سامسونگ درحال کار روی تلفن هوشمند تاشو مقرون به صرفه کمتر از ۸۰۰ دلار است.

53
0
تلفن هوشمند تاشو مقرون به صرفه

تلفن‌های هوشمند تاشو در مدت زمان بسیار کوتاهی مسیر طولانی را طی کرده‌اند، اما هنوز هم راه زیادی برای پیمودن دارند. با این حال، طبق یک گزارش جدید، سامسونگ در تلاش است تا ظرف دو سال آینده یک تلفن هوشمند تاشو مقرون به صرفه با قیمت کمتر از 800 دلار عرضه کند.

تا به امروز، سامسونگ شش گوشی هوشمند تاشو را به بازار عرضه کرده است – گلکسی فولد، زد فولد 2، زد فولد 3، زد فلیپ، زد فلیپ 5G و زد فلیپ 3. قیمت ها نیز به مرور زمان اندکی کاهش یافته است. قیمت گلکسی فولد اصلی 1980 دلار بود، جایی که قیمت گلکسی زد فولد 3 اکنون از 1799 دلار شروع می‌شود، قبل از اینکه محدودیت معاملات اعمال شود. گلکسی زد فلیپ با قیمت 1379 دلار عرضه شد، جایی که گلکسی زد فلیپ 3 این قیمت را به 999 دلار کاهش داده است.

قیمت پایین تر گلکسی زد فلیپ 3 منجر به رونق محبوبیت تلفن های هوشمند تاشو شد و قیمت زیر 1000 دلار باعث علاقمندی اکثریت جامعه برای خرید آن شد.

ETNews گزارش می‌دهد که سامسونگ در حال توسعه یک گوشی هوشمند تاشو پایین رده با قیمت زیر 1 میلیون وون است. با تبدیل نرخ ارز، قیمتی که سامسونگ برای تلفن هوشمند تاشو مقرون به صرفه در نظر گرفته است حدود 800 دلار آمریکا خواهد بود.

سامسونگ ظاهراً سال 2024 را به عنوان تاریخ عرضه احتمالی این گوشی های هوشمند در نظر گرفته است. این شرکت در حال کار بر روی نسخه های پایین رده گلکسی Z Flip و Z Fold است.

سامسونگ چگونه قصد دارد تا 200 دلار از قیمت گوشی های تاشو خود را کاهش دهد؟ ظاهراً، این شامل «حذف کردن ویژگی های برتر» و اطمینان از اینکه «فقط عملکردهای اصلی نصب شده‌اند» است.

اگر مجبور بودیم حدس بزنیم، برخی از ویژگی هایی که ممکن است در یک گلکسی Z Flip حذف شده باشد، ممکن است شامل نمایشگر خارجی، شارژ بی‌سیم و احتمالاً مقاومت در برابر آب باشد. همین امر ممکن است برای دستگاه مقرون به صرفه تر Galaxy Z Fold نیز صدق کند. البته، یک تراشه ضعیف تر نیز مطمئنا بخشی از برنامه های سامسونگ خواهد بود.

به نظر می رسد مدلی که سامسونگ از آن پیروی می کند، همان مدل گوشی های هوشمند سنتی سری گلکسی A است. این دستگاه ها بخش عمده فروش گوشی های هوشمند سامسونگ را تشکیل می‌دهند، نه سری گلکسی S.

یکی دیگر از عوامل مؤثر در هدف سامسونگ برای داشتن یک دستگاه تاشو مقرون به صرفه تر، علاوه بر تقاضای رو به رشد مصرف کنندگان، رقابت با اپل است. در جایی که شایعه می‌شود غول آیفون روی یک دستگاه تاشو کار می‌کند، سامسونگ می‌خواهد جایگاه خود را به عنوان یک رهبر بازار در محصولات تاشو حفظ کند، به‌ویژه در چین که این فناوری از محبوبیت خاصی برخوردار است.

سامسونگ با گوشی های تاشوی با قیمت های مقروت به صرفه خود، ظاهراً پیش‌بینی های فروش خود را افزایش داده است و قصد دارد 15 میلیون دستگاه به جای 10 میلیون دستگاه تولید کند.

انتظار می رود سامسونگ گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 را در اواسط آگوست عرضه کند که احتمالاً قیمتی مشابه مدل های قبلی خود دارند. شایعه شده است که هر دو دستگاه دارای طرح‌های لولای اصلاح‌شده با چین‌خوردگی کمتر نمایشگر هستند. همچنین انتظار می‌رود Fold 4 شامل ارتقاء دوربین و برخی تغییرات مهمتر در طراحی دستگاه باشد.

منبع: 9to5google

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس