تصاویر کارت گرافیک RTX 4070 Ti منتشر شد

76
0
کارت گرافیک RTX 4070 Ti

شرکت انویدیا پس از معرفی کارت گرافیک RTX 4080 در نسخه‌ی ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی تصمیم به لغو کارت گرافیک RTX 4080 12GB گرفت تا آن را با نام RTX 4070 Ti و قیمت کمتر روانه بازار کند. اکنون در میان تازه‌ترین اخبار سخت‌افزار مطلع شدیم که نخستین تصاویر کارت گرافیک مورد نظر منتشر شده است که اطلاعات جالبی را در اختیار کاربرها می‌گذارد.

کارت گرافیک RTX 4070 Ti

RTX 4070
RTX 4070

این تصاویر کارت گرافیک سفید رنگ با طراحی فن سه‌گانه را نشان می‌دهند. یک آداپتور ۸ پین دوگانه نیز کانکتور برق ۱۶ پین این کارت را تغذیه می‌کند. کارت‌های گرافیک RTX 40 در مدل‌های رده بالا به تأمین برق بیشتری احتیاج دارند. برای مثال کارت RTX 4080 از یک آداپتور تبدیل ۳ × ۸-پین به ۱۶ پین و کارت RTX 4090 از یک آداپتور تبدیل 12VHWPR (نیازمند ۴ کابل ۸ پین استاندارد) استفاده می‌کند.

این تصاویر برد PCB کوتاه کارت گرافیک سفارشی GeForce و هیت‌سینک بزرگ آن را نیز به نمایش در می‌آورد. این کارت از یک پردازنده گرافیکی AD104 متشکل از ۷۶۸۰ هسته‌ی CUDA برخوردار است که ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6X و ۲۸۵ وات توان طراحی گرمایی (TDP) دارد. این کارت گرافیک در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۳ (۱۳ دی ۱۴۰۱) در رویداد Special Address شرکت انویدیا در نمایشگاه CES 2023 معرفی می‌شود.

guru3d

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس