ساخت اپ برای هدست اپل

59
0
ساخت اپ برای هدست اپل

ظاهراً اپل می‌خواهد یک قابلیت متفاوت و جذاب را در اختیار کاربران هدست واقعیت ترکیبی خود قرار دهد. کاربران می‌توانند تنها با استفاده از دستورات صوتی و صحبت با سیری و بدون داشتن دانش کدنویسی، برای این هدست برنامه بسازند و حتی آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. در این خبر به بررسی ساخت اپ برای هدست اپل می پردازیم.

ساخت اپ برای هدست اپل

اپل روی ابزاری کار می‌کند که کاربران توسط آن می‌توانند با استفاده از دستیار صوتی سیری، برنامه‌های واقعیت افزوده بسازند. بنابراین تنها کافیست کاربر به سیری بگوید که به‌دنبال چه برنامه‌ای است و سیری چنین برنامه‌ای را می‌سازد.

ظاهراً این ابزار ساخت برنامه‌های واقعیت افزوده مبتنی‌بر فناوری Fabric Software است؛ شرکت کانادایی که اپل آن را در سال 2017 در سکوت خبری تصاحب کرد. این استارتاپ به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که با روشی خاص، به‌طور خودکار محیط و اشیاء بسازند. اپل در کنار Fabric Software، در سال 2016 شرکت DigitalRune را هم تصاحب کرد تا بتواند راحت‌تر بازی‌های سه‌بعدی بسازد.
اپل همچنین برای اینکه به کاربران در ساخت مدل‌های سه‌بعدی برای اپ‌ها کمک کند، می‌خواهد راهی برای اسکن اجسام در دنیای واقعی پیش روی آن‌ها قرار دهد. ظاهراً این رویکرد مشابه اپ رایگان RealityScan شرکت اپیک گیمز است. البته این اپ مشکلات مخصوص به خودش را دارد و شاید ابزار مدنظر اپل، با چنین مشکلاتی دست‌وپنجه نرم نکند.

اگر ابزار مدنظر اپل کارکرد درستی داشته باشد، کاربران به‌راحتی می‌توانند تمام اجسام مدنظرشان را وارد اپ‌های واقعیت افزوده کنند. احتمالاً این ابزار در آینده در اختیار کاربران آیفون هم قرار می‌گیرد.

مسلماً اپل در کنار اینکه امکان ساخت برنامه تنها با دستورات صوتی را برای کاربران فراهم می‌کند، خودش هم مشغول توسعه اپ‌های مختلف برای هدست واقعیت ترکیبی‌اش است. برخی از این اپ‌ها روی سلامتی و تناسب اندام کاربران تمرکز دارند.

هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً چند ماه دیگر و در فصل بهار از راه می‌رسد و با قیمت بالایی به فروش می‌رسد. البته انتظار داریم در آینده هدست مقرون‌به‌صرفه اپل هم معرفی شود.

theinformation

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس