تراشه است – با اسنپدراگون 888 (هنوز عالی) سال گذشته که به جای آن انرژی گوشی را تامین می کرد.

مهمتر از همه این که بسیاری از رقبای شاخص را از بین می برد و در حال حاضر ارزش زیادی برای پول ارائه می دهد.

Oppo Find X3 Pro – بهترین پرچمدار سابق

Find X3 Pro برترین پرچمدار اوپو در سال 2021 بود و هنوز هم یک گزینه عالی است.

شما یک چیپست اسنپدراگون 888، 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی، و شارژ سیمی 65 واتی همراه با 30 وات بی سیم دارید.

مانند Find X5 Pro، دوربین‌های اصلی و فوق عریض هر دو از حسگر 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند و عکس‌هایی با کیفیت تقریباً یکسان، با رنگ‌های تند، جزئیات زیاد، و محدوده دینامیکی عالی ارائه می‌دهند. شما همچنین دوربین زوم 2 برابری را به همراه یک چیز جدید که گوشی جدیدتر فاقد آن است دریافت می کنید: یک دوربین میکرولنز که قادر به گرفتن عکس های سوپر کلوزآپ است.

این دوربین ها قادر به خروجی تصاویر با رنگ های 10 بیتی هستند و در واقع گوشی از ذخیره سازی و رمزگذاری واقعی 10 بیتی نیز تا صفحه نمایش 10 بیتی، 120 هرتز، WQHD+ پشتیبانی می کند.

بهترین گوشی اوپو Oppo Reno 8

Reno 8 یک گوشی میان رده چشمگیر است. دارای طراحی خیره کننده، عملکرد قابل قبول، سیستم عامل کاربر پسند، شارژ سریع و عمر باتری بسیار بادوام است. دوربین اصلی نیز تا حد زیادی چشمگیر است – اگرچه لنزهای دیگر چیزی برای فریاد زدن نیستند.

در حالی که تغییرات قابل توجهی از نسخه Pro این گوشی (در زیر) وجود دارد – به ویژه پردازنده، نرخ به روز رسانی، نرم افزار دوربین و رتبه IP – برچسب قیمت Reno 8 در بازار میان رده بسیار بهتر است. این یک جواهر واقعی و یک رقیب شایسته برای سایر گوشی‌های OnePlus و Google است.

بهترین گوشی اوپو Oppo Reno 8 Pro

Oppo Reno 8 Pro عملکرد تقریباً در سطح پرچمدار، طراحی شیک و شارژ سریع را ارائه می دهد که آن را به یک انتخاب وسوسه انگیز تبدیل می کند. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی عملکرد بسیار خوبی دارد، اما حیف است که دوربین‌های ثانویه با آن استاندارد مطابقت ندارند.

علاوه بر این، قول کوتاه به‌روزرسانی امنیتی به این معنی است که مشتریان در سال‌های آینده کمتر از این دستگاه استفاده خواهند کرد و رقابت شدیدی از سوی رقبا در مورد قیمت وجود دارد. صرف نظر از این، اوپو بار دیگر یک میان رده قابل اعتماد ارائه کرده است.

Oppo Find X5 Lite

باتری و شارژ از بزرگترین نقاط قوت Find X5 Lite هستند. با یک تلفن همراه 4500 میلی‌آمپر ساعتی، این تلفن می‌تواند به راحتی چند روز استفاده دوام بیاورد و شارژ سیمی 65 واتی به این معنی است که می‌توانید آن را در مدت کمی بیش از نیم ساعت به حالت کامل برگردانید.

دوربین اصلی و دوربین سلفی هر دو خوب هستند، اما سایر لنزهای عقب کمی ناامید می شوند. بدتر از آن، علیرغم عرضه در سال 2022، این گوشی با اندروید 11 قدیمی تر عرضه می شود، به این معنی که در حال حاضر یک سال از تولید نرم افزار عقب مانده است.

با این حال، این یکی از بهترین گوشی های میان رده در خط تولید Oppo است و برای کسانی که توانایی خرید پرچمداران را ندارند، چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

بهترین گوشی اوپو Oppo A54 5G

Oppo A54 5G یک تلفن ۵G مقرون به صرفه با قیمت رقابتی است که اگر می‌خواهید جدیدترین فناوری اتصال را داشته باشید، اما هزینه زیادی برای خرج کردن ندارید، انتخابی عالی است – اگرچه در این مورد با مصالحه همراه است.

اول، چیزهای خوب. صفحه نمایش LCD 90 هرتزی، عمر باتری عالی و دوربین غیرمنتظره قوی این دستگاه را با وجود قیمت به گزینه ای قابل اعتماد تبدیل کرده است.

در مورد بد؟ شما باید شارژ آهسته – فقط 10 وات – و یک چیپست پایین تر را تحمل کنید که باعث می شود A54 هرازگاهی دچار لکنت و یخ زدن شود.

در حالی که این تنها تلفن 5G نیست که این قیمت کمی دارد، اما یکی از گزینه های قوی تر است.

بهترین گوشی اوپو: Oppo Find X3 Lite

Oppo Find X3 Lite یک پله بالاتر از نسل قبلی است، نمی توان آن را انکار کرد. بهبودهای طراحی ممکن است اندک باشند، اما در مجموع زیبایی و احساس بسیار ظریف تری ارائه می دهند.

چیپست اسنپدراگون 765G (با پشتیبانی از 5G)، صفحه نمایش 90 هرتز و شارژ سریع 65 وات را در نظر بگیرید و شما تلفنی دارید که نسبت به قیمت آن مقدار مناسبی را ارائه می دهد.

گفته می شود، فضای میان رده به شدت رقابتی است و مشخصات اینجا – به خصوص دوربین – همیشه در برابر رقبای تولیدکنندگان دیگر مقاومت نمی کند. شما می توانید در جای دیگر بیشتر با قیمت کمتر دریافت کنید.

با این وجود، این واقعیت را از بین نمی‌برد که این هنوز هم یک گوشی قوی است و اگر دستگاهی می‌خواهید که تعادلی بین ویژگی‌های خوب و قیمت معقول برقرار کند، باید در نظر بگیرید.

مشاوره خرید گوشی Oppo

آیا گوشی های اوپو خوب هستند؟

در اکثر موارد، بله. مانند هر شرکت دیگری، اوپو هم امتیازات خود را دارد، اما در کل کیفیت دستگاه هایش عالی است – به خصوص پرچمدارانش، مانند Find X5 Pro. گوشی‌های ارزان‌تر آن جامد هستند، اما نسبت به رقبای با مشخصات مشابه کمی گران‌تر هستند.

این شرکت بیشتر به خاطر فناوری چشمگیر دوربین و صفحه نمایش، همراه با شارژ سریع سریع، شناخته شده است، بنابراین اگر اینها اولویت های شما هستند، قطعاً باید یک گوشی Oppo را در نظر بگیرید.

گوشی های اوپو چه نرم افزارهایی را اجرا می کنند؟

همه گوشی‌های هوشمند Oppo دارای اندروید هستند و پوسته ColorOS سفارشی این شرکت در بالای آن قرار دارد. این یکی از پوسته‌های اندرویدی مورد علاقه ما است که تعادل زیادی بین قابلیت سفارشی‌سازی و سهولت استفاده دارد.

آیا گوشی های اوپو گوگل را اجرا می کنند؟

آره. شاید در مورد هوآوی، یکی دیگر از شرکت‌های چینی تلفن شنیده باشید که اکنون به دلیل تحریم تجاری ایالات متحده مجبور به فروش تلفن‌های بدون نرم‌افزار گوگل است. اما اوپو چنین تحریم یا محدودیتی ندارد و دلیلی هم وجود ندارد که فکر کنیم چنین خواهد شد.

بهترین گزینه های Oppo چیست؟

رقیب اصلی اوپو احتمالاً شیائومی است، دیگر شرکت بزرگ تلفن چینی که در حال حاضر از موفقیت در بازار جهانی برخوردار است. گوشی‌های شیائومی معمولاً مجموعه‌ای از مشخصات مشابه گوشی‌های اوپو و گاهی با قیمت‌های ارزان‌تر ارائه می‌دهند، اگرچه ما نرم‌افزار Oppo را ترجیح می‌دهیم.

اوپو همچنین بخشی از یک مجموعه فناوری به نام BBK است و این شرکت صاحب سایر تولیدکنندگان تلفن است. در واقع، Realme و OnePlus هم تحقیق و توسعه را با Oppo به اشتراک می گذارند و هم نرم افزارهای مشابهی را اجرا می کنند، بنابراین اگر ایده گوشی Oppo را دوست دارید، حتماً باید آن ها را نیز در نظر بگیرید. Vivo نیز بخشی از BBK است، اما دارای امکانات تحقیق و توسعه خاص خود است، بنابراین گوشی های آن کمی منحصر به فرد هستند.

چرا گوشی های اوپو در ایالات متحده عرضه نمی شوند؟

گوشی‌های اوپو در ایالات متحده یا کانادا به فروش نمی‌رسند، اما این به دلیل ممنوعیتی نیست. در عوض، Oppo به سادگی فروش گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده را انتخاب نمی‌کند – این یک بازار چالش برانگیز است و در حال حاضر تحت سلطه اپل و سامسونگ است که حتی شرکت‌های بزرگ خارجی را نیز سخت می‌کند.

با این حال، شرکت خواهر Oppo، OnePlus، گوشی‌هایی را در آمریکای شمالی می‌فروشد، بنابراین اگر واقعاً چیزی از Oppo پیدا نکردید، باید به دنبال یک گوشی OnePlus باشید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه برای “بهترین گوشی اوپو 2023

  1. · 26 بهمن 1402 در 23:58

    سلام ممنون از مطلب کامل و بی نقص تون . بسیار کامل و راهنما بود

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس