نحوه بازیابی پیام‌ های متنی حذف شده در اندروید

69
0
بازیابی پیام‌ های متنی حذف شده در اندروید

Recover کردن پیام های متنی در اندروید یک کار دشوار است. در اینجا محدودیت‌ها، گزینه‌های شما و نحوه back up ‌گیری جهت استفاده از آن در آینده آمده است. نحوه بازیابی پیام‌ های متنی حذف شده در اندروید را در ادامه توضیح داده ایم.

از دست دادن اطلاعات گوشی می تواند ناراحت کننده باشد. چه به طور تصادفی چیزی را حذف کنید یا گوشی شما به سرقت رفته یا آسیب ببیند، عکس‌های غیرقابل تعویض، پیام‌های عزیزان و موارد دیگر ممکن است در یک لحظه ناپدید شوند.

اگر نیاز به بازیابی برخی از پیام های متنی از تلفن اندرویدی خود دارید، احتمالاً به شدت به دنبال بهترین راه حل برای این کار هستید. در اینجا آنچه شما باید در مورد نحوه بازیابی متون حذف شده و نحوه پشتیبان گیری از آنها برای جلوگیری از این امر در آینده بدانید آورده شده است.

نحوه بازیابی پیام های متنی حذف شده در اندروید

در واقع باید بگوییم واقعاً هیچ راه مطمئنی برای بازیابی پیام‌ های متنی حذف شده در اندروید وجود ندارد.

قبل از اینکه به سراغ برخی از ابزارها برویم، یک راه حل برای این مشکل را فراموش نکنید: پرسیدن از طرف مقابل. اگر فقط چند پیامک را از دست داده باشید، ممکن است شخصی که به او پیامک می‌فرستید همچنان کپی‌هایی از آن پیامک‌ها را در تلفن خود داشته باشد. آنها می توانند این موارد را برای شما ارسال کنند یا از آنها اسکرین شات بگیرند.

با این حال، در صورت عدم موفقیت، ممکن است فکر کنید به برنامه های بازیابی روی بیاورید. برای نحوه بازیابی متون حذف شده در گوگل جستجو کنید، با سایت های مختلفی مواجه خواهید شد که نرم افزار بازیابی اندروید را ارائه می دهند.

مشکل این است که این ابزارها برای اکثر مردم کار نمی کنند. ما Mobikin، FonePaw Android Recovery و EaseUS MobiSaver را آزمایش کردیم. هر یک از آنها به دلیل حداقل یکی از سه محدودیت بزرگ نتوانستند اطلاعات را بازیابی کنند:

برای بازیابی پیام های متنی به دسترسی root  نیاز دارید.

ابزارها در واقع هیچ چیزی را بدون پرداخت بازیابی نمی کنند.

آنها از شما می خواهند که از پروتکل USB Mass Storage در دسترس استفاده کنید.

بیایید هر یک از این اشکالات را به نوبه خود مورد بحث قرار دهیم.

اشکال 1: دسترسی به root  مورد نیاز است

دسترسی به root  مورد نیاز است
دسترسی به root  مورد نیاز است

root  کردن گوشی اندرویدی شما، از جمله مزایای دیگر، امکان دسترسی به هر فایلی را در دستگاه شما فراهم می کند. به طور پیش فرض، اندروید برخی از پوشه های سیستم محافظت شده را از شما پنهان می کند. پوشه ای که حاوی متون شما است در این دسته قرار می گیرد. بنابراین، نمی‌توانید یک برنامه مرورگر فایل معمولی را نصب کنید و بدون root  کردن، به دایرکتوری حاوی متون خود بروید.

هر زمان که از طریق یکی از این برنامه های بازیابی متن پیشرفت می کنید، معمولاً دسترسی root  را بررسی می کنند. بدون آن، آنها نمی توانند کار زیادی انجام دهند. هنگام آزمایش Mobikin، از دستور root صرف نظر کردیم و به صفحه نتایج خالی رسیدیم. FonePaw سعی کرد یک root  موقت انجام دهد که باعث می‌شود اندروید یک هشدار امنیتی نمایش دهد.

در حالی که یکroot  موقت پس از راه‌اندازی مجدد شما بازمی‌گردد، این هنوز یک مرحله تهاجمی (اما متاسفانه ضروری) برای این برنامه‌ها است. و root  کردن دائمی معمولاً نیاز به باز کردن قفل bootloader شما دارد که داده های تلفن شما را پاک می کند. ممکن است به دلایل امنیتی نخواهید گوشی خود را روت کنید، به علاوه اکثر مردم دیگر واقعاً نیازی به انجام این کار ندارند.

بنابراین، نیاز به دسترسی روت مانع از استفاده بیشتر افراد از این ابزارهای بازیابی می شود.

اشکال 2: بازیابی رایگان نیست

بازیابی رایگان نیست
بازیابی رایگان نیست

حتی اگر یک گوشی root  شده دارید یا بهroot  موقت اهمیتی نمی‌دهید، وقتی واقعاً سعی می‌کنید متن‌ها را بازیابی کنید، دچار شوک خواهید شد. این ابزارها همگی کاملاً مشابه هستند و “آزمایش های رایگان” را ارائه می دهند که عملاً هیچ کاری جز بررسی فایل های حذف شده انجام نمی دهند. برای بازیابی هر چیزی باید هزینه بالایی (40 تا 50 دلار یا بیشتر) بپردازید.

اکثر مردم احتمالاً نمی خواهند چنین پولی را برای بازیابی چند پیامک بپردازند. البته، شما فرض می کنید که سازندگان برنامه در پرداخت شما قابل اعتماد هستند و در صورت پرداخت، نرم افزار واقعا کار می کند.

اگر تصمیم دارید برای پرداخت این برنامه ها شانسی داشته باشید، باید سریع عمل کنید. وقتی داده‌ها را در Android حذف می‌کنید، تلفن شما فضایی را که آن داده‌ها در آن زندگی می‌کردند برای اطلاعات جدید در دسترس علامت‌گذاری می‌کند. این بدان معناست که هر چه مدت زمان بیشتری از گوشی خود پس از حذف استفاده کنید، احتمال بازنویسی متون حذف شده بیشتر می شود.

برای به حداکثر رساندن شانس بازیابی، باید گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید و تا جایی که ممکن است از استفاده از آن خودداری کنید تا زمانی که برای بازگرداندن آنها تلاش نکنید.

در مواجهه با این محدودیت‌ها، ممکن است از ابزار بازیابی فایل‌های کامپیوتری مانند Recuva استفاده کنید. اتصال تلفن خود به رایانه به شما امکان می دهد آن را برای فایل های پاک شده اسکن کنید، درست است؟ متاسفانه این هم یک بن بست است.

هنگامی که تلفن Android خود را به رایانه شخصی متصل می کنید، می توانید از چندین پروتکل استفاده کنید. دستگاه های مدرن معمولاً از MTP (پروتکل انتقال رسانه) یا PTP (پروتکل انتقال تصویر) استفاده می کنند. دستگاه‌های Android باستانی (قدیمی‌تر از 4.x Ice Cream Sandwich) از پروتکل متفاوتی به نام USB Mass Storage (UMS) استفاده می‌کردند.

بازیابی پیام‌ های متنی حذف شده در اندروید
بازیابی پیام‌ های متنی حذف شده در اندروید

UMS همان پروتکلی است که درایوهای فلش هنگام اتصال به رایانه شخصی از آن استفاده می کنند. محتویات آنها را کاملاً در اختیار رایانه میزبان قرار می دهد. مشکل این است که دستگاه میزبان در هنگام استفاده از UMS نیاز به دسترسی انحصاری به دستگاه متصل دارد.

بنابراین، هنگام مرور فایل های تلفن خود از طریق رایانه شخصی، نمی توانید همزمان از تلفن خود استفاده کنید. در گذشته، این باعث ایجاد مشکلاتی در پوشه‌های سیستم اندروید می‌شد، به علاوه به این معنی بود که اندروید باید از سیستم فایل FAT استفاده می‌کرد که کند و قدیمی است.

همه اینها گفته شد، اندروید دیگر از UMS پشتیبانی نمی کند. بنابراین، نمی‌توانید از برنامه‌ای مانند Recuva برای بازیابی فایل‌ها از دستگاه متصل به MTP یا PTP استفاده کنید. حتی دستگاه شما را نمی بیند. EaseUs MobiSaver از ما خواسته است که UMS را فعال کنیم، اما این در تلفن های اندرویدی مدرن امکان پذیر نیست.

اگر تلفن شما دارای کارت SD است، می توانید آن را بردارید و با استفاده از یک اسلات داخلی یا یک external reader آن را در رایانه شخصی خود قرار دهید. از آنجا، Recuva می تواند جادوی خود را انجام دهد. با این حال، تعداد کمی از تلفن های اندرویدی پیام های متنی را روی کارت SD ذخیره می کنند. بنابراین، در بیشتر موارد نمی‌توانید چیزی را از کارت خود بازیابی کنید.

نحوه Back Up گیری و بازیابی پیام های متنی اندروید

در حالی که معمولاً برای بازیابی پیام های متنی شانسی ندارید، خبر خوب این است که تهیه نسخه Back Up از آنها ساده است. امروز چند دقیقه وقت بگذارید و یک طرح پشتیبان خودکار را تنظیم کنید و دیگر هرگز نگران نحوه بازیابی پیام های حذف شده نخواهید بود.

برای پشتیبان‌گیری آسان از پیام‌های متنی، یک برنامه رایگان به نام SMS Backup & Restore بهترین گزینه است. راه‌اندازی آن آسان است، طبق برنامه اجرا می‌شود و در فضای ذخیره‌سازی ابری پشتیبان‌گیری می‌شود. اگر می‌خواهید از همه چیز یک‌باره نسخه پشتیبان تهیه کنید، یکی دیگر از برنامه‌های برتر پشتیبان‌گیری اندروید را امتحان کنید.

پس از نصب به آن اجازه دسترسی به اطلاعات شما را بدهید. سپس روی Set up a backup در صفحه اصلی بزنید. در صورت تمایل می‌توانید علاوه بر پیامک، از تماس‌های تلفنی نیز پشتیبان‌گیری کنید. روی گزینه های Advanced Options بزنید تا پشتیبان گیری از MMS و شکلک ها فعال شود یا فقط از مکالمات خاصی نسخه پشتیبان تهیه کنید.

در مرحله بعد، جایی را که می‌خواهید پشتیبان‌گیری کنید، انتخاب کنید. این برنامه از Google Drive، Dropbox، OneDrive و ذخیره محلی در تلفن شما پشتیبانی می کند. با این حال، نباید از تلفن خود نسخه پشتیبان تهیه کنید: اگر گوشی به سرقت رفته یا از بین رفته باشد، هیچ راهی برای بازیابی پیام ها نخواهید داشت. روی سرویس دلخواه خود بزنید، سپس باید حساب خود را متصل کرده و انتخاب کنید که چه مدت پشتیبان‌گیری شود.

در نهایت، تعداد دفعات اجرای پشتیبان را انتخاب کنید. Daily یک فاصله زمانی خوب برای بیشتر افراد است. برای محافظت بیشتر می توانید Hourly را انتخاب کنید. وقتی کارتان تمام شد، روی « Back up now» بزنید تا پشتیبان‌گیری را شروع کرده و آن را زمان‌بندی کنید. پیام های شما اکنون محافظت می شوند.

می‌توانید منوی سمت چپ برنامه را بیرون بکشید و روی View backups ضربه بزنید تا مطمئن شوید که کار می‌کنند. هنگامی که نیاز به بازیابی پیام ها دارید، از این منو Restore را انتخاب کنید.

متن‌های اندرویدی شما، برای همیشه محافظت می‌شوند

در حالی که recovery  متن اندروید عالی نیست (و اگر بخواهید پیام‌های حذف شده را در آیفون بازیابی کنید یکسان است)، خوشبختانه پشتیبان‌گیری آسان است. اگر راهی عالی برای بازیابی پیام‌های قدیمی وجود داشت، خوشحال می‌شویم آن را با شما به اشتراک بگذاریم. همانطور که هست، ترکیبی از محدودیت‌های اندروید و ابزارهای گران قیمت بازیابی به این معنی است که نمی‌توانید پیام‌ها را بدون پرداخت مقدار قابل توجهی پول و تغییر تلفن خود بازیابی کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس