نقد و بررسی فیلم مفقود شده | Missing 2023

123
0
فیلم مفقود شده

نقد و بررسی فیلم مفقود شده: استورم رید سعی می کند مادرش را در معمای تکنو هیجانی پیدا کند

دنباله شبه “جستجو” این جهان را گسترش می دهد و زندگی های بسیاری را که ما در اینترنت زندگی می کنیم را نشان می دهد.

با جستجوی 2018 و اکنون، دنباله شبه آن Missing، ایده داستان سرایی «زندگی روی صفحه» یک حقه نیست، بلکه راهی برای نشان دادن جنبه ای از زندگی یک شخصیت است که با هر داستان دیگری به راحتی در حاشیه گم می شود. جستجو و گم شدن به طور کامل از روی صفحه نمایش داده می شود، چه تلفن، چه دوربین های امنیتی، یا اغلب از صفحه نمایش کامپیوتر، و ما در درجه اول از فعالیت اینترنتی آنها درباره این شخصیت ها یاد می گیریم. در اینترنت، ما می‌توانیم هر کسی که می‌خواهیم باشیم، و این فیلم‌ها هویت‌ها و زندگی‌های بسیاری را که از طریق فناوری زندگی می‌کنیم، بررسی می‌کنند.

جست‌وجو، معمای پدری را که تلاش می‌کرد دختر گمشده‌اش را پیدا کند، از بین برد و نشان داد که تا چه حد می‌توان از فناوری برای کشف هویت یک شخص و تلاش برای یافتن آن شخص از طریق رایانه استفاده کرد. اما Missing این ایده را بسط می‌دهد تا زندگی‌های چندگانه‌ای را که همه ما در این زندگی داریم، روش‌هایی که تغییر می‌کنیم و ثابت می‌مانیم، و احتمالات خطرناک اینترنت را نیز بررسی کند.

گم شدن به دنبال جون آلن (استورم رید) است که در خانه تنها می ماند در حالی که مادرش گریس (نیا لانگ) و دوست پسر جدید مادرش کوین لین (کن لیونگ) برای تعطیلات به کلمبیا می روند. اما زمانی که گریس و کوین از تعطیلات خود برنمی‌گردند، جون سعی می‌کند با جستجو در حساب‌های آنلاین و ایمیل‌های مخفی متوجه شود که چه اتفاقی برای آنها افتاده است تا ببیند مادرش کجا می‌تواند برود. در طول راه، جون توسط بهترین دوست مادرش (امی لندکر)، بهترین دوست جون، وینا (مگان سوری)، و خاویر راموس (Joaquim de Almeida)، یک مرد کلمبیایی از یک سایت از نوع TaskRabbit که به ژوئن در زمین کمک می کند، کمک می کند. کلمبیا

فیلم مفقود شده
فیلم مفقود شده

مانند Searching، Missing زیبایی شگفت‌انگیز عصر تکنولوژی و همچنین خطرات این دنیای مجازی را نشان می‌دهد. برای مثال، پدر جون در جوانی مرد، با این حال او می‌تواند او را از طریق ویدئوهایی که از کودکی از آن دو داشت به یاد بیاورد. در یک لحظه بسیار زیبا، پیام‌های بین گریس و کوین را در یک برنامه دوستیابی و چگونگی شکل‌گیری عشق آنها مشاهده می‌کنیم.

گم شدن نیز خطر را از زمان جستجو افزایش می‌دهد، با داستانی که در دو کشور اتفاق می‌افتد، و رمز و رازی که به احتمالات تاریک‌تر کارهایی که اینترنت می‌تواند انجام دهد می‌پردازد. علی‌رغم محدودیت‌های یک فیلم رازآلود PG-13، ویل مریک و نیک جانسون، نویسنده و کارگردان، گمشدگی را متشنج می‌کنند و احساس خطر بسیار واقعی دارند. مریک و جانسون همچنین کار بسیار خوبی در ارائه سرنخ‌ها برای مخاطبان انجام می‌دهند، به آنها شواهد کافی را در طول مسیر ارائه می‌کنند تا آنها را حدس بزنند، شاه‌ماهی قرمز و بن‌بست‌هایی را پرتاب می‌کنند که فقط به هیجان داستان آنها می‌افزاید. Missing هوشمندانه است، اما کارت‌هایش را نزدیک سینه نگه می‌دارد تا مخاطب در کل مسیر را حدس بزند.

جانسون و مریک – که اولین کارگردانی خود را انجام می دهند – همیشه باعث می شود این داستان گسترده احساس شود، حتی اگر تماماً از طریق پرده نمایش روایت شود. حتی بیشتر از جستجو، گمشده راه هایی برای بازی با این مفهوم پیدا می کند که می توانست محدود کننده باشد. به عنوان مثال، استفاده از یک برنامه تلویزیونی در داخل فیلم، با عنوان Unfiction، راه‌های سرگرم‌کننده‌ای برای بازی با این ساختار پیدا می‌کند، و کشف دوربین‌ها در اطراف مکان‌های توریستی مختلف، راهی هوشمندانه برای ساختن این دنیایی است که هرگز شبیه یک کلاهبردار نیست. .

فیلم مفقود شده
فیلم مفقود شده

با این حال، اگر یک مشکل کوچک در مورد Missing وجود داشته باشد، این است که اگر فیلم بخواهد خود را به عنوان یک داستان کاملاً از طریق پرده نمایش نشان دهد، استفاده از موسیقی غیرمعمولی از نظر فنی تقلبی برای این مفهوم است. موسیقی جولیان شرل تاثیرگذار است و بازی با تنش تماشاگر راه‌های سرگرم‌کننده‌ای است، اما با توجه به اینکه ما Spotify، YouTube و هر تعداد سایت دیگری برای گوش دادن به موسیقی داریم، به نظر می‌رسد که این راه‌حلی آسان برای فاصله گرفتن فیلم از مفهوم آن است.

با این حال Missing ذاتاً بدون شخصیت‌های قوی کار نمی‌کند و خوشبختانه این داستان بسیار است. رید یک قهرمان بزرگ است که به طور قابل درک از ناپدید شدن مادرش ترسیده است و هر کاری که لازم است برای یافتن او انجام می دهد، صرف نظر از تحقیقات پلیس یا خطری که برای خودش وجود دارد. رید نقش جون را در نقش کودکی بازی می‌کند که قبلاً پدرش را از دست داده است و تمام تلاشش را می‌کند تا مطمئن شود مادرش را هم از دست نمی‌دهد، و این مطمئناً از طریق اجرا احساس می‌شود.

در حالی که ما از همان ابتدا به ژوئن اعتماد داریم، همانطور که این داستان در حال گسترش است، ما شروع به بررسی گذشته کوین کن لیونگ و حتی گریس نیا لانگ می کنیم. با این حال، فیلمنامه مریک و جانسون مخاطب را به این باور می رساند که به خوبی می توانند هیولاهای مخفی باشند یا دقیقاً همان هایی که می گویند هستند. فیلمنامه و این اجراها تعادل دقیقی را ایفا می کنند که باعث می شود وفاداری و شفقت ما به یک سکه تغییر کند.

فیلم مفقود شده
فیلم مفقود شده

اما شاید خوشایندترین غافلگیری در این بازیگر، خواکین دی آلمیدا در نقش خاویر راموس، مرد ژوئن در زمین در کلمبیا باشد. آلمیدا بیشتر به خاطر نقش‌های بدترش در فیلم‌های 24 و Fast Five شناخته می‌شود، اما در اینجا، او یک یاور دلسوز و یک انفجار مهربان در این فیلم است، جایی که به نظر می‌رسد هرکسی انگیزه‌های باطنی خود را دارد.

Missing ممکن است آن تکان اصالتی را نداشته باشد که Searching در زمان انتشار پنج سال پیش (خود نیز چند سال پس از Unfriended) داشت، اما Missing انعطاف‌پذیری و مسیرهای هیجان‌انگیز این نوع داستان‌ها را نشان می‌دهد. از نظر ساختاری، Missing گاهی اوقات می‌تواند بیش از حد شبیه به جستجو باشد، اما در پایان، مسیر خودش را به این روش جذاب برای گفتن یک راز پیدا می‌کند. همانطور که این فیلم‌ها نشان می‌دهند، اینترنت مملو از رازها و احتمالات است، بنابراین امیدواریم که تعداد بیشتری از این داستان‌ها در آن پنهان باشد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس