تفاوت سرور های نسل نهم و دهم اچ پی

54
0
تفاوت سرور های نسل نهم و دهم اچ پی

تفاوت سرور های نسل نهم و دهم اچ پی :

در کل همانطور که می دانیم این کمپانی سازنده اچ پی ، هر سال با ارائه جدید ترین نسل های محصولات خود ، به افزایش سرعت و کارایی سرور های خود توجه داشته و هر نسل در مقایسه با نسل پیشین خود از امنیت و انعطاف بالاتری برخوردار است . تفاوت سرور های نسل نهم و دهم اچ پی را در ادامه بخوانید.

اگر بخواهیم به یک مقایسه کلی میان محصولات نسل های نهم و دهم اچ پی بپردازیم ، خواهیم دریافت که امنیت و سرعت سرور های نسل دهم بیشتر از نسل نهم است و هم چنین کارت شبکه استفاده شده در سرور های نسل دهم تا Gbe 25 ارتقا می آبد و این در حالی است که در خرید سرور های نسل نهم چیزی تا حدود Gbe 10 ارتقا پیدا می کند ؛ در رابطه با کارت های Fiber Channel این میزان ارتقا 32 گیگا بایت در سرور های نسل دهم و 16 گیگا بایت سرور های نسل نهم خواهد بود .

علاوه بر این موارد ، سرور های نسل دهم اچ پی در هر سوکت سی پی یو خود از 28 عدد هسته فیزیکی پشتیبانی می کنند و این تعداد در مقایسه با 22 عدد هسته پردازنده های اینتل زئون از سری E5 که سرور های نسل نهم قادر به ساپورت آن هستند ، بسیار متفاوت تر است .

سرور های این دو نسل با پشتیبانی از تکنولوژی های به نسبت پیشرفته ، روی وب و یا اپلیکیشن نیز نصب شده و امکان مدیریت از راه دور را در اختیار ما قرار می دهند و چون قادر بر آن بوده که توسط یک کاربر مورد تست قرار گیرند ، امنیت بیشتری را برای ما تامین کرده و اطمینان پذیری بالا در کنار ریسک پذیری پایین را شامل می شوند ؛ اما نکته قابل توجه درباره این موضوع آن است که این امکان مدیریت از راه دور که با نام Ilo نیز شناخته می شود در سرور های نسل دهم نسخه ilo5 بوده که در مقایسه با نسخه ilo4 مورد استفاده در سرور های نسل نهم ، نه تنها قوی تر است ، بلکه از امکانات و ویژگی های بیشتری نیز برخوردار است .

مقایسه میزان حجم و دیتا و رم سرور های نسل نهم و دهم اچ پی :

ممکن است که محصولات این دو نسل تفاوت های زیادی با یک دیگر داشته باشند اما حافظه رم آن ها تفاوت زیادی با یک دیگر نداشته و هر دو نسل نیز از رم های نوع DDR4 استفاده می کنند و هر پردازنده از 12 اسلات رم پشتیبانی می کند و رم قابل پشتیبانی در سرور های نسل دهم رم های 2933 MT / s بوده که این مقدار سرعت در سرور های نسل نهم به چیزی حدود 2400 MT / s کاهش پیدا می کند اما DIMM های سرور های هر دو نسل چیزی معادل 128 گیگا بایت رم را ساپورت می کنند .

البته بسته به نوع مدل و سری انتخابی از سرور های این دو نسل ، میزان ذخیره سازی و سایر موارد متغیر خواهد بود ، به طور مثال در برخی مدل های سرور های نسل دهم می توان حتی تا 30 عدد هارد از نوع SFF را استفاده کرد و این در حالی است که در سروری مانند DL 380 از نسل نهم اچ پی ، قادریم تا 26 عدد هارد نصب کنیم .

امروزه به واسطه استفاده از تکنولوژی های نوین و افزایش بهره مندی محصولات جدید تر ، سرور های نسل دهم حتی قادر بوده تا 48 عدد هارد را نیز ساپورت کنند که این تعداد در مقایسه با مدل DL 580 از نسل نهم که حداکثر 10 عدد هارد از نوع SFF را پشتیبانی می کند ، بسیار بیشتر به نظر می رسد .

تفاوت سرور های نسل نهم و دهم اچ پی
تفاوت سرور های نسل نهم و دهم اچ پی

در کل بسته به نوع و نیز مدل سرور می توان از استوریج کنترلر های گوناگونی استفاده کرد که در سرور های نسل نهم رید کنترلر ها به صورت HPE B140 SATA و BASIC روی آن قرار می گیرند و ممکن است با کش های دو و یا چهار گیگی باشند ، ولی در سرور های نسل دهم اچ پی ، استوریج کنترلر S 100 SATA و E 208 است و بسته به مدل سرور با کش های 2 و یا 4 گیگی ارائه می گردند .

مقایسه قدرت کور و هسته سرور های نسل نهم و دهم اچ پی :

در کل دلیل بهبود ذخیره سازی و حافظه رم در نسل جدید تر آن است که پردازنده های سرور های این دو نسل از تفاوتی زیادی با یک دیگر برخوردار اند .

همانطور که پیش تر گفته شد ، پردازنده های اینتل زئون مورد استفاده در سرور های نسل نهم سری E5 و ورژن 3 و 4 بوده که حتی در نسل های قبل تر نیز مورد استفاده قرار گرفته است و این در حالی است که سرور های نسل دهم از پردازنده های مقیاس پذیر Scalable همین کمپانی اینتل استفاده می کنند که به دنبال همین موضوع ، علاوه بر افزایش تعداد هسته و سرعت فرکانس ، میزان توان مصرفی و حافظه پنهان تغییر کرده و حداکثر پهنای باند حافظه مورد استفاده قرار می گیرد .

سرور های نسل نهم حداکثر میزان 22 عدد هسته با فرکانسی حدود 3.7 مگا هرتز و حداکثر سرعت رم 2400 مگا هرتز را در اختیار کاربران قرار می دهند اما در سرور های نسل جدید تر دهم ، تعداد هسته مصرفی به 28 عدد رسیده و فرکانس نیز تا 3.9 گیگا هرتز افزایش پیدا می کند و به همین واسطه ، سرعت رمی حدود 3200 مگا هرتز برای ما فراهم می گردد .

در کل سرور های نسل دهم با داشتن جدید ترین تکنولوژی ، کارایی و امنیت و عملکردی قوی و نزدیک به سرور های نسل GEN 10 PLUS که جدید ترین ویژگی ها را در اختیار ما قرار می دهد ، از خود نشان داده است .

این مقاله به جهت بررسی تفاوت های سرور های نسل نهم و دهم اچ پی تهیه شده است و شما کاربران عزیز می توانید در صورت گرفتن مشاوره و یا داشتن هر سوالی ، با کارشناسان سایت تجهیز شبکه ما ارتباط برقرار سازید .
منبع:https://tshfidar.com/product-category/hp-servers/

 

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی اول نیوز در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

5/5 - (6 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس