فروش فیلم Wakanda Forever به 180 میلیون دلار رسید

45
0
فیلم Wakanda Forever

Black Panther: Wakanda Forever، دنباله‌ی ابرقهرمانی دیزنی و مارول که بسیاری از طرفداران انتظارش را می‌کشیدند، کار خود را با فروش ۱۸۰ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکران آغاز کرد. در این خبر به بررسی فروش فیلم Wakanda Forever می پردازیم.

فروش فیلم Wakanda Forever

در حالی که این رقم کمتر از ۱۸۷ میلیون دلار Doctor Strange in the Multiverse of Madness است که هنوز هم بزرگ‌ترین افتتاحیه سال ۲۰۲۲ است و همینطور کمتر از قسمت اول بلک پنتر که در سال ۲۰۱۸ توانست ۲۰۲ میلیون دلار فروش کند، اما Wakanda Forever رکورد بزرگ‌ترین اکران ماه نوامبر را شکست و از The Hunger Games: Catching Fire محصول سال ۲۰۱۳ پیشی گرفت.

شنیده‌ها حاکی از آن است که Wakanda Forever متکی به اکشن است و گفته می‌شود این موضوع بر اولین اکران‌های خارج از کشور آمریکا که کمتر از حد انتظار بوده، تاثیر گذاشته است که حدود ۱۵۰ میلیون دلار فروخته است. در سطح جهانی، مجموع فروش این فیلم به ۳۳۰ میلیون دلار می‌رسد. پیش‌بینی می‌شد در آخر هفته افتتاحیه‌ حدود ۳۶۵ میلیون دلار در سراسر جهان بفروشد.

اولین فیلم Black Panther با فروش داخلی ۷۰۰ میلیون دلار به پایان رسید – رتبه ششم بیشترین فروش داخلی در تمام دوران. سپس با ۱.۳ میلیارد دلار در سطح جهان به کار خود پایان داد، در حالی که گزارش شده بود بودجه ساخت ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

مارول اکنون سه تا از پنج آخر هفته‌های پرفروش سال را در اختیار دارد. Thor: Love and Thunder در اولین نمایش خود ۱۴۴ میلیون دلار فروش داشت. دیگر فیلم‌های برتر آخر هفته ۲۰۲۲ شامل Jurassic World Dominion (۱۴۵ میلیون دلار)، The Batman (۱۳۴ میلیون دلار) و Top Gun: Maverick (۱۲۶ میلیون دلار) هستند.

فیلم Wakanda Forever
فیلم Wakanda Forever

در رتبه‌بندی داخلی آثار مارول، فروش ۱۸۰ میلیون دلاری Wakanda Forever در افتتاحیه، درست جلوتر از Captain America: Civil War (۱۷۹ میلیون دلار) و Iron Man 3 (۱۷۴ میلیون دلار) است.

Black Adam بعد از اینکه سه آخر هفته متوالی در صدر باکس آفیس قرار گرفته بود، با ۸.۶ میلیون دلار به رتبه دوم سقوط کرد و مجموع فروش داخلی خود را به ۱۵۱ میلیون دلار رساند. هزینه ساخت این فیلم با بازی دواین جانسون در نقشی که بیش از یک دهه آرزوی ایفای آن را داشت، ۱۹۵ میلیون دلار بوده و هنوز تا رسیدن به یک موفقیت واقعی، فاصله زیادی دارد.

Ticket to Paradise، کمدی رمانتیک با بازی جولیا رابرتز و جورج کلونی، با ۶.۱ میلیون دلار در چهارمین آخر هفته اکران خود در جایگاه سوم قرار گرفت و مجموع فروش داخلی خود را به بیش از ۵۶ میلیون دلار رساند. بلیط بهشت ​​با بودجه ۶۵ میلیون دلاری، نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار در سرتاسر جهان به دست آورده و بارقه‌ای از امید را برای فیلم‌های کمدی رمانتیک بزرگسالان در سینماها ارائه کرده است.

مقام چهارم را موزیکال سونی به نام Lyle, Lyle, Crocodile به دست آورد که این آخر هفته ۳.۲ میلیون دلار بدست آورد و مجموع فروش داخلی خود را پس از یک ماه اکران در سینماها به بیش از ۴۰ میلیون دلار رساند. فیلم ترسناک Smile در هفتمین آخر هفته اکرانش ۲.۳ میلیون دلار دیگر اضافه کرد و مجموع فروش داخلی خود را به بیش از ۱۰۲ میلیون دلار رساند.

درام The Fabelmans از استیون اسپیلبرگ نیز در چهار سینما به نمایش درآمد و در اولین آخر هفته اکرانش ۱۶۰ هزار دلار فروخت. انتظار می‌رود Wakanda Forever تا زمانی که فیلم Avatar: The Way of the Water ماه آینده اکران شود، در باکس آفیس تسلط داشته باشد.

منبع: Collider

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس