نحوه رفع بالا و پایین پریدن چرخ اسکرول ماوس

216
1
رفع بالا و پایین پریدن چرخ اسکرول ماوس

چرخ اسکرول ماوس بالا و پایین می پرد و کنترل را دشوار می کند؟ در اینجا نحوه رفع آن آورده شده است. نحوه رفع بالا و پایین پریدن چرخ اسکرول ماوس را در ادامه یاد بگیرید.

آیا چرخ اسکرول ماوس شما همیشه بالا و پایین می پرد و کنترل مکان نما را هنگام اسکرول سخت می کند؟ یک چرخ اسکرول نامناسب می تواند به راحتی تجربه بازی (یا بهره وری کار) شما را خراب کند. اغلب اوقات، رمزگذار ماوس باعث می شود که اسکرول ماوس شما ناپایدار و پرش شود. در برخی موارد خود چرخ اسکرول مقصر است.

از آنجایی که رفع آن بسیار آسان است، اگر با همین مشکل مواجه هستید، نیازی به تعویض ماوس نیست. ما شما را از طریق یک فرآیند گام به گام برای رفع ناپایداری چرخ اسکرول ماوس راهنمایی می کنیم.

چرا چرخ اسکرول موس به بالا و پایین می پرد؟

همانطور که سیم‌های مسی روی سیم‌پیچ داخل انکودر ماوس فرسوده می‌شوند، فنر توانایی فشار دادن سیم پیچ رمزگذار را در تماس کامل با چرخ از دست می‌دهد. در نتیجه، چرخ اسکرول ماوس پرش می شود. علاوه بر این، اگر چرخ اسکرول خیلی شل شود، ممکن است مشکل مشابهی را تجربه کنید.

برای تعمیر چرخ اسکرول پرش، یک گزینه این است که برای خود یک رمزگذار جدید بخرید و آن را با رمزگذار موجود در ماوس جایگزین کنید، و همه چیز تنظیم خواهد شد. با این حال، اگر نمی‌خواهید آن مسیر را طی کنید، می‌توانید رمزگذار و چرخ اسکرول شل را خودتان تعمیر کنید. در این راهنما، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

برای تعمیر چرخ اسکرول موس خود به چه چیزی نیاز دارید؟

رفع بالا و پایین پریدن چرخ اسکرول ماوس
رفع بالا و پایین پریدن چرخ اسکرول ماوس

برای تعمیر چرخ اسکرول ماوس نیازی به تجهیزات خاصی نیست و همچنین نیازی نیست که یک فرد مشتاق خودتان باشید. برای تعمیر چرخ اسکرول ماوس پرش، فقط به یک پیچ گوشتی نیاز دارید تا پیچ هایی که ماوس را در جای خود نگه می دارد باز کنید. علاوه بر این، در صورت فرسوده شدن، ممکن است نیاز به تعویض رمزگذار قدیمی خود داشته باشید.

پیچ گوشتی ای را که در خانه دارید بیرون بیاورید یا یک پیچ گوشتی جدید بخرید و به تعمیر چرخ اسکرول ماوس خود ادامه دهید. اگر مایل به خرید پیچ گوشتی جدید هستید، بررسی ما در مورد پیچ گوشتی برقی Wowstick را بررسی کنید.

چگونه چرخ اسکرول ماوس را تعمیر کنیم

در اینجا یک راهنمای گام به گام برای جلوگیری از بالا و پایین پریدن چرخ اسکرول ماوس آورده شده است.

پوشش ماوس را جدا کنید

رفع بالا و پایین پریدن چرخ اسکرول ماوس
رفع بالا و پایین پریدن چرخ اسکرول ماوس

اولین قدم این است که بدنه ماوس را با باز کردن همه پیچ ها جدا کنید. برای انجام این کار، هر پدی که پیچ های ماوس را پوشانده است بردارید تا بتوانید آنها را ببینید. هنگامی که پیچ ها قابل مشاهده هستند، با استفاده از پیچ گوشتی آنها را باز کرده و در مکانی امن قرار دهید.

اگر هیچ پیچی باقی نمانده باشد، باید بتوانید پانل بالای محفظه ماوس را بردارید و برد مدار داخلی را آشکار کنید. پس از آن، باید تمام اتصالات مدار را از برق بکشید.

اتصالات مدار را با دقت جدا کنید

ماوس شما ممکن است اتصالی داشته باشد که LED روی پانل بالای بدنه را به مدار اصلی متصل می کند. اگر وجود دارد، ابتدا آن را از برق بکشید و با احتیاط پانل بالای محفظه ماوس خود را روی میز خود قرار دهید. بقیه اتصالات لازم را نیز از مدار ماوس جدا کنید.

رفع بالا و پایین پریدن چرخ اسکرول ماوس
رفع بالا و پایین پریدن چرخ اسکرول ماوس

حتی اگر خارج کردن مدار ماوس از پانل پایینی غیر ضروری است، اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، مطمئن شوید که هیچ پیچی به آن متصل نیست. در صورت وجود، آنها را بردارید و مدار را از پنل پایینی ماوس خود بردارید. همچنین، می‌توانید چرخ اسکرول را مستقیماً بدون باز کردن مدار جدا کنید.

Scroll Wheel را جدا کنید

رفع بالا و پایین پریدن چرخ اسکرول ماوس
رفع بالا و پایین پریدن چرخ اسکرول ماوس

قبل از جدا کردن چرخ اسکرول، انکودر متصل به چرخ اسکرول را از برد اصلی جدا کنید. سپس، اتصالات دیگر را جدا کنید، پیچ‌ها را باز کنید و چرخ اسکرول را بیرون بیاورید. پس از اینکه چرخ اسکرول را جدا کردید، رمزگذار را بردارید و به مرحله بعدی بروید: رمزگذار را تعمیر کنید.

اسمبلی رمزگذار را تعمیر کنید

رفع بالا و پایین پریدن چرخ اسکرول ماوس
رفع بالا و پایین پریدن چرخ اسکرول ماوس

وقتی رمزگذار را جدا می‌کنید، باید جعبه انکودر را باز کنید تا سیم‌پیچ رمزگذار را ببینید. برای انجام این کار، فنر فلزی D شکل داخل جعبه انکودر را فشار دهید و پوشش فلزی را بردارید. در اینجا اجزایی که ممکن است در جعبه پیدا کنید آمده است:

قطعه فلزی D شکل که به عنوان فنر عمل می کند.

سیم های مسی که دور یک سیم پیچ پیچیده شده اند.

سیم های مسی پیچیده شده دور سیم پیچ می توانند با گذشت زمان از بین بروند. در نتیجه، قطعه فلزی که به عنوان فنر عمل می کند، نمی تواند آن را فشار دهد تا تماس کاملی با قسمت پایین رمزگذار برقرار کند. در بیشتر مواقع، این همان چیزی است که باعث چرخش اسکرول پرش می شود.

برای رفع آن، فنر و سیم پیچ را از مجموعه رمزگذار جدا کرده و گرد و غبار را پاک کنید. پس از انجام این کار، انکودر را دوباره داخل آن قرار دهید و فنر را بیشتر سفت کنید تا فشار بیشتری بر سیم پیچ انکودر وارد شود. برای اینکه سیم پیچ موقعیت خود را حفظ کند، فنر باید آن را کاملاً فشار دهد. پس از انجام این کار، ماوس را دوباره جمع کنید و آن را تست کنید.

اگر مشکل ادامه داشت، ممکن است مشکلی در هاب چرخ اسکرول وجود داشته باشد. بنابراین، تعمیر مجموعه فنر کویل رمزگذار ممکن است کمکی نکند.

یک تکه کاغذ کوچک را در اطراف توپی چرخ اسکرول بپیچید

برای رفع شل شدن چرخ اسکرول، قبل از قرار دادن آن در رمزگذار، یک تکه کاغذ کوچک را در اطراف توپی چرخ اسکرول بپیچید. انجام این کار باعث کاهش فاصله بین سیم پیچ رمزگذار و توپی چرخ اسکرول می شود که چرخ اسکرول را ثابت نگه می دارد. پس از انجام این کار، دیگر چرخ اسکرول پرش را تجربه نخواهید کرد.

با این حال، اگر همه موارد ذکر شده در بالا نتواند چرخ اسکرول را تثبیت کند، چه؟ در این صورت، باید روی یک رمزگذار جدید سرمایه گذاری کنید.

همچنین مطالب زیر را هم بخوانید:

5 ویژگی در ماوس بازی

بهترین ماوس گیمینگ سیمی یا بی سیمی که می توانید بخرید

یک رمزگذار جدید بخرید

راهنمای ما به شما کمک می کند تا چرخ اسکرول پرش را برطرف کنید، اما اگر باز هم کار نمی کند، خرید یک رمزگذار جدید آخرین راه حل شما خواهد بود. نوع انکودر ماوس خود را بیابید و آن را بخرید. رمزگذار قدیمی را با رمزگذار جدید جایگزین کنید. امیدوارم مشکل را برطرف کند

هزینه یک انکودر بسیار پایین است، بنابراین خرید آن به ضرر بانک نیست. علاوه بر این، جایگزینی رمزگذارها بسیار مقرون به صرفه تر از جایگزینی کل ماوس است، بنابراین بهترین گزینه است. با این وجود، اگر مشکل همچنان ادامه داشت و تعویض رمزگذار آن را حل نکرد، به خرید یک ماوس گیمینگ با کیفیت خوب فکر کنید.

چرخ پیمایش Jumpy را تعمیر کنید و از بازی لذت ببرید

یک چرخ اسکرول پرش می تواند باعث شود هنگام بازی تیراندازی، اهداف خود را از دست بدهیم. اسکرول کردن نیز با پاسخ ضعیف چرخ اسکرول ماوس بسیار آزاردهنده می شود. امیدواریم با دنبال کردن دستورالعمل‌های ما بتوانید مشکل چرخ پیمایش پرش را حل کنید.

به یاد داشته باشید، گاهی اوقات مشکل از سیستم عامل شماست تا سخت افزار. وقتی این اتفاق افتاد، باید اصلاحات سطح سیستم عامل را برای تثبیت اسکرول اعمال کنید.

1/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه برای “نحوه رفع بالا و پایین پریدن چرخ اسکرول ماوس

  1. سلام
    مشکل من سخت افزاری نیست. در لپ تاپ کاملا سالم هست اما در پی سی مشکل پرش در اسکرول دارم. نمیدونم به خاطر رزولوشن بالا هست یا نه. مانیتورهایی که باهاشون این مشکل رو دارم 24 و 34 اینچ هستند. امکانش هست که مشکل به خاطر اتصال دانگل رو به usb3 پی سی باشه؟

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس