نگاهی جامع بر سدان الکتریکی فوق العاده لوکس کادیلاک Celestiq

80
0

جنرال موتورز پس از یک سال، کادیلاک Celestiq را که یک سدان الکتریکی فوق‌ العاده لوکس 300 هزار دلاری است معرفی کرد؛ به گفته خودروسازان، این خودرو می تواند نماینده همه کلادیلاک هایی باشد که تا به حال ساخته شده است. سدان الکتریکی فوق العاده لوکس کادیلاک Celestiq را می بینیم. همچنین شما می توانید مطلب بهترین خودروهای الکتریکی بازار را نیز نگاهی بیندازید.

Celestiq اولین گام بزرگ کادیلاک برای تصاحب بازارهای سطح بالایی است که در حال حاضر تحت سلطه شرکت هایی مانند رولز رویس و بنتلی هستند. به این ترتیب، جنرال موتورز این EV پرچمدار اسپورت که از صفحه نمایش دیجیتال 55 اینچی مجهز به قدرت اولتیوم برخوردار است را با ویژگی هایی بی نظیر ارائه کرده است. با این حال، اکنون تنها نسخه آزمایشی خودرو معرفی شده است و احتمال می رود تولید خوردو به اواخر سال جاری موکول شود.

Celestiq ناب ترین نمونه کادیلاک است که الهام گرفته از میراث 120 ساله این برند یعنی”، خودرهایی دست ساز” به همراه پیشرفته ترین فناوری های جنرال موتورز است.

در مورد قابلیت ها و امکانات خودرور، ابتدا باید بگوییم که ظاهر آن تقریبا یاد آور پورشه پانامرا یا مرسدس بنز EQS می باشد؛ اما وقتی شروع به بررسی جزئیات طراحی می کنید، تفاوت های اصلی ظاهر می شوند. انتهای عقب Celestiq دارای چهار مجموعه چراغ ترمز زاویه ای، دو عدد در هر طرف است که تا چرخ ها کشیده می شوند.

جالب اینجاست که جنرال موتورز از Celestiq به عنوان «خودروی نمایشی» یاد می ‌کند، به این معنی که این خودرو فقط یک کار سفارشی است و برای نمایش عمومی در نظر گرفته شده است و نه برای فروش. اگرچه این بدان معنا نیست که نسخه تولیدی دارای تفاوت های بزرگی با آن خواهد بود، اما این موضوع جالب است که جنرال موتورز بین این دو نمونه تمایز قائل می شود.

جدا از اینکه رونمایی از خودرو باعث جلب توجهات بسیاری شد، اطلاعات زیادی راجع آن فاش نشده است. از آنجایی که Celestiq فقط یک خودروی نمایشی است، جنرال موتورز قصد دارد اطلاعات کامل در مورد مشخصات مربوطه، از جمله برد، ظرفیت باتری، زمان شارژ، و معیارهای شتاب را به صورت دقیق در نسخه تولیدی ارائه کند.

در عوض، این کمپانی خودروساز بر ماهیت سفارشی Celestiq بسیار تمرکز کرده است، درواقع هر یک از خودرو ها به صورت دست ساز ساخته می شوند و طبق گزارش ها، کادیلاک در حال برنامه ریزی است تا تنها حدود 500 دستگاه را در سال تولید کند. به احتمال زیاد، زمانی که اطلاعات مربوط نسخه تولیدی آن در اواخر امسال فاش شود، جزئیات دقیق تری به دست خواهیم آورد.

این خودرو شامل صفحه نمایش دیجیتالی 55 اینچی با “پرده های دیجیتال الکترونیکی” است که GM آن را یک فناوری کارآمد در زمینه حفظ حریم خصوصی توصیف کرده است چرا که به مسافران این اجازه را می دهد به صورت خصوصی فیلم ها را تماشا کنند و راننده امکان دیدن آنها را نداشته باشد. فضای داخلی خودرو با چرم قرمز تزئین شده است که Celestiq را تبدیل به یک خودروی لوکس و سلطنتی می کند.

سقف شیشه ای پانوراما به همراه ویژگی رایج در خودروهای برقی مدرن و فناوری «دستگاه ذرات معلق» جنرال موتورز که به صورت مدولار قابل تنظیم است، Celestiq را به یک خودروی الکتریکی عالی تبدیل کرده است. جنرال موتورز در ساخت این خودرو بر روی عواملی مانند سفارشی سازی، شخصی سازی و حفظ حریم خصوصی تاکید بسیاری داشته است.

انتظار می ‌رود که این سدان برقی در سال 2023 معرفی شود، Celestiq اولین خودرویی خواهد بود که شامل سیستم کمک راننده پیشرفته Ultra Cruise جنرال موتورز است و این کمپانی ادعا می ‌کند “95 درصد” سناریوهای رانندگی در 2 میلیون مایل از جاده ‌های ایالات متحده آمریکا را تحت پوشش قرار می‌ دهد. این سیستم همچنین اولین سیستمی است که پلتفرم جدید اسنپدراگون راید کوالکام که قدرت پردازشی معادل «چند صد» رایانه شخصی دارد، در آن به کار رفته است.

همچنین جزئیات دیگری در مورد برنامه های جنرال موتورز در زمینه تولید Celestiq به دست رسیده است که بر طبق آن، گویا این کمپانی خودروساز قصد دارد 81 میلیون دلار برای پشتیبانی از مونتاژ خود در مرکز فنی جهانی جنرال موتورز در وارن میشیگان سرمایه گذاری کند، وارن محوطه ای است که توسط معمار مشهور فنلاندی Eero Saarinen طراحی شده است. Celestiq اولین خودروی خواهد بود که از زمان افتتاح این مرکز، یعنی در تاریخ می 1956، در آن ساخته می شود.

جنرال موتورز برای اولین بار Celestiq را در مراسم روز EV در اوایل سال 2020 به تعدادی از خبرنگاران نشان داد، اما اکنون تصاویر کاملی از این خودروی EV را منتشر کرده است. Celestiq قرار است به عنوان همراهی برای Cadillac Lyriq که اوایل امسال وارد مرحله تولید شد، عرضه شود. سدان الکتریکی فوق العاده لوکس کادیلاک Celestiq را دیدیم.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس