11 نکته و ترفند برای استوری اینستاگرام که به شما کمک می کند متمایز شوید

91
0
ترفند برای استوری اینستاگرام

در این مقاله قصد داریم نگاهی به برخی ویژگی‌های نه چندان شناخته شده استوری‌های اینستاگرام بیاندازیم که می‌توانید از آنها برای ارتقا استوری های خود استفاده کنید.

بیشترین دلیل معروفیت و محبوبیت اینستاگرام به خاطر مجموعه ای از فیلترهای آن می باشد که می توانید از آنها برای زیباتر کردن عکس ها و ویدیوهای خود استفاده کنید. اما برخی امکانات ویژه نیز در تنظیمات استوری اینستاگرام وجود دارد.

چه بخواهید رنگ بک گراند استوری اینستاگرام خود را تغییر دهید، یا اینکه بخواهید به استوری اینستاگرام خود یک موزیک اضافه کنید، ما تمام نکات و ترفندهایی را که برای متفاوت شدن استوری های خود نسبت به دیگران نیاز دارید، در ادامه معرفی کرده ایم.

1. ترفند برای استوری اینستاگرام: دسترسی به طیف کامل رنگ ها

به طور پیش فرض، اینستاگرام طیف رنگی بسیار محدودی را در اختیار شما قرار می دهد. رنگ ها در قسمت پایین صفحه در دسترس هستند و شما می توانید از بین 27 رنگ از پیش تعیین شده یکی را انتخاب کنید. اما اگر طیف رنگی بیشتری نیاز داشته باشیم، چه کاری باید انجام دهیم؟

خوشبختانه، یک ترفند مخفی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد به طیف کامل رنگ‌ها دسترسی داشته باشید. برای تغییر رنگ متن، روی Aaضربه بزنید و سپس نماد پالت رنگ را در بالای صفحه انتخاب کنید. در ادامه، روی هر رنگی که می خواهید در نوار پایین صفحه ضربه بزنید و نگهدارید ، در اینصورت طیف وسیعی از رنگها نمایش داده می شود و می توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.

برای تغییر رنگ قلم خود نیز می توانید همین کار را انجام دهید. نماد سه نقطه در گوشه بالا سمت راست را انتخاب کنید، سپس روی Draw (که نماد آن بیشتر شبیه خط خطی است) در منوی باز شده ضربه بزنید. از اینجا می‌توانید هر یک از رنگ‌های پایین صفحه را انتخاب کرده و نگهدارید تا مانند مثال قبل طیف رنگ ها برایتان نمایش داده شود.

2. ترفند برای استوری اینستاگرام: تغییر رنگ بک گراند

گاهی اوقات، ممکن است بخواهید به جای عکس یا ویدیو، متن ویا یک نقاشی را در استوری خود به اشتراک بگذارید. اگر به این فکر می کنید که چگونه رنگ بکگراند را در استوری اینستاگرام خود تغییر دهید، مراحل زیر را دنبال کنید.

برای انجام این کار، عکسی را که میخواهید استوری کنید را به روال سابق عکس برداری کنید، سپس روی Draw در بالای صفحه ضربه بزنید. در اینجا، رنگی را که می خواهید به عنوان پس زمینه استفاده کنید، را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، حدود سه ثانیه روی صفحه ضربه بزنید و نگهدارید. اکنون باید رنگ بکگراند تغییر کند. همچنین می‌توانید نماد قلم را انتخاب کنید و از آن برای ایجاد یک بکگراند نیمه شفاف استوری اینستاگرام استفاده کنید.

3. اشتراک گذاری یک پست در استوری اینستاگرام

اگر بخواهید توجه دنبال کنندگان خود را به یک پست جلب کنید چه کاری باید انجام دهید؟ اینستاگرام به شما امکان می دهد یک پست را در استوری خود معرفی کنید و اینکار باعث تبلیغ آن پست و افزایش ویو آن می شود.

ابتدا به پستی که می خواهید آن را در استوری خود قرار دهید بروید. روی نماد موشک کاغذی زیر عکس ضربه بزنید و Add post to your story را انتخاب کنید.

اینستاگرام به طور خودکار رنگ بکگراند استوری را بر اساس رنگ های موجود در پست انتخاب می کند. اما اگر می خواهید رنگ آن را تغییر دهید، دستورالعمل های گفته شده در مرحله قبل را دنبال کنید.

نه تنها می‌توانید اندازه پست را روی استوری خود تغییر دهید، بلکه اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که در صورت تمایل کپشن نیز در استوری نمایش داده شود، برای اینکار به سادگی روی پست ضربه بزنید.

4. ترفند برای استوری اینستاگرام:فونت خود را سفارشی کنید

شما محدود به سفارشی کردن رنگ متن استوری نمی باشید. بلکه می توانید فونت آن را نیز تغییر دهید. فقط روی نماد Aa ضربه بزنید و در میان لیست فونت های مختلف اینستاگرام یکی را انتخاب کنید.

برای اینکه متن خود را جذابتر کنید، یک قاب یا افکت به آن اضافه کنید. روی نماد A در بالای صفحه ویرایش فونت ضربه بزنید، اینستاگرام یک افکت یا فریم به فونت شما اضافه می‌کند (بسته به نوع فونتی که انتخاب می‌کنید).

5. ترفند برای استوری اینستاگرام: افزودن موزیک به استوری

  • متاسفانه این ویژگی در ایران ارائه و پشتیبانی نمی شود.

اینستاگرام دارای مجموعه ای از موزیک های از پیش بارگذاری شده است که می توانید آنها را به استوری های خود اضافه کنید. برای شروع، روی نماد استیکر در منوی بالای صفحه ضربه بزنید و سپس استیکر با عنوان music را انتخاب کنید.

با این کار به صفحه ای منتقل می شوید که می توانید در آنجا موزیک مورد علاقه خود را از میان آخرین آهنگ‌ها و آهنگ‌های ویژه‌ای که اینستاگرام ارائه می‌کند انتخاب کنید، یا می‌توانید آهنگ خاصی را جستجو کنید. زمان که یک آهنگ را انتخاب کردید، می توانید ببینید که چگونه استیکر موزیک در استوری شما ظاهر می شود.

در پایین صفحه، می‌توانید قسمتی از آهنگی را که می‌خواهید پخش کنید، ویرایش کنید. به‌طور پیش‌فرض، اینستاگرام کلیپ را به مدت 15 ثانیه پخش می‌کند، اما می‌توانید با ضربه زدن روی عدد در گوشه سمت چپ پایین صفحه، مدت زمان پخش آن را تنظیم کنید.

اینستاگرام همچنین به شما اجازه می دهد استیکر موزیک را تغییر دهید. روی استیکر موزیک ضربه بزنید تا به صورت کامل نمایش داده شود و سپس دوباره روی آن ضربه بزنید تا در قالب فشرده‌ نشان داده شود. همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه پالت رنگ در بالای صفحه، رنگ استیکر را تغییر دهید.

وقتی از ظاهر و صدای موزیک خود راضی بودید، روی «Done» در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید. اکنون می توانید استیکر موزیک را روی صفحه بکشید و اندازه آن را به دلخواه تغییر دهید.

6. عکس ها را از گالری/camera roll خود پست کنید

برای استوری کردن تصاویر و ویدیوهایی که از قبل گرفته اید مراحل زیر را دنبال کنید. برای انجام این کار، مانند حالت عادی، گزینه Your Story را انتخاب کنید.

پس از مشاهده صفحه دوربین، روی نماد گالری در گوشه سمت چپ پایین صفحه ضربه بزنید. اکنون می‌توانید همه آلبوم‌های موجود در تلفن همراه خود را بررسی کنید و عکس‌هایی را که می‌خواهید در استوری خود منتشر کنید را انتخاب کنید.

7. ترفند برای استوری اینستاگرام: زوم با یک انگشت هنگام ضبط ویدیو

اگر می‌خواهید در حین ضبط ویدیو برای استوری خود، روی یک نقطه خاص زوم کنید، یک راه آسان برای انجام این کار وجود دارد.

در حین ضبط ویدیوی استوری اینستاگرام، به سادگی دکمه ضبط را نگه دارید و به آرامی انگشت خود را به سمت بالا یا پایین بکشید تا بزرگنمایی یا کوچکنمایی کنید.

8. ترفند برای استوری اینستاگرام: افزودن استیکر به استوری اینستاگرام

استیکرها برای ساخت استوری های زیبای اینستاگرام بسیار کمک کننده هستند. آنها نه تنها می توانند زمان، مکان و بسیاری دیگر از ویژگی های شما را نمایش دهند، بلکه جذابیت استوری شما را نیز افزایش می دهند. می‌توانید استیکرهای مرتبط با محتوای استوری خود را اضافه کنید، GIF های جذاب اضافه کنید یا حتی یک استیکر از یک سلفی ایجاد کنید.

برای شروع روی نماد استیکر در بالای صفحه ضربه بزنید. می‌توانید کل مجموعه استیکرهای اینستاگرام را در این قسمت بررسی کنید، یا می‌توانید با استفاده از نوار جستجو در بالای منو، یک مورد خاص را جست و جو کنید.

اگر می خواهید از عکس سلفی خود به عنوان استیکر استفاده کنید، روی نماد استیکر ضربه بزنید و سپس camera sticker را انتخاب کنید. اکنون باید بتوانید عکس خود را به استیکر تبدیل کنید. این قبیل استیکر ها می توانند در مواقعی که نیاز به واکنش نشان دادن به استوری خود داشته باشید مفید باشند.

9. ترفند برای استوری اینستاگرام: تعامل با دنبال کنندگان در استوری

یک راه عالی برای افزایش تعامل فالوورها در استوری اضافه کردن استیکرهای تعاملی است. می‌توانید با انتخاب نماد استیکر، آنها را پیدا کنید، دقیقا مانند مرحله قبل.

مجموعه استیکرهای اینستاگرام شامل انواع مختلفی از استیکرهای تعاملی است. فرقی نمی‌کند مواردی مانند نظرسنجی، Ask me a question یا quiz. افزودن هر یک از این گزینه ها می‌تواند استوری شما را بسیار سرگرم‌کننده‌تر کند.

به خاطر داشته باشید که هنگام قرار دادن این استیکرها (مانند Ask meaquestion) باید اطلاعاتی را وارد کنید. اما به غیر از این، بقیه آنها مانند استیکر های معمولی کار می کنند.

10. ترفند برای استوری اینستاگرام: استوری اینستاگرام خود را دانلود کنید

اینستاگرام دانلود استوری های شما را بسیار آسان می کند. اگر برای استوری خود عکس یا ویدیو گرفته اید، اما هنوز آن را پست نکرده اید، می توانید روی گزینه ی فلش در بالای صفحه ضربه بزنید. با انجام اینکار بلافاصله عکس یا ویدیوی شما ذخیره می شود.

اما اگر قبلاً استوری را ذخیره یا پست کرده‌اید، استوری خود را باز کنید، روی سه نقطه در گوشه سمت راست پایین استوری ضربه بزنید و روی «Save Photo» ضربه بزنید. استوری شما اکنون باید در گالری/Camera roll شما ذخیره شود.

متأسفانه، با استفاده از این روش نمی‌توانید استوری شخص دیگری را دانلود کنید. یک راه حل ساده برای ذخیره استوری دیگران، گرفتن اسکرین شات از استوری آنها است. از طرف دیگر، اپ های مختلفی وجود دارند که با نصب آنها می توانید پست ها و استوری های دیگران را ذخیره کنید. اما به یاد داشته باشید که این اپ ها تبلیغات زیادی به همراه دارند.

11. از یک قالب Adobe Spark Post استفاده کنید

از یک قالب Adobe Spark Post استفاده کنید
از یک قالب Adobe Spark Post استفاده کنید

می خواهید ساخت استوری اینستاگرام را هرچه ساده تر کنید؟ خوشبختانه، می‌توانید از Adobe Spark Post برای ایجاد طرح های سفارشی برای استوری های خود استفاده کنید.

در حالی که Adobe Spark Post به وسیله دسک‌تاپ شما در دسترس است، می‌توانید آن را در تلفن هوشمند خود نیز دانلود کنید. با رفتن به وب‌سایت Adobe Spark Post یا باز کردن برنامه، می‌توانید به سرعت با انتخاب یکی از قالب‌های از پیش ساخته Adobe Spark شروع به ساخت یک رشته استوری جذاب کنید.

پس از انتخاب یک قالب، می توانید آن را به دلخواه شخصی سازی کنید و سپس آن را در استوری اینستاگرام خود آپلود کنید. توجه داشته باشید که اکثر قالب ها رایگان هستند، اما با این حال برخی از آنها نیاز به خرید اشتراک در Adobe Spark دارند.

استوری اینستاگرام

یادگیری فرآیند ساخت استوری زیبا برای اینستاگرام چندان کار آسانی نیست. باید فونت‌ها، رنگ‌ها و استیکرها را تغییر دهید تا بتوانید نتیجه ی دلخواه را به دست بیاورید.

در نهایت، صرف زمان برای بهبود استوری های اینستاگرام در مقایسه با تاثیر آن بر بازدهی پیج کارساز است. تمام این کارها می تواند به حساب اینستاگرام شما کمک کند تا بیش از پیش دیده شود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس