تحلیل تکنیکال بیت کوین 9 خرداد 1402

57
0
تحلیل تکنیکال بیت کوین 9 خرداد

اخیرا همبستگی قیمت بیت کوین نسبت به شاخص بورس شانگهای (CSI300) در مقابل شاخص بورس «S&P 500» آمریکا بیشتر شده است. این در حالی است که بازار ارزهای دیجیتال در یکی دو روز گذشته روند نسبتاً خوبی داشته‌اند و بازار سهام آمریکا در تعطیلی به سر می‌برده است. در این پست به تحلیل تکنیکال بیت کوین 9 خرداد می پردازیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 9 خرداد

قیمت بیت کوین و شاخص «S&P 500» در هفته گذشته تا حدودی بهبود یافتند و هفته جدید را با یک روند مثبت آغاز کرده‌اند. این روند صعودی عمدتا به‌خاطر بهبود انتظارات سرمایه‌گذاران با توجه توافق اولیه کاخ سفید و جمهوری‌خواهان بر سر سقف بدهی آمریکا ایجاد شد.
هرچند که پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت امیدوارکننده به نظر می‌رسد، معامله‌گران همچنان باید مراقب خود باشند. رمزارزها نوسان زیادی دارند و به محض انتشار یک خبر جدید، قیمت آن‌ها تغییر می‌کند. در هر صورت، روند بیت کوین به این بستگی دارد که خریداران آن بتوانند قدرت و نیروی فعلی خود را حفظ کنند.

گفتنی است که کاهش عرضه بیت کوین همچنان ادامه دارد. این مسئله به نفع خریداران این ارز دیجیتال است؛ چراکه نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران بلندمدت آن قصد ندارند دارایی‌های خود را بفروشند. داده‌های وب‌سایت گلس‌نود (Glassnode) هم نشان می‌دهد که شاخص کوین‌های نگه‌داشته‌شده و گم‌شده (Hodled and Lost Coins) به بالاترین سطح خود از مه ۲۰۱۸ رسیده است.

تحلیل تکنیکال شاخص S&P 500

شاخص S&P 500 در ۲۴ مه توانست از نزدیکی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (خط قرمز) خود در محدوده ۴,۱۰۰ حمایت شود. این شاخص از میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه (خط آبی) خود در محدوده ۴,۱۴۵ هم در ۲۵ مه عبور کرد.

تکنیکال بیت کوین 9 خرداد
تکنیکال بیت کوین 9 خرداد

خریداران بازار سهام در تلاش‌اند که بر مقاومت ۴,۲۰۰ غلبه کنند. اگر آن‌ها موفق شوند، شاخص مذکور می‌تواند به محدوده ۴,۳۰۰ برسد. این سطح ممکن است دوباره به‌عنوان یک مقاومت قوی عمل کند، اما اگر خریداران در حرکت صعودی بعدی اجازه ندهند شاخص S&P 500 به زیر ۴,۲۰۰ بازگردد، احتمال عبور از محدوده ۴,۳۰۰ افزایش می‌یابد. سپس این شاخص می‌تواند روند صعودی خود را به سمت ناحیه ۴,۵۰۰ تا ۴,۶۰۰ آغاز کند.

در صورت کاهش قیمت و سقوط شاخص مذکور به زیر ۴,۰۵۰، این پیش‌بینی مثبت در کوتاه‌مدت نفی می‌شود. در این صورت، شاخص S&P 500 می‌تواند وارد یک روند نزولی شود و تا محدوده ۳,۸۰۰ سقوط کند.

بعد از اینکه فروشندگان بیت کوین نتوانستند قیمت آن را کاهش دهند و به زیر حمایت ۲۵,۸۱۱ دلار برسانند، گاوها وارد بازار شدند. آن‌ها بیت کوین را در ۲۸ مه به الگوی مثلث متقارن آن بازگرداندند، اما فشار فروش این ارز دیجیتال در سطوح نزدیک به ضلع بالایی مثلث افزایش یافت.

تکنیکال بیت کوین 9 خرداد
تکنیکال بیت کوین 9 خرداد

فروشندگان بیت کوین همچنان در تلاش‌اند که روند بهبود آن را در خط روند مقاومتی مثلث مذکور متوقف کنند. اگر خریداران بیت کوین اجازه ندهند که قیمت آن به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰روز (خط آبی در محدوده ۲۷,۲۵۵ دلار) برسد، احتمال عبور بیت کوین از ضلع بالایی مثلث افزایش می‌یابد. در این صورت، قیمت بیت کوین می‌تواند تا محدوده ۳۰,۰۰۰ دلار و سپس تا محدوده ۳۱,۰۰۰ دلار افزایش یابد.

در طرف مقابل اولین حمایت مهم این ارز دیجیتال میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه آن است. اگر این حمایت از دست برود، نشان می‌دهد که فروشنده‌های بیت کوین در روند صعودی آن دست به فروش می‌زنند. در این صورت، قیمت بیت کوین ممکن است به ناحیه حمایتی مهم ۲۵,۸۱۱ تا ۲۵,۲۵۰ دلار سقوط کند.

بررسی همبستگی قیمت بیت کوین با بازار سهام آمریکا و چین

همبستگی بین بیت کوین و بازار سهام چین (CSI 300) در سال ۲۰۲۳ تقویت شده؛ اما سطح آن نسبتا پایین و در محدوده ۲۰٪ باقی مانده است. به نظر می‌رسد که بهبود فضای قانون‌گذاری و اقتصادی چین به‌شدت روی احساسات معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشته است. این در حالی است که همبستگی بین بیت کوین و بازارهای سهام ایالات متحده کاهش یافته و در ماه آوریل (فروردین) به پایین‌ترین حد چند ساله خود رسیده است.

نمودار زیر همبستگی بین قیمت بیت کوین را با شاخص S&P500 (خط آبی) در مقابل شاخص CSI300 چین (خط نارنجی) مقایسه می‌کند. همان‌طور که مشخص است همبستگی با بازار سهام آمریکا در ۳ ماه اخیر روند نزولی به خود گرفته است. نکته جلب این است که همبستگی BTC با بازار سهام چین در حال پیشی گرفتن از آمریکا است. این بدان معنی است که تحولات بازار سهام چین ممکن است در آینده بیشتر روی قیمت بیت کوین تاثیرگذار باشد تا بازار سهام آمریکا.

تحلیل تکنیکال شاخص S&P 500
تحلیل تکنیکال شاخص S&P 500
امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس