ساخت و فروش nft در اینستگرام توسط متا

59
0
ساخت و فروش nft در اینستگرام

این شرکت در جریان رویداد Creator Week خود اعلام کرد که اکنون به برخی از سازندگان اینستاگرام اجازه می‌دهد تا مجموعه‌های دیجیتالی NFT را مستقیما در این شبکه اجتماعی ایجاد کنند و بفروشند. در این مقاله به بررسی ساخت و فروش nft در اینستگرام می پردازیم.

ساخت و فروش nft در اینستگرام

از سال گذشته، متا در حال آزمایش NFT در اینستاگرام و فیسبوک بوده است، اما تاکنون، کاربران اینستاگرام می‌توانستند کلکسیون‌های دیجیتالی خود را فقط به نمایش بگذارند. اکنون، این شبکه اجتماعی محبوب به ابزار جدیدی مجهز شده تا سازندگان بتوانند با کمک آن مجموعه‌های NFT خود را بسازند و آن‌ها را به طرفداران و دنبال‌کنندگان خود بفروشند. متا می‌گوید که این ابزار دیجیتال به کاربران اجازه می‌دهد تا NFT های خود را در بلاکچین Polygon ایجاد کنند و سپس آن‌ها را در اینستاگرام یا پلتفرم دیگری بفروشند.

کارمزد اینستاگرام از فروش NFT

همچنین متا ادعا کرده که تا سال 2024 هیچ کارمزدی از فروش NFT نخواهد گرفت، هرچند پرداخت‌هایی که از طریق اپ استور اپل شامل کارمزد 30 درصدی می‌شوند. سازندگان همچنین می‌توانند برای فروش مجدد آثار خود نرخ کمیسیون تعیین کنند که از 5 درصد تا 25 درصد متغیر است.

در حالی که اینستاگرام از مدت‌ها قبل تمرکز خود را روی ارائه ویژگی‌هایی برای کسب درآمد گذاشته است، این اولین باری است که شبکه اجتماعی متعلق به شرکت متا تلاش می‌کند تا به‌طور مستقیم با مارکت‌پلیس‌های NFT مانند OpenSea رقابت کند.

ساخت و فروش nft در اینستگرام
ساخت و فروش nft در اینستگرام

ابزارهای جدید اینستاگرام در حال حاضر فقط در دسترس «گروه کوچکی» از سازندگان در ایالات متحده قرار گرفته، اما متا می‌گوید که قصد دارد «به‌زودی» آن را در دسترس افراد و کشورهای بیشتری قرار دهد.

در همین حال، این شرکت در حال به‌روزرسانی سایر ویژگی‌های مربوط به NFT که به طور گسترده در دسترس کاربران قرار گرفته است. به عنوان مثال، متا پشتیبانی از بلاکچین Solana و کیف پول Phantom را برای کاربران اضافه کرده و استفاده از NFT های ویدیویی به عنوان تصویر پروفایل را قصد دارد فعال کند.

منبع : about.fb

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس