تشخیص تصادف در آيفون 14

47
0
تشخیص تصادف در آيفون 14

تشخیص تصادف اتومبیل در اپل واچ سری 8 و آیفون 14 به روز شده و می داند که شما چه زمانی تصادف کرده اید و خوشحال است که به شما کمک کند و به کسی نمی گوید که آیا تصادف به دلیل ارسال پیامک هنگام رانندگی است. در این خبر به بررسی تشخیص تصادف در آيفون 14 می پردازیم.

تشخیص تصادف در آيفون 14

به گفته وزارت حمل و نقل ایالات متحده، تقریباً نیمی از تصادفات شدید اتومبیل در مناطق روستایی رخ می دهد و حدود نیمی نیز شامل یک وسیله نقلیه است. بنابراین داشتن چیزی در جیب یا روی مچ دستتان که بتواند برای شما کمک بگیرد، به وضوح بیشتر از درخواست از لاسی (Lassie) برای انجام آن مفید است.

تشخیص تصادف چگونه کار می کند

هر دو آیفون 14 و اپل واچ سری 8 دارای میکروفونی هستند که صدای ضربه را تشخیص می دهد، شتاب سنج که کاهش سرعت سریع را حس می کند و فشارسنج که می تواند تغییر فشار مطابق با کیسه هوا را مشخص کند. اگر دو تای دیگر در حال استراحت برای قهوه باشند، یکی از آن حسگرها مطمئناً متوجه خرابی شما می شود.

به طور خاص، یک ژیروسکوپ 3 محوره و یک شتاب‌سنج با نیروی g بالا به ساعت اجازه می‌دهد تا حرکت را در حدود 3000 بار در ثانیه نمونه‌برداری کند تا بتواند لحظه دقیق ضربه را حس کند، به این معنی که ممکن است قبل از انجام تصادف متوجه شود که شما در یک تصادف رانندگی هستید. به گفته اپل، همه اینها توسط یک الگوریتم آموزش داده شده بر روی میلیون‌ها ساعت داده‌های تصادف تاکید شده است.

بنابراین مطمئناً می تواند تفاوت بین تصادف رانندگی و دوست مزاحم شما را که درب مسافر (passenger) را خیلی محکم به هم می زند، تشخیص دهد. پس از شناسایی تصادف، زنگ هشدار به صدا در می آید و به لرزه در می آید. سپس اگر راننده پس از یک شمارش معکوس کوتاه پاسخ ندهد، به خدمات اضطراری متصل می شود، در این مرحله مکان شما را ارائه می دهد و به مخاطبین اضطراری که تنظیم کرده اید اطلاع می دهد.

اگر در اعماق جنگل با مشکل مواجه هستید (و چه کسی در میان آنها نبوده است؟)، یک ابزار SOS اضطراری برای آیفون 14 و آیفون 14 پرو (در ماه نوامبر موجود است) همچنین به کاربران این امکان را می دهد که با خدمات اضطراری تماس بگیرند حتی اگر خارج از خانه هستند. منطقه تحت پوشش یک حامل تلفن همراه یا نقطه اتصال Wi-Fi. از ماهواره استفاده می کند.

زندگی هایی که در واقع نجات یافتند

این اولین دستگاهی نیست که دارای این نوع ویژگی است. مدل‌های اخیر اپل واچ دارای ویژگی اصلی تشخیص سقوط بودند و گوشی‌های پیکسل جدیدتر گوگل از قبل دارای تشخیص تصادف هستند، با قابلیت استفاده از حسگرهای حرکتی، موقعیت مکانی شما و صداهای اطراف برای تشخیص تصادف شدید و انتقال آن به خدمات اضطراری از طریق سرویس مکان اضطراری Android.

تعداد زیادی داستان آنلاین در مورد ویژگی تشخیص تصادف اتومبیل که جان افراد را نجات می دهد وجود ندارد، احتمالاً به این دلیل که مردم ممکن است کمی خجالت بکشند که بپذیرند تلفن آنها آنها را نجات داده است. اما چند حادثه وجود دارد. سال گذشته مردی در مورد تجربه‌اش پست کرد که به‌طور تصادفی لودر Bobcat خود را از روی لبه ای(ledge) در ملک خود  در میسوری پرت کرد.

او بیهوش شد و Google Pixel ظاهراً از خودرو خارج شد، بنابراین ویژگی تشخیص تصادف فعال شد و با 911 تماس گرفت. کمک به سرعت پس از آن رسید.

واضح است که این ویژگی بسیار مفیدتر از اسکن اسناد (داکیومنت ها) یا موارد دیگر است. وقتی شرکت‌ها برای داشتن بهترین تشخیص تصادف خودرو در تلفن شما با هم رقابت می‌کنند، به نظر می‌رسد که یک پیروزی کلی برای همه است.

اگر در حال رانندگی با ماشین سپر (bumper) هستید، فقط گوشی خود را کنار بگذارید.

howtogeek

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس