ده ویژگی کاربردی دایرکت اینستاگرام

123
0
ویژگی کاربردی دایرکت اینستاگرام

اینستاگرام ویژگی های مفید بسیار زیادی دارد که یک تجربه فوق العاده را برای کاربران در هنگام چت کردن فراهم می کند.

دیگر مثل قدیم نیست که اینستاگرام فقط به اشتراک گذاری عکس ها و ویدیوهای ده ثانیه ای بپردازد. بلکه امروزه، به یک برنامه بسیار تعاملی با ویژگی های هیجان انگیز تبدیل شده است.

در کنار همه اینها دایرکت های اینستاگرام بهتر از همیشه هستند. به جای اینکه فقط به ارسال پیام، محدود باشند، کاربران اکنون می توانند استفاده های بیشتری از آن داشته باشند‌.

آیا به دنبال راهی برای استفاده هرچه بیشتر از دایرکت خود هستید؟ ما با کاربردی ترین ویژگی ها را برای استفاده در DM های اینستاگرام گردآوری کرده ایم تا بتوانید از آنها لذت ببرید.

1-ویژگی کاربردی دایرکت اینستاگرام: نظرسنجی اینستاگرام

گاهی اوقات در چت های گروهی، به دلایلی همچون اختلاف نظر ممکن است مشاجره ای صورت بگیرد. چه در حال برنامه ریزی برای تعطیلات باشید یا در حال صحبت در رابطه با سیاست جهانی، نظرسنجی های اینستاگرام به شما کمک می کنند تا از نظرات هر یک از اعضای گروه مطلع شوید.

برای ایجاد نظرسنجی در دایرکت اینستاگرام:

گروپ چت مورد نظر را باز کنید و روی نماد استیکر کوچک در سمت راست پایین مکان تایپ خود کلیک کنید.

روی «Poll» ضربه بزنید.

سوال نظرسنجی و گزینه های خود را اضافه کنید.

Create Poll را انتخاب کنید. سوال به طور خودکار به دایرکت ها ارسال می شود تا اعضا به آن رای دهند.

این یک راه ساده برای تصمیم گیری درباره موضوعات و بحث های مختلف می باشد. با این حال، ویژگی نظرسنجی فقط برای گروپ چت های دارای ۳ عضو یا بیشتر در دسترس است. شما این ویژگی را در دایرکت های شخصی دریافت نمی کنید.

2- ویژگی کاربردی دایرکت اینستاگرام: بی‌صدا کردن اعلان‌ها

اهمیت ندادن به افراد در اینستاگرام بسیار ساده است. شما می توانید از ویژگی Mute برای جلوگیری از ارتباط ناخواسته با کاربران خاص استفاده کنید. هرچند ممکن است دلایل شخصی تری هم برای میوت کردن برخی افراد داشته باشید.

میوت کردن چت یک نفر به آن شخص اطلاع داده نمی شود. با این حال، آن‌ها می‌توانند به شما پیام ارسال کنند، شما را تگ کنند و حتی برایتان پست‌ فوروارد کنند – با این تفاوت که فقط به شما اطلاع داده نمی‌شود. حال اگر می‌خواهید ارتباط خود را به طور کامل با فرد مورد نظر قطع کنید، باید آن شخص را در اینستاگرام بلاک کنید.

اینستاگرام همچنین گزینه‌هایی را برای بی‌صدا کردن تمام پیام ها و اعلان ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

این تنظیمات برای پوشه ی مربوط به دایرکت های شما می باشد. همچنین یک پوشه برای ریکوئست ها در اینستاگرام از طرف افراد ناشناس وجود دارد. کاربران از این پیام ها اعلان دریافت نمی کنند مگر اینکه در خواست آن ها را بپذیرند.

3- مسیج ریکشن

کم حرف هستید، یا اینکه وقت چندانی برای تایپ کردن ندارید؟ دایرکت اینستاگرام به کاربران این امکان را می دهد که به پیام ها و پست های به اشتراک گذاشته شده در صندوق ورودی خود واکنش نشان دهند. شما می توانید از بین شش ایموجی اصلی یا حتی ایموجی های بیشتر یکی را انتخاب کنید.

علامت + در نوار واکنش به شما امکان می دهد تا ایموجی های دیگری را انتخاب کنید. یک گزینه «Customize» برای تغییر ترتیب شکلک‌ها و شخصی سازی آن‌ها بر اساس استفاده شما هم وجود دارد.

4- ارسال گیف و استیکر

اینستاگرام قابلیتی را معرفی کرده است که در آن کاربران می توانند گیف و استیکر را برای سایر افراد در دایرکت ارسال کنند.

این ویژگی باعث می شود چت کردن در اینستاگرام سرگرم کننده و لذت بخش تر باشد و افراد را تشویق کند تا زمان بیشتری را در این اپ صرف کنند. بنابراین، دفعه بعد که شخصی پستی برای شما ارسال کرد یا یک استوریدر اینستاگرام به اشتراک گذاشت، با GIF و استیکر واکنش نشان دهید تا مکالمه‌ی شما ادامه پیدا کند.

روی نماد استیکر در گوشه سمت راست پایین صفحه چت خود ضربه بزنید. از آنجا، می توانید انتخاب کنید که یک استیکر یا یک GIF ارسال کنید.

5-ویژگی کاربردی دایرکت اینستاگرام: ارسال پیام های صوتی در دایرکت اینستاگرام

ارسال وویس یک ویژگی فوق العاده کاربردی به حساب می آید زیرا ابهام و کج فهمی را که گاهی اوقات توسط پیام های متنی ایجاد می شود را از بین می برد. اگر می خواهید منظور و لحن خود را واضح تر عنوان کنید، به شما توصیه می کنیم که وویس بفرستید.

پیام های صوتی همچنین در زمان شما صرفه‌جویی می‌کنند و نیاز به برقراری تماس با دیگران را از بین می‌برند. کاربران می توانند هنگام ضبط وویس آن را قفل کنند تا لغو نشود. همچنین می توانید یک پیام صوتی حداکثر یک دقیقه ای را در دایرکت اینستاگرام ارسال کنید.

6-ویژگی کاربردی دایرکت اینستاگرام: Vanish Mode

طبیعی است که افراد در زمینه مکالمات و حریم خصوصی خود نیازمند امنیت می باشند. اگر می خواهید مکالمات اینستاگرام خود را خصوصی نگه دارید، پیشنهاد می کنیم از Vanish Mode استفاده کنید. در ادامه نحوه استفاده از این ویژگی آمده است:

چت را به سمت بالا بکشید و آن را نگه دارید تا زمانی که وارد یک گپ با پس‌زمینه مشکی شوید و پیام You are in Vanish Mode را مشاهده کنید.

سپس به گفت و گو بپردازید.

برای لغو Vanish mode، انگشت خود را به سمت بالا بکشید و رها کنید.

همچنین اگر از این صفحه چت اسکرین شات گرفته یا ریکورد شود ، اعلان هایی برای شما ارسال می شود . Vanish mode زمانی به پایان می رسد که یکی از کاربران چت را ترک کند.

7- فرستادن سلفی در دایرکت

دایرکت اینستاگرام به کاربران اجازه می دهد که برای یک دیگر عکس و سلفی ارسال کنند. همچنین می توانید از ویژگی هایی مانند Boomerang، Collage، Multi-capture و … استفاده کنید.

8- ریپلی زدن به پیام ها

ریپلی زدن به پیام ها
ریپلی زدن به پیام ها

می‌توانید پیام خاصی را در هنگام چت کردن انتخاب کنید و مستقیما به آن پاسخ دهید. در حال حاضر، می توانید به تکست ها، ریلز ها و پست ها به صورت ریپلی بزنید.

9-ویژگی کاربردی دایرکت اینستاگرام: ارسال پست

ارسال پست
ارسال پست

خلق محتوای مفید در اینستاگرام چندان کار ساده‌ای نیست، اما ارسال این قبیل پست ها به دوستان، صد در صد آسان است. می توانید پست های جالب و مفید را در دایرکت برای عزیزان خود فوروارد کنید. اگر اینستاگرام شما به فیس بوکتان متصل است، می توانید این پست ها را برای مخاطبین فیس بوک خود نیز ارسال کنید.

کاربران می توانند این پست ها را به صورت تکی یا همزمان برای چند نفر هم ارسال کنند. پست هایی که شما و دوستانتان برای یکدیگر ارسال می کنید را می توانید در استوری خود به اشتراک بگذارید. فقط پست مورد نظر خود را انتخاب کنید، از علامت فلش برای اشتراک‌گذاری استفاده کنید و Add Post to Your Story را انتخاب کنید.

10-ویژگی کاربردی دایرکت اینستاگرام: محدود کردن حساب ها

برای رعایت هر چه بیشتر حریم خصوصی افراد، اینستاگرام ویژگی را در اختیار کاربران قرار داده است که می توانید حساب های افراد را در اینستاگرام محدود کنید. این ویژگی اعلان‌های مربوط به یک حساب را در حالت بی‌صدا و پیام‌ها ی دریافتی از آن را در صندوق ورودی « Other» قرار می‌دهد تا آنها را از دید دور نگه دارد. یک حساب محدود شده در واقع بلاک نشده است، بلکه فقط محدود است.

یک کاربر محدود همچنان می تواند محتوای اکانت شما را مشاهده کند. برای حذف کامل دسترسی یک فرد از اکانت اینستاگرام خود، می توانید آنها را بلاک کنید.

اگر در روزهای آتی حس کردید که اشتباهی رخ داده بود می توانید حساب محدود شده را آزاد کنید تا پیام های او در صفحه اصلی دایرکت های شما نمایش داده شود.

دایرکت های اینستاگرام خود را سرگرم کننده کنید.

دایرکت های اینستاگرام به دلیل تغییرات جدیدی که داشته اند محبوبیت زیادی کسب کرده اند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند از دایرکت اینستاگرام برای مکالمه خود استفاده کنند. گزینه‌ها و ویژگی‌های تعاملی زیادی برای بی‌صدا کردن و محدود کردن مکالمات نیز وجود دارد.

با وجود حفظ حریم خصوصی و امنیت بالا، بسیار توصیه می شود که فقط با افرادی ارتباط برقرار کنید که آنها را می شناسید و میدانید در دنیای حقیقی وجود دارند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس