هر آنچه درباره‌ی بیت کوین کش (BCH) باید بدانید

69
0
بیت کوین کش

بیت کوین کش از محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده در بین تریدرهای ارزهای مجازی است. بیت کوین توسط توسعه دهندگانی به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شد که از توسعه بیت کوین ناراضی بودند. این رمز ارز در تاریخ 1 آگوست 2017 با نام  Bcash و واحد تراکنش توکن BCH و برای رفع مشکلات بیت کوین ارائه شد. این سیستم پرداخت الکترونیکی نقدی بر روی افزایش مقیاس پذیری و کاهش کارمزد تراکنش متمرکز است. الگوریتم مورد استفاده در این کریپتو کارنسی SHA-256 بوده و حداکثر میزان عرضه‌ آن ۲۱ میلیون BCH است.

بیت کوین

تفاوت بیت کوین کش و بیت کوین در چیست؟

در سال 2017 زمان طولانی برای تآیید تراکنش های بیت کوین لازم بود و کارمزدهای شبکه هم هر روز افزایش می یافت. بیت کوین به دنبال پرداخت های آنی با کارمزدهای کم بود که به مرور از اهداف خود فاصله می گرفت. به دلیل غیر متمرکز بودن بیت کوین، برای هر تغییری در آن باید همه گره های شبکه به توافق برسند. بیت کوین کش به عنوان یک ارز مقیاس پذیرتر برای کاهش کارمزد تراکنش و زمان تایید توسعه یافت.

ارز دیجیتال BCH مانند بیت کوین یک کریپتوکارنسی همتا به همتاست که به طور مستقیم و بدون واسطه می توان آن را به هر کسی در هر جای دنیا ارسال کرد. ارزش بیت کوین نسبت به بیت کوین کش بالاتر است. با توجه به بزرگتر بودن اندازه بلاک بیت کوین کش این ارز دیجیتال، هزینه های تراکنش در آن کاهش پیدا کرده و انتقال آن سریعتر شده است.

ارز دیجیتال BCH بیشتر با معیارهای ساتوشی ناکوما درباره ارز دیجیتال همخوانی دارد. ارز دیجیتال BCH بلاک 32 مگابایتی دارد در حالیکه اندازه بلاک بیت کوین 1 مگابایت است. به طور خلاصه، ارز دیجیتال بیت کوین کش بسیار سریعتر و ارزانتر از بیت کوین است.

کش

بیت‌کوین کش چگونه کار می‌کند

بیت کوین کش به طور مستقیم از کدهای بیت کوین جدا شده و از نظر کارکرد شباهت بسیار زیادی به بیت کوین دارد. بیت کوین کش با پیاده سازی فناوری Schnorr Signatures نحوه استفاده از امضای دیجیتال را تغییر داد. این فناوری حریم خصوصی و مقیاس پذیری بیشتری را نسبت به بیت کوین ارائه می دهد.

ارز دیجیتال BCH به 10 دقیقه زمان برای ایجاد هر بلاک نیاز دارد. بیت کوین کش محدودیت اندازه بلاک را نسبت به بیت کوین افزایش داده است و تراکنش های بیشتری را در هر بلاک ایجاد می کند. سختی استخراج ارز دیجیتال BCH از طریق الگوریتم تنظیم سختی (DAA) پس از هر بلاک تنظیم می شود.

ارزش بیت کوین کش

چرا ارزش بیت کوین نسبت به بیت کوین کش بیشتر است

سوالی که مطرح می شود اینست که اگرارز دیجیتال BCH ارزان تر و سریع تر است چرا نسبت به بیت کوین ارزش کمتری دارد. طبق یک تئوری اقتصادی اصطکاک هایی مانند هزینه های بالاتر و نقل و انتقادات کندتر، برای حفظ ارزش دارایی ها بهتر است، زیرا استفاده از آن سخت تر و گران تر است. هزینه بالای نقل و انتقال بیت کوین باعث می شود که مردم به نگهداری این ارز دیجیتال ترغیب شوند. با کاهش تعداد بیت کوین های موجود در بازار قیمت این ارز دیجیتال نیز افزایش می یابد.

طبق تئوری اجتماعی ارزش بیشتر بیت کوین باعث جذب متقاضی و افزایش ارزش این ارز دیجیتال و جذاب تر شدن این ارز دیجیتال می شود.

پرداخت‌های روزانه ارز دیجیتال BCH

به دلیل زمان سریع تراکنش و کارمزد کم می توان از این ارز دیجیتال برای پرداخت های روزانه استفاده کرد. از بیت کوین کش می توان برای ارسال و دریافت پول بین تمام افرادی که کیف پول بیت کوین کش دارند استفاده کرد. برای نقل و انتقال این تراکنش نیاز به نفر سوم یا واسطه نیست و به طور مستقیم می توان پرداخت ها را بین دو نفر انجام داد.

تعداد زیادی از فروشگاه ها مشاغل برای پرداخت های خود این ارز دیجیتال را قبول می کنند، اما با توجه به اهداف این ارز دیجیتال، هنوز به جایگاهی که مد نظر دارد نرسیده است.

مزیت بیت کوین کش

مزیت های ارز دیجیتال BCH

بیت کوین کش در تمام صرافی های معتبر مورد پذیرش است و به راحتی می توانید آن را خرید و فروش کنید. این ارز دیجیتال برای هر تراکنش فقط 0.2 دلار کارمزد می گیرد. سرعت تراکنش این ارز دیجیتال بالاست و مانند بیت کوین برای هر تراکنش به ده دقیقه زمان نیاز ندارد. ارز دیجیتال BCH می تواند تعداد بیشتری تراکنش را در ثانیه مدیریت می کند در حالی که بیت کوین فقط 7 تراکنش در ثانیه را پشتیبانی می کند.

با گسترش گره ها ارز دیجیتال BCH از حملات سیاسی در امان است. این ارز دیجیتال شبکه ای غیر متمرکز داشته و نیازی به بانک های مرکزی ندارد. رایج بودن این ارز دیجیتال آن را به گزینه ای جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است. در دسترس بودن ارز دیجیتال BCH باعث اتخاذ انبوه می شود و این باعث افزایش پتانسیل سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال است.

معایب ارز دیجیتال BCH

در مقایسه با بیت کوین این ارز دیجیتال هنوز نتوانسته اعتماد سرمایه گذاران را به خود جلب کند. بیت کوین کش به دلیل نام خود هنوز از نظر نام تجاری به بیت کوین وابسته است و راه درازی برای تفکیک خود از بیت کوین در پیش دارد. محاسبات شبکه این ارز دیجیتال پیچیده بوده و باعث کاهش سرعت استخراج این رمز ارز می شود. سود کمتر از استخراج این ارز باعث کاهش انگیزه تجار این صنعت می شود.

این ارز دیجیتال بسیار متمرکز است و تعداد استخر محدودی دارد. آینده این ارز دیجیتال به شدت به این تعداد استخر وابسته است. بیشتر سرمایه گذاران از این ارز دیجیتال برای کوتاه مدت استفاده می کنند و دید سرمایه گذاری بلند مدت نسبت به آن ندارند. به دلیل اندازه بلاک های بزرگتر نگرانی هایی هم بابت امنیت این ارز دیجیتال نسبت به بیت کوین وجود دارد و بیت کوین هم چنان امن ترین ارز دیجیتال است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس