اپل مک بوک لمسی رونمایی خواهد شد

26
0
اپل مک بوک لمسی

بسیاری از لپ‌تاپ‌های موجود در بازار به نمایشگر لمسی مجهز شده‌اند، اما در این سال‌ها اپل در برابر آوردن این فناوری به مک‌ها مقاومت کرده؛ مقاومتی که ظاهراً در حال شکستن است. طبق گزارشی که توسط بلومبرگ منتشر شده، اپل به مک‌بوک‌ها در آینده نمایشگر لمسی اضافه می‌کند و اولین محصول با این فناوری، سال 2025 از راه می‌رسد. در این پست به بررسی اپل مک بوک لمسی می پردازیم.

اپل مک بوک لمسی

به گفته گورمن، مهندسان اپل به‌طور فعالانه درحال کار روی این پروژه هستند که نشان می‌دهد اپل درباره آوردن نمایشگر لمسی به مک‌ها، جدی است. اولین مک‌بوک پرو مجهز به نمایشگر لمسی، مانند مک‌بوک‌های کنونی طراحی سنتی خواهد داشت و همچنان کیبورد و ترک‌پد در اختیار کاربران قرار خواهد داد، بااین‌حال مانند آیفون یا آیپد، نمایشگر لمسی هم خواهد داشت.

اولین مک‌های مجهز به نمایشگر لمسی به احتمال زیاد سیستم‌عامل مک او‌اس را اجرا خواهند کرد؛ چرا که طبق گزارش امروز، اپل روی نسخه ترکیبی iPadOS و macOS کار نمی‌کند. البته اپ‌های آیفون و آیپد روی مک‌های مجهز به تراشه‌های اپل سیلیکون موجود هستند، بلکه توسعه‌دهنده‌ای مانع چنین کاری شود.
سال‌هاست اپل آوردن نمایشگر لمسی به مک‌ها را رد کرده، بنابراین گزارش اخیر نشان‌دهنده یک تغییر استراتژی بزرگ برای این کمپانی است، البته اگر درنهایت با مک‌های مجهز به نمایشگر لمسی روبه‌رو شویم.

به باور مهندسان اپل، مک‌ها و مک او‌اس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نیازی به نمایشگر لمسی ندارند و با همان ابزارهای سنتی یعنی کیبورد و تاچ‌پد می‌توان بهترین استفاده را از آن‌ها داشت. البته کوپرتینویی‌ها چند سال پیش تاچ‌بار (یک نمایشگر لمسی باریک) را به بالای کیبورد اضافه کردند که مورد استقبال قرار نگرفت و درنهایت آن را از جدیدترین مک‌بوک‌ها حذف کردند.

درنهایت انتظار داریم نمایشگر لمسی در مک‌بوک‌ها مورد استقبال قرار بگیرد، بلکه اپل قیمت بسیار بالایی را برای این مدل‌ها درنظر بگیرد که در این‌صورت، کاربران نسبتاً کمی به سراغ آن‌ها خواهند کرد.

bloomberg

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس