روسیه روبل دیجیتال را در سال ۲۰۲۴ وارد جریان اقتصادی می‌کند

36
0
روبل دیجیتال

بانک روسیه با آغاز فاز آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود، در نظر دارد روبل دیجیتال را تا سال ۲۰۲۴ در کشور خود عرضه کند.

روبل دیجیتال

بانک مرکزی روسیه (The Bank of Russia) در نظر دارد تا ارز دیجیتال خود (CBDC) را طی دو سال آینده در جریان اقتصادی این کشور قرار دهد. بر اساس آخرین به‌روزرسانی سیاست‌های پولی بانک مرکزی روسیه، این نهاد اتصال تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری به پلتفرم روبل دیجیتال را در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد. این یک سال مهم برای کشور روسیه است چرا که انتخابات ریاست جمهوری روسیه در مارس ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

تا سال ۲۰۲۴، بانک مرکزی روسیه انتظار دارد تا آزمایشات تراکنش‌های مشتری به مشتری، تراکنش‌های مشتری به کسب و کارها و تراکنش‌های تجاری به مشتریان را نهایی کند.

همچنین برنامه بانک مرکزی در سال ۲۰۲۳ این است که تست‌های بتا قراردادهای هوشمندی را که با کمک روبل دیجیتال انجام می‌شوند، به صورت محدود آزمایش کند. گفتنی است که بانک مرکزی در نظر دارد تا روبل دیجیتال و تمامی ویژگی‌های مختلف آن را به صورت تدریجی و سال به سال ارائه دهد.

این بانک همچنین انتظار دارد تا نسخه آفلاین روبل دیجیتال را تا سال ۲۰۲۵ عرضه کند. همچنین یکپارچگی واسطه‌های مالی غیر بانکی، پلتفرم‌های مالی و صرافی‌ها تا سال ۲۰۲۵ نهایی می‌شود. در همین راستا بانک روسیه با سایر بانک‌های مرکزی دنیا همکاری خواهد کرد تا قابلیت انتقال این رمزارز برای تراکنش‌های برون مرزی فراهم شود.

بد نیست بدانید که کشور روسیه چند وقت پیش استفاده از ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین و اتر را به عنوان پول رسمی کشور خود ممنوع اعلام کرد. با این حال روسیه برای مبارزه با تحریم‌ها از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند.

منبع: Cointelegraph

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس