آیا اپرپاد پرو بخریم ؟

42
0
اپرپاد پرو

ایرپادهای حذف نویز اپل آخرین بار در اکتبر 2019 به روز شدند. AirPods برخی از موفق ترین محصولات اپل در تمام دوران هستند. اگرچه اپل آمار فروش را گزارش نمی کند، تخمین زده می شود که فروش ایرپادها در سال 2020 12 میلیارد دلار درآمد داشته است. این به تنهایی یک شرکت Fortune 500 است و درآمد بیشتری نسبت به Nvidia، AMD، Spotify یا Twitter دارد. فرزند وسط این مجموعه اکنون اپرپاد پرو است که از نظر قیمت و عملکرد بین AirPods استاندارد و AirPods Max قرار می گیرد.

اپرپاد پرو (AirPods Pro)

آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید AirPods Pro است یا زمانی که یک مدل جدید در عرض چند هفته عرضه شود، ناامید خواهید شد؟ در اینجا چیزی است که ما می دانیم و توصیه می کنیم.

به روز رسانی 08/02/22: به روز شد و توصیه می شود منتظر بمانید، زیرا نسل دوم AirPods Pro می تواند تنها یک یا دو ماه دیگر باقی بماند.

AirPods Pro: قیمت و مشخصات

آخرین به روز رسانی: اکتبر 2019

اپل اولین باراپرپاد پرو را در اکتبر 2019 با قیمت 249 دلار عرضه کرد. از آن زمان تاکنون هیچ نسخه به‌روزرسانی‌شده‌ای از این سخت‌افزار وجود نداشته و تغییری در قیمت آن وجود نداشته است.

در بررسی اپرپاد پرو ما متوجه شدیم که آنها یک محصول استثنایی هستند، با طراحی و تناسب بهتر نسبت به AirPods استاندارد، کیفیت صدای کمی بهتر و حذف نویز فعال عالی. در iOS 14، اپل صدای فضایی را برای انواع ویدیوهای پشتیبانی شده اضافه کرد و سپس این ویژگی را به Apple Music در iOS 14.6 گسترش داد، اگرچه این ویژگی توسط همه هدفون ها پشتیبانی می شود، نه فقط AirPods Pro.

در حالی که AirPods Pro از نظر فنی کاهش قیمت نداشته است، معمولاً پیدا کردن آنها با کمتر از 200 دلار بسیار آسان است. ما به شما توصیه می کنیم مستقیماً از اپل خرید نکنید، زیرا تقریباً هرگز آنها را با قیمت کمتر از 249 دلار خرده فروشی ندارد.

 چرا باید بخرید؟

AirPods Pro یک گام بزرگ از AirPods معمولی است. stems (ساقه ها)کوتاه‌تر و tips (نوک)لاستیکی، تناسب راحت ‌تر و مهر و موم بهتری ایجاد می‌کنند که کیفیت صدا را بهبود می‌بخشد (مخصوصاً در قسمت پایین). حذف نویز برای چنین هدفون های کوچکی استثنایی است و حالت شفافیت یکی از بهترین مواردی است که در هر کجا پیدا می کنید.

بسیاری از بهترین ویژگی‌های AirPods iOS فقط با AirPods Pro کار می‌کنند. صدای فضایی در Apple Music روی همه هدفون ها کار می کند، اما فعال کردن صدا در ویدیو به AirPods Pro یا AirPods Max نیاز دارد. با iOS 15، پشتیبانی از Find My را به همراه Spatial Audio در Apple TV یا مک های مبتنی بر M1 دریافت خواهید کرد. از آنجایی که اکنون می توان آنها را به راحتی زیر 200 دلار پیدا کرد، توصیه کردن آنها بسیار آسان است. 

چرا باید منتظر بمانید؟

ما شایعاتی در مورد نسل دوم AirPods Pro برای چندین سال‌ شنیده‌ایم، اما به نظر می‌رسد که ممکن است بالاخره به بازار بیایند. آخرین شایعات حاکی از آن است که AirPods Pro 2 باید در نیمه دوم سال وارد تولید انبوه شود و احتمال عرضه آن در سپتامبر یا اکتبر بسیار زیاد است.

ما هنوز چیز زیادی نمی دانیم، اما شایعات می گویند که آنها یک تراشه جدید (احتمالا H2 نامیده می شوند) و ممکن است از بلوتوث 5.2 پشتیبانی کنند. گفته می شود که stems (ساقه ها) کوتاه تر یا حتی وجود ندارند. شایعات دیگر به بهبود کیفیت صدا (از جمله پشتیبانی احتمالی از Apple Lossless)، حذف نویز بهتر و شاید حتی ویژگی های تناسب ظاهری (اندام) اشاره می کنند. اگر نسل بعدی AirPods Pro حتی نیمی از این کار را انجام دهد، ارزش یک یا دو ماه صبر کردن را دارد.

سپس Beats Fit Pro وجود دارد که از نظر فنی AirPods نیستند، اما توسط اپل (که مالک Beats است) ساخته شده‌اند و تراشه H1 را درون خود دارند. آنها به معنای واقعی کلمه هر کاری را که AirPods Pro انجام می دهد به جز شارژ بی سیم انجام می دهند و صدای بهتری دارند، مناسب تر هستند و عمر باتری بیشتری دارند. ما فکر می‌کنیم اکثر کاربران آیفون نسبت به نسل اول AirPods Pro از آن‌ها راضی‌تر خواهند بود.

ویژگی های شایعه شده نسل دوم AirPods Pro تقریباً خارج از کنترل هستند. آنها کوچکتر، صدای بهتر، با حذف نویز بهتر، پشتیبانی از صدای بدون افت یا کیفیت بالا، ویژگی های ردیابی تناسب طاهر (اندام) و عمر باتری بهتر خواهند بود! احتمالاً باید انتظارات خود را تعدیل کنید. اما با این حال، اگر آنها حتی نیمی از آنچه شایعه شده را انجام دهند، ارزش آن را دارد که چند ماه صبر کنید.

نسل اول AirPods Pro در حال حاضر حدود سه سال از عمر ما می گذرد و ما احتمالاً در آستانه چیزی بسیار بهتر هستیم. 

منبع : macworld

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس