رنو مگان Tech Electric در نگاه اول

136
0
رنو مگان E –Tech Electric

رنو مگان Tech Electric در فوریه سال جاری به فروش رسید و در بازه زمانی نمایشگاه خودروی Sofia، این شانس را داشتیم تا از نزدیک به آن نگاهی بیندازیم. این اولین مدل رنو است که بر روی پلت فرم اختصاصی CMF-EV ساخته شده است و با دو باتری با ظرفیت های 40 کیلووات برساعت و 60 کیلووات بر ساعت در دسترس است. باتری کوچکتر با یک موتور الکتریکی 96 کیلووات (130 اسب بخار) ادغام شده است که این امرموجب میگردد چرخ های جلو به حرکت در آیند و به خودرو سرعتی 302 کیلومتری (187 مایل) و شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 10 ثانیه می دهد.

رنو مگان E –Tech Electric
رنو مگان E –Tech Electric

خودروی رنو مگان Tech Electric مجهز به باتری بزرگ‌تر با موتور الکتریکی 160 کیلووات (220 اسب بخار) نیزعرضه می‌شود که همچنان فقط چرخ‌های جلو را می‌چرخاند(محور جلو)، اما عملکرد بسیار بهتری نسبت به مدل 40 کیلو وات بر ساعت دارد. 0 تا 100 کیلومتر را 7.4 ثانیه طول میپیماید و سرعت آن در WLTP تا 454 کیلومتر (282 مایل) نیز می‌رسد. خودرو با ظرفیت بالاتر به نسبت مدل ظرفیت باتری 40 کیلو وات سریعتر حرکت میکند و 300 نیوتن متر گشتاور دارد و مدل کندتر 250 نیوتن متر گشتاور دارد که عملکرد نسبتا محافظه کارانه آن را توضیح می دهد.

رنو مگان Tech Electric یک خودروی فریبنده بزرگ است – در عکس ها Dynamic و تقریبا سدان معمولی به نظر می رسد اما در دنیای واقعی این کراس اوور 4.2 متری بلندتر از حد انتظار است. خط پنجره واقعاً بلند است و شیشه‌های کناری باریک بر بخش عمده خودرو تأکید می‌کنند که ظاهری واقعا محکم به آن می‌دهد، اما پنجره‌ها واقعا کوچک هستند و زمانی که بخواهید به داخل آن بپرید این امر بیشتر مشخص میشود،همانطور که گفته شد پنجره ها به شدت کوچک هستند.

رنو مگان E –Tech Electric
رنو مگان E –Tech Electric

هنگامی که در داخل خودرو هستید احساس می کنید واقعاً محکم هستید، صندلی ها فوق العاده راحت هستند، راننده و سرنشینان احساس آرامش و امنیت خواهند داشت. اکثر مواد اولیه با کیفیت بسیار بالایی هستند، رنو به جزئیات زیادی در کابین توجه کرده است تا خودرو ظاهری شیک‌تری نسبت به نسخه های قبلی داشته باشد – دوخت چرمی متضاد روی داشبورد و محفظه کوچک زیر صفحه نمایش مرکزی وجود دارد، در حالی که صندلی‌ها کمی متضاد هستند نسبت به داشبورد،همچون مهره هایی که روی لبه می چرخند.

اما تعداد زیادی از پلاستیک‌ها با سطوح مختلف ظاهراً به‌طور تصادفی برای سطل قطعات رنو انتخاب شده‌اند – دکمه روشن/خاموش خودرو به‌طور تصادفی پشت فرمان قرار می‌گیرد و دسته راهنما های دور فرمان نشانگر باقی‌مانده های مگان از 20 سال پیش هستند همچون رنو معمولی.

رنو مگان E –Tech Electric
رنو مگان E –Tech Electric

هنگامی که پشت فرمان می‌نشیند، راننده با یک فرمان اسپرت پر از دکمه‌های خازنی روبرو می‌شود، چرخ ها احساس خوبی را انتقال میدهند. ضخامت مناسب آنها است که باعث می‌شود به شما تجربه داشتن یک خودرو اسپرت را القا کند.

دو صفحه نمایش در خودرو وجود دارد که صفحه نمایش مرکزی به صورت عمودی قرار گرفته و دارای قطر 12 اینچی است. خوشبختانه رنو تصمیم گرفت چند دکمه فیزیکی برای کنترل آب و هوا بگذارد. به طور کلی آنها عملکرد خوبی دارند. عملکردی بدون دردسر و راحتی دارند و خود صفحه نمایش واضح و آسان است. سیستم اطلاعات سرگرمی Renault Megane E-Tech توسط سیستم عامل اندروید با ادغام Android Auto و Apple CarPlay کار می کند که استفاده از آن را بسیار آسان و مشهود می کند.

رنو مگان E –Tech Electric
رنو مگان E –Tech Electric

صفحه ابزار راننده 12.3 اینچی مورب است، اما بسیار باریکتر از صفحه نمایش مرکزی است. گرافیک ها بسیار واضح و قابل درک هستند، گزینه های کمی برای انتخاب در مورد اینکه چه چیزی و چگونه نمایش داده می شود وجود دارد. باز هم بدون راه حل انقلابی و تغییر گسترده رنو مگان را مثل همیشه ساده و ایمن به نمایش میگذارد.

ظاهر Dynamic خودرو قیمت بالایی دارد – روی کاغذ(طبق کاتالوگ خودرو) صندوق عقب آن با صندلی‌های عقب 440 لیتر گنجایش دارد، اما در واقع کاملاً باریک است و سپر بسیار بالایی دارد که به این معنی است که برای قرار دادن آنها وسایل در صندوق عقب، شرایط کمی ایدآل نیست و باید وسایل را خیلی بالا ببرید تا بتوانید درون صندوق خودر. بگذارید. یک محفظه جداگانه در کف خودرو برای کابل های شارژر وجود دارد و فضای زیادی نیزبرای وسایل کوچکتر دارد. شیشه عقب آنقدر باریک است که شبیه برف پاک کنی به نظر می رسد که از وسط نصف شده است – وقتی به شیشه عقب دقت میکنید، ماشین شبیه یک سگ نژاد Terrier خوشحال به نظر می رسد که دم کوچک خود را تکان می دهد.

اتاق سرنشینان عقب مناسب است – سقف به دلیل باتری های خودرو، ارتفاع کمی دارد و صندلی ها نیز نسبتا کمی بالاتر هستند. صادقانه بگویم، قسمت عقب خودرو(مربوط به سرنشین عقب) برای دو کودک عالی است، اما بزرگسالان با اندازه متوسط ​​​​بالاتر در سفرهای طولانی تر احساس خوبی در قسمت عقب خودرو نخواهند داشت.

رنو مگان E –Tech Electric
رنو مگان E –Tech Electric

نمی توان انکار کرد که این خودرو واقعا از لحاظ ظاهری عالی به نظر می رسد، در واقع شگفت انگیز است. این خودرو دارای برخی از بهترین چراغ‌های جلو و عقب موجود در بازار است، کل بدنه خودرو Dynamic و محکم به نظر می‌رسد و باعث می‌شود بخواهید به داخل آن بپرید و رانندگی کنید.

استفاده هوشمندانه از رنگ مشکی در قسمت بالایی خودرو باعث می‌شود که حتی بهتر به نظر برسد،خطوط مشکی و طلایی در سراسر بدنه باعث شده خودرو کمی برجسته تر به نظر برسد – طراحی واقعا شگفت‌انگیز، رنو میداند در بازار خودرو چک.نه باید نقش بازی کرد. اما به نظر می رسد طراحی داخلی به تیم Dacia واگذار شده است.

هیچ مشکلی در طراحی داخلی آن وجود ندارد. کاملاً کاربردی است، بسیار راحت است و هیچ راننده ای از آن شکایت نمی کند. اما به نظر می رسد که یک ماشین کاملاً متفاوت است. بیرون شما را وادار می کند که بر انگیخته شوید و شما را به وجد می آورد در حالی که داخل خودرو باعث می شود به این فکر بیوفتید آیا رنو کل بودجه را صرف بیرون می کند؟ مطمئناً این احساس درست است.

رنو مگان خودروی بسیار مهمی برای این برند است، معادل همان چیزی است که گلف برای فولکس واگن است و رنو نمی‌خواست که ریسک ناراحت کردن مخاطبانش را داشته باشد.

آیا این فرصت تلف شده بود؟ نه به طور کامل، اجزای ماشین بسیار خوب کنار هم قرار گرفته است، کیفیت واقعاً خوب است و فناوری به خوبی آزمایش و تست شده است و مگان E-Tech عملکرد خوبی را برای سال‌های آینده ارائه خواهد کرد. فضای داخلی ظرف چند سال مدرن تر خواهد شد و این مگان مشتریان زیادی را خوشحال خواهد کرد.

منبع: arenaev

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس