بررسی خودرو دانگ فنگ فورتینگ T5 Evo نسخه Hurricane

106
0
خودرو دانگ فنگ فورتینگ T5 Evo نسخه Hurricane

دانگ فنگ فورتینگ T5 Evo از سال 2020 در بازار چین حضور دارد. این خودرو از سال 2022 در ایران و با نام لاماری ایما عرضه شده و اخیرا هم با قیمت تقریبا 3 میلیون روبل (38 هزار دلار) به روسیه وارد شده است. در این پست به بررسی خودرو دانگ فنگ فورتینگ T5 Evo نسخه Hurricane می پردازیم.

خودرو دانگ فنگ فورتینگ T5 Evo نسخه Hurricane

مشتریان چینی می­‌توانند فورتینگ T5 Evo را با پیشرانه درون‌سوز، برقی و هیبرید خریداری کنند، درحالی‌که در سایر بازارها، فعلا نسخه درونسوز این خودرو به فروش می­‌رسد. اکنون دانگ فنگ تصمیم گرفته با معرفی نسخه Hurricane از فورتینگ T5 Evo، کراس‌اور میان­‌سایز را مورد بروزرسانی قرار دهد.

تغییرات نسخه جدید به طراحی بدنه محدود شده و در همان نگاه نخست در افزایش عرض جلوپنجره و جزئیات شبیه به فیبرکربن قابل مشاهده است. در نمای جانبی با جزئیات مشکی در پایین درها مواجه هستیم، درحالی‌که طراحی بخش عقب به واسطه نصب دیفیوزر و دریچه هوا در پایین چراغ‌ها، متفاوت به نظر می‌­رسد.

به علت تغییر در طراحی سپرها، طول کلی خودرو با 30 میلیمتر افزایش به 4.595 متر رسیده، اما در سایر جهات بدون تغییر باقیمانده است.

کابین نسخه Hurricane تغییر چندانی را تجربه نکرده است و تنها با اهرم تعویض دنده شفاف مواجه هستیم.

نسخه Hurricane از فورتینگ T5 Evo فقط با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه شده که 197 اسب­‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به محور جلو انتقال می‌­دهد.

توجه داشته باشید که در این نسخه، خروجی گشتاور با 15 واحد افزایش روبرو شده است، که احتمالا در شتاب ثانویه تاثیرگذار باشد.

نسخه Hurricane از دانگ فنگ فورتینگ T5 Evo با قیمت 15 هزار الی 19.200 دلار به فروش می­‌رسد یعنی به مراتب گران‌تر از تریم پایه این خودرو اما خودروساز چینی اعلام نموده که تخفیف 850 دلاری را نیز برای مشتریان این مدل درنظر گرفته است

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس