مایکروسافت آفیس 365 چیست؟

105
0
مایکروسافت آفیس 365

مایکروسافت 365 نام جدیدی برای خدمات و سرویس اشتراک گروهی مایکروسافت آفیس ۳۶۵ می باشد. شما می توانید برای دسترسی به برنامه ها و خدمات مایکروسافت آفیس مانند ورد، ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی در OneDrive، برقراری تماس تلفنی از طریق اسکایپ و موارد دیگر از این سرویس استفاده کنید.

ویژگی های مایکروسافت آفیس 365

به احتمال زیاد با آفیس ۳۶۵ آشنا هستید و می دانید مایکروسافت ۳۶۵ چه خدماتی ارائه می کند. مایکروسافت آفیس ۳۶۵ در واقع یک برنامه و سرویس اشتراکی می باشد که ۱۰۰ دلار در سال برای هر نفر هزینه دارد. البته قیمت ها افزایش نیافته است.

با پرداخت این هزینه شما به برنامه های مختلف مایکروسافت آفیس مانند ورد (Word)، اکسل (Excel) و پاور پوینت (PowerPoint) در رایانه های شخصی ویندوز، مک، آی‌پد و هر پلتفرمی دیگری که مایکروسافت از آن پشتیبانی می کند دسترسی پیدا خواهید کرد. به علاوه ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی در OneDrive به ازای هر نفر و ۶۰ دقیقه تماس تلفنی از طریق تلفن ثابت و شماره تلفن های همراه در اسکایپ دریافت می کنید.

اگر در گذشته هزینه آفیس ۳۶۵ را پرداخت کرده‌اید، اکنون از ۲۱ آوریل سال ۲۰۲۰ مایکروسافت ۳۶۵ را در اختیار دارید. به علاوه لازم است بدانید “Microsoft 365 Family”  نام جدید “Office 365 Home” بوده و

“Microsoft 365 Personal” نام جدید”Office 365 Personal”  می باشد.

همچنین مایکروسافت یک دوره استفاده رایگان از مایکروسافت ۳۶۵ را ارائه می کند. البته برنامه های مایکروسافت آفیس آنلاین هنوز هم رایگان و فقط از طریق اینترنت قابل استفاده هستند.

مایکروسافت 365 چه ویژگی های جدیدی را شامل می شود؟

مایکروسافت 365 چه ویژگی های جدیدی را شامل می شود؟
مایکروسافت 365 چه ویژگی های جدیدی را شامل می شود؟

مایکروسافت هنگام معرفی مایکروسافت ۳۶۵ در تاریخ ۳۰ مارس سال ۲۰۲۰، از ویژگی های مختلف آن رونمایی کرد. مایکروسافت تأکید کرده است که هدفش از نسخه جدید مایکروسافت ۳۶۵ کمک به افراد و خانواده آنها درتمامی شرایط مانند کار، تحصیل و زندگی روزانه بوده است. به این معنی که ابزار های جدیدی برای بهبود جستجو و تعامل با اینترنت، مدیریت امور اقتصادی و برقراری تماس با خانواده و دوستان ارائه شده است.

در ادامه برخی از جالب ترین ویژگی های جدید این سرویس را به شما معرفی خواهیم کرد:

با Microsoft Defender از دستگاه همراه خود محافظت کنید

Microsoft Defender یک برنامه در دسترس برای iPhone، iPad، macOS، Android و Windows است. ویژگی‌ها بسته به سیستم‌عامل شما متفاوت است، اما می‌تواند شامل آنتی فیشینگ، آنتی بدافزار و داشبورد برای زیر نظر گرفتن سایر دستگاه‌های متصل به Windows Defender باشد.

به‌روزرسانی، 22/6/21: مایکروسافت پشتیبانی از Money در اکسل را در 30 ژوئن 2023 متوقف خواهد کرد. اطلاعات موجود شما حذف نمی‌شوند، اما دیگر نمیتوانند به طور خودکار به‌روزرسانی شوند. اگرچه اکسل هنوز الگوهایی برای کمک به شما در مدیریت امور مالی در اختیار دارد.

در مجموع مایکروسافت ۳۶۵ تا حدود زیادی نسبت به گذشته یکسان بوده و احساس می کنیم بسیاری از این ویژگی ها از قبل در آفیس ۳۶۵ وجود داشته‌اند. با این حال این موضوع نشان می دهد که مایکروسافت روی سرویس “مایکروسافت ۳۶۵” به عنوان یک سرویس اشتراک بزرگ و گسترده تمرکز کرده است و استفاده از آن را فقط محدود به برنامه های اداری در نظر نمی گیرد. بلکه در تلاش برای ارائه ابزاری است که مشترکان بتوانند در زندگی شخصی‌ خود نیز از آن استفاده کنند.

البته انتظار داریم که در آینده تعداد بیشتری از این ویژگی های کاربردی به مایکروسافت ۳۶۵ اضافه شود. در سال ۲۰۱۹ منبع  ZDNet گزارش داد که مایکروسافت قصد دارد در در نسخه جدید مایکروسافت ۳۶۵ یک سرویس مدیریت رمز عبور اضافه کند. با این وجود مایکروسافت هنوز در مورد این موضوع چیزی اعلام نکرده است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس