رونمایی از اولین مک مجهز به تراشه M2 Ultra در WWDC ۲۰۲۳

23
0
مک مجهز به تراشه M2 Ultra

به‌نظر می‌رسد اپل درحال ساخت مک‌های جدیدی است که از تراشه‌های M2 Ultra و M2 Max بهره خواهند برد. در این پست به بررسی مک مجهز به تراشه M2 Ultra می پردازیم.

مک مجهز به تراشه M2 Ultra

مارگ گورمن از بلومبرگ انتظار دارد اپل در رویداد WWDC ۲۰۲۳ خود که به‌زودی آغاز خواهد شد، از چند مک جدید رونمایی کند، اما جزئیاتی درمورد این محصولات ارائه نداد. اکنون روزنامه‌نگار معروف می‌گوید غول فناوری اهل کوپرتینو درحال آزمایش دو دسکتاپ جدید مک با تراشه‌های M2 Max و M2 Ultra است.

اپل درحال آزمایش دو مدل مک جدید با نام رمز Mac 14,13 و Mac 14,14 است. براساس اعلام گورمن، هردو مک مورداشاره، از نوع رومیزی هستند و به تراشه‌ی M2 Max مجهز شده‌اند؛ سیستم-روی-چیپی که اوایل سال ۲۰۲۳ در نسخه‌های رده‌بالای مک‌بوک پرو نیز مورداستفاده قرار گرفت.

به‌هر حال، انتظار می‌رود اپل مک جدیدی با تراشه‌ی M2 Ultra نیز معرفی کند. M2 Max از پردازنده‌ی مرکزی ۱۲ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی ۳۰ هسته‌ای بهره می‌برد و حداکثر از ۹۶ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند و مشخصات M2 Ultra دقیقاً دوبرابر بهتر از M2 Max خواهد بود. به‌عبارت دیگر، تراشه‌‌ی جدید اپل از پردازنده‌ی مرکزی ۲۴ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی ۶۰ هسته‌ای بهره خواهد برد و حداکثر از ۱۹۲ گیگابایت رم نیز پشتیبانی خواهد کرد.

گورمن خاطرنشان می‌کند M2 Ultra درواقع برای مک پرو طراحی شده بود اما پیشرفت طراحی این محصول درحال حاضر کاملاً نامشخص است و به‌همین‌ دلیل تراشه‌ی جدید در مک استودیو مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

مک مجهز به تراشه M2 Ultra
مک مجهز به تراشه M2 Ultra

مک استودیو جدید، کاربران حرفه‌ای را هدف قرار خواهد داد؛ افرادی که کارهایی مثل ویرایش ویدیو و رندر سه‌بعدی انجام می‌دهند. غول فناوری اهل کوپرتینو بار دیگر تلاش خواهد کرد مک استودیو را به‌عنوان جایگزینی برای مک پرو بفروشد تا زمانی‌که این شرکت درمورد آینده‌ی دسکتاپ ماژولار خود، تصمیم نهایی را اتخاذ کند. گورمن می‌گوید اپل علاوه‌بر مک استودیو جدید به‌زودی از مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی جدیدش نیز رونمایی خواهد کرد.
اپل درحال کار روی مک‌بوک ایر جدید ۱۳ و ۱۵ اینچی است و از تراشه‌ی M3 در این لپ‌تاپ‌ها استفاده خواهد کرد. علاوه‌براین به‌نظر می‌رسد اپل درحال ساخت مک‌بوک پرو جدید ۱۳ اینچی با تراشه‌ی M3 است.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس