دزد اطلاعات اپل به چین فرار کرد !

55
0
دزد اطلاعات اپل به چین فرار کرد

کارمند سابق اپل پس از سرقت اسرار تجاری این شرکت بلیط یک‌طرفه به مقصد چین تهیه کرد و از ایالات متحده فرار کرد. دزد اطلاعات اپل به چین فرار کرد.

دزد اطلاعات اپل به چین فرار کرد

ویبائو وانگ، مهندس سابق اپل، به سرقت اسرار تجاری خودروی این شرکت و فرستادن آن‌ها به چین متهم شده است. وزارت دادگستری ایالات متحده می‌گوید وانگ در بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ به اسرار تجاری اپل کار دسترسی پیدا کرده است.

وانگ قبل از جدایی از اپل عضو «تیم گزارمان» بود و به موجب جایگاه شغلی‌اش «دسترسی گسترده‌ای» به دیتابیسی که اطلاعات محرمانه‌ی پروژه‌ی اپل کار را داشت پیدا کرد. تنها چند هزار نفر از ۱۳۵ هزار کارمند تمام‌وقت اپل به این اطلاعات دسترسی دارند.

ویبائو وانگ قبل از دسترسی به دیتابیس،‌ قرارداد حفظ محرمانگی و مالکیت معنوی اپل را امضا کرده بود. او همچنین در جلسات آموزش رازداری شرکت کرد و در آنجا به‌طور صریح توضیح داده شد که سرقت اطلاعات محرمانه چه عواقبی به دنبال دارد.

با جود این وانگ در سال ۲۰۱۶ «کل کد منبع فناوری خودمختار» اپل را دانلود و مدت کوتاهی پیش از استعفا در سال ۲۰۱۸، اطلاعات بیشتری درباره‌ی سیستم‌های خودمختار و سیستم‌های سخت‌افزاری به سرقت برد.

وانگ به هنگام استعفا، به اپل نگفت که قصد دارد کجا برود؛ اما بعدا مشخص شد که او یک جایگاه شغلی در شعبه‌ی آمریکایی شرکتی چینی که مشغول توسعه‌ی فناوری رانندگی خودمختار بوده را پذیرفته است.

اپل در سال ۲۰۱۸ جزئيات دسترسی به داده‌ها را بررسی کرد و متوجه شد وانگ قبل از استعفا به اطلاعات محرمانه دسترسی پیدا کرده. اپل در همان زمان وزارت دادگستری آمریکا را مطلع کرد.

تحقیقات وزارت دادگستری نشان می‌دهد وانگ بلیت یک‌طرفه‌ی هواپیما از سان فرانسیسکو به چین تهیه کرده است. آمریکا حکم دست‌گیری وانگ را صادر کرده است و مهندس سابق اپل در صورت استرداد به این کشور ممکن است تا ۶۰ سال زندانی شود.

وانگ یکی از سه کارمند سابق اپل است که به سرقت اطلاعات محرمانه‌ی اپل کار متهم شده. سال گذشته فردی دیگر به نام شیائولنگ ژانگ پس از سرقت اطلاعات تلاش کرد از آمریکا بگریزد اما دستگیر شد.

macrumors

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس