10 نکته برای جذب فالوور در اینستاگرام: در اینستاگرام مورد توجه قرار بگیرید

97
0
جذب فالوور در اینستاگرام

اگر تعداد فالوور های اینستاگرام شما کم است و لایک یا کامنت چندانی دریافت نمی کنید، این نکات قطعا به شما برای جذب فالوور در اینستاگرام کمک خواهد کرد.

آیا مدت کوتاهی است که از اینستاگرام استفاده می کنید و فقط تعداد انگشت شماری فالوور دارید؟ آیا برخلاف تمام تلاشتان، به ندرت روی عکس هایتان لایک و کامنت دریافت می کنید؟

در اینصورت، این نکات به شما کمک می‌کند که پیشرفت کنید و ایده های جدیدی درباره چگونگی ارتقای پیج اینستاگرام به شما می‌دهد.

1.جذب فالوور در اینستاگرام: فقط بهترین عکس ها را آپلود کنید

به افرادی که در اینستاگرام فالو می کنید دقت کنید. اگر آنها دوستان، افراد مشهور یا اکانت های معروف اینستاگرام نباشند، احتمالاً آنها را به دلیل علاقه به عکس هایشان دنبال می کنید. خودتان را به جای فالوورهایتان بگذارید. یکی از راه‌های جلب توجه در اینستاگرام این است که از افراد دیگر الگوبرداری کنید و عکس‌هایی را با فالوورهایتان به اشتراک بگذارید که به آنها علاقه نشان می دهند.

وقتی افراد وارد حساب اینستاگرام شما می‌شوند، دوست دارید که با مهارت‌های عکاسی شما شگفت زده شوند. این اتفاق نمی افتد مگر زمانی که شما فقط بهترین عکس های خود را در اکانت خود پست کنید.

این به این معنا نیست که شما باید از ارسال تصاویر یهویی و نه چندان با کیفیت خودداری کنید. برای این عکس‌ها، همیشه می‌توانید یک حساب جداگانه ایجاد کنید یا فقط آنها را به لیست کلوز فرند خود بفرستید.

وقتی عکسی را در کلوز فرند خود ارسال می کنید، در پروفایل عمومی شما ظاهر نمی شود، بنابراین لازم نیست نگران باشید که بقیه نمونه کارهای اینستاگرام شما را تحت تاثیر قرار می دهد یا خیر.

2. یک رویه مشخص در پیش بگیرید

یک رویه مشخص در پیش بگیرید
یک رویه مشخص در پیش بگیرید

اگر می‌خواهید فالوور های زیادی در اینستاگرام داشته باشید، احتمالا دنبال نوع خاصی از فالوور هستید. اگر زیاد سفر می کنید، می خواهید افراد علاقه مند به سفر را جذب کنید. اگر اهل غذا خوردن هستید، می‌خواهید افراد علاقه مند به غذا ها و رستوران ها را جذب کنید. جدی گرفتن اینستاگرام یعنی همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید.

مطمئن شوید که هر عکسی که آپلود می کنید برای “فالوور هدف” شما جالب باشد. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که افراد اکانت‌های اینستاگرام را آنفالو می‌کنند این است که عکس‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند به با هدف اصلی پیج همخوانی ندارند، بنابراین مراقب باشید تا این اشتباه را انجام ندهید.

3.جذب فالوور در اینستاگرام: سبک خاص خود را داشته باشید

مردم غالبا اکانت های اینستاگرام را دنبال می کنند زیرا زیبایی ظاهری آن پیج را دوست دارند. آنها عاشق سبک عکس های آپلود شده هستند. اگر به طور مرتب فیلترهایی را که استفاده می کنید تغییر دهید، بین رنگی و سیاه و سفید جابه جا شوید، یا هر روز با سبک های مختلف بازی کنید، پیج شما نمیتواند جذابیت اولیه خود را داشته باشید.

مدت زمانی را صرف کشف سبک خود بکنید. برای مثال وس اندرسون عمدتاً بر تقارن و رنگ‌های پاستلی تمرکز می‌کند. Foodstories به غذاهای زیبا و استایل داخلی توجه می کند.

این به این معنا نیست که شما باید برای همیشه در این سبک باقی بمانید. شما برای تغییر و پیشرفت آزاد هستید. وقتی صحبت از تشویق کردن مردم به دنبال کردن شما در اینستاگرام می شود، داشتن یک استایل مشخص و تا حد زیادی ثابت می تواند بسیار مفید باشد.

4. جذب فالوور در اینستاگرام: از هشتگ ها به طور هوشمندانه استفاده کنید

جذب فالوور در اینستاگرام: از هشتگ ها به طور هوشمندانه استفاده کنید
جذب فالوور در اینستاگرام: از هشتگ ها به طور هوشمندانه استفاده کنید

استفاده از هشتگ ها یکی از بهترین راه ها برای جذب افراد بیشتر برای دیدن عکس ها و ویدیوهای شماست. اینستاگرام تعداد هشتگ هایی را که می توانید در هر پست استفاده کنید به 30 عدد محدود می کند. در حالی که نظرات مختلفی در مورد اینکه واقعاً چه تعداد هشتگ باید استفاده کنید وجود دارد، با این حال پاسخ مشخص و قطعی وجود ندارد. به نظر نمی رسد که استفاده از تمام 30 هشتگ اثر منفی با خود به همراه داشته باشد،پس چرا که نه.

وقتی نوبت به انتخاب هشتگ‌ها می‌رسد، از مواردی مانند #love یا #instagood جدا اجتناب کنید. این هشتگ ها بیش از حد گسترده هستند. ودر نتیجه پست های شما در این بین دیده نخواهند شد.

به جای آن، هشتگ های انتخابی خود را بسیار مرتبط با علایق و اهداف پیج خود انتخاب کنید. برای انجام این کار، شروع به تایپ یک هشتگ در کپشن خود کنید و اینستاگرام گزینه‌هایی را پیشنهاد می‌کند که می‌توانند برای آن موضوع عملکرد خوبی داشته باشند. با این حال، در دام استفاده پیوسته از هشتگ های یکسان نیافتید. باید هشتگ ها را با موضوعات عکس های خود سفارشی کنید. در اینصورت شما به افراد بسیار بیشتری دسترسی خواهید داشت.

5. زیاد پست منتشر نکنید

وقتی هیچ دنبال کننده ای ندارید، نگران این نباشید که تعداد زیادی پست منتشر می کنید. به محض اینکه فالوورهای شما شروع به رشد کرد، سعی کنید آنها را با انتشار پست های زیاد در روز آزار ندهید. توصیه می کنیم در یک دوره 24 ساعته بیش از چهار عکس یا ویدیو منتشر نکنید.

همه عکس های خود را یکجا آپلود نکنید. می‌توانید پست‌های آماده برای انتشار را به‌عنوان پیش‌نویس در اینستاگرام ذخیره کنید. Preview app یکی از راه‌های پیشرفته برای انجام این کار است و در iOS و Android در دسترس است.

از طرفی، می‌توانید از سرویسی مانند Buffer برای برنامه‌ریزی پست‌های اینستاگرام استفاده کنید.

6. با فالوور های خود تعامل داشته باشید

به یاد داشته باشید، اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است، نه فقط یک پلت فرم انتشار عکس و ویدیو. برای موفقیت در اینستاگرام، باید حضور فعالی در این پلتفرم داشته باشید.

کمترین کار ممکن این است که به نظراتی که در پست‌های خود دریافت می‌کنید پاسخ دهید و افراد و مکان‌هایی را که در عکس‌های شما هستند یا مرتبط با آنها هستند، تگ کنید. در نتیجه، آن افراد یک اعلان دریافت خواهند کرد و حتی ممکن است آنها هم شما را تگ کنند. اگر هنوز در تلاش هستید تا بفهمید چگونه فعالیت جدی خو در اینستاگرام را آغاز کنید، این اولین قدم برای شروع است.

یک راه ساده برای انجام این کار این است که هشتگ های اینستاگرام مرتبط با اهداف خود را دنبال کنید. برخی از عکس‌هایی که با این هشتگ‌ها تگ شده‌اند، در فید شما ظاهر می‌شوند. مدتی را صرف گذاشتن نظرات مفید در مورد این پست ها و دنبال کردن پروفایل هایی کنید که برایتان جذاب هستند.

7.جذب فالوور در اینستاگرام: از استوری های اینستاگرام برای دیده شدن عکس های خود استفاده کنید

استوری های اینستاگرام به سرعت به بخش کلیدی این پلتفرم تبدیل شده است و می تواند راهی عالی برای ایجاد تعامل بین دنبال کنندگان شما باشد. ما یکسری نکات را برای جذاب‌تر کردن استوری‌های اینستاگرام شما پیشنهاد می‌کنیم.

نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که استوری ها روشی عالی برای به اشتراک گذاشتن محتوا هستند که می تواند یک دید کلی نسبت به هر آنچه در پروفایل اصلی خود به اشتراک می گذارید ارائه دهد.

یک مزیت دیگر این است که استوری ها می توانند حاوی لینک هایی به وب سایت شما باشند. این کار را نمی‌توانید در پست‌های اصلی اینستاگرام خود انجام دهید، و آن را به یکی از راه های هدایت فالوورهای اینستاگرام خود به پلتفرم های دیگر تبدیل می‌کند.

8. عکس های متعدد را به صورت همزمان ارسال کنید

اگر در حین عکاسی تعدادی عکس گرفته‌اید، ممکن است بخواهید این عکس‌ها را در قالب یک پست منتشر کنید و نه به صورت چند پست جداگانه. پست های چند تصویری می توانند حداکثر 10 تصویر داشته باشند که همگی یک عنوان را به اشتراک می گذارند. کاربران می توانند در فید خود، آنها را از چپ به راست بکشند.

مزیت این کار این است که می توانید محتوای بیشتری را در یک پست ارائه کنید.

این کار به مراتب بهتر از انتشار چندین پست پشت سرهم می باشد که ممکن است همه شبیه به هم باشند.

9.جذب فالوور در اینستاگرام: تلاش برای تعامل فعال

اگر واقعاً می خواهید تعامل بیشتری در اینستاگرام داشته باشید، از انجام اینکار نترسید و از فالوور های خود در کپشن سوال بپرسید.

از مردم بخواهید که اگر عکس را دوست داشتند، آن را لایک کنند. یک مکالمه را شروع کنید. این روش تعامل در وبلاگ ها و همچنین فیس بوک و توییتر کار می کند و در اینستاگرام نیز نتیجه ی خیلی خوبی داشه است.

10.جذب فالوور در اینستاگرام: ویرایش حرفه ای

اگر می خواهید با رقبای خود متفاوت باشید، یکی دیگر از راه های عالی برای انجام این کار این است که عکس های خود را با استفاده از یک برنامه ویرایش عکس به شکلی متفاوت و خلاقانه ویرایش کنید. ویژگی‌های ویرایش اینستاگرام بد نیستند، اما گزینه‌های بهتری هم وجود دارد مثل مقاله 6 روش طراحی پست اینستاگرام با canva که میتواند کمک کننده باشد.

چگونه در اینستاگرام توجه ها را به سمت خود جلب کنیم؟!

با اجرای برخی یا تمام نکات ذکر شده در این مقاله، نه تنها پروفایل بسیار جذاب تری خواهید داشت، حتی می توانید از این طریق کسب درآمد داشته باشید.

باتمام نکات ذکر شده را رعایت کنید و به تدریج خواهید دید که فالوورها و تعامل شما افزایش می یابد. شما می توانید به تعداد بسیار بیشتری از افراد دسترسی پیدا کنید. کسی چه می داند؟ شاید حتی یک روز تیک آبی هم گرفتید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس