چگونه با استفاده از Google Jamboard یک نمودار ایجاد کنیم؟

49
0
استفاده از Google Jamboard

نمودارهای وابستگی راهی مفید برای تجسم ایده ها و داده ها هستند. در این مقاله نحوه ایجاد آنها در Google Jamboard آورده شده است. استفاده از Google Jamboard برای رسم نمودار را بررسی میکنیم.

ایجاد ایده ها و جمع آوری اطلاعات می‌تواند طاقت فرسا باشد. مرتب کردن آن ایده ها می‌تواند حتی سخت تر باشد. خوشبختانه، تعدادی ابزار و تکنیک وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از دردسر یافتن ارتباط میان ایده ها و مرتب کردن آنها فرار کنید.

برای مرتب سازی ایده های خود، از یک ابزار نمودارسازی رایج استفاده کنید: نمودار وابستگی Affinity Diagram.

نمودار وابستگی Affinity چیست؟

یکی از نمودارهای مورد استفاده در حل مسائل و ایده گرفتن، نمودار وابستگی است. نمودار وابستگی ابزاری است که برای مرتب سازی ایده ها و داده ها استفاده می‌شود. نمودارهای وابستگی برای طوفان فکری و یافتن الگوها استفاده می‌شود.

برای ایجاد یک نمودار، ابتدا ایده ها و مشاهدات را روی کارت های یادداشت جداگانه ثبت کنید. در مرحله بعد، به دنبال مضامین مشترک در میان کارت ها بگردید. در نهایت، کارت های یادداشت را در گروه هایی از موضوعات رایج مرتب کنید.

می‌توانید نمودارهای وابستگی را با دست ایجاد کنید، ایجاد آنها به صورت دیجیتالی مؤثرتر است. یکی از بهترین گزینه ها برای ایجاد نمودارهای وابستگی Google Jamboard است، زیرا می‌توانید از Google Jamboard در هر کجا استفاده کنید.

1. یادداشت های چسبنده را در Jamboard ایجاد کنید

برای ایجاد یک نمودار وابستگی، ابتدا باید یادداشت های چسبنده در Google Jamboard ایجاد کنید. برای انجام این کار، روی نماد یادداشت چسبنده در سمت چپ صفحه کلیک کنید. یا می‌توانید از میانبر صفحه کلید CTRL + Shift + P استفاده کنید. فقط باید یک ایده را روی هر یادداشت قرار دهید.

Jamboard دارای پنج رنگ مختلف یادداشت برای انتخاب است. می‌توانید همه ایده های خود را روی یک رنگ قرار دهید، ایجاد یادداشت های چسبنده در رنگ های مختلف به شما در تشخیص بصری ایده ها کمک می‌کند.

پس از اتمام نوشتن ایده ها، برای شروع دسته بندی، باید یادداشت های چسبنده روی Jamboard خود داشته باشید (که روی هر کدام فقط یک ایده نوشته شده است).

2. دسته بندی ایده ها ایجاد کنید

پس از ایجاد تمام یادداشت های چسبنده، وقت آن است که به دنبال الگوهای رایج بگردید. از خود بپرسید: “شباهت بین این یادداشت ها چیست؟” و «موضوعات رایج را کجا می‌بینم؟»

تم ها، شباهت ها و الگوهای رایجی که می‌بینید را بنویسید. این اطلاعات، برای تکمیل مرحله بعدی ضروری است. می‌توانید با کلیک کردن روی نماد کادر متن در سمت چپ صفحه، فهرستی از تم ها را به Jamboard خود اضافه کنید.

ممکن است متوجه شوید که از تمام موضوعاتی که می‌نویسید استفاده نمی‌کنید. اشکالی ندارد! در این مرحله، فقط مهم است که فهرستی از الگوها ایجاد کنید.

3. یادداشت های چسبنده را در دسته بندی سازماندهی کنید

هنگامی که فهرستی از تم ها و الگوها تهیه کردید، وقت آن است که یادداشت های چسبنده را در گروه ها مرتب کنید. با استفاده از نماد کادر برای هر طرح زمینه یا الگو یک Header ایجاد کنید. سپس، یادداشت های چسبنده را در زیر سربرگ مناسب قرار دهید.

هنگامی که همه یادداشت های چسبنده سازماندهی شدند، حاشیه هایی را در اطراف هر دسته ایجاد کنید. می‌توانید این کار را با کلیک بر روی نماد شکل در سمت چپ صفحه انجام دهید. شما باید روی شکل کلیک راست کرده و Order و سپس Send to back را انتخاب کنید. این کار از مسدود کردن یادداشت های چسبنده شما جلوگیری می‌کند، اما به شما امکان می‌دهد حاشیه را حفظ کنید.

اکنون شما یک نمایش بصری از تم های رایج در ایده ها دارید، بنابراین می‌توانید مراحل بعدی پروژه خود را شروع کنید. وقتی الگوهایی را در مقابل خود می‌بینید، تشخیص اینکه چه اقداماتی برای پیشرفت پروژه خود باید انجام دهید آسان است.

نمودارهای وابستگی زمانی مفید هستند که سعی کنید مقادیر زیادی از اطلاعات را مرتب کنید. با تفکیک ایده ها یا مشاهدات خود در یادداشت های چسبنده فردی، می‌توانید به جای غرق شدن در اطلاعات، روی یافتن شباهت ها در اطلاعات خود تمرکز کنید.

هنگامی که بتوانید آن شباهت ها را پیدا کنید، می‌توانید ببینید که مراحل بعدی پروژه شما باید چه باشد، خواه این به معنای ایجاد تغییرات در نمونه اولیه، بازگشت به جمع آوری داده های بیشتر یا چیز دیگری باشد. استفاده از Google Jamboard برای رسم نمودار را یاد گرفتید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس