نقد و بررسی فیلم Sick of Myself

329
0
فیلم Sick of Myself

یک زوج جوان جذاب در مرکز یک رستوران شیک در نروژ نشسته اند. سیگن (کریستین کوجات تورپ) و توماس (ایریک ساتر) به‌طور خاص عاشق به نظر نمی‌رسند، اما با یک دسر تولد و یک بطری شراب 2300 دلاری اوقات خوبی را سپری می‌کنند. در ادامه فیلم Sick of Myself را بررسی کرده ایم.

در پایان غذای آنها، توماس به سیگنه می‌گوید که با بیرون تماس بگیرد، و هنگامی که از رستوران بیرون می‌آید، آنچه از بطری باقی مانده را می‌دزدد و بیرون می‌رود – پیشخدمتی عصبانی که او را تعقیب می‌کند. سیگن که در پیاده رو نادیده گرفته می شود، وقتی پیشخدمت پس از از دست دادن توماس از کنار او می گذرد، ناباور به نظر می رسد. او از اینکه به رسمیت شناخته نمی شود، ناراحت است، حتی اگر به ضرر او باشد. بعداً، هنگامی که توماس دزدی خود را در میان دوستان در یک مهمانی جشن می گیرد، سیگن با حسادت از مرکز توجه آنها را تماشا می کند. در آن لحظه، با زوج واقعی ناراضی، رقابتی و خود ویرانگر آشنا می‌شویم که برای کانون توجه فیلم «بیمار از خودم» کریستوفر بورگلی در حال شوخی هستند.

حادثه شراب تنها اولین مورد از شیرین کاری‌هایی است که توماس و سیگن برای جلب توجه یکدیگر انجام می‌دهند: اغراق در نقش خود در شرایط اضطراری، آلرژی ساختگی، نمایشگاهی از آثار هنری دزدیده شده، مصاحبه با مجله خود ستایشگر، ایجاد یک اعتیاد به یک داروی روسی که باعث یک بیماری پوستی ویرانگر، سایر مشکلات سلامتی، یک دوره بدبختی مدلینگ می شود. تک‌افزونی به سرعت از کنترل خارج می‌شود، اما پشیمانی کم است. فیلمنامه بورگلی درباره داستان دو خودشیفته است: شیک اما توخالی، زیبا اما گروتسک از نزدیک. ما سفر سیگن را بیشتر از توماس دنبال می کنیم و در ذهن او، هر شکست یا فرصتی تقریباً بلافاصله به توهمات عظمت منجر می شود. این یک پیش‌نمایش تاریک از فضای تاریکی است که همیشه خود را قربانی یا قهرمان می‌داند و دیگران را به عنوان مردم دوست‌داشتنی خود می‌بیند.

فیلم بورگلی علاوه بر هیجینک‌های این زوج، تلاش‌های سلفی‌محور امروزی برای شهرت و ثروت ویروسی را به سخره می‌گیرد. هر کار وحشتناکی که برای جلب توجه انجام می‌شود، فرصتی برای سرمایه‌گذاری بر آنچه اتفاق می‌افتد می‌شود. مانند اعتیادی که ایجاد می‌کند، محصول شهوت سیری ناپذیر او برای توجه، سیگن نمی‌تواند یا نمی‌خواهد جلوی خود تخریبی را بگیرد و با تمام سرعت از ریل دور شود. با این حال، طنز سیاه این فیلم خود یک آزمون تورنسل است. آیا وقتی فردی که اشتباه می کند با عواقب اعمال خود روبرو می شود می خندید؟ یا داستان آنها را غم انگیز می دانید؟ آیا تماشای رفتار بد یک زوج با همدیگر خنده دار است یا این فقط بخشی از کار است؟ احساس بینندگان در مورد این رفتارهای بداخلاقی ممکن است بر لذت بردن آنها از فیلم و حس شوخ طبعی بورگلی تأثیر بگذارد.

فیلم Sick of Myself
فیلم Sick of Myself

خوشبختانه برای Borgli، ستاره او Kujath Thorp به طور کامل در شوخی‌ها شرکت می‌کند و به نظر می‌رسد از نام تجاری Signe از هرج و مرج لذت می‌برد. این اجازه بدرفتاری است ساین یک مکالمه را قطع می کند و می پرسد که چرا درباره او نیست. او برای همدردی آسیب دیده عمل می کند و آنقدر دروغ می گوید که مسیر را گم می کند. حتی در پشت لایه‌های یک پروتز، کوجات تورپ کمی جدایی دخترانه را حفظ می‌کند در حالی که شخصیت او متعهد است به بدترین شکل ممکن بازی کند. او طنز هیجان انگیز فیلم را از طریق سطح کهکشانی خود جذب می کند. “Sick of Myself” به همان اندازه که به دلیل عملکرد کاریزماتیک Kujath Thorp کار می کند، کار می کند.

علیرغم نیت بد شخصیت هایش، «بیمار از خودم» تصویر بسیار زیبایی است. فیلمبرداری شده روی فیلم 35 میلی متری، کیفیتی رمانتیک در صحنه های مشترک این زوج وجود دارد، تقریباً انگار همه چیز باید برای آنها بهتر پیش برود. این شهر مانند کارت پستالی به نظر می رسد که سیگن در آن دخل و تصرف کرده است تا لحظه ای را درباره خود بسازد، مانند چیدمان مجدد دکه روزنامه فروشی یک مغازه برای نمایش داستان روی جلد درباره «بیماری مرموز» خود. بنجامین لوب، فیلمبردار، هنرمندانه نماهای نزدیک خود از این زوج را تنظیم می‌کند تا رگه‌های جنگی آن‌ها را به نمایش بگذارد، زمانی که نیمه‌ی دیگر آنها را از بین می‌برد، به چهره‌های پرپشت و ابروهای درهم کشیده‌شان می‌کشد. برای سکانس‌های فانتزی سیگن یا دوره مدلینگ، لوب و بورگلی ظاهری را بازسازی می‌کنند که در یک برنامه گفتگو، اولین کتاب پرفروش، و فیلمبرداری یک آگهی مدلینگ به نظر می‌رسد، حتی زمانی که سایگن بین آن‌ها تقلا می‌کند، به طرز ماهرانه‌ای بین واقعیت و توهم تفاوت قائل می‌شوند.

اگرچه این فیلم از نظر روحی تاریک خنده‌دار است، اما چیزی شبیه به یک سوال برای زمانه ما ایجاد می‌کند: چرا افرادی از این قبیل توجه ما را جلب می‌کنند؟ اثاثیه دزدیده شده توماس و تلاش‌های هوس‌انگیز ساین برای کسب شهرت اینترنتی معنای چندانی در پشت تلاش‌های آنها ندارد. آنها برای چیزی جز خودشان ایستادگی نمی کنند. حتی ممکن است فیلم تا آنجا پیش برود که نشان دهد این شکل از پیدا کردن 15 دقیقه شهرت آنلاین یک نفر، نوع بیماری خودش است: یک انگیزه همه‌گیر برای ترند شدن، داشتن داستان غم‌انگیز طعمه کلیک، ایجاد محتوا بدون هیچ‌وقت واقعاً هرگز. ایجاد هر چیزی در یک لحظه ناامیدی، سیگن سعی می کند سگی را برای گاز گرفتن او تشدید کند تا بتواند داستان بزرگتری برای گفتن داشته باشد. “کار دیگری برای انجام دادن پیدا کن!” وقتی صاحبش او را از حیوان خانگی خود سرزنش کرد، فریاد می زند. این هشداری است که قبل از اینکه خیلی دیر شود به اندازه کافی جدی گرفته نشده است.

2.8/5 - (13 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس