10 ویژگی که باید در هنگام خرید گوشی جدید در نظر گرفت!

28
0
خرید گوشی جدید

همه ما قبل از خرید یک گوشی قیمت و مشخصات آن را بررسی می کنیم تا مطمئن شویم که یک معامله خوب دریافت می کنیم. اما همانطور که هر بازبین فنی خوب به شما می گوید، مشخصات همه چیز نیستند. در ادامه ویژگی هایی را که باید قبل از خرید گوشی جدید در نظر بگیرید را آورده ایم.

چندین عامل به همان اندازه مهم دیگر نشان می دهد که تجربه شما با تلفن جدیدتان چگونه خواهد بود. بنابراین، بیایید به ده موردی که قبل از تهیه آن گوشی باید به آن توجه کنید، نگاهی بیاندازیم.

1. در جعبه چیست؟

خرید گوشی جدید
خرید گوشی جدید

است. همین چند سال پیش، جعبه گشایی یک گوشی جدید شبیه باز کردن یک هدیه کریسمس بود.

در کنار تلفن، یک شارژر، یک کابل، یک قاب، یک جفت هدفون سیمی، یک ابزار اجکتور سیم کارت و گاهی اوقات حتی یک محافظ صفحه از پیش نصب شده نیز دارید. امروز، اگر سه مورد از آن لوازم جانبی را داشته باشید، خوش شانس خواهید بود. اگر تلفن جدید شما همراه با یک شارژر و یک قاب در جعبه باشد، این یک پیروزی بزرگ در کتاب ما است.

2. قیمت در مناطق دیگر چقدر است؟

ممکن است متوجه این موضوع نباشید، اما ممکن است هنگام خرید یک گوشی جدید بین 20 تا 50 درصد بیشتر از خریداران مناطق دیگر بپردازید. به همین دلیل است که یک مدل گوشی هوشمند در محدوده قیمتی شما در اروپا ممکن است فراتر از مقداری باشد که باید برای یک گوشی هوشمند در ایالات متحده خرج کنید.

به عنوان مثال، قیمت آیفون 14 پرو مکس در ایالات متحده از 1099 دلار شروع می شود، اما در هند، قیمت آن 139900 روپیه است که در زمان نگارش تقریباً 1689 دلار است. این بدان معناست که یک خریدار در هند تقریباً 54٪ بیشتر برای همان دستگاه پرداخت می کند! اگر برای منطقه شما چنین است، بهتر است گزینه های دیگر را بررسی کنید.

3. سازنده تراشه کیست؟

خرید گوشی جدید
خرید گوشی جدید

برگه مشخصات فقط به شما می گوید که گوشی شما چه مدل تراشه ای دارد اما به شما نمی گوید که چه کسی آن را تولید کرده است. اگر گوشی شما دارای تراشه اسنپدراگون است، به این معنی نیست که کوالکام آن را تولید کرده است. این بدان معناست که کوالکام این تراشه را طراحی کرده است، اما Samsung Foundry از لحاظ تاریخی تولید واقعی را انجام داده است.

اکنون، بیشتر مردم نمی توانند به این چیزها اهمیت دهند، اما اگر یک پرچمدار اندرویدی می خرید، فقط بدانید که اگر تراشه تلفن شما توسط سامسونگ ساخته نشده باشد، بلکه توسط TSMC – همان شرکت ساخته شده باشد، بهتر است. که تراشه های سیلیکونی اپل را می سازد که داخل آیفون ها قرار می گیرند.

تراشه های ساخته شده TSMC بسیار کارآمدتر هستند و عمر باتری و عملکرد پایدار را افزایش می دهند. در واقع، TSMC تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 را در سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا ساخت. بنابراین، علی‌رغم ویژگی‌های عالی سامسونگ S23 Ultra ، هنوز هم یک گوشی تمام سامسونگ نیست.

4. بهینه سازی نرم افزار آن چقدر خوب است؟

بهینه سازی نرم افزار چیز دیگری است که نمی توانید در برگه مشخصات قرار دهید، اما شاید مهم ترین چیز در مورد یک گوشی باشد. به هر حال، اگر نرم‌افزار کند و باگ باشد، سخت‌افزار برتر واقعاً مهم نیست.

خوشبختانه، اکثر پوسته های محبوب اندروید کاملاً تند هستند. با این حال، باید توجه داشته باشید که برخی از گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه نرم‌افزار طراحی ضعیفی دارند، بنابراین همیشه قبل از خرید، نظرات را تماشا کنید.

5. با چه سرعتی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار و امنیتی را دریافت خواهید کرد؟

خرید گوشی جدید
خرید گوشی جدید

اگر قصد دارید برای مدت طولانی از گوشی خود استفاده کنید، بهتر است یکی را انتخاب کنید که سریع ترین و بیشترین به روز رسانی نرم افزار را دریافت کند. این مشکلی برای کاربران اپل نیست زیرا همه آیفون‌ها بر روی iOS اجرا می‌شوند، اما اگر کاربر اندرویدی هستید، دو بهترین گزینه سامسونگ و گوگل هستند.

از آنجایی که گوگل Android را کنترل می‌کند، تلفن‌های Pixel اولین به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را دریافت می‌کنند. گوشی های گلکسی در ردیف بعدی قرار دارند. آنها معمولا دو ماه بعد آنها را دریافت می کنند. سامسونگ همچنین تا چهار سال به روز رسانی سیستم عامل را ارائه می دهد که بیشتر از سه سال گوگل است.

6. آیا میکروفون و اسپیکر کیفیت خوبی دارند؟

بسیاری از کاربران اندروید از ضعیف بودن میکروفن و بلندگوی تلفن خود شکایت دارند که بر کیفیت تماس تأثیر می گذارد. باز هم، این چیزی نیست که بتوانید در برگه مشخصات بررسی کنید.

اگر کیفیت تماس برای شما مهم است، بهتر است منتظر بمانید تا تلفنی که قصد خرید آن را دارید در فروشگاه های نزدیک شما موجود شود تا بتوانید خودتان آن را تست کنید.
هیچ کس گوشی نمی‌خرد که انتظار شکستن آن را داشته باشد، اما همیشه این اتفاق می‌افتد. بنابراین ایده خوبی است که هزینه های احتمالی تعمیر گوشی را که قصد خرید آن را دارید در نظر بگیرید.

7. پشتیبانی مشتری چقدر قابل اعتماد است؟

یک عامل مهم اما اغلب نادیده گرفته شده در هنگام خرید یک تلفن، قابلیت اطمینان خدمات پشتیبانی مشتری شرکت تلفن هوشمند است. از آنجایی که بسیاری از مردم به فناوری تسلط ندارند، دانستن اینکه افراد آماده کمک به شما در صورت بروز مشکل هستند، اطمینان‌بخش است.

حتی بهتر است اگر فروشگاه های فیزیکی در این نزدیکی وجود داشته باشد که بتوانید وارد آن شوید.

8. هزینه تعمیر چقدر خواهد بود؟

خرید گوشی جدید
خرید گوشی جدید

هیچ کس گوشی نمی‌خرد که انتظار شکستن آن را داشته باشد، اما همیشه این اتفاق می‌افتد. بنابراین ایده خوبی است که هزینه های احتمالی تعمیر گوشی را که قصد خرید آن را دارید در نظر بگیرید.

ترک خوردگی صفحه نمایش و مشکلات باتری دو شایع ترین دلیلی هستند که گوشی های هوشمند نیاز به تعمیر دارند، بنابراین می توانید به صورت آنلاین تحقیق کنید یا از تعمیرگاه محلی خود بپرسید که هزینه تعمیر چقدر است. همچنین می توانید این نکات نگهداری اندروید را دنبال کنید تا در وهله اول نیاز به تعمیر نداشته باشید.

9. آیا شرکت ارزش معاملاتی خوبی ارائه می دهد؟

هنگام ارتقا به گوشی جدید، باید گوشی قدیمی خود را مبادله کنید. این امر به ویژه اگر از خود نپرسید که هر چند وقت یک بار باید گوشی هوشمند خود را ارتقا دهید و همیشه یک مدل جدید را هنگام عرضه بخرید، صادق است. از این طریق نه تنها مقداری پول پس انداز می کنید، بلکه به شرکت اجازه می دهید برخی از اجزای داخلی تلفن قدیمی شما را بازیافت کند، انتشار کربن را کاهش می دهد و برای کره زمین بهتر است.

همه شرکت‌های بزرگ گوشی‌های هوشمند یک سرویس خرید و فروش دارند، اما ارزشی که هر کدام ارائه می‌دهند می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین در هنگام پرداخت به این موضوع توجه کنید. اگر بتوانید با فروش آنلاین گوشی خود ارزش بیشتری کسب کنید، حتی بهتر است.

10. مطالبه گارانتی چقدر آسان است؟

خرید گوشی جدید
خرید گوشی جدید

گوشی‌های هوشمند معمولاً با ضمانت 12 ماهه عرضه می‌شوند، اما ادعای گارانتی چیزی نیست که هیچ سازنده‌ای از شما بخواهد در صورتی که گوشی شما معیوب باشد. چرا؟ چون خوب، به سود آنها لطمه می زند.

برخی حتی تلاش خود را می کنند تا این فرآیند را بیش از آنچه که باید باشد، دست و پا گیر کنند. اگر قصد خرید گوشی را دارید، مطمئن شوید که ادعای گارانتی آن زیاد دردسرساز نیست. می توانید جزئیات را در وب سایت رسمی شرکت بررسی کنید.

مشخصات هنگام خرید گوشی همه چیز نیست

هنگام خرید یک گوشی جدید به راحتی می توان این عوامل مهم را از دست داد و صرفاً روی مشخصات آن تمرکز کرد. اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی، حتی گوشی‌های میان‌رده، به اندازه‌ای قدرتمند هستند که نیازهای کاربر معمولی را به راحتی برآورده کنند، بنابراین نباید روی مشخصات وسواس داشته باشید، مگر اینکه نیازهایتان بیشتر از بقیه باشد.

بنابراین، قبل از اینکه آن گوشی هوشمند هزار دلاری را خریداری کنید، مطمئن شوید که همه این جعبه‌ها را علامت زده است تا وقتی بالاخره آن را در دست گرفتید، احساس کمبود نکنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس