معرفی خودرو چری تیگو TJ-1

81
0
خودرو چری تیگو TJ-1

شرکت چری که در سال 1997 تاسیس شده، در طول دو دهه قبل به سرعت پیشرفت کرده و این روزها به عنوان یکی از بازیگران مهم در صنعت خودروسازی چین، فعالیت می­‌کند. در این مطلب به بررسی خودرو چری تیگو TJ-1 می پردازیم.

خودرو چری تیگو TJ-1

محصولات شاسی‌­بلند و کراس‌­اور چری تحت سری تیگو عرضه می‌­شود. تعداد اعضای این سری با تولید چری تیگو 9 به 15 مدل خواهد رسید. آمار فروش سری تیگو قابل قبول به نظر می‌­رسد، اما از نظر طراحی بدنه نمی‌­توان آن‌ها را هیجان­‌انگیز دانست. ظاهراً چری قصد دارد با معرفی یک عضو جدید، وضعیت را کمی تغییر دهد. این محصول فعلاً با نام تیگو TJ-1 شناخته می­‌شود.

چری تیگو TJ-1 با فرم جعبه‌­ای بدنه طراحی شده است و به واسطه سپرهای مشکی، لبه گلگیرهای زاویه­‌دار، تایرهای آفرود و لوگوی بزرگ چری در جلوپنجره مستطیل‌­شکل، از کراس‌­اورهای شهری فاصله گرفته و به خودروهای بیراهه­‌نورد شباهت دارد.

تزئین سقف و ستون‌های C و D با رنگ مشکی، قطعه همرنگ بدنه بین دو ستون، دستگیره مخفی­‌شونده درها، باله عقب، ریل سقفی و مسیر هوای تزئینی در گلگیر عقب، از دیگر ویژگی‌های ظاهری چری تیگو TJ-1 به‌شمار می­‌آید.

خودرو چری تیگو TJ-1
خودرو چری تیگو TJ-1

البته در یکی دیگر از تصاویر، چری تیگو TJ-1 را با رینگ‌های همرنگ بدنه و تایرهای کوچک‌تر مشاهده می‌­کنیم.

با استناد بر چند تصویر مخفیانه که از کابین چری تیگو TJ-1 انتشار یافته، می­‌توان مواردی شامل صفحه پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر مرکزی عمودی، ترکیب رنگی سفید داشبورد و صندلی‌ها و برخی اجزای دیگر همچون دستگیره درها را تشخیص داد.
انتظار می­‌رود که چری تیگو TJ-1 به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ PHEV مجهز شود، که نیروی خود را از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به محور جلو یا هر چهار چرخ انتقال می‌­دهد.

چری تیگو TJ-1 در نمایشگاه شانگهای 2023 که در ماه آوریل برگزار می­‌گردد، رونمایی خواهد شد. این خودرو از اواسط تابستان 2023 در چین به فروش می‌رسد.

bama

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس