دلیل انتخاب نام گلکسی سامسونگ چه بود؟

58
0
دلیل انتخاب نام گلکسی

اسم دستگاه‌های Samsung Galaxy از نوشیدنی Terlato گرفته شده است که مدیران سطح بالای سامسونگ اغلب از آن می نوشیدند. به گفته اد هو، معاون ارشد سابق سامسونگ، این نام برای مدیران سامسونگ یادآور چیز خاصی بود. دلیل انتخاب نام گلکسی گوشی های سامسونگ را بدانید.

مگر اینکه در یک غار زندگی کرده باشید، که نام “Samsung Galaxy” را نشنیده باشید. این شرکت دومین برند محبوب تلفن در جهان است. بگذریم، بیایید ببینیم نام “Galaxy” از کجا آمده است؟

ما در مورد اینکه سامسونگ چگونه نام “سامسونگ” را به خود اختصاص داده و “S” در “Galaxy S” مخفف چیست، قبلا صحبت کرده‌ایم، اما در مورد بزرگترین نام تجاری این شرکت چطور؟ داستان پشت عنوان “Galaxy” احتمالاً آن چیزی نیست که شما انتظار دارید.

گلکسی سامسونگ

همانطور که احتمالا می دانید، اولین دستگاه با نام تجاری Galaxy “Samsung Galaxy” نام داشت. که یک گوشی هوشمند اندرویدی بود که در سال 2009 راه اندازی و عرضه شد و سال بعد از آن، اولین گوشی از سری Galaxy S عرضه شد.

با شنیدن نامی مانند “Galaxy”، شما تنها کسی نیستید که فکر می کنید سامسونگ این نام را انتخاب کرده است زیرا جالب و آینده نگرانه به نظر می رسد. یا شاید بر اساس نام خود “سامسونگ” به معنای “سه ستاره” باشد. در حالی که هر دوی این دلایل ممکن است در فرآیند تصمیم گیری نقش داشته باشند، اما دلیل اصلی که منجر به الهام گرفتن شده باشد، نیستند.

به گفته «جفری کین»، نویسنده «Samsung Rising»، نام «Galaxy » در واقع از یک بطری نوشیدنی Terlato گرفته شده است. بنابر ادعای معاون ارشد سابق، اد هو، مدیران این نام را به خاطر علاقه به این نوشیدنی انتخاب کردند.

دلیل انتخاب نام گلکسی
دلیل انتخاب نام گلکسی

داستان پشت این نامگذاری همین بود، اما ممکن است اکنون یک سوال دیگر نیز داشته باشید، آیا هنوز هم می توان نوشیدنی Galaxy را خریداری کرد؟ از تاریخ اکتبر 2022، دیگر این نوشیدنی در دسترس نیست. در غیراینصورت، به ازای هر بطری 95 دلار باید بپردازید.

هر نام تجاری دارای تاریخچه یا معنای خاصی نیست. گاهی اوقات شما فقط کلمه ای را روی یک بطری نوشیدنی می بینید که به نظرتان جذاب و قابل توجه است. در واقع، این اتفاق و ایده برداری احتمالا منشأ بسیاری از نام گذاری های تجاری است، و گاهی اوقات به صورت اتفاقی نام های جالبی ساخته می‌شود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس