6 دلیل برای استفاده از لینکدین فراتر از یافتن شغل

56
0
دلیل برای استفاده از لینکدین

در حالی که از لینکدین در اغلب اوقات برای یافتن شغل استفاده می شود، اما این تنها دلیل برای استفاده از این شبکه اجتماعی نیست. ما در این مقاله قصد داریم شما را با ۶ دلیل برای استفاده از لینکدین آشنا کنیم.

معمولا افراد از لینکدین برای جستجوی یک شغل جدید استفاده می‌کنند. شبکه اجتماعی لینکدین را می‌توان راهی مناسب برای یافتن یک شغل دانست که از قضا در این زمینه از شهرت بسیار خوبی نیز برخوردار است.

با این حال، شما نیازی به فعالیت زیاد در لینکدین برای جستجوی شغل جدید ندارید و در این مقاله قصد داریم دلایل استفاده از linkedin را برای استفاده هایی غیر از جستجوی شغل، عنوان کنیم.

۱. از لینکدین برای کسب اعتبار استفاده کنید.

از لینکدین برای کسب اعتبار استفاده کنید.
از لینکدین برای کسب اعتبار استفاده کنید.

در صورتی که توانایی های خود را به خوبی در شبکه اجتماعی لینکدین معرفی کنید، قطعا یک شرکت خوب برای استخدام شدن پیدا خواهید کرد. تمام افراد به دنبال شغل دائم هستند که بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند و احساس خوبی داشته باشند. در صورتی که عملکرد خوبی در معرفی خود داشته باشید، قطعا کارفرمای موردنظرتان را پیدا می کنید، همچنین امید است که همکاری بلند مدتی نیز داشته باشید.

توجه داشته باشید که شاغل بودن شما دلیلی برای کنار گذاشتن یادگیری اطلاعات و یا علوم جدید و حتی نرفتن به دنبال کسب و کار جدید نیست. یکی از ویژگی‌های جذاب لینکدین را می‌توان ایجاد شهرت برای شما به عنوان یک متخصص دانست؛ این کار را می‌توانید با بروزرسانی پروفایل خود یا پست کردن موفقیت‌هایی که در طول دوران کاری خود به دست آورده‌اید، انجام دهید.

این کار هم برای شما و هم برای شرکتی که در آن کار می کنید، مفید است. همچنین به دیگران نشان می دهد که کارفرمایان شما بهترین ها را استخدام می کنند. علاوه بر آن به عنوان یک بلیط طلایی برای شما عمل می کند در صورتی که اخراج شدید و یا مجبور شوید به دنبال محل کار دیگری باشید، بتوانید از آن استفاده کنید.

۲. استفاده از لینکدین برای مطالعه و یادگیری مهارت‌های جدید

استفاده از لینکدین برای مطالعه و یادگیری مهارت‌های جدید
استفاده از لینکدین برای مطالعه و یادگیری مهارت‌های جدید

در صورتی که شما حساب پریمیوم لینکدین را در اختیار دارید، می‌توانید از قابلیت linkedin learning استفاده کنید. شما با استفاده از آن می‌توانید مهارت های زیادی همانند مهارت‌های صنعتی یا ترفند‌های فتوشاپ و نرم افزار‌های مدیریت پروژه را یاد بگیرید.

به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی نسخه پریمیوم LinkedIn، شما به محتوای تخصصی دسترسی پیدا می‌کنید تا به شما در پیشرفت کسب و کارتان کمک کند. آموزش های جدید همواره بروز می شوند که می‌تواند نقش ویژه‌ای در پیشرفت کاری و حرفه‌ای شما داشته باشد.

این یادگیری مداوم، به خصوص زمانی که تصمیم به تحصیل مجدد دارید و در زمینه‌های تکنولوژی مشغول تحصیل هستید، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در توانایی های شما داشته باشد. برای اینکه در شغل خود جز برترین ها به حساب بیایید، باید با این روندها همگام باشید.

۳. از لینکدین در زمینه تحقیقات استفاده کنید

از لینکدین در زمینه تحقیقات استفاده کنید
از لینکدین در زمینه تحقیقات استفاده کنید

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب linkedin را می‌توان امکان دسترسی شما به داده‌های خاص شرکت و همچنین وضعیت سایر رقیبان دانست؛ این داده‌ها می‌توانند مربوط به مدت زمان اشتغال کارکنان یا مهارت‌های موردنیاز برای یک شغل خاص دانست.

اگر شما یک کارمند فعال در بخش منابع انسانی باشید که در مدیریت کارکنان شرکت نقش دارد، این ابزار برایتان بسیار ارزشمند خواهد بود. این به شما این امکان را می دهد که به شرکت خود کمک کنید تا با استخدام های جدید همچنان در صدر باقی بماند.

در صورتی که دارای حساب پریمیوم نیستید، باز هم می‌توانید برای امور تحقیقاتی از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید روی پروفایل لینکدین یک شرکت کلیک کرده و تعداد کارمندان مشغول به کار و آگهی های مربوط به استخدام را مشاهده کنید.

۴. از لینکدین برای روز‌های سخت استفاده کنید

از لینکدین برای روز‌های سخت استفاده کنید
از لینکدین برای روز‌های سخت استفاده کنید

حتما به این موضوع توجه داشته باشید که به محض گرفتن شغل موردنظرتان، ارتباط شما با linkedin نبایدقطع شود.

بلکه باید به دلایل مختلفی مدام این ارتباط را تقویت کنید، از لذت های ساده مانند صحبت کردن با افراد همفکر گرفته تا گرفتن ایده های جدید و حتی به منظور اینکه این شبکه می تواند سود شما و شرکت شما را افزایش دهد. یا اینکه ممکن است فرصت‌های ناشناخته زیادی را در دسترس شما قرار دهد.

داشتن ارتباط و فعال بودن در لینکدین می‌تواند برای روز‌های سخت بسیار سودمند و مناسب باشد، زیرا ورود به هر کاری می‌تواند در عین حال امکان اخراج شدن را هم به دنبال دارد علاوه بر آن احتمال کسالت و عدم توانایی برای ادامه همکاری از جانب خود را نیز در نظر بگیرید و بدین ترتیب، می‌توانید شغل جدید و مناسب خود را پیدا کنید. در چنین موقعیت هایی، بهتر است به عملکرد حرفه ای و برخورد مناسب با دیگران شهرت داشته باشید.

لینکدین می‌تواند بستر مناسبی را برای این کار فراهم کند؛ در این شبکه اجتماعی، کارفرما می‌تواند توانمندی‌ها و قابلیت های شما را به صورت آنلاین بررسی کند و تصمیم نهایی را برای استخدام شما اتخاذ شود.

۵. از لینکدین برای پیگیری ترند‌های جدید در صنعت استفاده کنید

از لینکدین برای پیگیری ترند‌های جدید در صنعت استفاده کنید
از لینکدین برای پیگیری ترند‌های جدید در صنعت استفاده کنید

لینکدین یک راه عالی برای پیگیری ترند‌ها در صنعت است؛ شما می‌توانید از این طریق وضعیت کلی تقاضا و نیاز در بازار را مورد بررسی قرار دهید.

شما می‌توانید کار بررسی ترند‌ها را با دنبال کردن شرکت‌ها و متخصصان فعال در صنعت مورد نظر خود انجام دهید ، کسانی که به صورت مرتب پست منتشر می‌کنند و به مردم اجازه می‌دهند از دستاوردهای خود مطلع شوند. این اطلاعات می‌تواند شامل زمان هایی مانند هنگام کاهش یا افزایش سود، یا پیشرفت‌های خاص در فناوری یا تحقیقات باشد.

در صورتی که شرکت‌های تاثیرگذار در صنعت را در لینکدین دنبال می‌کنید، یک فید خبری ایجاد می شود تا بتوانید تمام اخبار خاص را به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه دنبال کنید. در حقیقت شما همان کاری را انجام خواهید داد که برای فیسبوک یا توییتر انجام می دهید، اما به دلیل قابلیت لینکدین در دنبال کردن صنایع و افراد خاص، به جای اینکه مجبور باشید پست‌های رندوم یا خانواده و دوستان خود را دنبال کنید، همه این اطلاعات منحصر به شغل شما هستند.

۶. یک بلاگ در لینکدین ایجاد کنید

یک بلاگ در لینکدین ایجاد کنید
یک بلاگ در لینکدین ایجاد کنید

شما می‌توانید با راه‌اندازی یک بلاگ در لینکدین، این شبکه اجتماعی را به یک منبع عالی در زمینه‌های مختلف، تبدیل کنید.

شما میتوانید پست‌های مختلفی در رابطه با شغل، افکار یا حتی مشاوره‌های عمومی خود را در قالب یک متخصص منتشر کنید. این کار به ویژه هنگامی مفید است که در نویسندگی هم تاحدودی مهارت داشته باشید: این مهارت‌ها به معرفی هرچه بهتر کار شما و جایگاه شما به عنوان یک متخصص کمک می‌کنند.

لینکدین را می‌توان یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی دانست که باعث بیشتر و بهتر دیده شدن شما خواهد شد. اگر از حرفه و کار خود لذت می‌برید و به دنبال پیشرفت هستید، لینکدین می‌تواند ابزاری عالی برای موفقیت شما باشد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس