ساخت صحنه های سیاه‌وسفید Oppenheimer نولان به همراه نوار فیلم جدید

47
0
Oppenheimer نولان

کریستوفر نولان، کارگردان Oppenheimer توضیح داد که چه‌طور در همکاری با شرکت‌های Kodak و FotoKem نوار فیلم جدیدی را ساخت تا موفق به فیلم‌برداری سیاه‌وسفید با دوربین آیمکس شود. در این خبر به بررسی صحنه های سیاه‌وسفید Oppenheimer نولان می پردازیم.

Oppenheimer نولان

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون طی روزهای اخیر شاهد انتشار اطلاعات رسمی درباره‌ی فیلم Oppenheimer به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان بوده‌ایم. بخشی از پرونده‌ی اختصاصی مجله‌ی توتال فیلم برای فیلم سینمایی اوپنهایمر به صحبت‌های نولان راجع به وجود سکانس‌های رنگی و سکانس‌های سیاه‌وسفید در این اثر اختصاص دارد.

فیلم‌ساز بریتانیایی برای اینکه بتواند سراغ فیلم‌برداری سیاه‌وسفید با دوربین IMAX برود، نیاز به ساخت نوار فیلم جدیدی داشت که این امکان را به او بدهد. چون تا پیش از زمان ساخت فیلم اوپنهایمر هیچ‌کس فیلم‌برداری سیاه‌وسفید را روی نوار فیلم با فرمت بزرگ انجام نداده بود.

نولان در تولید فیلم Following به‌صورت کامل از فیلم‌برداری سیاه‌وسفید استفاده کرد و بخش‌هایی از فیلم Memento را به‌صورت سیاه‌وسفید ساخت. از آن زمان به بعد، کارگردان سه‌گانه‌ی شوالیه تاریکی و اینسپشن برای حدود دو دهه فیلم‌برداری سیاه‌وسفید را کنار گذاشت. اما برای بخش‌هایی از فیلم اوپنهایمر مجددا به سراغ آن رفت. البته تریلرهای در حال پخش فیلم Oppenheimer در سالن‌های سینما و تصاویر رسمی نشان می‌دهند که این اثر سکانس‌های رنگی هم دارد. کریستوفر نولان در این‌باره می‌گوید:

«من به‌شدت بار زیباشناختی و کمک ساختاری تغییر بین سکانس رنگی و سکانس سیاه‌وسفید در ممنتو را دوست داشتم. همیشه به‌دنبال دلیلی برای برگشتن به سراغ آن بودم. هنگام ساخت فیلم Oppenheimer مخصوصا باتوجه‌به روش ما برای روایت این داستان، واقعا زمان ایده‌آل برای استفاده‌ی دوباره از آن ابزار دوست‌داشتنی از راه رسید؛ به‌خاطر اینکه ما داستان فیلم اوپنهایمر را بسیار شخصی (با تمرکز روی احساسات و دیدگاه‌های خود شخصیت) تعریف کرده‌ایم و همزمان یک قصه‌ی بی‌طرف‌تر داریم که با آن روایت شخصی در هم می‌آمیزد».

از زمان ساخت فیلم The Dark Knight تا امروز کریستوفر نولان مدام بیشتر به‌دنبال استفاده از دوربین‌های آی‌مکس و نوار فیلم در اندازه‌ی بزرگ بوده است. پس برای اینکه بتواند سکانس‌های سیاه‌وسفید فیلم Oppenheimer را نیز با آی‌مکس ضبط کند، باید نوار فیلم جدیدی را به‌دست می‌آورد.

«ما افراد حاضر در Kodak و Fotokem را با این چالش روبه‌رو کردیم تا نوار فیلمی را بسازند که چنین قابلیتی دارد. آن‌ها فراتر از همیشه عمل کردند و برای اولین‌بار در تاریخ، ما توانایی فیلم‌برداری سیاه‌وسفید با IMAX را به‌دست آوردیم. نتیجه‌ی کار، هیجان‌انگیز و خارق‌العاده بود.

به محض اینکه من و هویته ون هویتما (فیلم‌بردار اینتراستلار، دانکرک، تنت و اوپنهایمر) نتایج اولین آزمایش‌ها را دیدیم، بلافاصله عاشق این فرمت شدیم».

فیلم Oppenheimer با نقش‌آفرینی کیلین مورفی، امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور، مت دیمون و فلورنس پیو در تاریخ ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ (۳۰ تیر ۱۴۰۲) اکران خواهد شد.

gamesradar

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس