جدیدترین پردازنده AMD در نمایشگاه CES 2023 معرفی شد

65
0
جدیدترین پردازنده AMD

جدیدترین پردازنده‌های دسکتاپی سری AMD Ryzen 7000 بر بازار مین‌استریم متمرکزند و با قیمت مناسب به دنبال بخش بیشتری از بازار اینتل هستند. در این مطلب به بررسی جدیدترین پردازنده AMD می پردازیم.

جدیدترین پردازنده AMD

AMD صبح امروز رویداد هیجان‌انگیزی در نمایشگاه CES 2023 برگزار کرد تا از جدیدترین دستاوردهایش در بازار پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی پرده‌برداری کند.

AMD افزون‌بر تراشه‌های نسل جدید لپ تاپی و تراشه‌های دسکتاپی سری V-Cache، سه پردازنده‌ی دیگر معرفی کرده است که قدرت کمتری نسبت‌به پردازنده‌های رایزن ۷۰۰۰ سال گذشته دارند و بیشتر بر بازار مین‌استریم متمرکز هستند. این پردازنده‌ها برخلاف مدل‌های قبلی پسوند X ندارند. تیم قرمز در نسل قبل به‌مدت بیش از یک سال هیچ پردازنده‌ی مین‌استریمی نداشت و این به فروش محصولات AMD ضربه زد.
پردازنده‌های مین‌استریم جدید AMD مدل ارزان‌تر و ضعیف‌تر محصولات سری Ryzen 7000 هستند و روی کاربرانی تمرکز دارند که بودجه‌شان محدود است. جدیدترین پردازنده‌های AMD با قیمت بسیار کمتری نسبت‌به مدل‌های X فروخته می‌شوند، البته همین حالا نیز مدل‌های X قیمت خیلی بالایی در بازارهای جهانی ندارند. برای مثال Ryzen 5 7600X با قیمت ۲۴۰ دلار در حال فروش است.

گفتنی است پردازنده‌های جدید ای ام دی در حالی رونمایی می‌شوند که اینتل به‌تازگی قیمت پردازنده‌های نسل ۱۲ و نسل ۱۳ را به‌میزان ۱۰ درصد افزایش داده است.

قوی‌ترین پردازنده‌ی جدید AMD مدل Ryzen 9 7900 است که ۱۲ هسته و ۲۴ ترد دارد. این پردازنده در بهترین حالت به فرکانس ۵٫۴ گیگاهرتز دست پیدا می‌کند و به ۷۶ مگابایت کش مجهز است. دو تراشه‌ی دیگر AMD نیز همچون مدل Ryzen 9 توان ۶۵ وات دارند. مدل Ryzen 7 7700 از هشت هسته و ۱۶ ترد استفاده می‌کند و ۴۰ مگابایت کش دارد.

xda-developers

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس