10 راه مخفی کردن محتوای شخصی در آیفون

26
0
مخفی کردن محتوای شخصی در آیفون

گاهی اوقات ممکن است آیفون خود را به یکی از اعضای خانواده قرض دهید تا چیزی را در گوگل سرچ کنند یا با آن با کسی تماس بگیرد. اگر به طور تصادفی آیفون خود را باز بگذارید و برای یک دقیقه از آن دور شوید، یک دوست یا همکار فضول ممکن است دستگاه شما را زیر و رو کند. در این مقاله به چند نکته برای حفظ حریم خصوصی و محافظت از محتوای شخصی در آیفون میپردازیم. مخفی کردن محتوای شخصی در آیفون را یاد بگیرید.

1- یک رمز عبور اضافه کنید

اولین قدم این است که مطمئن شوید افراد دیگر صفحه قفل آیفون شما را باز نمیکنند. اگر از Face ID یا Touch ID استفاده نمی کنید، بهتر است یک رمز عبور اضافه کنید. برای تنظیم رمز عبور به تنظیمات بروید، Face ID & Passcode یا Touch ID & Passcode را انتخاب کنید و روی Turn Passcode On بزنید.

توصیه می کنیم هر از چند گاهی رمز عبور آیفون خود را تغییر دهید. زیرا اگر افراد به طور مکرر نحوه ضربه زدن شما بر روی آیفون را مشاهده کنند، ممکن است بتوانند رمز عبور شما را حدس بزنند.

2- عکس های شخصی خود را مخفی کنید

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که وقتی وارد آلبوم عکس خود میشوید تا عکسی را به کسی نشان دهید به صفحه آیفون شما خیره شود؟ این کمی ناخوشایند است که شخص دیگری عکس های شخصی شما را ببینید.

می توانید به طور موقت عکس های شخصی را حذف کنید. اما ممکن است فراموش کنید که آنها را از پوشه Recently Deleted بازیابی کنید. بنابراین راه امن تر این است که آنها را در آلبومی پنهان کنید.

3- برنامه ای را که خریده اید مخفی کنید

در برخی مواقع احتمالاً از روی کنجکاوی برنامه‌ای را دانلود کرده‌اید، اما ترجیح می‌دهید کسی در مورد آن نداند. اگرچه هیچ راهی برای حذف کامل یک برنامه از تاریخچه خرید حساب وجود ندارد، اما می توانید آنها را از لیست خریدهای فروشگاه App خود پنهان کنید.

در اپ استور روی پروفایل خود کلیک کنید و گزینه Purchased را انتخاب کنید تا به لیست برنامه های دانلود شده خود دسترسی پیدا کنید. برنامه‌ای که می‌خواهید مخفی کنید به سمت راست بکشید و روی گزینه Hide قرمز بزنید.

می‌توانید خرید پنهان خود را با رفتن به مسیر به Settings > Apple ID > Media & Purchases > View Accountپیدا کنید. پس از احراز هویت با Face ID یا Touch ID به پایین بروید و روی Hidden Purchases بزنید. سپس روی Unhide بزنید تا برنامه به تاریخچه خرید بازگردد.

4- برنامه را از صفحه اصلی آیفون خود حذف کنید

اگر از برنامه‌ای استفاده میکنید اما نمی‌خواهید برای عموم قابل مشاهده باشد، می‌توانید بدون غیرفعال کردن نصب آن را از صفحه اصلی آیفون خود حذف کنید.

در صفحه اصلی روی برنامه‌ای را که می‌خواهید پنهان کنید انگشت خود را نگه دارید. روی Remove App بزنید و Remove from Home Screen را انتخاب کنید. می‌توانید برنامه حذف‌شده‌ را در App Library پیدا کنید، با کشیدن انگشت به سمت چپ در صفحه اصلی آخری به آن دسترسی پیدا کنید.

5- نوتیفیکشن ها یا پیش نمایش ها را در صفحه قفل خود نشان ندهید

نوتیفیکشن های آیفون بیشتر فعالیت‌های شما را نشان می‌دهد. به عنوان مثال اگر نمی خواهید یک همکار کنجکاو متوجه شود که شما با استخدام کنندگان کار در ارتباط هستید، پنهان کردن هشدارهای اعلان برنامه راهی آسان برای خصوصی کردن مکاتبات شما است.

برای اینکار به Settings > Notifications بروید. در بخش Notification Style روی برنامه‌ای که می‌خواهید تنظیمات آن را تغییر دهید بزنید و علامت هشدار Lock Screen را بردارید. اگر فقط می‌خواهید محتوای نوتیفیکیشن را پنهان کنید، می‌توانید پیش‌نمایش‌ها را غیرفعال کنید. همین مراحل را برای انتخاب یک برنامه انجام دهید. سپس Show Previews را روی Never تنظیم کنید.

6- فرستنده های ناشناس را در برنامه پیام ها فیلتر کنید

شما می‌توانید پیام ها مانند عکس‌ها را در آیفون خود مخفی کنید. اما می‌توانید با فیلتر کردن فرستنده‌های ناشناس مکالمات متنی خود را برای دیگران غیر قابل مشاهده کنید. این تنظیم برای فیلتر کردن پیام‌های افرادی که در مخاطبین شما نیستند استفاده می‌شود. اما اگر در حال مکالمه با شخصی هستید و نمی خواهید دیگران پیام دریافتی را در لیست پیام های شما ببینند نیز کاربردی است.

ابتدا مخاطب موردنظر را از لیست مخاطبین خود حذف کنید. سپس به تنظیمات بروید و روی Messages ضربه بزنید. Filter Unknown Senders را فعال کنید. در نتیجه پیام های آنها در لیست Unknown Senders فیلتر می شود.

هر بار قبل از خروج از برنامه پیام‌ها، متن آنها را حذف کنید و مطمئن شوید که در صفحه Known Senders هستید. به این ترتیب پیام‌های دریافتی جدید در لیست پیام‌های معمول شما گنجانده نمی‌شود، حتی اگر شخصی وارد برنامه شود.

7- تماس های اخیر را حذف کنید

لیست تماس‌های اخیر مکانی است که در آن دوستان کنجکاو شما می‌توانند ببینند با چه کسی مکالمه داشته‌اید. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید تماس‌هایی را که اخیراً داشته‌اید پاک کنید.

به برنامه تلفن بروید و روی تب Recents بزنید. مخاطب مورد نظر را به چپ بکشید و روی Delete بزنید تا از لیست حذف شود.

8- یادداشت های خود را با یک رمز عبور قفل کنید

اگر از برنامه Notes برای یادداشت برداری استفاده میکنید میتوانید با قفل آن دسترسی سایر افراد را به این برنامه محدود کنید. رمز عبور برنامه Notes با رمز عبور آیفون شما متفاوت است. هنگام تنظیم رمز عبور می توانید برای امنیت بیشتر Face ID یا Touch ID را با آن فعال کنید.

9- از مرور خصوصی در Safari استفاده کنید

در مرورگر تایپ یک حرف تاریخچه جستجو و وب سایت های بازدید شده ای را که با آن حرف شروع می شود را نشان می دهد. برای جلوگیری از این مشکل می توانید از حالت مرورگر خصوصی استفاده کنید. در سافاری دکمه Tabs را در گوشه پایین سمت راست فشار دهید و روی Start Page بزنید. سپس Private را انتخاب کنید و روی نماد + بزنید تا یک تب خصوصی جدید باز شود.

10- پیشنهادات Siri را غیرفعال کنید

بر اساس عادات نحوه استفاده از آیفون سیری ایده هایی در مورد کارهایی که می توانید در دستگاه خود انجام دهید ارائه می دهد، مانند ارسال پیام به یک مخاطب یا رفتن به برنامه ای که اغلب از آن استفاده می کنید. برای غیرفعال کردن پیشنهادات Siri به Settings > Siri & Search بروید و همه موارد را در بخش Suggestions From Apple غیرفعال کنید.

حریم خصوصی خود را در آیفون حفظ کنید

آیفون شما دارایی شخصی شماست و محتوای خصوصی شما باید همچنان خصوصی بماند. اما با این وجود افراد کنجکاو همیشه هستند. شما میتوانید با رعایت نکات گفته شده در این مقاله کنترل بیشتری بر محتوای آیفون خود داشته باشید و حریم خصوصی خود را حفظ کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس